De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Mijn DL 1000 (2004) staat nu op 118.000 maar waarschijnlijk is dat nog niet echt noemenswaardig. In Amerika rijdt er een gast rond die 'm op 4 ton heeft staan (mijlen).
 
Niet van mijzelf maar wel een collega die ik al heel lang ken. Kwam hem vanmorgen even tegen onderweg naar het werk. De tellerstand: 380000 km. Motorfiets Diversion 900S van 1996. Hij rijdt nooit sneller dan 115 km per uur. Zijn afstand is 65 km heen en weer terug. Heeft de motor nieuw gekocht. Blok en cardan zijn nooit open geweest.
 
Hey, leuk, kom ik mezelf tegen in de lijst..
Update: mijn F800ST uit de lijst was van bouwjaar 2009 en is vorig jaar ingeleverd met 183244km.
pdv_moto in "KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017" (2e foto)

En die lijst zet een mooie uitdaging neer voor de nieuwe motor, waar deze week 55k op kwam.
(maar weet niet of ik zoveel tijd+geduld heb)

Verder: leuk om de meningen over onderhoud, vervanging etc.. weer eens te lezen.
veel fietsen lijken me toch niet meer "engineered" om echt lang mee.
De F800 is een goed voorbeeld, ging best veel stuk.
Sommige garantie-dingen lopen bv maar tot 80K.
Volgende zou toch wel eens een degelijke jap kunnen zijn.

Wat ging er dan allemaal stuk?

Uiteindelijk moet je kijken naar de prijs per kilometer. Ik hou alles netjes bij. Heb je een idee wat het bij jouw fiets was?
 
Niet van mijzelf maar wel een collega die ik al heel lang ken. Kwam hem vanmorgen even tegen onderweg naar het werk. De tellerstand: 380000 km. Motorfiets Diversion 900S van 1996. Hij rijdt nooit sneller dan 115 km per uur. Zijn afstand is 65 km heen en weer terug. Heeft de motor nieuw gekocht. Blok en cardan zijn nooit open geweest.

Oh, dan kan ik met die van mij nog wel effe door, die staat met 175.000 net op de helft
 
Wat ging er dan allemaal stuk?

Uiteindelijk moet je kijken naar de prijs per kilometer. Ik hou alles netjes bij. Heb je een idee wat het bij jouw fiets was?

zie tourmotoren, F800 draadje.
o.a. alternator, draadbreuk, achteras, multiple riemen ver voor de 40K nominale limit, en bij 180K viel er een stuk plastic af: de veroudering of trilling rond de bevestigingsboutjes had het plastic gewoon versleten.

Kosten: meer dan 25cent/km over de tijd in mijn bezit (was 2ehandsje, en ik heb er zelf 160K mee gereden).
Kosten : iets minder dan 10c/km brandstof, ongeveer 5c/km waardevermindering (want veel kms), en meer dan 10c per km aan garagekosten. De riemen alleen al: meer dan 1 cent/km (350E per riem, en net aan 30K km per riem, 1 c/km aan riemkosten...)
Denk daar eens over na als je de motor pakt van DenHaag naar Apeldoorn: 250km -> 70E kosten...

Niet te lang over nadenken, want In 3 jaar tijd dus 40.000+ euri opgereden.
Zelfs als "zakelijk rijder" vind ik het een dure hobby.

Maar het is wel veel meer Fun dan een koekblik of cattle-class-vliegtuig gedoe.

Belangrijkste tips:
- nooit meer naar een BMW garage.
- degelijker motor zoeken.
- minder kms rijden ??
 
zie tourmotoren, F800 draadje.
o.a. alternator, draadbreuk, achteras, multiple riemen ver voor de 40K nominale limit, en bij 180K viel er een stuk plastic af: de veroudering of trilling rond de bevestigingsboutjes had het plastic gewoon versleten.

Kosten: meer dan 25cent/km over de tijd in mijn bezit (was 2ehandsje, en ik heb er zelf 160K mee gereden).
Kosten : iets minder dan 10c/km brandstof, ongeveer 5c/km waardevermindering (want veel kms), en meer dan 10c per km aan garagekosten. De riemen alleen al: meer dan 1 cent/km (350E per riem, en net aan 30K km per riem, 1 c/km aan riemkosten...)
Denk daar eens over na als je de motor pakt van DenHaag naar Apeldoorn: 250km -> 70E kosten...

Niet te lang over nadenken, want In 3 jaar tijd dus 40.000+ euri opgereden.
Zelfs als "zakelijk rijder" vind ik het een dure hobby.

Maar het is wel veel meer Fun dan een koekblik of cattle-class-vliegtuig gedoe.

Belangrijkste tips:
- nooit meer naar een BMW garage.
- degelijker motor zoeken.
- minder kms rijden ??

En toch... Een nieuwe F800 aangeschaft *D ;)
 
Gisteren tot de conclusie gekomen dat de 100.000 toch echt wel korter bij begint te komen:
full

Naar schatting september/oktober zou ze daar ergens moeten aankomen.
 
Gisteren tot de conclusie gekomen dat de 100.000 toch echt wel korter bij begint te komen:
[afbeelding]
Naar schatting september/oktober zou ze daar ergens moeten aankomen.

Die kilometers gaan aardig snel zo! Ik heb komende vrijdag een afspraak met moto73 voor de rubriek marathonmotor. Die van mij staat nu op 107.000
 
Die kilometers gaan aardig snel zo! Ik heb komende vrijdag een afspraak met moto73 voor de rubriek marathonmotor. Die van mij staat nu op 107.000
Laatste 5.000km in 71 dagen. Komt neer op 25.704km per jaar. Mijn aantal km's zijn dus sterk gedaald. Normaal heb ik een "tempo" á 32.000km per jaar. Komt ook wel door een (korte) periode van ziekte waarbij met de motor naar het werk rijden na genezen te zijn de eerste week niet ideaal was, en ook nog een periode dat ik redelijk wat problemen had met de motor.

Die zijn nog niet volledig opgelost, heb al een deel van het nodige liggen, de rest komt hoop ik volgende week, en hopelijk een beetje warmer om eraan te werken.

Momenteel nog steeds zonder achterrem. Ale ja, heb er wel een opzitten die ik in geval van nood kan gebruiken, maar eens ik die aanstamp blijft die hard aanslepen :P

En na het uitzetten van de motor moet ik de relais van de koplampen uit trekken, anders blijven die gewoon branden :')

Heb al een andere remklauw liggen. Een nieuwe relais met bijhorend deel kabelboom is onderweg.
 
Was dit topic effe vergeten ...

Maar mijn GSX F zal de 100.000km dus niet meer halen.

2 zaterdagen gelen ongeval gehad, op 88.849km -O-
Achteraan aangereden door een autobestuurder die in slaap viel B|
 
:o

En jijzelf ??
Er goed vanaf gekomen.
Diepe wonde aan mijn linker enkel (de voorkant/bumper heeft mijn linker laars opengereten).
Pijn aan de onder rug.
Zware hersenschudding.
Maar het ergste is mijn rechter schouder, niet gebroken, maar zwaar inwendig gekwetst. Volgende week maandag moet ik er terug mee op onderzoek, en de kans beataat dat ze eraan moeten opereren.
Maar ik mag al van geluk spreken dat ik nog leef!

Afhandelen van schade vergoeding verloopt minder vlot. Tegenpartij probeert er goedkoop af te komen, maar mijn verzekering en ikzelf gaan ertegen in, en dat lijkt wel te lukken. Maar het zal de nodige tijd vragen ...
 
Heel veel sterkte inderdaad! Dat klinkt best heftig allemaal. Heb je al gedacht aan een letselschade advocaat, voor het geval er toch meer met je aan de hand blijkt te zijn?
 
Heel veel sterkte inderdaad! Dat klinkt best heftig allemaal. Heb je al gedacht aan een letselschade advocaat, voor het geval er toch meer met je aan de hand blijkt te zijn?
Ga ik het met mijn verzekeraar nog over hebben.
En komende maandag ga ik niet zeggen, "ik voel me best goed hoor". Ik ga ook geen pijnen veinzen, maar alles wat niet goed voelt/zit zal toch aan bod komen!
 
Hè jakkes DKP, beterschap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er goed vanaf gekomen.
Diepe wonde aan mijn linker enkel (de voorkant/bumper heeft mijn linker laars opengereten).
Pijn aan de onder rug.
Zware hersenschudding.
Maar het ergste is mijn rechter schouder, niet gebroken, maar zwaar inwendig gekwetst. Volgende week maandag moet ik er terug mee op onderzoek, en de kans beataat dat ze eraan moeten opereren.
Maar ik mag al van geluk spreken dat ik nog leef!

Afhandelen van schade vergoeding verloopt minder vlot. Tegenpartij probeert er goedkoop af te komen, maar mijn verzekering en ikzelf gaan ertegen in, en dat lijkt wel te lukken. Maar het zal de nodige tijd vragen ...
Tjonge jonge jonge, wat godvergeten droef. :(

Ik wens je beterschap.
 
Wat een mooie km standen allemaal! *O*

En ik ben sinds kort weer moeten beginnen van 18.328 km :')
full


En veel is er nog niet bij gekomen, een km of 50 denk ik :')
 
Kijk! Daar kun je nog heel wat mooie standen mee tegemoetzien! Ben je alles goed teboven gekomen?
Mijn schouder laat rijden nu wel toe, maar toch nog niet te lang.
De wonde aan mijn linker enkel hindert ook wel, maar die is bijna weg.

Nu alleen nog maar eens zien dat ik snel de einddemper kan (laten) herstellen, of vervangen door een tweedehands exemplaar, zodat ook de motor toelaat langere afstanden te rijden.

De financiële afhandeling gaat lekker aanslepen. Tegenpartij heeft wel netjes aan de politie toegegeven in slaap te zijn gevallen, maar aan de verzekering geeft hij enkel volgende verklaring "plots kwam ik jn aanraking met een motorrijder", wat erop doet lijken dat hij zijn verzekeraar ertoe wil aanzetten te proberen de schuld in mijn schoenen te schuiven.
Nu heeft de politie mijn verzekeraar wel gezegd dat het alleen maar goed kan aflopen voor mij, maar dat het wellicht 3 jaar kan aanslepen omdat zijn onduidelijke en voor interpretatie vatbare verklaring aan de verzekering er een gerechtelijke zaak en onderzoek aan gekoppeld moet worden :(
 
Mijn schouder laat rijden nu wel toe, maar toch nog niet te lang.
De wonde aan mijn linker enkel hindert ook wel, maar die is bijna weg.

Nu alleen nog maar eens zien dat ik snel de einddemper kan (laten) herstellen, of vervangen door een tweedehands exemplaar, zodat ook de motor toelaat langere afstanden te rijden.

De financiële afhandeling gaat lekker aanslepen. Tegenpartij heeft wel netjes aan de politie toegegeven in slaap te zijn gevallen, maar aan de verzekering geeft hij enkel volgende verklaring "plots kwam ik jn aanraking met een motorrijder", wat erop doet lijken dat hij zijn verzekeraar ertoe wil aanzetten te proberen de schuld in mijn schoenen te schuiven.
Nu heeft de politie mijn verzekeraar wel gezegd dat het alleen maar goed kan aflopen voor mij, maar dat het wellicht 3 jaar kan aanslepen omdat zijn onduidelijke en voor interpretatie vatbare verklaring aan de verzekering er een gerechtelijke zaak en onderzoek aan gekoppeld moet worden :(

Ik weet niet hoe dat in België gaat maar in Nederland wordt het door de politie opgemaakte rapport (ongevallenstaat) opgeslagen en is bevraagbaar voor belanghebbenden. Stichting Processen Verbaal. Zoiets moet er toch ook in België zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan