Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb geen geld voor handschoenen beetje teveel uitgegeven geloof ik als ik nou stukjes leer en carbon wat ik nog heb liggen op een overhandschoen naai lukt het dan ook om niet voor cbr afgewezen te worden,gaat om avb examen
.

Ik las ook ovenhandschoen :X
 
Laatst bewerkt:
Poging tot terug on-topic: nog tips voor wegrijden uit een parkeervak? Vorige week paar keer geprobeerd en het ging prima tot ik 1x afsloeg, daarna lukte het me niet meer. Gewoon meer gas en koppeling langzamer op laten komen? Moet je je voetrem nog gebruiken?
 
Poging tot terug on-topic: nog tips voor wegrijden uit een parkeervak? Vorige week paar keer geprobeerd en het ging prima tot ik 1x afsloeg, daarna lukte het me niet meer. Gewoon meer gas en koppeling langzamer op laten komen? Moet je je voetrem nog gebruiken?
Je zegt het zelf eigenlijk al, meer gas en koppeling langzamen op laten komen. Probeer ook ver over de laatste pion te kijken want waar je kijkt ga je heen ^^
 
Poging tot terug on-topic: nog tips voor wegrijden uit een parkeervak? Vorige week paar keer geprobeerd en het ging prima tot ik 1x afsloeg, daarna lukte het me niet meer. Gewoon meer gas en koppeling langzamer op laten komen? Moet je je voetrem nog gebruiken?

Deze is eigenlijk heel makkelijk, ik deed eerst ook moeilijk door op m'n toerenteller te kijken en weg te rijden, dat werkt niet erg. Wat ik nu doe is gewoon wat gas geven (net zoveel als dat je normaal weg gaat rijden, vervolgens kijk ik naar de horizon aan de kant waar ik naar toe wil en laat ik rustig de koppeling opkomen. Deze hou ik slippend tot ik de bocht door ben en weer rechtop sta. Gewoon een paar keer oefenen en het is een eitje.
 
Zoals ik een paar dagen terug aangaf moest ik vandaag op voor mijn AVB.

Hoewel het echt een klote terrein was(naast Snowworld) en het niet normaal hard regende heb ik het gehaald :D
De twee die ik over moest doen waren de langzame slalom(miste een pion op het einde) en de snelle slalom(had me gas niet constant) Maar is de 2e keer beide goed gegaan.

Joepie! =]
 
Zoals ik een paar dagen terug aangaf moest ik vandaag op voor mijn AVB.

Hoewel het echt een klote terrein was(naast Snowworld) en het niet normaal hard regende heb ik het gehaald :D
De twee die ik over moest doen waren de langzame slalom(miste een pion op het einde) en de snelle slalom(had me gas niet constant) Maar is de 2e keer beide goed gegaan.

Joepie! =]
gefeliciteerd :Y nu op naar AVD! :)
 
Oh en wat vast vaker gezegd is. Wat stelt dat examen weinig voor als je het eenmaal gedaan hebt pffff... Ik maakte me er echt belachelijk zorgen over :$

(wel jammer dat je voor die 12 minuten werk 160 euro moet neertellen maar goed O-) )
 
Laatst bewerkt:
Oh en wat vast vaker gezegd is. Wat stelt dat examen weinig voor als je het eenmaal gedaan hebt pffff... Ik maakte me er echt belachelijk zorgen over :$

(wel jammer dat je voor die 12 minuten werk 160 euro moet neertellen maar goed O-) )
Pas maar op dat je, na het slagen van het AVD examen, je A hebt...en een motor :]...
...niet door rood rijdt (is een motorrijders last)...is binnen een paar seconden gebeurd...en kost ook 160 euro...nog wel })

Hou die roodlichtflitspalen in de gaten B|

Beter met 60 door geel...dan 160 voor rood
 
Pas maar op dat je, na het slagen van het AVD examen, je A hebt...en een motor :]...
...niet door rood rijdt (is een motorrijders last)...is binnen een paar seconden gebeurd...en kost ook 160 euro...nog wel })

Hou die roodlichtflitspalen in de gaten B|

Beter met 60 door geel...dan 160 voor rood
jij leeft nog in het stenentijdperk? :P die boete is inmiddels namelijk al 180 euro + 6 euro administratie kosten :Y en gaat in 2012 weer omhoog.
 
Kan je nagaan hoelang het voor mij geleden is dat ik "helaas" door rood moest rijden omdat ik anders van achteren aangereden zou zijn door een koekblikker die NIET van plan was om te stoppen B|
Maar die.."toen nog 160 euro" werd na een beroepschrift geseponeerd omdat op de foto duidelijk te zien was dat ik "uit veiligheids overwegingen" handelde en die auto op enkele mm achter mij reed :(
Hopelijk (en ga daar wel vanuit) kreeg die dwaas die mij haast aanreed wel 160 euro..
...was het toen die tijd maar 180 euro })
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet veeel eerder last van boetes i.v.m. snelheid? op een motor pak je toch al gauw lekker door is het niet?

Ze leren je niet voor niets goed voor je uit te kijken, als je die flitspalen en bosjesmannen mist heb je dat waarschijnlijk niet goed gedaan })
 
Heb je niet veeel eerder last van boetes i.v.m. snelheid? op een motor pak je toch al gauw lekker door is het niet?
Uiteraard...ook ik ben niet "Roomser dan de Paus" ;)
Heb wel snelheids boetes gekregen, ook zoals ik al aangaf om nog geel te pakken en geen rood. Ver en breed kijken is absoluut een must voor een motorrijder en je stuurt eerst met je ogen en dan pas met je handen. Maar kan je soms beter "gas bijgeven" en dan een snelheidsovertreding begaan uit veiligheidsredenen (niet aangereden worden) en/of om niet door rood te gaan. Deze zijn dan goedkoper dan inmiddels 180 euro :/
 
Waarschuwen helpt blijkbaar niet, einde oefening dus voor dit topic. Ook voor een eventueel vervolg.

SLOTJE!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan