gs500 streetfighter project

ZuluXrayRomeo

Die hard MF'er
9 jul 2010
807
0
even een korte inleiding over mijn project: *O*
nu ik toch nog tijd over heb omdat het rijbewijs toch nog even op zich laat wachten, kwam het idee bij mij naar boven om alvast een 25kW streetfighter te gaan bouwen. zo gezegd, zo gedaan en met aanhangwagen van huis gegaan en kwam terug met een opknap gs'je als basis voor mijn streetfighter *D
nu had ik al een idee in mijn hoofd, dus mijn schuurtje ingedoken en gelijk aan de gang gegaan.
hier wat foto's :)

dit was hem bij aankoop... :X
full
 
toen heb ik een kontje van een R1 '04 op de kop getikt, deze op het frame gelegd en toen een nieuw subframe op de motor gelast.
full
 
maarja, zoals velen van jullie al weten kan niet alles lang goed gaan, want toen de motor nog in elkaar zat kon ik de verleiding niet weerstaan om hem even te starten.
dit ging al moeilijk, want ik had eerst het contact al door moeten lussen (sleutel paste niet :X ) en de accu was stuk.
dus.. contactslot doorgelust, aan de accu van de auto gehangen en op het startknopje gedrukt. startte vrijwel in 1 keer *O* maar heb hem toen maar eens snel weer uitgezet want het kabaal dat uit het blok kwam was niet om aan te horen (vond de buurman tenminste O-) )

blokje opengeschroeft en jawel! aanschouw wat ik heb mogen constateren -O-
full
 
hmm ziet er niet zo goed uit die lager schalen

ik blijf hem volgen ga je ook een supperbike stuur er op zetten heb ik ook rijd goed zeggggggg
als je een beter wegligging wild zal je dan een suzuki gsx 600f veer 1996 kunnen monteren past er zo op en hij staat dan gelijk zo 3a4 cm hoger en rijd goed zeg
 
inmiddels blokje op de kop getikt, ga deze zaterdag halen *O*
i'll keep you posted ;)
 
hmm ziet er niet zo goed uit die lager schalen

ik blijf hem volgen ga je ook een supperbike stuur er op zetten heb ik ook rijd goed zeggggggg
als je een beter wegligging wild zal je dan een suzuki gsx 600f veer 1996 kunnen monteren past er zo op en hij staat dan gelijk zo 3a4 cm hoger en rijd goed zeg
ik denk dat ik er clipons op ga zetten *D zo'n stuur die jij bedoelt lijkt me ook tof, maar mijn voorkeur gaat toch naar de clipons. :]
(alleen moet ik ze zelf maken denk ik want ik kan geen clipons vinden van rond 37mm -O- )
die veer is idd ook een optie :) alleen staat mijn kontje nu al redelijk hoog.
ik duik zo nog even de schuur in om nog een kiekje te maken met tank erop :W
 
maar nu zit ik met een dilemma -O-
zoals op de foto te zien sluit het kontje wel mooi aan op de zijkant van de tank, maar niet op het midden... iemand een idee? ik zat eraan te denken om:
1: een zadeltje te maken (wat me toch wel lastig lijkt)
2: het 'gat' dicht te polyesteren en (het midden van de tank met schuim en polyester te modelleren?) en dan zitfoam op de kap plakken?
full
 
ik heb ooit op itnernet eens een lijst gevonden met motoren en clip ons, pdf file was het, met goed googlen moet jij 'm ook wel kunnen vinden.

magoed, die van een cbr 600 f passen sowieso.
 
ik heb nog clip ons over maar die zijn 20mm dacht ik standaard suzuki gs500e
je bedoelt zeker de standaard clipons, die zitten er namelijk nog op. punt is dat ik clipons voor op de voorvork zelf wil hebben. de voorvork is rond 37mm. :)
 
hmm ja het zijn standaard clipons sorry jij durft zo laag te rijden met de stuur op de voorvoork
 
maar nu zit ik met een dilemma -O-
zoals op de foto te zien sluit het kontje wel mooi aan op de zijkant van de tank, maar niet op het midden... iemand een idee? ik zat eraan te denken om:
1: een zadeltje te maken (wat me toch wel lastig lijkt)
2: het 'gat' dicht te polyesteren en (het midden van de tank met schuim en polyester te modelleren?) en dan zitfoam op de kap plakken?[afbeelding]

laat je een zadel maaken op maat die op de kappen en tank aansluit
 
in het suzuki gs topic heb ik een filmpje geplaats kan je zien hoe het stuur er uit ziet en de uitlaat

en kan je inspiratie op doen

en ik ga binnen kort een digitale teller monteren
 
Laatst bewerkt:
wist helemaal niet dat er een gs topic was :O zal gelijk kijken :)
maar een zadel maken wordt knap lastig denk ik ivm de hoeken en de bevestigingspunten... ik denk dat ik van de week maar aan de klooi ga met polyester en daarna zo'n foam zadeltje erop ga knallen!
bedankt voor de tips iig :)
 
wat je met een pak Jumbo cornflakes, een beetje secondelijm, wat improviseren en een heeeeeele hoop geduld wel niet allemaal kunt *O*
aanschouw!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan