Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Ja maar dan wel een betrouwbaarder motor,die Jawa v4 bleef niet lang heel.
 
En anders een unieke Jawa maken,1 met membraan sturing. 8-) :+
Lijkt me erg leuk, dan moet je dus 2 membraampjes hebben tussen de cylinders en spruitstuk in?
Er zijn wel mensen die 2 carbs op een jawa 350 hebben gezet.. veel werk, en eigenlijk niet echt veel vermogen erbij..
Ik meen wel dat er ergens op YouTube een jawamultiedinges eh.

Verder best pissed, m'n jawa is gisteravond opzettelijk omgeduwd..
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraag voordat ik mijn 300cc mono supersport losgooi;
Hoe verwijder ik een sproeierbuis bij een mikuni?
Van boven af met en houten/kunststof dinges lostikken?
 
Als je de hoofdsproeier met ring aan de onderkant verwijderd hebt, moet dat ding van onder naar boven er uit getikt worden. Lijkt mij.

Toch? :?
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik zal eens kijken, ik moet eerst het spul nog binnenkrijgen...
De vorm van de spiebaan zal de juiste richting verraden denk ik..
 
Dank voor de tip!
Vanmiddag heerlijk gereden op de 1967 mono jawa.. er waren ook een hoop andere oude barrels (2-4 wielen) op de weg.
 
Ik wilde deze vraag in het jawa-topic zetten maar ik denk dat het vruchtbaarder is om dat hier te doen.
De mono-jawa op bovenstaand plaatje is iets opgevoerd.
Dit heb ik door een Duits bedrijfje laten doen die eh, dat soort dingen doet met o.a. jawa's.
Dit gekke ding loopt erg goed en ik denk er over om de potten/petten van het vlgd project(1967 350 twin) ook in hun handen te geven.

Ze hebben de 60-er jaren 350 twin- die ik in de steigers heb staan, ook in 'hun programma'.
Ik moet dan beide potten en petten opsturen, daar doen ze dan 'iets' mee(o.a. opnieuw boren/honen want het spul is versleten) en dan krijg ik het met -naar neem ik aan- bewerkte zuigers 'van hun' terug.

Dit zou ca. 350 euro kosten (en originele zuigers voor dit model zijn ca. 25 euro, imitaties zijn goedkoper maar niemand wil die)

Mijn vraag; Die 350 pop, is dat normaal/redelijk/preiswert?
 
Tja je koopt er een hele Jawa voor ;) ,maar verder is het bedrag redelijk te noemen. :Y
 
Tsja, je koopt een jawa, zet er nieuwe banden onder, verse accu, ander regelaartje en dan moet je er zelf mee gaan rijden want het geïnvesteerde geld krijg je er niet meer uit..
 
Ach als je maar lol heb,koop eens een nieuwe auto,zodra je de showroom uitrijd zijn er al
een paar duizend euro afgeschreven van de waarde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan