Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallow allemaal!!!!!

Na enige tijd afwezigheid van mij (persoonlijke problemen) ben ik nu toch weer aanwezig :) En dr is ineens een serieus lesserstopic, wat kan er veel veranderen in 3 weken tijd :P

De laatste x dat ik hier was was op 1 juli nadat ik gezakt was voor mn AVD.
Hierna moest ik opnieuw theorieexamen doen, omdat mn theorie verlopen was.
Dit heb ik gister eindelijk gedaan, moest er wel voor naar Arnhem (woon zelf in Maarssen) omdat ze alleen daar nog op korte tijd plek hadden.
Maar het ritje naar Arnhem is het helemaal waard geweest, want ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!

Toen ik thuis was meteen mn rijschool gebeld en tot mijn grote verrassing zei mn instructeur dat ik vrijdag waarschijnlijk al examen kan doen, hij zou me 's avonds nog even terug bellen om het te bevestigen.

En idd ik ga morgen dus alweer op voor mn AVD examen.

Ik ben gelukkig een stuk minder zenuwachtig dan de vorige keer en ik heb er alle vertrouwen in.
 
Succes met het examen Miertje85 en IJSduivel gefeliciteerd!! Er wordt weer heel wat roze plastic gemaakt deze maand!
 
bij je theorie moet je een pasfoto meenemen heb ik gehoord, mag dat gewoon een schoolpasfoto zijn waar je op lacht of moet dat echt zo'n foto zijn waar je niet op mag lachen en waar de contouren van je oren op moeten staan oid.?
 
bij je theorie moet je een pasfoto meenemen heb ik gehoord, mag dat gewoon een schoolpasfoto zijn waar je op lacht of moet dat echt zo'n foto zijn waar je niet op mag lachen en waar de contouren van je oren op moeten staan oid.?

Ik kan je geen 100% zekerheid geven, maar volgens mij is zo'n officiële foto niet vereist. Ze doen verder niks met je theorie-certificaat en je mag hem zelf ook nog eens houden.
 
bij je theorie moet je een pasfoto meenemen heb ik gehoord, mag dat gewoon een schoolpasfoto zijn waar je op lacht of moet dat echt zo'n foto zijn waar je niet op mag lachen en waar de contouren van je oren op moeten staan oid.?

Vanaf 1 juli hoeft dit niet meer, ik heb gister mijn theorie behaald en ik hoefde geen foto af te geven.
 
bij je theorie moet je een pasfoto meenemen heb ik gehoord, mag dat gewoon een schoolpasfoto zijn waar je op lacht of moet dat echt zo'n foto zijn waar je niet op mag lachen en waar de contouren van je oren op moeten staan oid.?

Yep, zo'n officiële , je mag niet eens lachen. Zo crimineel mogelijk kijken. Volgens mij zelfs piercings niet toegestaan, maar die heb ik niet dus weet ik niet zeker ;)
 
Vanaf 1 juli hoeft dit niet meer, ik heb gister mijn theorie behaald en ik hoefde geen foto af te geven.
oke thanks, ja heb hem morgen maar neem wel voor de zekerheid wat mee. Wat voor vragen kreeg je allemaal? Instinkers of was het allemaal wel duidelijk?

en boys en girls? thx voor de snelle reacties
 
En hoppakee, 3 verschillende opvattingen!
Toch maar even contact zoeken met het CBR lijkt me..
 
oke thanks, ja heb hem morgen maar neem wel voor de zekerheid wat mee. Wat voor vragen kreeg je allemaal? Instinkers of was het allemaal wel duidelijk?

en boys en girls? thx voor de snelle reacties

Ik kreeg op zich allemaal duidelijke vragen, misschien 1 of 2 instinkers.

En voor de zekerheid zou ik de pasfoto wel meenemen, maar waarschijnlijk dat je hem niet hoeft in te leveren. Ik heb een certificaat zonder pasfoto.

Ik heb ook gevraagd waarom het nog niet op de site stond aangezien het sinds 1 juli niet meer hoeft en het nu bijna augustus is. Het enige wat ze zeiden was dat het nog moest worden aangepast.

En trouwens voordat ik het vergeet, succes morgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik belde net, maar er wordt natuurlijk niet opgenomen.. Op de site staat dit bij 'meenemen naar het examen' :

Voordat u het theorie-examen voor de motor mag doen, moet u het volgende overhandigen:
een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs (wat het CBR daaronder verstaat, leest u bij Stel een vraag, Geldigheid);
Let op! Als u het vereiste niet bij u hebt, of als u niet op tijd op het examencentrum bent, kunt u niet deelnemen aan het theorie-examen. U krijgt het door u betaalde examengeld niet terug.


dan zal mijn id wel genoeg zijn lijkt me
 
Voor het aanvragen van het pasje heb je sowieso van die criminele pasfoto's nodig, dus die kun je alvast laten maken :)

Op het theoriecertificaat van 'iemand' die het laatst gehaald heeft staat trouwens geen foto. Ik durf alleen niet 100% zeker te zeggen of dat al landelijk ingevoerd is.
 
nou mensen, ik ga mn oogjes sluiten! Want ik moet morgen om half 9 op de rijschool zijn, nog 3 uurtjes les en dan examen......
Dus dan is het wel prettig als ik goed ben uitgerust!
Voor iedereen die morgen ook een een of ander examen doen, allemaal heel veel succes!!!

Welterusten allemaal!
 
Laatst bewerkt:
nou mensen, ik ga mn oogjes sluiten! Want ik moet morgen om half 9 op de rijschool zijn, nog 3 uurtjes les en dan examen......
Dus dan is het wel prettig als ik goed ben uitgerust!
Voor iedereen die morgen ook een een of ander examen doen, allemaal heel veel succes!!!

Welterusten allemaal!

wel aan de late kant,

maar succes man, ik weet dat je m gaat halen (reageer morge maar haha)

truste!
 
De manier om je gas constant te houden is altijd een van je armen gestrekt houden. Mocht de motor dan per ongeluk een stootje geven dan blijft je stuur iig stabiel. Het sturen doe je vanuit je heupen. Een beetje gas geven, snelheid regelen met de voetrem, kijken waar je heengaat (Dit is altijd rule numero 1 bij motor rijden! ook op de weg), geen koppeling aanraken, en met dit alles in gedachte oefenen maar.

AVB stelt overigens niet zo heel veel spannends voor naar mijn mening. Bij mijn lessen deden ze alles dubbel zo krap opzetten, eenmaal op het examen terein was het een stukje cake :)
 
Voor het aanvragen van het pasje heb je sowieso van die criminele pasfoto's nodig, dus die kun je alvast laten maken :)

Op het theoriecertificaat van 'iemand' die het laatst gehaald heeft staat trouwens geen foto. Ik durf alleen niet 100% zeker te zeggen of dat al landelijk ingevoerd is.

Ik wou mn rugnummer erbij, maar mocht niet B|
 
Jeej, GESLAAGD!!!!!!!!!

Vanmorgen eerst 3 uur gelest en dat ging echt waardeloos, dus ik had al echt zoiets van dit gaat hem niet worden.

Toen heel ontspannen op de motor gestapt voor het examen en dat ging echt super. Toen we terug kwamen bij het examen vroeg de examinator al voor dat we binnen waren hoe het ging, en ik zei dat ik geen idee had, hij lachte, stak zijn hand uit en zei we hoeven niet naar boven, je bent geslaagd gefeliciteerd. Toen wilde hij weg lopen en ik zei van wacht even, ik wil u even een knuffel geven, dus dat heb ik toen gedaan, met tranen (van blijdschap) in mn ogen.

Maandagochtend naar het gemeentehuis om het pasje aan te vragen!!!!!!!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan