"De Winter

Rijden in den koude(herfst/winter/lente) maanden

  • JA, Ik rij lekker de winter door!

    Stemmen: 331 67,8%
  • NEE, Mijn motor gaat de schuur in! koekblik voor mij nu.

    Stemmen: 157 32,2%

  • Totaal aantal stemmers
    488
Met een BMW RT word je wel geacht door te rijden he! Dat doe ik dus ook, alhoewel ik de afgelopen winter wel vaak de auto heb gepakt...met al de sneeuw.


Ik begreep dat er extra strooizout is ingekocht om ons motorrijders lekker te kunnen laten doorrijden! :]
 
Laatst bewerkt:
Oke, hartstikke leuk, maar als ik mijn magnesium carterdeksels onbehandeld laat kan het maar zo zijn dat er aan het eind van de winter een gat in zit, waarmee behandel ik deze tegen pekel? Aangezien je zegt dat het er niet op mag omdat t warm word.

Witte tectyl werkt daarvoor prima. Bruine tectyl misschien zelfs nog wel beter, alleen dat moet je echt goed verwijderen in het voorjaar en daar ben ik dan de te lui voor. Gewoon een spuitbus halen bij bv. Halfords en je zet het hele motorblok erin.
 
Ik rij ook door. ww en af en toe zal er wel een klein toerritje bij gaan komen.

Met een week of 4 wordt de motor 'winterklaar' gemaakt. Ik trek dan ieder stekker (waar ik fatsoenlijk bij kan als de kuip en tank eraf is) los en spuit deze in met contactspray. Als hij weer gesloten is gaat er anti vocht overheen. De blanke delen die niet warm worden gaan in de blank tectyl en de rest krijgt een hele goede poetsbeurt. Olie en filter vervangen en de rest goed controleren. Kabels worden ook nog ff gesmeerd. Zo tuf ik lekker door en dan in maart ziet er vreselijk uit. Dan weer een dag ervoor uittrekken om schoon te maken en dan issie weer als nieuw!!
 
Als motorrijder zonder auto wordt het van de winter toch al gauw de motor. I.p.v. de gebruikelijke automobiel heb ik dan wel weer een schuur vol fietsen, maar die zijn te mooi om mee door de pekel te rijden.
 
ik heb afgelopen winter doorgereden op een moto guzzi v50. Het was bittere noodzaak aangezien ik geen auto had.
Deze winter komt er echt een auto. Ik vond het op bepaalde momenen echt levensgevaarlijk in de sneeuw. Ik ben meerdere keren onderuitgegaan.
 
73 % zegt de hele winter door te rijden....
Waar dan?
Niet in Limburg in ieder geval, daar zie ik 's winters gemiddeld 1 motorrijder per week.....
Doei!

Doorrijden doe ik ook (maar niet in Limburg), maar als er zoals afgelopen jaar een dik pak sneeuw en ijs ligt dan houdt het toch echt een keer op. Dan maar OV of auto.

Weet nog wel dat het de afgelopen winter na lange tijd sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw eindelijk eens ging dooien.. Waarop het anderhalve dag later wéér ging sneeuwen B|
 
Mooi man, die herfst zoals vandaag, eerst in de tuin ontbijten met 17 graden en nu net thuis komen :] na een dagje buiten werken en nog steeds / al weer 17 graden. 8-)

20050921herfst4.jpg
 
oma!

en, hoeveel mensen rijden er nu nog, na de bui van gisteren?

mijn auto is 2 dagen geleden terug gekomen van de apkkeuring, maar ik weiger hem te gebruiken (staat zelfs te koop, onding, hij heeft twee wielen te veel). ik :] lekker door, ook met witte wegen.

iedere week langs het tankstation even afspoelen, dan snel opnieuw in de vaseline, en zij vind het ook weer prima ;)
 
Ik moet mijn stem wijzigen, maar kan niet... wilde wel doorrijden, maar nu ik tijdelijk mijn werk wat verder heb pas ik... elke dag 2 uur door de vrieskou gaat me te gek op mijn naked. En sneeuwrijden ben ik niet zo'n fan van.

Dus lekker met de auto! Net als al die andere 231 ja-stemmers volgens mij? Afgelopen week geen één motorrijder gezien namelijk, zie er normaal gespoken genoeg.. :o
 
Mijn motor staat netjes in de schuur te wachten op het zonnetje! Van de dealer begreep ik dat de motor een pekel allergie had! :) En is het de motor niet dan heb ik hem wel :)
 
de gsx-r 600 k9 gaat idd naarbinnen..


heb nog wel een CBR600F streetfighter waar ik heel de winter op het nu geen supersdoorrij of isport meer?:$
 
Vandaag voor het eerst opgegeven, vanwege de sneeuw. Geen gekke beslissing, denk ik nu.
Mischien met andere banden...

:^

Gister nog gereden, maar leek wel een driftwedstrijd in de bebouwde kom..
Gelukkig wel rechtop gebleven
 
Ik vind het veel te gevaarlijk om nu te rijden op 2 wielen :+
Vooral aangezien het weer redelijk onvoorspelbaar blijft...
 
Euhm ik rij geen motor in de winter ivm pekel en kans op crashen .. aangezien ik net een nieuwe heb is dat nogal zonde, en auto heb ik niet, dus fietsen voor mij :')
 
Laatst bewerkt:
Ben ook onderuit gegaan vandaag (2x) maar ik geef nog niet op. Is wel erg leerzaam geweest vandaag overigens...
 
Normaal gesproken rij ik het hele jaar door tenzij het glad is.
Maar de afgelopen maanden heb ik niet mogen rijden en de komende 1,5 maand heb ik vrij dus heb ik geen reden om op de motor ergens heen te gaan.
Ondertussen een andere fiets gekocht die pekelvrij dient te blijven dus vanaf nu ben ik gewoon zo'n mooiweerrijder. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan