MF Gooi en Vechtstreek deel *76*

Status
Niet open voor verdere reacties.
een goedenavond :W

Lekker dagje gehad op Zandvoort. Samen met Toos.
Eerste keer voor mij dus in groep 1 begonnen. Ging erg lekker.
Laatste sessies kon een stuk harder maar de marshall hield het rustig omdat anders niet iedereen het bij kon houden :P
Dit keer ook alles heel gehouden ;)

Volgende week groep 2. Hoop dat ik daar wat meer kan leren.
En nou maar hopen dat het goed weer is.

Klinkt goed!! Het jeukt toch wel heel erg dat circuit rijden!!! Maar Roeland hoe doe jij dat nou met je uitlaat? Zet je je standaard uitlaat erop of is de DB-killer in de Leo genoeg??
 
Even een vraagje...


Wat te doen bij een grote bout waarvan de kop afgebroken is, maar het schroefdraad nog wel 1cm uitsteekt. De nodige WD40 en kruipolie is er de afgelopen dagen al opgespoten. Met een goede tang erom kreeg ik er een geen beweging in, ja wel in de tang :P

Vanavond met een dremel in het midden een gleuf geslepen en geprobeerd om met een grote platte schroevendraaier het los te draaien. Maar helaas, geen beweging in te krijgen... maar ondertussen wel die gleuf aan gort gedraaid |(

Dan maar helemaal uitboren?
Afhankelijk van de materialen wil heet stoken ook nog wel eens helpen....
 
Met een kleine boor beginnen en steeds eentje groter. Met een beetje mazzel kan je de laatste restjes eruit frummelen zonder je schroefdraad te verkutten. Neem er wel rustig de tijd voor. Haast is geen optie... :P
 
het gaat om 1 van de 2 bouten onderin mn blok (dus je komt er amper bij) waar mn uitlaatbochten mee vast zitten. Afgelopen tijd zat de bocht dus ook maar met 1 van de 2 vast aangezien van de andere de kop afgebroken was.

En nu de boel er toch weer al ligt wilde ik het maar meteen even goed doen.

Uitboren is dus gewoon met een grote metaal boor de gehele bout eruit boren en hopelijk zo min mogelijk draad beschadigen. Tap opnieuw draaien heb je weer speciaal gereedschap nodig?
 
Uitboren werkt sowieso, en is niet eens zoveel moeite. Pak een diameter kleiner dan het boutje/draadeind en boor recht dan heb je met een beetje mazzel niet eens het schroefdraad beschadigd.

Heb hier overigens ook nog ergens een setje linkse tappen liggen. Gaatje boren in de bout/draadeind en de tap er linksom indraaien. Doordat je deze linksom vast draait draai je zo de bout/draadeind er weer uit.

Wel even oppassen dat de tap niet breekt, dan ben je nog verder van huis. :')

Kan het setje wel door de brievenbus knallen als je wilt?
 
_42361_143504.jpg
 
Uitboren werkt sowieso, en is niet eens zoveel moeite. Pak een diameter kleiner dan het boutje/draadeind en boor recht dan heb je met een beetje mazzel niet eens het schroefdraad beschadigd.

Heb hier overigens ook nog ergens een setje linkse tappen liggen. Gaatje boren in de bout/draadeind en de tap er linksom indraaien. Doordat je deze linksom vast draait draai je zo de bout/draadeind er weer uit.

Wel even oppassen dat de tap niet breekt, dan ben je nog verder van huis. :')

Kan het setje wel door de brievenbus knallen als je wilt?
Probleem is de ruimte... is dus aan de onderkant van het blok. Als de motor op de bok staat dan past mn boormachine met boortje er net onder. En dan nog eens recht boren :P

Als jij daarvoor iets hebt dat ik dan gebruiken mag je dat natuurlijk komen dumpen hiero *D Ben eventueel morgen de hele dag thuis en anders weet je de brievenbus wel te vinden :+
 
Uitboren is dus gewoon met een grote metaal boor de gehele bout eruit boren en hopelijk zo min mogelijk draad beschadigen. Tap opnieuw draaien heb je weer speciaal gereedschap nodig?

Uitboren met een kleinere diameter dan je bout/draadeind. Met een beetje mazzel komen de restanten er vanzelf uitdraaien als je de boor linksom draait omdat je de spanning een beetje wegneemt door in het midden een zooi materiaal weg te boren.

Na uitboren gewoon even de schroefdraad weer schoon tappen. Kan met een gewoon tapsetje à een paar eurie bij de Praxis. Ook gedaan met de Hornet toen het draadeind afbrak. :Y
 
Morgen de hele dag vrij dus ik kan wel even zooi dumpen.

Maar je uitlaatbocht zit vast aan de onderkant van het blok? Rare plek. :?
 
@ Michiel, steekt er dan een stukkie bout/tapeind uit?

Er bestaat een speciale gereedschap die je over de restant van de bout schuiven en dan met ratel los draaien. In de speciale gereedschap zit er 3 rolletjes, bij het verdraaien grijpt het afgebroken bout vast en draait het zo los. Meestal lukt het wel, anders ook niet.

Tapeinduitdraaier, nummer 53 op het plaatje: Tapeinduitdraaier
 
Ik kreeg het vanmiddag op m'n heupen en heb ff verslagje getikt van de rally. Zoveel meegemaakt, dat ik het graag ff op papier had. En wellicht leuk voor jullie ook al ben ik een beetje uit de slof geschoten. :') Het had nog veel groter gekund, kan er zoveel over vertellen! :P Veel suc6 als je het gaat lezen! :+











Oost-Europa Rally 2010​

header_img.jpg


Nadat ik vorig jaar als deelnemer mee was geweest, kon ik dit jaar mee in de organisatie als service-man naast en gedeeltelijk op de route. Ik hoorde min of meer bij het team van Rally Bike Center uit Lochem. (reclame maken O-) ) Deze namen ook een motor mee waar we omstebeurten mee op de route konden meerijden. :]

Voorbereidingsdag
Op de dag voor de start van de rally verzamelden de deelnemers zich in Hotel Tatry in het zuiden van Polen.

DSCF2044.jpg


De motoren moesten o.a. door mij gekeurd worden. Eentje had de zaakjes niet zo heel goed voor elkaar en kwam met een wat oudere Super Téneré aandraven. Daarvan was de tandwieldrager gebarsten. Na 20 min. rijden bij een poolse garage aangeklopt waar ze aluminium konden lassen. Jarek Galica (zo heette die) is op vrijdag van half 6 tot half 8 bezig geweest met dat ding. :} Gedraaid, gelast, opnieuw passing gedraaid voor het lager, ring gedraaid en deze er nog eens eromheen gekrompen, lager erin geperst en de tandwieldrager was beter dan nieuw. :}
Ondertussen had z’n vrouw gebeld, het bleek dat ze jarig was!!!! :o Toen hij klaar was wilde ik hem betalen wat hij niet wilde. Ik liet hem 200 zlotty zien (toch zo’n 50 euro), dit wilde hij niet aanpakken. Dus Jarek was tot half 8 op vrijdag voor nop aant werk op de verjaardag van z’n vrouw… Speciale dingen maak je mee in de OER. :P *O*
Terug bij het hotel, de Super Téneré voor elkaar gemaakt en gaan eten. Na het eten kreeg ik te horen dat ik de eerste dag mocht rijden. *D ‘Mijn’ motortje voor elkaar gemaakt.

DSCF2047.jpg


Nog wat lopen bieren en rond 1 uur gaan slapen.

En wat doet bier met een man... :+

DSCF2059.jpg


DSCF2061.jpg


Dag 1
7 uur ging de wekker en keek ik gelijk naar buiten. In tegenstelling tot vorig jaar lag er geen sneeuw maar scheen er een waterig zonnetje!.*D Opluchting…
In de motorkleding gehesen en ontbeten. Ondertussen uitgevogeld hoe een Tripy (elektronisch roadbook) werkt.

DSCF2065.jpg

Slaap uit de ogen wrijven met de bril al op... we beginnen weer uitstekend! :')

Als een van de laatste vertrokken, op naar de pomp die 15km verderop lag. Maar na 11 km was m’n benzine op… gelukkig waren er 2 deelnemers die me hielpen aan wat benzine voor de laatste 4 km. *D
Extra grote tank van 15,5 liter zat er op dat ding waar ik zo’n 250 km mee kon rijden. Tjokvol gegooid, dus daar had ik de rest van de dag niet zo snel meer last van.
Al vrij snel begon de (voor de deelnemers) tijdgeregistreerde proef waar ik ook het eerste off-road zag. Flink doorgereden omdat ik wat tijd was verloren met m’n lege tank en ik wilde op tijd zijn bij de crossbaan, daar wilde ik graag wat rondjes extra rijden. }) De proef ging over landweggetjes, wat modderpaadjes en later door naaldbossen.

IMG_7755.JPG


Leuk en afwisselend. Door wat afgelegen dorpjes gekomen waar mensen, vooral kids, al stonden te zwaaien. Een lach werd op m’n gezicht getoverd door het enthousiasme van deze mensen. Je voelt je daar gewoon een Dakar-deelnemer. *D
Aangekomen bij de crossbaan, waar de finish was van de proef. Wat lopen spelen en springen. (zie OP foto *D )
Eerst wat gegeten en gedronken voordat ik de crossbaan op dook. Hier was ook een proef gaande, 2 rondjes moesten de deelnemers rijden en hierover werd hun tijd opgenomen. Ik heb lekker de baan verkent en heb ff 4 rondjes op dit bijzondere, loodzware baantje gedaan.
Daarna naar een goede maat van me gestapt om de boel eens lekker op te naaien. }) De avond ervoor had Gerjan (de organisator en laatste rijder) namelijk me op lopen stoken te gaan rijden voor Antal op de crossbaan.
Hele goeie vent die Antal, maar hard gaan, ho maar… :P Vorig jaar had ik de tweede tijd neergezet, dus wederom het podium was het doel. Dit zou Antal nooit gered hebben.
Van shirtje gewisseld, helm op, bril op en aansluiten in de rij. Peter v/d Sanden (helper organisatie en tevens journalist, verhalen in de MotoPlus en/of Moto73 over de OER zijn door hem geschreven) nam mijn tijd op. Na twee rondjes blazen op die Suzuki RM-Z450 (wat gaat zo’n ding :o ) kom ik bij de finish en krijg van een uitgelaten en verbaasde Peter _O- te horen dat ik de 3e tijd heb gezet. Snel terug gereden naar Antal, toen ik daar ter plekke m’n helm afzette zag ik wat knappen bij verscheidene deelnemers. _O- Doel was gehaald, ‘Antal’ stond 3e en dat was nogal verrassend. :P
De eerste 100km (van de 330) van de eerste dag zaten erop en we hadden al heel wat meegemaakt.
Bijgekomen van de inspanning en verder gaan rijden. Dit ging over mooie gravelpadden, doorwadingen door riviertjes

DSCF2073.jpg


en langs mooie uitzichten. Halverwege werden we ingehaald door Gerjan. Hij vroeg aan mij of ik kon fungeren als laatste rijder, dan kon hij doorrijden naar de eerste benzinepomp want hij had honger. Geen probleem en zo’n 40 km achter een paar Duitsers aan lopen sukkelen. Niet vooruit te branden dus mooi plekje opgezocht, waar ik doormiddel van de timer op m’n camera een mooi fotootje van de omgeving en mezelf heb geschoten. *D

DSCF2075.jpg


Verder gereden en bij de pomp gegeten en gedronken en m’n kameel met twee liter bijgevuld. Gerjan nam de taak als bezemmotor weer op zich en ik ging op weg naar Hongarije. Alleen maar asfalt dus saai stukje, maar goed, verbinding hoort erbij. Aangekomen in Hongarije, kregen we nog een mooi stuk off-road,

DSCF2083.jpg


met op het laatst flink wat blubber. Ow ja, glibberen, glijden en werken, ook dat was de OER! Toch kon ik merken dat ik vorig jaar veel geleerd heb en nu ging het een stuk gemakkelijker. We kwamen uit tussen de wijnvelden van Tokaj. (bekende wijnstreek in Hongarije) Hier wat gedronken met Gerjan en het quad-team en genoten van het zonnetje en het mooie uitzicht. 8-)

DSCF2092.jpg


DSCF2094.jpg


Let ook op al het water, dat hoorde niet, toen was er veel gevallen!

Over asfalt naar het hotel gereden, waar ik eerst m’n motortje weer in orde heb gemaakt voor de volgende dag. Gedousjed en heerlijk gegeten, nog flink lopen bieren want er waren nog geen klanten voor het serviceteam. Rond 2 uur gaan slapen. :z

Dag 2
Dag 2 kan ik kort over zijn. Ik kon uitslapen want ik reed mee in de servicebus. Ewout (Eigenaar van Rally Bike Center) reed die dag op de route met de motor. Op naar het eerste hotel in Roemenië. Reis ging soepel en we waren op tijd in Gilau. Daar lekker gegeten voor nog geen 5 euro :P en ff middagdutje gedaan. Diverse klanten stroomden die avond binnen. Water gehapt, dingen krom gevallen, dat soort ongein. Laat geworden, maar toch nog ff lopen bieren. Half 3 ging ik slapen, terwijl ik net te horen had gekregen dat ik moest rijden de volgende dag. :P 3e man die eigenlijk zou rijden was ergens anders nodig. Bartje vond dat niet erg uiteraard. :z

Dag 3
Wakker worden rond half 8 ging toch soepel. Ontbeten, kameel volgegooid en gaan rijden. Weer was goed, zou een mooie dag worden.
Proef begon gelijk bij het hotel, dit betekende dat we na 4 kilometer al off-road gingen. Prachtig stukje gereden, lekker door kunnen rijden.

DSCF2109.jpg


DSCF2111.jpg


Op een gegeven moment gingen we steeds hoger en werd het steeds minder begaanbaar. Bovenop de berg lag een echt roemeens dorpje. Geen asfalt, vervoermiddel nr.1 is paard en wagen. Ff terug in de tijd dus.
Route werd na het dorp steeds moeilijker en uitdagender, erg leuk en heb me daar kostelijk vermaakt. Aangekomen bij een ‘hidden checkpoint’, deelnemers kregen hier een stempel en mochten dan verder rijden. Ik heb er lekker wat gesnoept en gedronken, mijn tijd maakte toch niks uit.

IMG_7788.JPG


Daarna een mooi gravelpad waarna we op een andere top kwamen. Hier was het zo mistig op sommige plekken, zicht was niet meer dan 3 meter. Pad was daar goed begaanbaar, dat was dus mooi, maar je moest volledig vertrouwen op je GPS.

DSCF2112.jpg


DSCF2113.jpg


Weg naar beneden was glibberig. Op een mooie plek ff omhoog gereden en wat foto’s gemaakt.

DSCF2123.jpg


Verder gereden over een breed gravelpad en aangekomen bij de finish van de proef. Die lag midden in een bijdetijds dorpje bij een café. Lekker wat gedronken daar en een roemeens ventje op de brommer gezet.

DSCF2130.jpg


Dat gaf hem een smile van oor tot oor. *D

Stuk asfalt en getankt. Prachtig stuk daarna waarbij we op een gegeven moment uitkwamen op een schitterende grasheuvel, veel foto’s gemaakt van het prachtige uitzicht.

DSCF2134.jpg


DSCF2137.jpg


DSCF2147.jpg

Die laatste ben ik! *D

Herder(tje) van zo'n 200 schapen hield me tegen en maar ff op de foto gezet.

DSCF2154.jpg


Verder gereden waar we op een stuk uitkwamen met enorme plakleem, drie mensen hadden hier hun koppeling eruit gebrand! |(
De doktor (nee niet Rossi), die ook mee reed op een motor, geholpen, maar er viel weinig te doen.

DSCF2156.jpg


Maar doorgegeven dat hij moest opgepikt worden door de bezemwagen.
Zelf weer op de motor gesprongen en gaan rijden. Na een klein beetje asfalt een pracht stuk off-road door laag heuvelig landschap met her en der wat akkers met gewassen.

DSCF2164.jpg


DSCF2165.jpg


Schitterend rijden, maar heb er ook de gang in gehouden. Was ff lekker nadat geploeter met die dokter.
Op een glad stuk nog iemand geholpen die de motor helemaal vol blubber had.

[Censuur]
Ben er dus snel mee gestopt en heb hem laten oppikken. Doorgereden want er leek een bui aan te komen. Helaas die bui vol over me heen gekregen. '( Gelukkig stond Gerjan in een bushokje te schuilen, bij gaan staan en gewacht tot het droog werd. Met nog een paar laatste stuk van 40 km overgeslagen omdat dat waarschijnlijk heel glad was. Motor in Targu Mures af laten spuiten en naar hotel gereden. Daar wat gesleuteld en gaan douchen. Gelukkig weinig klanten die avond dus wat gebiert en iets van 1 uur bedje opgezocht. :z

Dag 4
Werd wederom een dagje met de bus naar het volgende hotel. Dat was een soort ski-oord midden tussen de bergen en alleen off-road bereikbaar. Ewout was eigenwijs en volgde niet mijn route-aanbevelingen op. Dit leverde op dat we het laatste stuk zwaar hobbelig off-road moesten doen. M’n arme nieren… :') Maar we zijn aangekomen.
Omdat het de volgende dag rustdag was, rustig aangedaan, wat lopen bieren en gaan slapen rond 2 uur. :z

Dag 5
Rond 10 uur eruit gegaan, aardig gaar en begon de vermoeidheid al wat te voelen. Op deze dag was er een korte route voor de liefhebbers en de klassementsrijders. Ik mocht de motor mee hebben van Antal, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben. De Soes heeft die dag meer meegemaakt dan de hele OER bij elkaar. _O-
De klassementsrijders moesten een stempel halen bij m’n collega en mij. De organisatie heeft ons vervolgens opgedragen om naar een waypoint toe te rijden die op een berg lag. De stempelpost moesten we vervolgens zo hoog mogelijk leggen. ‘Komt goed’ zeiden wij en dus gingen we op weg. Helaas liet de GPS ons in de steek waardoor we via moeilijke passages gelukkig toch nog op onze locatie aankwamen. Daar stonden we dus zo hoog mogelijk, op de top met motor en al in de wolken.

DSCF2189.jpg

Jep, verkeerde vlag meegenomen... :')

Één deelnemer is het ook gelukt om met de motor boven te komen. Anderen kwamen lopend, vooral deze deelnemers konden de humor er niet van inzien. })

DSCF2194.jpg


Maar er was gezegd door de organisatie, dat er ook lopend een stempel gehaald mocht worden.
Flink wat foto’s gemaakt, want het was mooi daar. Uitzichten op Ukraïne, schitterend!!

DSCF2195.jpg

Let op de stenen, wat een gemartel was het daarover zeg! :(

DSCF2207.jpg


DSCF2211.jpg


Verder een eigen gemaakte route gereden die uitkwam op een ski-piste waar we naar beneden zijn gereden. Getankt en over een mooi gravelpad terug geblazen naar het hotel.
Weinig klanten die avond, maar ff lekker de Suzuki van Antal

DSCF2191.jpg

Deze dus, maar dan bovenop de berg.

onder handen genomen als dank voor het gebruik van dat brute apparaat. Ook nog eigen motortje onder handen genomen en voor het eerst eigen handig een bib-mousje gelegd. Met het handje dus… wat een k..werk is dat zeg! :P :X
Iemand van de organisatie was jarig en had 3 kratten bier (met 24 halve liters!!) bij de tent neergezet. Werd erg gezellig met veel mensen eromheen en half 4 gaan slapen. :z

Dag 6
De laatste dag in Roemenië alweer en die is aardig verregend. Ewout reed op de motor dus ik zat in de bus. Was een zware ochtend, dus was enigsinds blij dat ik met de auto mocht… :')
Was een leuk ritje met de auto. Aangekomen bij het volgende hotel nog ff geslapen en toen weer aant werk. Aardig veel klanten, maar weinig problemen. Buiten regende het nog steeds pijpenstelen en dus gezellig binnen gaan zitten bieren toen we hadden opgeruimd.

DSCF2223.jpg


Ik ben rond 2 uur gaan slapen omdat ik de volgende dag ging rijden. :z

Dag 7
Was eigenlijk niet leuk meer zoveel water als ik die dag gezien heb. Die dag echt door een rampgebied heen gereden. :/
Eerste stuk had ik de goede moed er nog een beetje in, omdat ik wist dat we mooie zandpaden zouden tegenkomen. Niks bleek minder waar, want het was door al het gevallen water omgetoverd in grote modderpoelen. Ik was in eerste instantie blij wat zand te zien. Een kilometer verder was die blijdschap over nadat ik 2 flinke plassen over het hoofd had gezien en dus flink wat water gevangen. Zeiknat de route verder gevolgd. Nog eenmaal vast komen te zitten, terwijl het water tot aan m’n knieën stond. Gelukkig met een flinke dot gas eruit kunnen komen, maar was niet leuk! B| Bij de pomp werd het droog en ff op krachten gekomen na het geworstel door de blubber.
Na de pomp heel stuk asfalt gehad op weg naar de proef in Slowaije. Voor de grens van Slowakije was de weg afgezet. Met noppenbanden laat je je daardoor niet afschrikken dus reden we om de bocht om te kijken hoe de status was. Het bleek dat de rivier gedeeltelijk over de weg heen stroomde. Het water was niet hoger dan 20 cm maar wel over een stuk van zo’n 150 meter. De brug was niet meer zichtbaar. :/
Grens overgestoken en doorgereden naar de start van de proef. Die bleek niet bereikbaar omdat een tunnel vol water stond. Proef afgelast door de organisatie. Via asfalt het hotel opgezocht en nog bij de mini-skipiste naar boven gereden. Daar was vorig jaar de finish van de proef en zou die dit jaar ook weer liggen. Daarboven kwam ik snel andere rijders tegen die ook even boven waren gaan kijken. Nog een foto gemaakt van het groepje. Zoek de verschillen met vorig jaar… :/

DSCF2243.jpg


img_8831.jpg


Naar het hotel gereden en daar de boel afgespoten en de douche ingedoken. Die eerst gloeiend heet was en toen ijskoud. :( Flink gesleuteld die avond en om 3 uur viel ik bijna om. We hadden nog niet opgeruimd maar ik ben vast gaan slapen.

Dag 8
Laatste dag alweer. Ik kon rijden, maar had er voor gekozen omdat niet te doen, dus motortje gisteren niet klaar gemaakt. Ik was aardig gaar van die natte 7e dag. Toen ik wakker werd, baalde ik meteen, want het was schitterend weer. Volop zon en lekker warm. Iedereen fleurde weer op bij het ontbijt in het zonnetje. Ik kon gelukkig mee met een ander gevaarte: een 6x6 Volvo legervoertuig,

DSCF2040.jpg


die fungeerde als bezemwagen en dus ook gedeeltes van de route off-road reed. Heb me kostelijk vermaakt in dat ding. Veel van de waterschade gezien.

DSCF2266.jpg


DSCF2267.jpg


Jammer genoeg konden we daardoor zelfs niet de route pakken die we wilden pakken. De finish van de OER lag bij een stuwdam, waar we foto’s hebben gemaakt met de hele groep.

IMG_7910.JPG


Daar vandaan zijn we in colonne naar het hotel gereden.

DSCF2291.jpg


Daar aangekomen duurde het weer eens 2 seconden voordat ik met een halve liter in m’n klauwen stond. :')
Wat dingen opgeruimd en gaan douchen. Lekker gegeten en daarna prijsuitreiking en gezellig ouwehoeren, waarbij de ene nog sterker zijn avonturen vertelde dan de ander.
Tot 2 uur zitten bieren en ouwehoeren. Ik was even vergeten dat m’n maten om 4 uur naar huis wilden. :')

Terugreis
4 uur was ik nog compleet naar de klote en slingerde op m’n benen. In de auto geploft en voordat we reden sliep ik alweer. Zo ging dat met iedereen de hele dag door in de auto, behalve degene die reed uiteraard. Dat zag er dus zo uit. :+ :Z

DSCF2313.jpg


DSCF2316.jpg


DSCF2306.jpg


Moe maar meer dan voldaan.

Als ze me nodig hebben volgend jaar, dan ben ik er gewoon weer bij. Want ik ben inmiddels aardig verslaafd aan deze ‘rollercoaster’ van 8 dagen! *D *D *D

Alle m'n foto's staan hier!
 
Laatst bewerkt:
@ Michiel, steekt er dan een stukkie bout/tapeind uit?

Er bestaat een speciale gereedschap die je over de restant van de bout schuiven en dan met ratel los draaien. In de speciale gereedschap zit er 3 rolletjes, bij het verdraaien grijpt het afgebroken bout vast en draait het zo los. Meestal lukt het wel, anders ook niet.

Tapeinduitdraaier, nummer 53 op het plaatje: Tapeinduitdraaier
Steekt nog ongeveer 1cm uit ja... met daarin nu een half gare uitgeslepen gleuf.

Eens kijken hoever ik ga komen met uitboren... morgen ook maar eens meten hoever ik moet uitboren
 
Hole in the wall:





[afbeelding]
Mooie foto :Y
'

Even een vraagje...


Wat te doen bij een grote bout waarvan de kop afgebroken is, maar het schroefdraad nog wel 1cm uitsteekt. De nodige WD40 en kruipolie is er de afgelopen dagen al opgespoten. Met een goede tang erom kreeg ik er een geen beweging in, ja wel in de tang :P

Vanavond met een dremel in het midden een gleuf geslepen en geprobeerd om met een grote platte schroevendraaier het los te draaien. Maar helaas, geen beweging in te krijgen... maar ondertussen wel die gleuf aan gort gedraaid |(

Dan maar helemaal uitboren?
Linkse tap lijkt mij het veiligste.
Maar heb het nooit gebruikt, ken het alleen van theorie ;)


@ 2,5je
Lees je verhaal morgen ;)


ik ga pitten :W
 
@Vissers: mooie plaatjes *D
@Toos: gave foto! :} kek pakkie ook ;)
@bartje: verhaal lees ik morgen ook ff...wat een lap :')
 
Laatst bewerkt:
Steekt nog ongeveer 1cm uit ja... met daarin nu een half gare uitgeslepen gleuf.

Eens kijken hoever ik ga komen met uitboren... morgen ook maar eens meten hoever ik moet uitboren
Uitboren is dus wel gevaarlijk als het echt in het blok zit, iets te ver en er zit een gat in je carter! :/

Kun je er nog een moertje op die 1 cm draaien?? Dan moertje vast lassen aan de bovenkant van tapeind en moer, laten afkoelen (op dat moment is vooral je tapeind heet en dus uitgezet) Wellicht blok verhitten en met 'twisted fingers' draaien maar! ;)
 
Klinkt goed!! Het jeukt toch wel heel erg dat circuit rijden!!! Maar Roeland hoe doe jij dat nou met je uitlaat? Zet je je standaard uitlaat erop of is de DB-killer in de Leo genoeg??

LeoVince met Db-killer.

Klinkt goed! Ook al lijkt het alsof je je qua tempo verveeld; juist dan kan je heel erg bezig zijn met perfecte lijnen rijden/zoeken en dat is ook juist de reden waarom het wat rustiger aan gaat. Denk dat je onbewust toch een heleboel geleerd hebt vandaag. De kunst is juist bij alle snelheden met techniek te blijven rijden :Y Succes volgende week, hopelijk hebben jullie weer zulk lekker weer!

Heb ik ook gedaan. Vooral in de laatste paar sessies. Als ik niet achter de marshall reed en het wat langzamer ging focusde ik me op de lijnen/pionnentjes.
Ga jij nog op Zandvoort rijden dit jaar? Of rij je er uberhaupt niet?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan