CB 350 Café / Classic Racer

aha!......bobines verplaatsen :?

Kan je de oude tank niet verlengen.... dus een stuk uit een andere zelfde tank er tussen te zetten..

Of had je de tank al verkocht?
 
herexamens zijn gedaan, dus heb nog wat verder aan de tank gewerkt!
het was heeeeel riskant maar ik heb toch maar eens een ideetje van skiddy geprobeerd :p

zie hier het resultaat !
voorlopig ligt het er dus gewoon rond, moet nog gelast worden en geplamuurd. ik vind het wel mooi qua vorm, mss alleen de tank nog achteraan iets omhoog plaatsen en het stuk 750tank onderaan iets inkorten ( tot aan het 2de gouden lijntje is perfect d8 ik :) )

foto's !!

full
 
nog een fototje met de kuip. deze zal in deze stand blijven en het ruitje en bovenste deel ga ik een beetje inkorten, ik zit er nu gewoon met mijn hoofd tegen. jammer om te snijden aan deze mooie oude kuip, maar tis niet anders.
full
 
inderdaad
voor het goeie moet ik mss een ander zitje regelen, dit is net iets te lomp.

enigste probleempje is dat ik gisteren een auto ongeluk heb gehad
controle over stuur verloren (30km per uur) en tegen borduur gereden. vooras is gebroken en bij een oude auto is dit dus pere total ... die moet ik dus terugbetalen aan mijn vader
zal dus even geen nieuwe onderdelen besteld worden
 
Laatst bewerkt:
Leuk project, ga ik zeker volgens. Zo iets wil ok ook gaan maken, maar dan wel duo denk ik. Gezien vriendin graag meerijd :P. De looks van een oldskool racer, maar wel voor veilig op de weg :) Droom motor *D
 
en inderdaad, de bemating is niet zoals het zou moeten zijn :)
het staat niet steeds 8 of 10mm van het werkstuk, de bemating van de de grote "straal" is verkeerd en het gat voor de toerentellerkabel is niet bemaat :D
 
Echt waar:(google maar) 20% van de ongevallen gebeuren onder invloed van een stof. 80% is dus nuchter............;). Is niet sarcastisch o.i.d bedoeld....Wel netjes dat je er eerlijk voor uit komt!
 
achja, het wordt dus flink afbetalen, en iets minder brommer sleutelen. al heb ik morgen een hele dag uitgetrokken om de tank te lassen, de uitlaat monteren, wielen kuisen, kuipsteun proberen maken, toerentellerbevestiging maken etc

ook eens gebeld naar bedrijf die alu platen leveren omdat ik de backstep zelf wilde maken
alleen het alu gaat me al 70 euro kosten ( stuk 5mm dik van 300 op 300mm voor de scheetsplaten en voetsteuntjes en cilinder van diameter 20mm 200mm lang ) mss toch maar beter setje bij rocket kopen?
 
Laatst bewerkt:
Kan je het niet gewoon van staal maken...de schetsplaten dan... of direct aan je frame lassen??!
Dan hoef je alleen het rem-schakel setje te kopen....
 
Echt waar:(google maar) 20% van de ongevallen gebeuren onder invloed van een stof. 80% is dus nuchter............;). Is niet sarcastisch o.i.d bedoeld....Wel netjes dat je er eerlijk voor uit komt!

Maar niet 20% van de bestuurders op de weg is onder invloed........
 
Hoi oma !
even een update voorlopig zonder foto's maar die komen binnen een paar dagen wel :)

De schulden zijn eindelijk afbetaald en dus was er weer wat geld te besteden aan de CB :)

ik heb een remschakelsetje gekocht van een cbr 929RR
http://www.2dehands.be/motoren/acce...9-rr-voetsteunen-rem-schakelset-81874273.html

zie ook de foto.
ik zie nog of ik de schetsplaten gebruik of niet, wss wel want het is niet overdreven modern

Het zitje is ondertussen ontdaan van het leer, doormiddelgezaagd en 25mm van tussenuit gehaaald. Ook is er al plaatstaal gehaald om de onderkant van de tank dichte te maken

na de examens ( 28 januari ) wordt alles gestraald en gelast en kan ik beginnen plamuren, zitje laten bekleden en spuiten
en dan zijn we een heeeel stuk verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan