CB 350 Café / Classic Racer

hehe mopje uiteraard ! als ik in de buurt ben kom ik zeker eens langs, wie weet ooit ook met de moto als deze afgeraakt :) maar voorlopig ziet het er best goed uit :)

fototje van hendels etc op de moto


Uploaded with ImageShack.us


en ik heb ook alvast een nieuw bandje besteld, zodat de voorvelg niet langer beschadigingen kan oplopen, en ik kan beginnen met het spatbord op maat te maken :) dan is de voorpartij redelijk klaar, daarna achterkant aanpakken, naaf spuiten en polijsten en naar haanwheels opsturen :) ( eerst best wachten op wat geld :) )
Bridgestone band Battlax BT 45 Front 90/90 -18 TL 51 H – verkoop banden motorfietsen touring
inclusief verzending lijkt me dit wel een nette prijs :)
 
Laatst bewerkt:
nog wat fototjes
positie bepaald van de kuipsteun die nog serieus wordt verzaagd. en het spatbord eens gepast, maar dat mag nog serieus aangepast worden :)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

nu de nog montagepunten voor de rearset en kuipsteun erop lassen en de middenbok en bevestiging wegslijpen en het frame kan naar de powdercoater met de achterbrug



verder ben ik opzoek naar eeen twinshock aluminium achterbrug. Omdat de originele achterbrug 3keer niks is, en omdat het gewon stukken mooier is, anders is het een beetje te zwart naar mijn mening.

de mogelijkheden:

DR400 achterbrug ?
klx250 achterbrug 1979/80
KX250 achterbrug 1978
RM400 achterbrug 1979/80
PE400 achterbrug ?

gsx1100 achterbrug heeft momenteel mijn vorkeur:

deze past goed qua inbouwmaat (2cm te breedt) maar is bijna 10 centimeter langer. Ik dacht om deze eventueel te laten inkorten? of is dit niet mogelijk?
zijn er andere alternatieven waar ik niet aan heb gedacht?

alvast bedankt iedereen :)
 
gsx1100 achterbrug heeft momenteel mijn vorkeur:

deze past goed qua inbouwmaat (2cm te breedt) maar is bijna 10 centimeter langer. Ik dacht om deze eventueel te laten inkorten? of is dit niet mogelijk?
zijn er andere alternatieven waar ik niet aan heb gedacht?

alvast bedankt iedereen :)

Ziet er mooi uit allemaal :)

Zit je met die achterbrug dan niet met de bevestigingspunten van de shokbrekers? Die zou je dan sowieso moeten verplaatsen. Dan kun je hem net zo goed een cm of 5 in laten korten. Achterbrug iets langer vind ik wel gaaf staan. :9~
 
jah, is wel mooi natuurlijk, en hij gaat ongeveer even lang worden als originele 550 brug, dat is naar wat ik opzocht dan een goede lengte voor de 350.
maar dan moet hij alsnog 5cm ingekort worden. dan zit de vering ineens ook goed als ik het ervoor inkort :)

het spatbord wordt ook 1/3 kleiner gemaakt :)
 
inbouwmaat inclusief stofkappen ongeveer 21cm, lengte ongeveer 50 van center as tot einde brug
 
even een update

Het wiel dat ik een tijdje geleden kocht en waarbij me werd verzekerd dat het in orde was was dat dus totaal niet ...
toen de band op het wiel wilde laten leggen (bt45 90/90-18) bleek dat het wiel compleet verkeerd gespaakt was. Alle spaken zaten langs de binnenkant, ipv afwisselend binnen/buiten

dus zelf het wiel compleet uit elkaar gehaald en opnieuw gespaakt, wat eigenlijk vrij goed gelukt is al zeg ik het zelf :)

fototje:



Uploaded with ImageShack.us


en in de motorzaak waar ik de band erop liet leggen kwam ik deze tegen:



Uploaded with ImageShack.us

blijkbaar de snelste tijd in 500cc classic races op chimay :)
 
hoe hard mijn rem remt weet ik nog niet, wat ik wel weet is dat een kleinere 4ls trommel stukken beter, maar vooral anders, remt dan een dubbele schijf.
 
hoe hard mijn rem remt weet ik nog niet, wat ik wel weet is dat een kleinere 4ls trommel stukken beter, maar vooral anders, remt dan een dubbele schijf.


wezen bandje shoppen bij erx in wondelgem? ;) is niet ver uit mn buurt.... wel jaren geleden dat ik r nog ns binnengeweest ben...

moet r mss maar ns langs, heb nog n setje dempers voor n cb650 nodig...

maar ff on topic... fietsje gaat leuk worden, ik kom je wsl binnenkort wel ns tegen in het Gentse... ;)
 
binnenkort waarschijnlijk niet, maar hopelijk ooit wel :)
bandje komt van pneusonline, 74euro inclusief verzending, terwijl hij 115 bij rvm kost :)
was gewoon naar erx gegaan om hem te monteren, en gelukkig maar, want hij wees mij op het feit dat mijn wiel volledig verkeerd gespaakt was
 
binnenkort waarschijnlijk niet, maar hopelijk ooit wel :)
bandje komt van pneusonline, 74euro inclusief verzending, terwijl hij 115 bij rvm kost :)
was gewoon naar erx gegaan om hem te monteren, en gelukkig maar, want hij wees mij op het feit dat mijn wiel volledig verkeerd gespaakt was

ah ok, had vorige week ook n aardige cafe racertje (denk n gsx nu ik eraan denk ) in gent ff gezien, dacht even dat jij t al zou geweest zijn, maar beetje voorbarig dus... :+

ik lees hier wel af en toe mee trouwens... ;) goed bezig! *D

tjah, erx is waarschijnlijk nog steeds n beetje goed gek, maar is wel n aardige kerel... alleen 'beetje' speciaal... :+ :+
 
Laatst bewerkt:
en echt onverstaanbaar :p heb daar 3 uur rondgehangen en hij bleef maar praten en ik knikken, kverstond er niks van :p
 
en echt onverstaanbaar :p heb daar 3 uur rondgehangen en hij bleef maar praten en ik knikken, kverstond er niks van :p

:+ :+ :+

nog steeds dezelfde dus... :')

kwam er jarhn geleden als vertegenwoordiger binnen, vermeldde m tussen de verkoopspraat oor dat ik bezig was met voorbereidingen voor de iom TT, zegt die gek 'ik heb hier nog n racer staan, anders kan je met die racen hoor'... _O- _O- die had nooit de foto's gezien van de r6 die ik t jaar ervoor er in de prak gereden had... _O- _O- :')
 
Laatst bewerkt:
de gsx1100 achterbrug is binnen en ziet er goed uit !
enkele fotos om te vergelijken met de 350 brug. Hij is in totaal 80mm langer



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

hier de verschilldende assen:
links: gsx1100 20mm achteras en 16mm bevestigingsas
midden: 350f 17mm achteras en 14mm bevestigingsas
rechts: 550f 20mm achteras en 14mm bevestigingsas



Uploaded with ImageShack.us

wat er moet gebeuren aan de achterbrug:
achteraan gewoon andere bussen draaien, as gaat gewoon op 550 naaf
vooraan: 24mm vantussen halen, bussen draaien om erin te persen, daar bronzen lagers in en dan as en binnenas van brug overwetten. al bij al een middagje werk.
wat wellicht moeilijker is is de stofkappen er weer opkrijgen.
 
inderdaad, en misschien ook gevonden op ebay :)

cb4ever, ik hou het in mijn achterhoofd, als ik deze niet aangepast krijg
 
Terug
Bovenaan Onderaan