De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Ik weet niet hoe dat in België gaat maar in Nederland wordt het door de politie opgemaakte rapport (ongevallenstaat) opgeslagen en is bevraagbaar voor belanghebbenden. Stichting Processen Verbaal. Zoiets moet er toch ook in België zijn?
Als bij ons de verklaringen van beide partijen met elkaar overeenkomen, is het simpel, dan regelen de verzekeringspartijen het onderling en is het klaar binnen een maand.

Maar zijn verklaring is niet duidelijk.

Daarom moet het via de rechtbank, en daar wordt het politieverslag bijgehaald. Gelukkig is dat zeer duidelijk. Het is overduidelijk zijn fout. Hij viel in slaap, en reed me daardoor achteraan aan, heeft hijzelf verklaart en staat dus in dat politieverslag. Maar, er is niemand dood, en ook niet levensgevaarlijk gewond geraakt, dus heeft de laagste priotiteit, daar ligt dus het probleem :')

Dus ik krijg mijn geld wel, maar zal lang aanslepen. Voor de medische onkosten van hospitaal, doktersbezoeken en kinesist gaat alles via de "ziekenkas", die krijgen dat dan later van de tegenpartij. Medicijnen moet ik wel uit eigen zak betalen, en wachten tot einde proces om alles terug te krijgen. Net als de schadevergoeding voor de motor, de motorkledij, en mijn rugzak.

Lekker landje he, België :')
Ach ... er zijn landen waar het veel erger verloopt, en verder, ik leef nog :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb m'n BMW R1100GS uit 1997 in februari gekocht met 102199 op de klok.

Gister bij het tanken stond ik op 107578. Motor was eind maart weer rijvaardig, dus da's zo'n 2500 per maand. Gaat dus nog wel wat bijkomen in de toekomst :)

full
 
Laatst bewerkt:
Als bij ons de verklaringen van beide partijen met elkaar overeenkomen, is het simpel, dan regelen de verzekeringspartijen het onderling en is het klaar binnen een maand.

Maar zijn verklaring is niet duidelijk.

Daarom moet het via de rechtbank, en daar wordt het politieverslag bijgehaald. Gelukkig is dat zeer duidelijk. Het is overduidelijk zijn fout. Hij viel in slaap, en reed me daardoor achteraan aan, heeft hijzelf verklaart en staat dus in dat politieverslag. Maar, er is niemand dood, en ook niet levensgevaarlijk gewond geraakt, dus heeft de laagste priotiteit, daar ligt dus het probleem :')

Dus ik krijg mijn geld wel, maar zal lang aanslepen. Voor de medische onkosten van hospitaal, doktersbezoeken en kinesist gaat alles via de "ziekenkas", die krijgen dat dan later van de tegenpartij. Medicijnen moet ik wel uit eigen zak betalen, en wachten tot einde proces om alles terug te krijgen. Net als de schadevergoeding voor de motor, de motorkledij, en mijn rugzak.

Lekker landje he, België :')
Ach ... er zijn landen waar het veel erger verloopt, en verder, ik leef nog :t

Bij ons gaat dat eigenlijk via de (rechtsbijstand)verzekering. Het gaat om aansprakelijkheid niet om de strafmaat bij het gerecht toch?

Omslachtig allemaal. ;(
 
Als bij ons de verklaringen van beide partijen met elkaar overeenkomen, is het simpel, dan regelen de verzekeringspartijen het onderling en is het klaar binnen een maand.

Maar zijn verklaring is niet duidelijk.

Daarom moet het via de rechtbank, en daar wordt het politieverslag bijgehaald. Gelukkig is dat zeer duidelijk. Het is overduidelijk zijn fout. Hij viel in slaap, en reed me daardoor achteraan aan, heeft hijzelf verklaart en staat dus in dat politieverslag. Maar, er is niemand dood, en ook niet levensgevaarlijk gewond geraakt, dus heeft de laagste priotiteit, daar ligt dus het probleem :')

Dus ik krijg mijn geld wel, maar zal lang aanslepen. Voor de medische onkosten van hospitaal, doktersbezoeken en kinesist gaat alles via de "ziekenkas", die krijgen dat dan later van de tegenpartij. Medicijnen moet ik wel uit eigen zak betalen, en wachten tot einde proces om alles terug te krijgen. Net als de schadevergoeding voor de motor, de motorkledij, en mijn rugzak.

Lekker landje he, België :')
Ach ... er zijn landen waar het veel erger verloopt, en verder, ik leef nog :t
Ik ben een l*l die oververmoeid achter het stuur is gaan zitten en ben daardoor in slaap gevallen en heb Patrick vervolgens van z'n fiets gereden.

Ja. Dat laat nogal wat ruimte voor interpretatie. :X
 
Laatst bewerkt:
Bij ons gaat dat eigenlijk via de (rechtsbijstand)verzekering. Het gaat om aansprakelijkheid niet om de strafmaat bij het gerecht toch?

Omslachtig allemaal. ;(
Ja bij ons ook. Maar die rechtsbijstand kan er niets aan veranderen dat de zaak via het gerecht moet geregeld worden en dat er weinig tot geen prioriteit aan vast hangt B|

Ik ben een l*l die oververmoeid achter het stuur is gaan zitten en ben daardoor in slaap gevallen en heb Patrick hier van z'n fiets gereden.

Ja. Dat laat nogal wat ruimte voor interpretatie. :X
Ja, zijn verklaring aan de politie is dus heel duidelijk.

Maar omdat hij naar de verzekering toe heel wat minder duidelijk is, en er geen Europees aanrijdingsformulier* ingevuld is (dat was ik er eerder vergeten bij te melden), is er niet voldoende bewijs, buiten zijn verklaring aan de politie. Doordat nu dat politieverslag aangesproken moet worden, zónder dat aanrijdingsformulier, moet het via het gerecht, want er moet een gerechtelijk onderzoek voor opgestart worden.

* Door de erns van het ongeval is de ambulance natuurlijk meteen gebeld, en is er niet ter plaatse zo een formulier ingevuld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na 78000 km mijn oude honda verplicht neer te moeten leggen door een automobilist, weer voorzien van een andere motor en beginnen we weer lekker op een lage stand :

8ZXaHWL.jpg
 
Na 78000 km mijn oude honda verplicht neer te moeten leggen door een automobilist, weer voorzien van een andere motor en beginnen we weer lekker op een lage stand :

[afbeelding]
Dat heb je weer mooi gedaan :t

Ik zit nu bijna aan 20.000km, gaat erg traag ...

... zal wel weer meer vaart nemen als ik weer moet gaan werken.

Maar ... ik heb er niet echt veel zin in, zou liever iets vinden (veel) korter bij huis, of veel korter bij mijn werk gaan wonen, maar dat laatste is veel te duur -O-

Als elektrisch rijden tegen 2025 niet betaalbaar wordt voor de minder bemiddelde mens, vrees ik naar een auto/motorloze oplossing te moeten zoeken ...

Maar voor de moment toch nog maar wat genieten, zolang het kan ...
 
hm..
morgen even votootje plaatsen...
Gisteren door de 83K gegaan.

Is nu ingereden, loopt soepeler, minder rauw.
(garantie stopte bij 80K, de 2e accu en 2e set voorvork-rubbers zitten er al in,
oja, en elke 10K een nieuwe gloeilamp.. zucht.
 
Laatst bewerkt:
lekker bezig.. nog even en je bent mij hier ook voorbij :P
Eens ik weer begin te werken misschien wel :P
In TRG is het moeiljker, daar "voel ik uwen hete adem in mijnen nek" :+
Maar dat houdt het wel spannend :t

Heb nu olie, oliefilter en bougies liggen, zou nu wel onderhoud moeten doen, komende week toch eens doen 🔧
 
Deze week weer ff met de V-Strom op pad. Sinds vandaag over de 98K. Spannoooond!
We verwachten een fotootje van de 100.000km :t

Of 2 fotootjes, 1tje van de 99.999km en 1tje van de 0km ;)

Immers geen idee of een V stron 5 of 6 digits heeft?
 
Ik denk 5, jij hebt al eens gezegd dat sommige Suzuki's op 99999 blijven steken terwijl de boordcomputer wel gewoon doortelt, dus ik ben heel benieuwd. Goede reden om nog even een paar weken op de Strom te blijven rijden. ;)
 
Ik denk 5, jij hebt al eens gezegd dat sommige Suzuki's op 99999 blijven steken terwijl de boordcomputer wel gewoon doortelt, dus ik ben heel benieuwd. Goede reden om nog even een paar weken op de Strom te blijven rijden. ;)
:Y

Maar volgens Suzuki is dat enkel en alleen bij de GSX 600/750 F van 1998-2006 het geval, geen enkele andere motor bij Suzuki zou dat hebben. Al heb ik echter, hier op MF of elders, toch eens iets gehoord dat er nog een model is dat daar last van zou hebben.

Ik ben nu wel benieuwd en kijk uit naar je resultaat :t

Ik hoop voor je dat die dan uit zichzelf weer naar 0 gaat, want niet alleen de odo blokkeert, ook de (2) tripmeter(s).

Wat de GSX F betreft, bij Suzuki wisten ze me niet met zekerheid te zeggen of de facelift 2003 er ook nog last van heeft, maar daar kan ik nog niks van zeggen, met mijn huidige 2004 model heb ik, zoals je ziet, nog een hele weg te gaan om dat te checken :P

Petflesjes ophalen zou daar natuurlijk wel bij kunnen helpen :+
 
IMAG1615.jpg.0264365fef727a695ffdfbcb5e2ff263.jpg


In 3 jaar er 16,000 bij gereden.nu een opdracht waar ik 800km pet week woon-werk heb. Dus zal eea snel oplopen voor mijn V4 Honda uit 1986..
 
Afgelopen week tijdens het rijden de 93.000 mijl gepasseerd op de teller. Foto komt nog wel.

En dan hier de foto:

full


En dat is dan omgerekend 150.500 km *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat is die rare angst voor hoge km standen eigenlijk onder veel motorrijders?

Mijn motor heeft bijna een ton gelopen 98.000 ongeveer nu. Twee jaar geleden kocht ik hem met 64.000 op de teller. Nu is de motor bij inruil plotseling 3x zo weinig waard! Reden blijkt te zijn om kms. Mensen willen alleen motoren met minder kms.

Ik ga mijn motor toch hopelijk oprijden. Al was het maar omdat je er anders te weinjog voor krijgt. En het is te leuk om erop te rijden. Daarbij ook nooit issues, zuinig in verbruik en goedkoop in onderhoud.

Die gaat niet weg, maar toch:
Das toch belachelijk zon afschrijving alleen doordat ik wat kms maak?
 
Jelte :W

Ik herken wat je zegt, net als die angst om geen auto boven de twee ton door te blijven rijden. Ik rij al mijn voertuigen naar hoge kilometerstanden eigenlijk. Dat begon al bij de brommer (opgevoerde Speedfight naar de 50k), Peugeot 306 HDI naar de 430k en still counting (eerste koppeling en turbo) en mijn 325i naar de 295k en still counting.

Ontopic:
Mijn huidige R1100s in 2013 gekocht bij 29k. Staat nu op 129k, en rijdt zoals het hoort, geen olieverbruik. Ik rij alles de eerste 15 kilometers wel rustig warm, en vermijd onnodig korte stukjes. Ik denk dat daar winst qua slijtage te behalen valt. Verder bezuinig ik niet op onderhoud, alles moet wel altijd in topstaat zijn en ja, dat kost geld. Maar afschrijving kost ook geld.

Het leukste om hoge standen te halen vind ik eigenlijk wel avontuur die je beleeft met je fiets: je bouwt er een band mee op. Ik moet er niet aan denken om hem nu weg te doen. Maar goed, een ander houdt misschien wel van afwisseling en telkens weer een nieuw snufje, ieder z’n ding natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan