CB 350 Café / Classic Racer

de lager zit goed ja, met de ring eronder.
en het is vooral de lagerschaal die zo diep in het balhoofd zit als het lager hoger zou zitten, dus bijvoorbeeld 2de ring eronder kom je bovenaan plaats tekort om je balhoofdmoer op te schroeven. De plaats van de balhoofdlagers op de balhoofdpen komt overeen. ik begin gewoon te vermoeden dat de lagerschalen anders zijn.
het is een setje lagerschalen en lagers die ik kocht een 350 voorvork, maar het bestelnummer daarvan is identiek aan die van de conische lager voor een 500/550
 
Oke, ondertussen al het een en ander gedaan.
Met de nodige hulp van cb400man aka classic bike tuning is het gelukt om de 550vork pas te maken
hier foto's hoe het er voorlopig bij staat!



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

morgen gaat het blok er tijdelijk in om de elektra te kunnen aansluiten, de uitlaat monteren zodat de plaats van de backstep kan worden bepaald en de voorvorkpoten gepolijst
 
Ik vind dat voorwiel/rem helemaal niet passen. :N

(gewoon voor weinig aan bijv moi verkopen) :+

Serieus: mooi projekt!

:W
 
het volgende dat moest pasgemaakt worden na de voorvork is het voorwiel
deze had namelijk 17*40*12 6203skf explorer lagers maar ik had een 15mm as uit het cb voorwiel dat ik graag wilde behouden
er waren enkele opties:

* volledig nieuwe as draaien, is niet zo moeilijk maar tijdrovend en moet ik kunnen voorleggen op school
* stalen bus over de as persen
* andere lagers, maar er waren geen 15*40*12 te vinden, niet van skf, niet van iets anders

ik dacht dat dit mijn enige opties waren tot de vriendelijke meneer van de lagerwinkel me 2 kleine uit plaatstaal gemaakte busje gaf met vanbinnen een teflon coating om gewoon in de lagers te tikken.
voor 3 euro 2 van die busjes gekocht, erin getikt en de as past perfect !

nu is alleen nog mijn vraag, gaan die busje bij hoge snelheden niet kapot draaien?
het zijn er ook van skf en zijn naar mijn weten wel gemaakt voor de toerentallen en om in lagers te plaatsen, alleen weet ik niet of ze de axiale belasting wel aankunnen, er staat namelijk wel wat gewicht op natuurlijk

zijn er dus mensen die ervaring hebben met dergelijke busjes?
 
2 kleine uit plaatstaal gemaakte busje gaf met vanbinnen een teflon coating om gewoon in de lagers te tikken.
voor 3 euro 2 van die busjes gekocht, erin getikt en de as past perfect !

Zoals je het beschrijft lijkt het mij dat die teflon coating heel snel gaat slijten, en dat je dan speling gaat krijgen. Heb je geen foto's?
 
heb ze er eigenlijk net ingeperst en ben vergeten foto's te nemen. maar er zijn vast wel mensen die ze kennen? 15*17*12 rhl of zoiets is de naam, van skf
 

Nice one brotha ;)

De files voorgebleven?
 
inderdaad, ik vreesde het ergste toen ik de eerste kilometer autostrade bijna stilstond maar dat was de enigste kilometer file die ik heb gehad, uiteindelijk vlot in 2 uur thuisgeraakt !
 
weg oma :)

ik ben wezen winkelen bij JV-motors.

Schokdempers die wel werken, hij gebruikt ze voor zijn engelse motoren tot 200kg en zegt dat ze zeker evengoed zijn als koni's, dan vertrouw ik hem ook op zijn woord ! enige nadeel is dat ze niet instelbaar zijn.

Klein schakelaartje voor licht en eventueel elektrische starter, die er wellicht niet op komt maar je weet nooit

aluminium voorspatbord, wordt nog bijgesneden, zaten enkele beschadigingen op de zijkant dus mocht het voor de helft van de prijs meenemen.

aluminium remhendels, hele mooi naar mijn mening :)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

nog een verhaaltje:
door omstandigheden was ik veel te laat aangekomen bij pipelo( ik ging een motorblok brengen) en jv motors, waar ik nog heen wilde voor onderdelen en die er 25kilometer vandaan was, was dus al gesloten.
het volgende zou dus in België onmogelijk zijn: even gebeld, en inderdaad, de winkel was dicht, maar ik moest gewoon bellen als ik aan de deur stond en hij deed open. Ik mocht gewoon een uur rondkijken, vragen stellen etc, en hij nam voor alles de tijd om het rustig uit te leggen etc... ik stond er echt versteld van, en nu nog steeds.
dus .... JVmotors, echt een aanrader om eens binnen te springen !!! geweldige kerel en geweldige winkel !
 
jah, gewoon net zoals een BSA rem, geen stangetje gewooon bij 1 remheveltje de kabel vastzetten ( buitenkabel ) en dan gewoon binnenkabel naar 2de heveltje zodat ze naar elkaar toegetrokken worden, kinderspel eigenlijk :) en hij wist me ook de juiste kabel ervoor mee te geven etc !
 
mss moet je er ook eens langsgaan pip, ze hadden daar een heeeeleboel achterlichtjes, had nog even gekeken of 1 van de vormen mss in je zitje zou passen maar zag er maar een paar. wel niet teveel geld meenemen, je koopt alles op :$
 
Hee Dennis,

mooi om te zien dat je bij JV motors langs bent geweest. Ik woon er vlakbij (lucky me) en hij heeft echt heel veel leuk spul liggen. De wereld aan remschakelsetjes, spatborden, banden, lichtjes, sturen etc. Kan me alleen nog niet voorstellen dat je helemaal uit België bent gekomen haha. Ik heb wel altijd het idee dat ie wat duur is, dus bestel ik meestal via internet. Succes met je project!
 
Hee Dennis,

mooi om te zien dat je bij JV motors langs bent geweest. Ik woon er vlakbij (lucky me) en hij heeft echt heel veel leuk spul liggen. De wereld aan remschakelsetjes, spatborden, banden, lichtjes, sturen etc. Kan me alleen nog niet voorstellen dat je helemaal uit België bent gekomen haha. Ik heb wel altijd het idee dat ie wat duur is, dus bestel ik meestal via internet. Succes met je project!

Whaha, het idee achter dat plan was de besparing aan verzendkosten. Ze zouden langs Rocket gaan, JV Motors, Rene van Maanen enz enz. Ondertussen zouden ze een blok bij mij afleveren.

Maar het was 5 uur toen ze bij mij waren, en toen hadden ze alleen nog tijd voor JV Motors. Dus het plan was enigzins in het water gevallen :P

@ Dennis : Denk dat ik binnenkort inderdaad even die kant op ga, klinkt goed *O*
 
800km gereden in totaal die dag :D
maar vooral om het motorblok naar pipelo te brengen, en verzendingskosten uit te sparen omdat ik sowieso toch die onderdelen nodig had.
uiteindelijk eens opnieuw gerekend en was eigenlijk niet zo'n denderend goede beslissing:

voor het blok 140 euro gekregen en 83 euro aan diesel betaald, 20 euro verzendingskosten uitgespaard, dus heb voor een goed 350f motorblok met carbs en ontsteking etc 77 euro exclusief verzendings gekregen :p maar wel een leuke dag gehad en ik hop pipelo blij gemaakt !
 
Terug
Bovenaan Onderaan