CB 350 Café / Classic Racer

zie hier...

dat deel zit dan meteen boven de acuu (of inde buurt in mijn geval)

full
 
helemaaaaal geen slecht idee ! ik ga het vandaag eens nakijken.
er is wel niet zo heel veel plaats, dus als er een deel vanonder moet worden dichtgelast, en een deel open om het tebevestigen weet ik niet of ik genoeg plaats heb
het bakje dat ik ging maken zou sowieso niet erg zichtbaar worden, het is al geknipt (ruwe vorm) en zal straks eens een foto maken
 
feautaus !!!

hij moet achteraan nog iets zakken, maar daarvoor moet ik eerst nog een beugeltje afslijpen :)
dit is een testmodelletje uit plaatstaal
het echte wordt in 1mm RVS plaat gemaakt dat ik met popnagels in elkaar vast zet en dan bout op de originele bevestigingen van de accubak



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
ik stuurde je net een mailtje :)
goed aangekomen, wel uitgeput, was me het dagje wel.
nog eens bedankt voor de hartelijke ontvangst !
hopelijk rijdt de CB vlugger dan pas over 2 jaar, maar anders neem ik idd over 2 jaar de auto :)
fotoupdate komt morgen, dan houden we een sleuteldagje :)
 
en we zijn weer een stuk verder met de CB :)
dinsdag ben ik een cb550 gaan ophalen voor onderdelen en onmiddelijk doorgereden naar Harold en daar het motorblok gelaten.

wat ik zelf ga gebruiken:

* de voorvork met kroonplaten, Harold, de poten blijken heel erg mooi te zijn ! slechts 1 klein roestplekje te zien

foto:


Uploaded with ImageShack.us
* de accubak
* de kabelboom
* de gelijkrichter
* achternaaf en band, de naaf wordt nog gestraald en opgestuurd naar haan wheels :)
* nog wat kleine dingen zoals schakel en rempedaal

er zaten ook nog een heleboel leuke dingen op zoals:
* een tank/zit combi
* een voorkuip
* een 3 in 1 uitlaat van marchall en een rotte 1 in 1 uitlaat ???? heel vreemd dit te zien op een 4cilinder. iemand enig idee van welke motor die is?

foto's:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

de motor heb i meteen uiteen gesleuteld en heb net wat onderdelen gaan stralen
foto's !

zitje en tank, moeten beiden nog gelast worden


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

accubak


Uploaded with ImageShack.us

kroonplaat en t-stuk


Uploaded with ImageShack.us

nu eerst een weekje gaan boarden en dan weer verder !
 
* de voorvork met kroonplaten, Harold, de poten blijken heel erg mooi te zijn ! slechts 1 klein roestplekje te zien
!

Gelukkig maar, anders had je 500 km voor niets gereden |(
Mooi dat er weer vorderingen zijn!
Even snel ook dat rijbewijs scoren en zorgen dat je in het voorjaar kan gaan rijden!

En een 3 in 1 & 1 in 1 op 1 motor was inderdaad erg byzonder
 
Laatst bewerkt:
rijbewijs ga ik wel proberen regelen met de rijschool, de lessen heb ik toch al gedaan en denk niet dat ik veel verleerd ben ...
 
Strakke kuip-tank-zit set heb je daar! Kan die 3-in-1 niet van een CBX komen? Dan is ie misschien veel geld waard! Van een XS750 kan misschien ook.

En ik moet ook mn motorijbewijs nog doen B| Maar ik ben wel al verzekerd en heb mn autorijbewijs ;)
 
hey, terug vooruitgang.
ik heb ook nog werk liggen voor Haan Wheels,
misschien kunnen een en ander samen versturen
en een betere prijs bedingen?
 
dat gaat de goeie kant op!!!! maar stralen en dan al je rubbers terug zetten is niet de meest juiste volgorde..... of was het voor de foto...

Wel snel een laagje primer erop... roest zo weer aan!!! ( of een laagje poedercoat)
 
95% zeker heb ik deze gekocht ! :) (moet deal nog sluiten)

alu velg met opstaande rand
RVS spaken
2 leading naaf van een ??????????? (iemand?)

nadelen: spaken moeten nog eens wat bijgesteld worden, de rechterkant is er niet bij ( afdekplaat? denk niet dat het veel uitmaakt ) en geen as ( moet toch opnieuw )

[~[url="http://img254.imageshack.us/img254/5711/voorwiel.png"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Is een achternaaf van een vroege laverda 1000 volgens mij, maar dan omgebouwd om voor geplaatst te kunnen worden..
 
Is een achternaaf van een vroege laverda 1000 volgens mij, maar dan omgebouwd om voor geplaatst te kunnen worden..

achter en voornaven zijn hetzelfde, de een heeft een tandwiel drager en de andere heeft een afdek plaat met een luchthapper.
 
bedankt
nu ik terug ben van skireis gaan we er weer volop tegenaan :)
na de paasvakantie moet deze rijden ! (welliswaar nog niet met het juiste aangepaste blok)
 
Dat 350 blok ging toch niet goed met je koppeling?
Datzelfde heb ik vorige week met een 500 gehad.
Toen heb ik de koppeling los gehaald en alles gereingd.
Nu werkt het weer gewoon.
Wellicht verstandig om eerst met die 350 motor de zaak op te bouwen. Scheelt geld en tijd. Later kun je altijd nog ombouwen.
 
zo, het was goed weer vandaag :)
eventjes de gestraalde tank en zit erop zetten, ze moeten nog steeds gelast worden :|



Uploaded with ImageShack.us

de achternaaf uit de velg geslepen, word gestraald, met nieuw achtertandwiel en lagers, de binnekant afgedraaid en ingespaakt met rvs spaken in alu velg met opstaande rand (toekomstmuziek :) )



Uploaded with ImageShack.us

het een en ander van het frame geslepen, moet wel alles nog netjes afslijpen, gebruiken jullie voor het mooi glad maken ook doorslijpschijven? of zijn daar speciale schijven voor?



Uploaded with ImageShack.us

dan de voorvork:
ik dacht dat de kroonplaten 1-1 pasten
na wat onderzoek wist ik dat de conische balhoofdlagers van eeen 350f en 550f dezelfde waren, dus even gemonteerd, maar het paste dus niet .... de kroonplaat kan niet ver genoeg in het balhooofd geschoven worden doordat de stuuruitslag tegen de kroonplaat zit. heb ik het lager verkeerd gemonteerd, of moet ik de stuuruitslag eraf slijpen?



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

ook even de plaats van de rearset bepaald, past mooi zo, ongeveer zelfde hoogte als originele steunen en 20cm meer naar acher (de tank is 15cm langer)



Uploaded with ImageShack.us

hier een fototje van achter :)



Uploaded with ImageShack.us

even een ideetje geven hoe mijn tuin erbij lag :)



Uploaded with ImageShack.us

als laatste wil ik echt weten voor welke 3cilinder deze uitlaat bestemd is
er staat "marchall" op de demper, dat is het merk neem ik aan, en dan nog eens "jawa original"



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Terug
Bovenaan Onderaan