't Honda Ses 150 Dylan Topic

Nog even een vraagje, na wat meer kilometers wil ik er toch een scherm op zetten, het scherm van Puig vind ik erg mooi, maar vind ik alleen maar voor de Dylan 125, op Ebay zag ik dan weer een bedrijf die scherm aanbood wat zowel voor de 125 als de 150 zou zijn.

Ik heb een KF05 SES150 van 2007 passen de schermen van voorgaande model er gewoon op? Iemand eventueel een adresje liefst in NL voor zo'n scherm?
 
Het verschil tussen de 125 en 150 is toch alleen de motor? Dat impliceert dat die ruitjes op beide typen passen. Correct me if I'm wrong...
 
Beste Leeuwarder,

Klopt helemaal, het enige verschil tussen de 125 en 150 zit 'm in het motorblok, frame en al het andere is identiek.
 
Ik zou ook op de bouwjaren letten. Van mijn PCX weet ik dat het model tot 2010-2012 heel erg lijkt op 2012-2013, echter in details net even anders is.
 
Beste Forum leden,

Ik loof hierbij een goede fles wijn :) (bijv. een Rioja, en dan wel een Reserva :-) ) uit aan degene die me kan helpen:

Het is me nog steeds niet gelukt om de achterste kappen uit te bouwen zodat ik bij het motorblok kan. Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- zitje er af, helmbak er af, grijze voorkap voor de accu er af
- de beide parkers links-onder en rechts-onder waarmee de achterste kappen aan de voetenplank vast zitten los gemaakt
- de plastic clips aan de onderzijde waarmee de kappen aan het frame vastzitten losgemaakt
- de bagagedrager + 3 bouten waarmee deze vastzit zijn verwijderd
- glaasjes van het achterlicht + knipperlichten los gemaakt om te kijken of hier nog parkers o.i.d zitten losgemaakt (er zit niks)
- kleine afdekkapje bij de bougie er af
- onderste zijkappen (onder de voetenplank) er af

Ik weet het echt niet meer, ik heb al geprobeerd de kappen naar achter te schuiven, omhoog te trekken, niks werkt ! En ik durf er niet met volle kracht in de te gaan, bang dat het plastic afbreekt.

De suggestie van Bultie om in het wphb te kijken heb ik opgevolgd: daar staat vermeld hoe je de kappen verwijderd bij een NES 150, en dat zit helaas anders dan bij de Dylan.

Graag jullie hulp !

Dirk
 
Hebbes ! ;) Op de punten waar de "tabs", de plastic lipjes, zitten de kap ten opzichte van de voetenplank iets indrukken en tegelijk omhoog trekken.

Dat wordt vanavond een wijntje met mijn vrouw :P
 
Hebben we voor toekomstig onderhoud in Friesland een Dylan expert hier zitten? En nog een vraagje, boven op de linker remhendel zit nog een klein hendeltje, ik kan er maar niet achter komen wat voor functie die heeft, en weet iemand hoe ik het klokje gelijk kan stellen?
 
....En nog een vraagje, boven op de linker remhendel zit nog een klein hendeltje, ik kan er maar niet achter komen wat voor functie die heeft....
Met dat kleine hendeltje kun je het remhendel blokkeren in ingeknepen toestand. Daarmee blokkeer je dus het achterwiel en dat is handig bij parkeren op een helling. Het is dus jouw parkeerrem.

Een schakelmotor zet je op een helling in de versnelling zodat ie niet wegrolt, een scooter heeft zo'n soort parkeerrem nodig.
 
Laatst bewerkt:
Door het blokkeren van de linker remhendel blokkeer je zowel het achterwiel als het voorwiel: de linker remhendel bedient de voor- en achterrem ! :-)
 
Voor wie er wat aan heeft:

Bij terugdraaien van het gas knalde mijn Dylan behoorlijk in de uitlaat (LeoVince). De oorzaak hiervan is het PAIR systeem, waarbij verse lucht vanuit het luchtfilter naar het uitlaatkanaal in de cylinderkop wordt geleid.
Ik heb het systeem als volgt buiten gebruik gesteld:

- slangen los van de aansluiting onderaan het klepdeksel en op de kast tussen luchtfilter en carburateur

- de magnetische schakelaar waar de slangen heen gaan gedemonteerd

- aansluiting onderaan het klepdeksel losgemaakt, goed schoon gemaakt en opgevuld met 2-componenten kneedbaar materiaal

-in de aansluiting op de kast bij het luchtfilter een M10 x 30 bout gedraaid, omwikkeld met gas-tape

Einde geknal :)
 
Vanavond breng ik de Dylan weg voor onder andere nieuwe banden.
Nieuwe banden mocht onderhand wel een keer aangezien er nog steeds de originele banden onder zitten _O- _O-
De scooter is inmiddels bijna 12,5 jaar oud en heeft 55.000 km erop staan _O- _O-
 
Vanavond breng ik de Dylan weg voor onder andere nieuwe banden.
Nieuwe banden mocht onderhand wel een keer aangezien er nog steeds de originele banden onder zitten _O- _O-
De scooter is inmiddels bijna 12,5 jaar oud en heeft 55.000 km erop staan _O- _O-

Is ook de achterband nog origineel? :o Zeker weten..? Je krijgt sowieso een heel andere scooter terug. En ik zie dat je bijna klaar bent met inrijden, kan je eindelijk gas geven ;)
 
Voor wie er wat aan heeft:

Bij terugdraaien van het gas knalde mijn Dylan behoorlijk in de uitlaat (LeoVince). De oorzaak hiervan is het PAIR systeem, waarbij verse lucht vanuit het luchtfilter naar het uitlaatkanaal in de cylinderkop wordt geleid.
Ik heb het systeem als volgt buiten gebruik gesteld:

- slangen los van de aansluiting onderaan het klepdeksel en op de kast tussen luchtfilter en carburateur

- de magnetische schakelaar waar de slangen heen gaan gedemonteerd

- aansluiting onderaan het klepdeksel losgemaakt, goed schoon gemaakt en opgevuld met 2-componenten kneedbaar materiaal

-in de aansluiting op de kast bij het luchtfilter een M10 x 30 bout gedraaid, omwikkeld met gas-tape

Einde geknal :)

Dat knallen is toch juist leuk.
Uitlaat maakt toch al stuk meer herrie, dan kan dat knallen er ook nog wel bij _O-
Zorgt er ook voor dat het overige verkeer geattendeerd wordt op jou inhaalacties.
 
Ik zag een drup olie onder mijn Dylan leggen, ;( en ook dat onderkant van het blok vettig is, heel slecht te zien waar het vandaan komt, voor ik een hele zoektocht start, zijn er bepaalde dingen die vaak (vaker) voorkomen? Meer mensen die dit gehad hebben?
 
Ik zag een drup olie onder mijn Dylan leggen, ;( en ook dat onderkant van het blok vettig is, heel slecht te zien waar het vandaan komt, voor ik een hele zoektocht start, zijn er bepaalde dingen die vaak (vaker) voorkomen? Meer mensen die dit gehad hebben?

Zou alleerst ff goed kijken of het niet langs je vuldop lekt.
O-ring sluit soms niet goed.
 
Voelde wat resonanties in de aandrijving bij hogere snelheden, nu was net de vario vervangen, dus was wat huiverig.

Bij de scooter boer langs, hij proefritje, conclusie: achterschokdempers lek/versleten. Ik vond de wegligging ook al niet bijzonder. Wel erg snel met 27K km. Ik twijfels steeds meer aan die stand, maar goed.......

Nieuwe dempers besteld van YSS en net ff gemonteerd.

Klein test ritje door de stad om mijn dochter op te halen.......

MAN WAT EEN VERSCHIL!!!!!

Nog ff lekker uitproberen, maar ik ben blij. Lekker :] :] :] :]
 
Klein vraagje, nu het wat kouder wordt start de Dylan wat minder snel, ik heb er geen instructieboekje meer bij, moet je voor de start een bepaalde handeling uitvoeren om de choke te activeren?
 
Wat had je betaald voor de YSS?

Voelde wat resonanties in de aandrijving bij hogere snelheden, nu was net de vario vervangen, dus was wat huiverig.

Bij de scooter boer langs, hij proefritje, conclusie: achterschokdempers lek/versleten. Ik vond de wegligging ook al niet bijzonder. Wel erg snel met 27K km. Ik twijfels steeds meer aan die stand, maar goed.......

Nieuwe dempers besteld van YSS en net ff gemonteerd.

Klein test ritje door de stad om mijn dochter op te halen.......

MAN WAT EEN VERSCHIL!!!!!

Nog ff lekker uitproberen, maar ik ben blij. Lekker :] :] :] :]
 
Klein vraagje, nu het wat kouder wordt start de Dylan wat minder snel, ik heb er geen instructieboekje meer bij, moet je voor de start een bepaalde handeling uitvoeren om de choke te activeren?

Choke zal automatisch moeten activeren.
Werkt volgens mij samen met een bi-metaal sensor in je luchtfilterhuis.
Ikzelf geef altijd 1x keer volgas voordat ik start, en tijdens het starten even aan het gas draaien (niet vol).

Is het proberen waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan