Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Bedankt.. die 'blender'(doet me denken aan wishy..) zegt dat wat over (constante) kwaliteit?
 
Bedankt.. die 'blender'(doet me denken aan wishy..) zegt dat wat over (constante) kwaliteit?

Als je er maar genoeg van drinkt word je er ook wel dronken van :+ ,nee zegt
weinig over de kwaliteit,het zijn meestal relatief kleine bedrijven,dus is het
voor hun extra belangrijk om goede kwaliteit te leveren,ik heb in een grijs verleden
in een Engels motorblad (performance bikes) een test gelezen over 2takt olie ,daar
kwam Putoline als beste uit de test,ook een Nederlands bedrijf,ik heb een tijdje geleden
nog gevraagd bij een motorcross zaak wat hun de beste olie vonden,die zweerde bij
Motul,en ook een keer gevraagd bij een motorzaak die veel 2takten opvoerde ,die zweerde
weer bij Elf olie, zo heeft iedereen blijkbaar z,n voorkeur,vroeger deed ik Shell race olie
in m,n 2takt racer ,geweldig spul ,maar een echte ricinus olie,dus niet geschikt voor
olie injectie systemen,en vreselijk duur,ik denk dat je voor een Jawa het beste een half
syntheet kan gebruiken,Shell bijvoorbeeld,ik zag toevallig nog een aantal flessen op
marktplaats te koop staan voor weinig.
 
En zijn hier ook mensne bekend met addinol?
Of uberhaupt lieden die vrij zeker hebben ondervonden dat goedkope olie slechter werkte?
 
Weer het zoveelste topic over olie B| ... maar toch belangrijk voor de tweetakten.
Ik heb wel Eurol gebruikt,denk dat je er met een Oostblokker weinig van merkt als het maar smeert, heb wel versnellingsbak olie gebruikt omdat ik ff niks ander had 8-) ..en ging gewoon goed..was wel een MZ natuurlijk O-)
Voor de krachtigere tweetakten die ik gehad heb gebruikte ik wel altijd Castrol TTS...tegenwoordig gebruik ik spul van Elf, gewoon omdat de plaatselijke motorzaak dat heeft en nog redelijk betaalbaar is(=/_ 10 euro voor busje).
Plaatselijke automaterialenzaak heeft huismerk MPM..werkte ook goed en erg betaalbaar.
Waar ik wel naar kijk is of het geschikt is voor mix en/of injectie en geen benzine met loodvervanger gebruiken, dat kan wel eens problemen geven met de olie.
Mijn enige vastloper die ik heb gehad is waarschijnlijk wel te wijten aan de benzine...bij onderzoek had ik een vetachtige substantie in de vlotterkamer alsof olie uit de benzine was gefilterd..gebeurde na tanken terwijl ik de olie al langer met zelf mengen gebruikte...maar probeer maar eens te bewijzen..
MZlllss,Rob.
 
Over benzine heb ik ook zulke verhalen gehoord,bv Shell v-power kan je beter niet tanken,
de dopes in die benzine geven het effect van meer voorontsteking ,dat kan bij motoren die al
op het randje staan afgesteld leiden tot van die mooie gaten in de zuiger,nu tank ik dat zelf wel
en heb nog geen problemen ondervonden,maar het kan zijn dat het bij bepaalde 2 takten wel
problemen geeft ,enkel heb je tegenwoordig
de zogenaamde speciale benzine zoals Total exellium,Shell V-power,BP ultimate,waarbij de
BP benzine het hoogste octaan getal heeft,moderne 2taktolie is daar op afgestemd en mag
dus geen problemen geven,bij oudere olie is het maar de vraag of het goed mengbaar is met
die speciale benzine,s,maar bij snelle 2takten zou ik toch voor zo,n benzine kiezen ,BP schijnt
goed te bevallen over V power is men minder te spreken ,een Jawa zal wel een vrij lage compressie verhouding hebben ,dus daar kan je gewone benzine mee tanken.
 
De jawa heeft een c.v van 1 op 10,5, da's toch best hoog?
Mijn BSA deed 't destijds met 1 op 5..
 
mja, grofweg vraag ik me af of mengolie van 3.50/L werkelijk/aantoonbaar slechter is bevonden..

In een 1 of andere consumententest zou de hema (4takt) motorolie als beste getest zijn....
 
Voor de mannen die niet de hele winter zonder 2takt geluid kunnen een
filmpje met heerlijke 2 takt geluiden. :]
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het simpel ,

Waar olie zit ,zit geen benzine ,dus geen verbrandend/energetisch vermogen ...
te weinig betekend schade......
zit er teveel, doet het ook rare dingen en kan het zelfs schade veroorzaken ....Kool/slush- afzetting
verbrand de olie wel maar gedeeltelijk mee, krijg je kool-afzettingen .

Bell ray H1R is idd goed !, Pennzoil is bijv.vergelijkbaar , ik gebruikte vroeger veel Castrol racing 30

kijk uit met volsynteet ,kan in voorkomende gevallen bij regen hangende gaschuiven opleveren....
 
Laatst bewerkt:
hij rijd lekker door ,maar ut ken wel wat gekker hoor !! O-)

Ja dat weet ik Freek :Y ,heb je vroegah aardig te keer zien gaan met de RG in die
goeie ouwe tijd :} :] :Y ,is toch alweer meer dan 25jaar geleden B|
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* tjoening *O* *O* *O*

8-)
full
 
Ben iets verder gekomen met mijn eigen classic racer project waar ik nu een half jaar mee aan het prutsen ben.

Al de onderdelen komen uit de jaren 1974 / 1975, zowel de voorvork, wielen en frame. Sommige zaken zijn niet bepaald conventioneel, eerder en zeker voor deze jaren erg vooruitstrevend. Het project is Zwitsers - Frans en daar bouwden ze de fietsen net iets anders op dan hier in Nederland...

Hopelijk is eea komende Landelijke Motordagen (2011) voor het eerst op het circuit te zien.


P3130007klein6.jpg


P3130007klein3.jpg


smacvork5.jpg


mermoudberthettz2504.jpg


mermoudberthettz2505.jpg


mermoudberthettz2506.jpg


mermoudberthettz2508.jpg
 
is overigens ook opgeboord naar 44mm ipv 40mm

hierdoor moest ik de carters ook uitkotteren.

Volgende stap is een 48mm zuiger.
Heb hem al in de vitrine staan *O*
Is een Mahle van een Puch 80cc.

full
 
Ben iets verder gekomen met mijn eigen classic racer project waar ik nu een half jaar mee aan het prutsen ben.

Al de onderdelen komen uit de jaren 1974 / 1975, zowel de voorvork, wielen en frame. Sommige zaken zijn niet bepaald conventioneel, eerder en zeker voor deze jaren erg vooruitstrevend. Het project is Zwitsers - Frans en daar bouwden ze de fietsen net iets anders op dan hier in Nederland...

Hopelijk is eea komende Landelijke Motordagen (2011) voor het eerst op het circuit te zien.


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi hoor Coeno, echt super!

Ga zo door!

Gr Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan