Suzuki GS550 ragfiets

Status
Niet open voor verdere reacties.

G. BRASLETTI

MF veteraan
Donateur
19 jun 2006
26.603
6.668
Voorne aan zee
Goedenavond allemaal :W :W

Eindelijk ga ik beginnen aan 2e project het ombouwen van m'n GS550L uit 1980 naar cafe-racer ragfiets chopperachtig iets of toch maar een cafe-racer :? . Ik weet het.....'t is niet orgineel maar, ik vind het gewoon wel grappig om te doen en de GS is daar wel een goede basis voor. Een cafe-racer komt er ook nog wel maar, dat is toekomst muziek (kan best zijn dat dat m'n volgende project wordt).

Hierbij een foto zoals hij er tot afgelopen dinsdag bij stond.
 
Laatst bewerkt:
.

full
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling is dat dit project wat langer gaat duren. Ga er dus alleen maar aan bouwen als ik er tijd voor heb en zin in heb. Ook moet het een low-budget project worden (dat vindt ik namelijk wel de sport).
 
Hé Bras, heb 'm ook maar ff onder de VFR in m'n favo's gezet... Je hebt het er maar druk mee :X
 
Laatst bewerkt:
Hé Bras, heb 'm ook maar ff onder de VFR in m'n favo's gezet... Je hebt het er maar druk mee :X

Valt wel mee hoor, met de Vfr kan ik gewoon rijden. Ga ik gewoon eind oktober mee beginnen. Gewoon 2 projecten doen door elkaar. Vfr moet volgend jaar april weer in orde zijn (als ik in de tussentijd niet nog een keer op m'n bek ga :$ )
 
Vanavond even bezig geweest aan de GS. Tank, dasboard en koplamp gedemonteerd.

Koplamp netjes uit elkaar gehaald en wat vind ik daar binnen? Inderdaad...........roest, dit ben ik met een staalborstel telijf gegaan en daarna de boel behandeld met Noverox. (helaas geen foto's camera vergeten :$ ). Morgen maar ff in de primer zetten. De chroomlaag aan de buitenkant is nog redelijk, dat wordt dus flink poetsen om dat weer netjes te krijgen (gebruiksporen zullen wel zichtbaar blijven maar, dat is niet erg. Het is ook geen nieuwe fiets).

Ook even de nieuwe tank geprobeerd maar die past voor geen meter. De middentunnel van een GS550 tank is smaller als die van een GS550L (en ja....hij is ook15cm langer). Binnenkort maar is wat gaan bedenken voor die tunnel (tunnel uit de oude tank halen, nieuwe tunnel maken......geen idee).
 
Vanavond even bezig geweest aan de GS. Tank, dasboard en koplamp gedemonteerd.

Koplamp netjes uit elkaar gehaald en wat vind ik daar binnen? Inderdaad...........roest, dit ben ik met een staalborstel telijf gegaan en daarna de boel behandeld met Noverox. (helaas geen foto's camera vergeten :$ ). Morgen maar ff in de primer zetten. De chroomlaag aan de buitenkant is nog redelijk, dat wordt dus flink poetsen om dat weer netjes te krijgen (gebruiksporen zullen wel zichtbaar blijven maar, dat is niet erg. Het is ook geen nieuwe fiets).

Ook even de nieuwe tank geprobeerd maar die past voor geen meter. De middentunnel van een GS550 tank is smaller als die van een GS550L (en ja....hij is ook15cm langer). Binnenkort maar is wat gaan bedenken voor die tunnel (tunnel uit de oude tank halen, nieuwe tunnel maken......geen idee).


Met een moker krijg je hem toch wel passend ? :+
 
Ik wil wel een stukje 1.2mm staalplaat doneren mocht je het nodig hebben voor de tank, komt het met de toerenteller mee. Heb je toevallig een foto van het standaard dashboard om te kijken of het dezelfde is als die van degene die ik hier heb? (gaat niet via privébericht)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan