Kawasaki Z1000 Z750(s) Plaza 58

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Zeds, ik ben eens lekker aan het rondkijken voor een opvolger van mn r6... Vind ik namelijk weinig aan als een kawa man. Heb zelf een 6r en 10r gehad en ben erachter gekomen dat ik de felheid van de kawa mis en ook de soepelheid van de 10.
Wel wil ik minder hard racen, maar toch af en toe een kd of wheely maken :)
Nu zit ik dus te kijken naar de 750 en 1000, en denk dat de 1000 bij mij zou passen.

Maar hoe is het verschil tussen type 1 en 2??? Vind ze allebei erg mooi, maar hoe zijn ze qua vermogen(gevoel), soepelheid, vering etc?? Zit er veel verschil tussen?? Zou handig zijn om dit te weten ivm geld... Ze zijn namelijk allebei super, dus model maakt mij weinig uit qua uiterlijk.

Tips & advies zijn meer dan welkom!
 
In de Moto73 van deze maand staat een leuke vergelijkings test.
Zeker de moeite waard om eventjes naar de winkel te rijden.

Conclusie was eigenlijk dat je een Z750 de sporen kon geven en een Z1000 moest temmen. Uiteraard zit er ook een prijsverschil in, maar dit komt mede ook door de materialen.
 
Iemand een radiator side cover (zijkant links over?) Model 2003-2006

De Z1000 van mijn meisje stond op een zachte ondergrond en is omgezakt.
Nu zitten er een paarkrassen op.
Zoek ook nog rem /koppelings handel.

Ik heb al rond gekeken op ebay etc, maar dan vind ik enkel aangepaste (carbon etc)
Misschien dat iemand de orginele vervangen heeft?
Je kunt me een pm / mail sturen

;)
 
In de Moto73 van deze maand staat een leuke vergelijkings test.
Zeker de moeite waard om eventjes naar de winkel te rijden.

Conclusie was eigenlijk dat je een Z750 de sporen kon geven en een Z1000 moest temmen. Uiteraard zit er ook een prijsverschil in, maar dit komt mede ook door de materialen.

Thnx voor de tip, hier heb ik wat aan.

Verder is dat prijsverschil vrij verwaarloosbaar voor mij, aangezien ik toch voor 2dehands ga, dus dan komen de prijzen er al wat gunstiger uit ;)

Maar heb idd al wel gezien dat de 1000 een stuk beter in de kwalitatieve sferen zit!
Wil graag een wat stugge motor, dus dan is de 1000 ook beter geloof ik.

Nog meer info???
 
straycat gefeliciteerd. *O* *O* *O* *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Bij de mijne heb ik de ballast onder de tank weggewerkt. Het is alleen even pielen met de brandstofpomp. Die zit een beetje in de weg. Maar wat de t-zetter al schrijft: het ligt aan de grootte van de ballast. (en waarschijnlijk ook aan de lengte van de kabels).

Wel ff uit kijken met dit ''mooie'' plekkie...

Benzineslang kan door het kastje dichtgedrukt worden met als gevolg inhouden
en in het ergste geval kan het slangetje stuk gaan waardoor het tankie lekker
leeg loopt :X
Gelukkig loopt het meeste je luchtfilter in _O- :(
Dit is trouwens geen ballastkastje, maar een kastje om alarmlichten
te creeren op een Z 1000 en heb dit hier niet zelf geplaatst ;) Wel verplaatst :Y


full
 
Heren en Dames,

Zaterdag weer een heerlijk stukje wezen rijden.. Alleen bij hogere snelheden (5e versnelling rond de 10.000 toeren snelheid) begint mijn 1000 heel erg te zwabberen, zwabberen in de zin van dit filmpje..
Gelukkig is het wel iets minder erg als dat maar is dit bij jullie ook het geval?
En is een stuurdemper hiervoor de oplossing? Maatje van me zei dat, dat nog wel eens een goede oplossing kon zijn. Maar om nu zo op de gok 350 euro uit te geven vind ik een beetje zonde..
 
Heren en Dames,

Zaterdag weer een heerlijk stukje wezen rijden.. Alleen bij hogere snelheden (5e versnelling rond de 10.000 toeren snelheid) begint mijn 1000 heel erg te zwabberen, zwabberen in de zin van dit filmpje..
Gelukkig is het wel iets minder erg als dat maar is dit bij jullie ook het geval?
En is een stuurdemper hiervoor de oplossing? Maatje van me zei dat, dat nog wel eens een goede oplossing kon zijn. Maar om nu zo op de gok 350 euro uit te geven vind ik een beetje zonde..


heeft ook te maken met wind vangen en daardoor aan je stuur trekken.

achter wat meer veervoorspanning helpt en/ of voor een 5mm de poten door laten steken, doet ook wonderen.

btw. ik heb bij hoge snelheden echt geen stuurdemper nodig, blijft mooi strak. (ook voor de Hyperpro jaren)
 
Iemand een radiator side cover (zijkant links over?) Model 2003-2006

De Z1000 van mijn meisje stond op een zachte ondergrond en is omgezakt.
Nu zitten er een paarkrassen op.
Zoek ook nog rem /koppelings handel.

Ik heb al rond gekeken op ebay etc, maar dan vind ik enkel aangepaste (carbon etc)
Misschien dat iemand de orginele vervangen heeft?
Je kunt me een pm / mail sturen

;)

op ebay: BREMSHEBEL KUPPLUNGSHEBEL Kawasaki Z1000 Z 1000 !!!!!! | eBay :) (en zo staan er nog wel meer)

het zijn idd zwarte... konisch, en met een M6 (volgens mij) schroefboutje.

zal ze even opzoeken, en een fototje maken. weet niet of ze nog helemaal netjes zijn :)

ben benieuwd haha :) !! (alvast bedankt voor de te nemen moeite!)

thanks all *O*

ik ben vandaag een echte 40+er geworden O-)

ook namens mij nog van harte *o* !!
 
Heren en Dames,

Zaterdag weer een heerlijk stukje wezen rijden.. Alleen bij hogere snelheden (5e versnelling rond de 10.000 toeren snelheid) begint mijn 1000 heel erg te zwabberen, zwabberen in de zin van dit filmpje..
Gelukkig is het wel iets minder erg als dat maar is dit bij jullie ook het geval?
En is een stuurdemper hiervoor de oplossing? Maatje van me zei dat, dat nog wel eens een goede oplossing kon zijn. Maar om nu zo op de gok 350 euro uit te geven vind ik een beetje zonde..

Zal sowieso, zoals reeds vermeld, wel te maken hebben met je vering.
Verder zou je eens kunnen kijken naar je voorvorkkeerringen kunnen kijken... Als er 1tje lek is (of zweet) dan zal dat ook niet ten goede van je bochtenwerk komen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan