Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

hehe koud kan hij dr wel wat van idd *D

Het probleem is dat ik niet weet hoe verbrande bakolie ruikt... Bovendien zit er nog 2takt olie in van de vorige eigenaar dus ik weet ook niet hoe die olie ruikt als het verbrand.

M'n jawa gooi ik altijd het vaste merk vol synthetische olie in en daarvan weet ik hoe het ruikt.

Ik vind de uitlaatgassen van de 380 wel wat zuriger ruiken dan die van m'n jawa. Kan je eens omschrijven hoe verbrande bakolie ruikt? is dat vergelijkbaar met een olieverbruikende 4-takt?
 
Zurig kan wel eens een indicatie zijn, dat hij al bezig is bakolie te verbranden. -O-
Goed het peil in de bak in de gaten houden. Zakt dat, weet je gelijk, dat je ook bij deze aan de beurt bent! '(

:W
 
Laatst bewerkt:
ik houd het oliepijl vd bak goed in de gaten :) alleen nog ff checken hoe hoog het daadwerkelijk staat, namelijk boven het pijlschroefje, maar hoeveel... |(

Had dr trouwens al wel een beetje rekening mee gehouden dat verzacht de pijn. in die 37jaar is het blok namelijk nog nooit uit elkaar geweest ;)
 
En weer word ik aan het werk gezet...

Vanmorgen een ritje van 50km naar m'n werk op de jawa, alles ging prima lekker binnendoor gestuurd :] Kom ik aan, zie ik 1 demper raar schuin hangen.
Wat blijkt, is hij losgekomen van het bevestigingsplaatje op de uitlaat zelf.

Ik op m'n werk even op 2 puntjes gelast (het was hardgesoldeerd volgensmij met brons of messing) kom ik thuis is die weer los :(

Nu twijfel ik of ik het opnieuw laat hardsolderen door een kennis van me, of dat ik hem zelf rondom las. Wat zal het best zijn? afgelopen 3jaar geen problemen gehad met het hardgesoldeerde.

 
Hard soldeer is niet zo sterk als gewoon lassen,vroegah soldeerde ik mijn expansie pijpen ook,maar die bleven scheuren,dus ik zeg lassen die handel. :Y
 
Laatst bewerkt:
puntje is ook een beetje dat het gat in de flens groter is dan de diameter van de demper, dit is nu opgevult met hardsoldeer.
Misschien dat ik die 'ruimte' probeer op te vullen met een las of de las er overheen leg :)

Eerst maar eens een menggasflessie halen :)
 
Gister met de 380 naar m'n werk (50km heen - 50 terug) 's morgens ging het allemaal prima, 's middags echter met tegenwind 2x een klein dipje gehad bij 90km/h.
Het vermogen viel terug, koppeling in, even wachten terugschakelen maar dat bleek niet echt te helpen want het vermogen was gewoon kwijt.
Even een zijstraatje ingestuurd en daarna wilde hij wel weer goed doorrijden. 2e keer ging precies hetzelfde, vermogen opeens weg, naar een parkeerplaats gestuurd en tot stilstand gebracht (motor bleef goed draaien, ook stationair) en daarna trok hij weer goed door.

M'n gevoel zei een lichte klemmer of warmloper maar het is apart dat de motor daarna wel prima stationair bleef draaien, na een warmloper zou je dat niet verwachten. Ik hoop dus op een vuiltje in de brandstof of iets dergelijks.... Morgen ook maar even de compressiemeter eraan hangen.

Oliepijl vd versnellingsbak blijft trouwens goed (nu al zo'n 300km) dus waarschijnlijk zijn de keerringetjes nog niet overleden :)
 
Over tweetakt gesproken, wat is nu eigenlijk de beste benzine voor tweetakt.

Ze zeggen euro 98, maarja dat is bij de meeste onbemande pompen niet te krijgen.
In m'n brommertijd liep die met 98 nog wel eens harder voor m'n gevoel maar volgensmij zat dat vooral tussen m'n oren :+

Ik tank dus met zowel m'n jawa als suzuki al jaren euro 95, 98 zal vast beter zijn maar de verkrijgbaarheid icm prijs en gewoonte van het 95 tanken zorgen dat ik altijd weer hetzelfde vulpistool pak
 
Als je niet het maximale uit je 2takt haalt dan is 95 prima,maar ben je een type dat
wel eens volgas rijd dan kan je beter 98 nemen,en bij voorkeur BP ultimate.
Dat wegvallen van vermogen kan inderdaad vuil zijn in je carburateurs,maar kan ook zijn dat er een krukaskeerring kapot is.
 
Ik hoop het beste voor je, :Y

maar mijn GT deed hetzelfde:
Starten, lopen en plotseling praktisch "dood"vallen. '(
En daar zat helemaal geen keerring meer in!! :N

:W
 
bedankt voor de tips :) Ik trek even de carbs eraf en plaats meteen een benzinefiltertje, ondertussen pijl ik na elk ritje de bakolie :)
 
Goed dat ik m'n eigen post hier lees, ik moest nog 2 benzinefiltertjes halen vandaag :+

Vd week even het jawa dempertje gelast, de las moet dunner en strakker kunnen vind ik zelf, maarja met een mig apparaat + 5jaar niet miggelast + niet echt in het zicht + het zit vast, vind ik het prima :)



Ondertussen ben ik ook rustigaan begonnen met de carbs van de waterkokert te demonteren en schoonmaken, ja menschen dan gaat het toch echt een keertje beginnen ;)
 
Das mooi, man! :Y

Mijn ervaring is, dat je met zo'n waterkoker snel klaar bent. O-)
(vooral als ie lopend is weggezet) :X


_O-
 
Laatst bewerkt:
Goed dat ik m'n eigen post hier lees, ik moest nog 2 benzinefiltertjes halen vandaag :+

Vd week even het jawa dempertje gelast, de las moet dunner en strakker kunnen vind ik zelf, maarja met een mig apparaat + 5jaar niet miggelast + niet echt in het zicht + het zit vast, vind ik het prima :)

[~[url="http://img829.imageshack.us/img829/1344/img149d.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ondertussen ben ik ook rustigaan begonnen met de carbs van de waterkokert te demonteren en schoonmaken, ja menschen dan gaat het toch echt een keertje beginnen ;)

Mmmmja,een cursusje lassen zou geen kwaad kunnen zo te zien :+
 
Das mooi, man! :Y

Mijn ervaring is, dat je met zo'n waterkoker snel klaar bent. O-)
(vooral als ie lopend is weggezet) :X


_O-

Haha mijne is zelfs lopend opgehaald, kon hem zo de trailer oplopen ;) Ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen, hoop eigenlijk dat het bij mij iets meer meezit O-)


@RG ach vast is vast toch ;)
 
En maar weer een updeet.

Laatste rit naar m'n werk op de gt380 hield hij 2x in met tegenwind en 90km/h erg apart.. Even compressietestje gedaan en bougies bekeken, zag er prima uit, bakolie was ook nog oké.
Omdat de tank met tankcure gecoat is en ik daar wel eens verhalen over heb gehoord dat de coating los komt was het afgelopen week: Filtertjesweek.

Op zowel de jawa als de GT380 een benzinefiltertje gezet, als het vd week mooi weer is ga ik weer op de 380 naar m'n werk kijken of die weer kuren heeft.

Ondertussen rustigaan bezig met de gt750 carbs demonteren voor het schoonmaken, eigenlijk is alles los moet alleen nog de carbbodies van elkaar splitsen :)

Ritje vandaag :]
 
Gister nog met een MZ toerritje in de Alblasserwaard bij een prive CZ museum geweest in Nieuw-Lekkerland...was mooi spul te zien van modellen voor de oorlog tot de latere modellen..veel cross en enduro spul en allerlei andere CZ spulletjes.
Erg leuk om eens te bekijken :9~
MZlllss,Rob.
 
Gister nog met een MZ toerritje in de Alblasserwaard bij een prive CZ museum geweest in Nieuw-Lekkerland...was mooi spul te zien van modellen voor de oorlog tot de latere modellen..veel cross en enduro spul en allerlei andere CZ spulletjes.
Erg leuk om eens te bekijken :9~
MZlllss,Rob.

Dat klinkt goed *D als daar in de buurt ben maar eens een kijkje nemen 8-)
 
helaas nog niet, vlotterbakjes en vacuumdekseltjes heb ik al wel gepolijst :) nog 2 chokedekseltjes doen en dan kan het weer in mekaar *D
 
Van het weekend de carbs weer in mekaar geschroefd, en de gt na 3 jaar stilstand voor het eerst op de brug gezet ;)

022qsm.jpg



023wh.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan