CB 350 Café / Classic Racer

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Gegroet MF

De reden voor het nieuwe topic is omdat het oude vol staat met heel traag ladende foto's en veel plannen die al lang niet meer up to date zijn.

Het begon allemaal 3 jaar geleden toen ik bij Harold kappers/ Harold les coiffeurs een cb350 ging kopen voor 850 euro. Het was een net ding dat goed liep, goede prijs, leuke vent !
om eerlijk te zijn heb ik hem een half jaar laten verkrotten in een tuinhuis, dan een maand gewoon buiten bij een vriend, en daarna reed hij niet meer.
Daarom dus maar ineens goed aangepakt ( al had ik hem beter eerst doen rijden )

hij is tot het laatste moertje en boutje uit elkaar geweest, het frame is bijgespoten waar nodig, want de lak zat er nog goed op, buiten enkele plekjes, idem voor de achterbrug
het blok is schoongemaakt en de nodige dingen gepolijst/gespoten

Na een pakje van rocket met clip-ons, spiegeltje en dergelijke en een pakje van rene kon de opbouw beginnen

de voorvork kreeg conische balhoofdlagers en de achterbrug bronzen lagerbussen, om de stuureigenschappen te verbeteren, en het stuur werd verfraaid met een snelgas en andere rempomp/stalen remleiding


de bedoeling is dus een soort cafe-racer te maken, eraf wat geen functie heeft, leuk uitlaatje, andere filters, baterij en elektronica verplaatsen, langere tank en zitje.

bruine tank is van een cb750kz en de rode van een cb750f2, beiden passen ze goed, alleen is onder de rode geen plaats voor de bobijnen.

De kuip heb ik onlangs bij een mede MF'er opgehaald en deze komt van een black bomber.

hier enkele fototjes van voor en na !
full
 
zo was hij met de clip ons, de originele tank en de ingekorte guilerani ( ofzoiets ) buddy van een 500f
full
 
hier zijn we weer wat verder, met de andere tank, alleen de toerenteller, achterwiel opgekuist, voorspatbord etc
en.............. de kuip erop geducktaped

persoonlijk denk ik dat de tank misschien iets te dik is voor het kleine motortje? zeker van achter bekeken
full
 
ik heb om eerlijk te zijn hier absoluut geen ervaring mee / oog voor
dus hoe moet de kuip eigenlijk zitten? ik heb het gevoel dat ze verkeerd zit, te laag ofzo
want als ik er op zit krijg ik mijn hoofd echt niet onder het kuipruitje, en hier zit ik eigenlijk al meer achterop het zitjes dan de bedoeling is ( 1 meter 84 ben ikzelf )
full
 
wat er nog moet aan gedaan worden:

remschakelset maken
nieuwe achterband
ander voorspatbord
achterlichtje ( het moet straatlegaal blijven )
kontje iets versmallen
carburateurs plaatsen en schoonmaken
andere buitenbanden
voorrem aansluiten/reviseren
tank en zitje definities vastzetten
elektronica verplaatsen
andere batterij kopen
luchtfilters maken/kopen
toerenteller een mooiere plaats geven
ketting monteren
koppelingscarter verder polijsten

en dan waarschijnlijk nog een heleboel kleinere dingen waar ik niet zo direct op kom
 
Laatst bewerkt:
Het begon allemaal 3 jaar geleden toen ik bij Harold kappers/ Harold les coiffeurs een cb350 ging kopen voor 850 euro. Het was een net ding dat goed liep, goede prijs, leuke vent !~[/url]]

:} :}

Je bent lekker bezig geweest!
Ik herken ´m in ieder geval niet meer.
Hoe de kuip precies zou moeten zitten weet ik ook niet.

Tank vind ik persoonlijk wel erg groot. Dat kan soms ook wel weer wat hebben, maar ik kan dat nog niet zo goed aan de foto´s opmaken. Ik blijf je topic volgen.

Heb je de rode tank met kappen nog? Wil je er vanaf? Dan heb ik wellicht interesse. Heb eigenlijk spijt gehad dat ik deze motor heb verkocht.....Ooit komt er weer een 350. Is gewoon een van de mooiste types vind ik.
 
Die tank lijkt indd te groot voor deze 350, ikzelf heb een 500 die ik deze winter aan ga pakken, heb zeker intresse in jouw tank als je besluit deze niet te gebruiken. Ik ga dit volgen, erg leuk zo met die updates en wie weet leer ik er ook wat van.
 
[
[...]

Dank. :} :} Ik kan ook heel sjacherijnig zijn hoor :-)

Je bent lekker bezig geweest!
Ik herken ´m in ieder geval niet meer.
Hoe de kuip precies zou moeten zitten weet ik ook niet.

Tank vind ik persoonlijk wel erg groot. Dat kan soms ook wel weer wat hebben, maar ik kan dat nog niet zo goed aan de foto´s opmaken. Ik blijf je topic volgen.

Heb je de rode tank met kappen nog? Wil je er vanaf? Dan heb ik wellicht interesse. Heb eigenlijk spijt gehad dat ik deze motor heb verkocht.....Ooit komt er weer een 350. Is gewoon een van de mooiste types vind ik.~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
je heb een hele mooie kuip :} hoe heb je de tussen afstand bepaald
tussen de tank en je achterkant van je zitje of is het een standdaard maat
 
tussenafstand?
ik heb een tank gekocht, en de racebuddy verkort tot op een lengte dat ik mooi vond
en dan eerst de tank erop gezet en dan het zit, onderaan 2 gaatjes geboord en vastgezet op die beugel achteraan waar ook het spatbord wordt vastgezet

@verzlood

de f2 tank heeft 2 deukjes vooraan, van een stuuruitslag ofzo, en het bovenste plaatje is er af, was al toen ik hem kocht
en de kz tank heeft ook 2 deukjes op andere plaatsen, ze zouden dus eerst eens geplamuurd moeten worden en herspoten, tenzij je je geen zorgen maakt om die deukjes :)
 
Laatst bewerkt:
indien er trouwens nog mensen iets van een cb 350 nodig hebben, ik heb echt massas over
- stuur met handvaten, koppelingshendel, gashendel, remhendel, knopjes en spiegel
- accubox gestraald, beetje oppervlakkige reost aan het opkomen
- tank en zijkapjes indien harold ze niet moet hebben
- zadel in nog goede staat
- voorspatbord 1 heel klein deukje in, chroom is goed
- achterspatbord, chroom niet helemaal goed meer, puntjes in
- die rode dinges op de voorvork, en lamporen
- pinkers en staafjes
- dat plastieken luchtfiltergeval
- kilometerteller + houdertje
- rempedaal en voetsteunen
- toeter + beugel

dat zal het zo ongeveer wel zijn :)
 
zo ziet hij eruit met de rode 750f2 tank[afbeelding]

ziet er nie slecht uit, *O*
tank lijkt me ietwat te groot
en de kuip lijkt niet evenwijdig te lopen met de onderste framebuizen.
zijn de zaken die me op foto opvallen,
kan er in het echt wel iets anders uitzien.

is die 550 tank die nog liggen hebt geen beter alternatief
of is die even groot als de 750 tank?
 
die past een stuk slechter in de rubbers vanvoor en dergelijke, deze 2 tanken passen er perfect op
de kz tank vindt ik ook een stukje te groot, breedt vooral, de lengte is ideaal naar mijn mening (63cm)
en de kuip moet idd nog evenwijdig met de onderste framebuizen, maar ik vrees dan dat het kuipscherm te laag gaat komen
maar dat moet ik allemaal nog is gaan uitzoeken :)
 
Prachtig kuipje.
Speciaal voor deze four?
Of is het een aangepaste?
Interessant, want ik heb zelf ook een mooi vintage endurance kuipje gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Dat is perfect.
Waar ik wel ben achtergekomen is, dat er behoorlijk veel kuipjes fabrikanten waren in die tijd.
Ben er nog steeds niet uit wat voor merk kuipje ik nu heb gekocht.
 
ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat voor merk of type of wat dan ook het is
ik vind em vooral gewoon mooi :)
ook wel handig dat hij niet uit 1 stuk is, maar ook te gebruiken als tophalf
 
@verzlood

de f2 tank heeft 2 deukjes vooraan, van een stuuruitslag ofzo, en het bovenste plaatje is er af, was al toen ik hem kocht
en de kz tank heeft ook 2 deukjes op andere plaatsen, ze zouden dus eerst eens geplamuurd moeten worden en herspoten, tenzij je je geen zorgen maakt om die deukjes :)

Ik maak me niet zo'n zorgen op wat deukjes, zou je me wel de maten kunnen doorgeven?
 
Hoi Dennis,

Tja de uitvoering met de f2 tank ziet er het beste uit.. lijnen passen mooi bij de kuip!
Een K7 tank past alleen mooi op een K7. (naar mijn mening)
Volgens mij kom je niet helemaal lekker uit qua lichaamslengte... zadel meer naar achter?
Of toch (mijn ;) ) CX tank heeft standaard al knee dents... en kan je natuurlijk wat verder in "denten" :?

Veel succes.. ga het volgen!!
 
Hey
inderdaad past de f2 tank wat beter qua vorm maar de k7 tank past stukken beter met de bobijnen etc, de f2 tank moet ik serieus indeuken om passend te krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan