't Honda Ses 150 Dylan Topic

Al zou ik een dylan hebben dan zou ik een liter shell 10 w 40 kopen van de Action. Voor minder dan 6 euro.
maarja wie ben ik.
 
Laatst bewerkt:
Artifex, ik kocht bij de Action voor mijn auto shell 5w40 voor 5,99 de liter.
later zag ik het staan bij shell benzine station voor 19,75 de liter.
Ik ben toch zeker niet gek!!
 
Laatst bewerkt:
Toch ook geen vliegtuig, ik weet niet hoe de action precies werkt maar als hun inkopers bv grote restpartijen inkopen op veilingen / failliesementen etc. dan kan dat dat je zulke prijzen kan hanteren. En bij tankstations is alles standaard te duur.
 
Nou, restpartijen? , de Action heeft 400 Winkels, dus moet het wel een flinke restpartij zijn.
ik denk dat shell gewoon levert voor 4 of 4 en half euro, en dat action er maar 2 euro boven op gooit.

zo wilde ik gaan behangen en de hangplaksel kosten overal 12 a 14 euro, ook de bizon behangplaksel, totdat ik de zelfde bizon in de action voor 2,29 euro zag.
zo ook een kaasschaaf bij de hema of blokker voor 5 of 6 euro en bij de action voor 99 cent.
bij een tankstation olie kopen is inderdaad belachelijke prijzen betalen.

Ik heb weleens gelezen dat veel verkopende partijen contact opnemen met action, of ze het misschien niet willen verkopen, ze hoeven van action niet echt hard te zoeken, ze komen vanzelf met goodkope handel.
Alleen de inkoper moet nog even zo scherp mogelijke de prijs afspreken , wat ze aardig lukt.
 
Laatst bewerkt:
Yup dat is het spel van inkoop en sales op welk punt haal je de optimale winst bij belastingen noemen ze dat een Laffer Curve.
 
Mijn nieuwe uitlaat voor me Dylan. Graag 'share' ik deze met jullie. Het geluid (zonder de DB killer) is absoluut gek en Bruut! De leovincie kan hier niet aan tippen! Qua look ook niet ;-)
 
Foto1
full
 
Beste Forummers,

Sinds 3 weken heb ik een Honda Dylan 150. Rijdt prima, heb alleen wel een vraagje:

Tussen de 60 en 70 km/h trilt het stuur behoorlijk, als je het even loslaat zwiept het heen en weer. Bij lagere en hogere snelheid geen probleem, de scooter is heel stabiel.
Bij het heen en weer halen van de voorvork voel ik geen speling op de balhoofdlagers.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn:

- voorband niet goed gebalanceerd ?
- balhoofdlagers staan toch te los ?
- nog iets anders ?

Alvast bedankt voor zinvolle reacties :-)
 
Beste Forummers,

Sinds 3 weken heb ik een Honda Dylan 150. Rijdt prima, heb alleen wel een vraagje:

Tussen de 60 en 70 km/h trilt het stuur behoorlijk, als je het even loslaat zwiept het heen en weer. Bij lagere en hogere snelheid geen probleem, de scooter is heel stabiel.
Bij het heen en weer halen van de voorvork voel ik geen speling op de balhoofdlagers.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn:

- voorband niet goed gebalanceerd ?
- balhoofdlagers staan toch te los ?
- nog iets anders ?

Alvast bedankt voor zinvolle reacties :-)

Meest waarschijnlijk is dat je voorwiel niet goed gebalanceerd is.
Hopelijk is dat het, want dat is makkelijk te controleren en te verhelpen. Even bij een motorzaak langs.
 
Het instabiel worden bij bepaalde snelheden komt wel vaker voor en weet niet of het helemaal weg kunt krijgen. Er zijn meer motoren die er last van hebben bij die snelheid.

Bij mijn Jawa werd het minder na het monteren van een nieuwe bandenset, maar helemaal weggegaan is het niet. De Jawa had een stuurkuip en topkoffer die beide voor de nodige onrust zorgen. Met de oude bandenset werd het slaan steeds erger en zouden wij uiteindelijk onherroepelijk gevallen zijn. Met de handen aan het stuur had je overigens nergens last van.
Met de PCX alleen bij aankoop een paar meter met losse handen gereden, daarna altijd de handen aan het stuur gehouden. Ik weet dus niet of deze er ook last van heeft.
 
Beste Forummers,

Sinds 3 weken heb ik een Honda Dylan 150. Rijdt prima, heb alleen wel een vraagje:

Tussen de 60 en 70 km/h trilt het stuur behoorlijk, als je het even loslaat zwiept het heen en weer. Bij lagere en hogere snelheid geen probleem, de scooter is heel stabiel.
Bij het heen en weer halen van de voorvork voel ik geen speling op de balhoofdlagers.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn:

- voorband niet goed gebalanceerd ?
- balhoofdlagers staan toch te los ?
- nog iets anders ?

Alvast bedankt voor zinvolle reacties :-)

Ik heb precies hetzelfde met mijn Dylan.
Zelf verdenk ik mijn voorband ervan dat deze het probleem veroorzaakt.
Motorzaken kunnen helaas het wiel niet balanceren omdat het gat in de lagers te klein is.
Als ik jou was zou ik er voorlopig niks aan doen voordat je zeker weet of het toch niet iets anders is zoals balhoofdlager of tot je voorband versleten is. :Y
 
Beste Forummers,

Sinds 3 weken heb ik een Honda Dylan 150. Rijdt prima, heb alleen wel een vraagje:

Tussen de 60 en 70 km/h trilt het stuur behoorlijk, als je het even loslaat zwiept het heen en weer. Bij lagere en hogere snelheid geen probleem, de scooter is heel stabiel.
Bij het heen en weer halen van de voorvork voel ik geen speling op de balhoofdlagers.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn:

- voorband niet goed gebalanceerd ?
- balhoofdlagers staan toch te los ?
- nog iets anders ?

Alvast bedankt voor zinvolle reacties :-)


Ik heb het ook gehad, toen ik mijn dylan nog had. Heb ruim 16k gereden met de voorband, en toen zat er nog voldoende profiel op voor nog eens 5000 kilometer. :Y
 
Meestal is het
Een onbalans in het wiel / band
Een te slap frame (balhoofd
Een te licht stuurgewicht
Gewicht bestuurder die gewichtsverhouding in de war stuurt.

Low speed woble noemen ze dat zit meestal tusssen de 30 en de 80
 
Op de dylan heb ik het niet, we hebben 2 bezorg scooters (brom) die hadden beide last van trillingen in het stuur (kan niet met zonder :-) handen rijden), bij een de voorband vervangen en het probleem is geheel over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan