Belgische Scooterclubs

Je moet maar eens meerijden luc1959, ga je je niet beklagen.
De twee gereden ritten dit jaar waren echt de moeite.
Eind deze maand waarschijnlijk rit nummer 3 en die ziet er ook prima uit.
 
Er is nu een nieuw Belgisch brommer&scooter forum, weliswaar voor 50cc scootertjes maar indien er welgemeende interesse voor is, wil ik gerust een apart onderdeeltje openen voor de grotere broertjes op motorscooters.

Gratis Forum

Iedereen welkom.
 
Een club in de buurt van Diest en omstreken zou mooi zijn.
Als er mensen moesten interesse hebben, laat maar iets weten.

Misschien kunnen we met een paar mensen wel iets uit de grond stampen!!!
 
ik vraag mij af of ik ook lid kan worden van die Gentse Club .... ik rij nl met een hybride : Honda Integra ..; ziet eruit als een scooter maar is er ..... geen ...
 
Integra is een cross-over, huh? de "uitstraling" en rijeigenschappen v een motorfiets met de techniek en gemakken van een motorscooter,

Ed
 
Een club in de buurt van Diest en omstreken zou mooi zijn.
Als er mensen moesten interesse hebben, laat maar iets weten.

Misschien kunnen we met een paar mensen wel iets uit de grond stampen!!!


De regionale scooterclub van Leuven is toch kortbij, vroeger de Leuvense scooterclub.

De waarnemende voorzitter is van Zelem dus heel kortbij. Een heel sympathieke man die zich voor 100% inzet voor de club.

Ze hebben op een jaar tijd al heel wat leden bij elkaar gesprokkeld. En van verschillende provincies.
 
De regionale scooterclub van Leuven is toch kortbij, vroeger de Leuvense scooterclub.
De waarnemende voorzitter is van Zelem dus heel kortbij. Een heel sympathieke man die zich voor 100% inzet voor de club.
Ze hebben op een jaar tijd al heel wat leden bij elkaar gesprokkeld. En van verschillende provincies.


http://www.regionalescooterclub.be/index.html

Even de link van onze club bijgevoegd.
Kleine correctie op bericht hierboven, Jos is intussen volwaardig voorzitter geworden.
6 April beginnen we er terug aan met een openingsritje.
Eenmalig 5€ en jaarlijks 5€ en iedereen kan als lid meerijden, motorscooter vanaf 125cc, het merk is niet van belang.
De hele uitleg staat bij de link, ga maar eens een kijkje nemen.
 
Had het ook gevonden in mijn zoektocht. Ik ga het zeker eens goed doornemen allemaal en denkelijk mijzelf ook inschrijven.

Enige nadeel wat ik heb dat is dat ik dikwijls moet werken in het weekend waardoor het soms moeilijk wordt om iets te kunnen regelen.
 
We hebben tijdens de vergadering besloten om elke rit twee maal te rijden. Eerste keer zaterdags en tweede keer de zondag een week later ( meestal), zodat de meesten de kans krijgen mee te genieten.
Moet je de twee werken kan je nog altijd in de week een tocht voorstellen / meerijden, dit is dan op initiatief van de leden onderling.
Iedereen is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet op 13 maart een operatie laten doen waarna ik toch een tijdje buiten strijd zal zijn.
Daarom ga ik nog even wachten maar daarna zie ik het zeker zitten om mij aan te sluiten bij de club.

Je hoort zeker nog van me.
 
Hmm...
Was al van plan om eens regelmatig in groepsverband mee te gaan toeren. Die Regionale Scooterclub zegt me wel wat.
Hoog tijd dat m'n kleine Joymax eens wat kilometers gaat vreten. Ik heb er nog maar amper 1000km op staan.
 
Hallo aan alle.
Na jaren bij de motor te rijden heb ik besloten om naar de scooter wereld te gaan.
Nu hoor ik ook van alles over clubs en er zijn er geen in Limburg of merk gebonden enz...
Wie wil dat er in Beringen een S.C komt voor alle merken voor jong en oud iedereen van harte welkom zou ik zeggen.
Gewoon weg een gezellige bende van het mannelijk en vrouwelijk geslacht.
Ons moto is dan ook plezier en nog is plezier en maar scooteren. :]
Ik zelf en mijn vrouwtje willen zo een S.C club op richten.
 
Zo een initiatief kan ik alleen maar toejuichen zeker als ze dit willen doen in mijn achtertuin !
Groetjes vanuit Lummen !
 
Top idee...

Niet merk gebonden is altijd tof, al zou ik toch voor +250cc gaan.

Heb zelf een moderne vespa gts 300 gehad ,maar daar zijn club's genoeg voor. T'ja de kleine wielen hebben toch hun beperkingen op slecht wegdek en voor de autosnelweg is hij eigenlijk niet bedoeld. (je moet toch tussen 100 en 120km kunnen)


Grt uit omgeving Hasselt.
 
Ik zal toch eindelijk eens een Facebook acc moeten aanmaken..
Ander eens afspreken in Djoppenbeek, carpool total-fina of markt...
Zijn jullie met een grote groep?
 
Heb afgelopen week enkele mensen ontmoet tijdens een ritje richting Namen...zeer sympathiek,ik kijk uit naar een van de volgende ritten !
 
Pff

Ik zie juist het weerbericht.
Zal dus van het weer afhangen en het ziet er niet gunstig uit.

Volgende week eens proberen wat scooters bij mekaar te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan