TK: Honda cb 400 super four 25kw (1992)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
5.121
1.197
Zeeland
Hallo allemaal,

Omdat ik na 3 jaar veel plezier op zoek wil naar iets anders wil ik graag mijn motor verkopen.

Gegevens:
Merk: Honda
type: cb 400 super four (nc31)
kleur: zwart
Bouwjaar: 01-12-1992 (ingevoerd in Nl in april 2002)
Vermogen: 55pk aan het achterwiel (uitdraai aanwezig) 25kW op kenteken.
Tellerstand: ongeveer 35000 km (kan nog iets oplopen)

Extra's:
-Staalomvlochten remleidingen voor (hell)
-klein ruitje voor de langere snelwegritten
-K&N luchtfilter
-Bos uitlaatdemper (incl db-killer en E-keur)
-tandje groter voortandwiel (wat rustiger op de snelweg)

Los erbij:
-Staalomvlochten achterremleiding
-Nieuwe remblokken achter
-onderkuipje (moet nog bevestigd worden en is niet in kleur)
-extra set rechthoekige spiegels
-Partslist met alle onderdeelnummers
-werkplaatsboek voor cb-1/cb-400
-origineel voortandwiel

Onderhoud:
De laatste drie jaar zelf onderhouden, ieder jaar verse olie en oliefilter (altijd Castrol)
achterband is begin van dit seizoen vervangen, voorband is nog 60%
Ketting en tandwielen in goede staat
Vorig jaar remleidingen voor, remblokken voor en de remolie vervangen.
30-09-2010: bougies vervangen + nieuwe bougiekap.

De motor is in goede staat en door mij altijd met liefde behandelt.
Het is een zeldzaam model, welke nooit officieel in Europa geleverd is. Er zijn er een paar van naar Nederland geïmporteerd.
Onderdelenvoorziening is geen probleem via de Honda dealer.
Heb er een kleine drie jaar mee gereden, vooral voor mijn plezier en zo nu en dan naar school. Heb er erg veel plezier mee gehad, maar ben nu toe aan iets anders.

Foto's:
P1000522.jpg

P1000536.jpg

P1000546.jpg

P1000550.jpg


Vaste prijs: 1500 euro

Reacties en vragen: pm, mail (in mijn profiel) of reageren in dit topic
 
Laatst bewerkt:
Nampus, je gaat hem toch weg doen :(? Ik heb de mijne ook verkocht, was financieel total loss :(. Hij is echt heel mooi :).

Mensen dit zijn echt geweldige motoren. Ik heb er dus ook 1 gehad en kleine 40.000 kilometer mee gereden. Heerlijk! Een echte stuurfiets naar mijn mening.

EDIT: Voor de mensen die het interreseerd. Ik reed gemiddeld 1:20. Mijn zuinigste was 1:21.4 en minst zuinig was 1:16.9
 
Laatst bewerkt:
Nampus, je gaat hem toch weg doen :(? Ik heb de mijne ook verkocht, was financieel total loss :(. Hij is echt heel mooi :).

Mensen dit zijn echt geweldige motoren. Ik heb er dus ook 1 gehad en kleine 40.000 kilometer mee gereden. Heerlijk! Een echte stuurfiets naar mijn mening.

EDIT: Voor de mensen die het interreseerd. Ik reed gemiddeld 1:20. Mijn zuinigste was 1:21.4 en minst zuinig was 1:16.9

Ja hij gaat weg inderdaad. Aan de ene kant heel jammer want heb er superveel plezier mee gehad, aan de andere kant, is het na 3 jaar toch tijd voor wat anders.
ik kwam qua verbruik idd ook ongeveer aan die waarden 1 op 17 maximaal en 1 op 22 als toppunt. Gemiddeld ook 1 op 20.
 
Ja hij gaat weg inderdaad. Aan de ene kant heel jammer want heb er superveel plezier mee gehad, aan de andere kant, is het na 3 jaar toch tijd voor wat anders.
ik kwam qua verbruik idd ook ongeveer aan die waarden 1 op 17 maximaal en 1 op 22 als toppunt. Gemiddeld ook 1 op 20.

Jammer, je gaat hem missen. Ik mis de mijne ook echt :(. Maja wat komt ervoor terug? Al een idee?
 
Jammer, je gaat hem missen. Ik mis de mijne ook echt :(. Maja wat komt ervoor terug? Al een idee?

ik zal hem tot ik een andere heb, zeker gaan missen. Wat er voor terug komt ben ik nog niet helemaal zeker van.
Iets moderners, wel naked en iets meer power.
Ben druk aan het rondkijken, misschien binnenkort een keer een dagje iets huren.
 
In ieder geval geen sv650, denk dat het iets zwaarders wordt.
@hypertraxx: Heb je ondertussen al wel een andere motor? Of ben je ook nog op zoek naar een vervanger?
 
Laatst bewerkt:
trx 850 bedoel je neem ik aan.
Lijkt me best een leuke motor, maar zoek toch naar iets moderners.
Qua merk zit je in ieder geval al beter in de buurt dan net :p
 
@ Nampus
Nee, ik heb tot het eind doorgereden en hem ingeruild voor een ER-5 totaal iets anders, maar na tijdje wennen ook wel fun. Ik moest op dat moment voor mijn studie gewoon veilig veel kilometers maken, dat was op mijn cb niet meer mogelijk :(. Ik heb ook bijna 25 KW af eens kijken wat er dan voor mij komt aangezien ik wel een kilometervreter ben :P Mijn blok cb400 liep probleemloos 110000+ kilometers. Geweldige tijd gehad met dat ding. Olie in het blok houden en het gaat nooit stuk.... echt....
Ben benieuwd wat het word. Houd me op de hoogte :)
 
@hypertraxx: Hoe lang moet je nog precies voordat je van je 25kw af bent?
Ik mag sinds september vorig jaar al vol vermogen.
Heb echt nog geen flauw idee wat het wordt straks, iedere week zie ik weer wat waarvan ik denk: wow dat is ook gaaf. Dus ik zal echt proef moeten gaan rijden.
Misschien toch een keertje een supersport proberen, ik weet het echt nog niet.
Zodra ik wat anders heb zal ik het wel even laten weten.
Ben zelf denk ik net zo benieuwd wat het wordt :p
Groetjes
 
@ Nampus
Ik moet nog tot april ergens. Dus leuk halfjaartje, maar ik vermaak me nog prima op 25 KW. In de schuur heb ik mijn knutselprojectje (CBX650E) nog staan. Was wel wat werk, maar die loopt nu ook. Nu nog wat klein onderhoud en eens kijken wat ik daarmee ga doen. Mijn vader zag een andere leuke motor (nog geen idee wat, alleen dat het merk honda is) die hij wel zou willen rijden, maar zat nog wat werk aan. Misschien dat ik die dan ga opknappen. De kawa gaat ook nog weg. Ik wil in iedergeval een allrounder met een tikkeltje sportieve inslag. VF1000F of R lijkt me geweldig. Is iets unieks en moois en nog techniek die te doen is. Anders neem jij er ook zo 1, hebben we weer wat gelijks :P.

Tevens gratis kickje
 
Zo'n v4 is ook erg gaaf inderdaad, maar ga op zoek naar iets moderners. Vanaf 2003 ongeveer. Twijfel nog steeds heel erg, supersport, naked, 4 cil, 3 cil, twin, kan allemaal. Ik weet het nog niet.
Bedankt voor je schopje :P
 
Hoe hoog is ie? Is hij geschikt voor iemand van 1,90? Mocht je hem nog hebben als ik mijn A-tje heb gehaald (wat nog wel even kan gaan duren) heb ik wel interesse ;) . Heb je het 25kw setje er nog bij?
 
Laatst bewerkt:
ik zat er met mijn 1,96 op en ik had het niet heel ruim, maar moet zeggen dat ik lange benen heb ik verhouding en maakt ook uit hoe je zithouding is. Als je lief vraagt mag je vast wel proef zitten :P

@nampus
moderner is ook modernere electronica en dat snapt ikkie niet :(
 
ik durf zo niet te zeggen hoe hoog hij is. Maar als er iemand van 1,96 op past, moet 1,90 ook wel lukken.
Zaterdag komt er iemand kijken, maar als hij het niks vind, kun je uiteraard een keer komen proefzitten :)

@hypertraxx: Moderne elektronica is inderdaad wel een klein nadeel, maar ja, je kan niet alles hebben he.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan