Suzuki GSX 1340 B-King Deel 2 ; B the KING of the road!

thanx voor je reactie, Nee met een proefrit leer je idd nooit een motor helemaal kennen maar zegt mij vaak genoeg. Bijvoorbeeld waar ik dit jaar na een proefrit superenhausiast over was id de Speedtriple 1050R, wat een rijwiel superstrak en ook comfortabel! Jammer genoeg vind ik hem niet mooi. Ik doe wel voorzichtig met een proefrit maar omdat ik weten wil wat ik koop gaat het gas er toch vol op, snel opschakelen, terugschakelen volgas etc. Mijn ZZR was anders van begin tot eind supersterk, 186pk 167nm achterwiel. Mijn vorige exemplaar (is gestolen) Had dezelfde spullen erop en kram niet verder tot 168pk, we vergeten vaak dat motoren onderling ook erg kunnen verschillen. Het verbruik bleef bij mij gewoon gelijk met de XTRE die hem bij de zzr in zijn 6 zet. Ik had eindelijk een motor die ik 100% goed vond presteren, dat is nog het meest jammere maargoed ik wil gewoon redelijk comfortabel en rechtop zittend de weg over.

Het kan zijn dat het B-king exemplaar waarop ik heb gereden ook minder goed presteerde, hij had ook erg rare vertragingen met het gas in lage en midden toeren. Als ik dan volgas gaf deed hij nauwelijks wat, gaf ik wat minder gas ging hij juist harder.

Dat de Vmax niet sneller is interesseert mij geen bal, de brute krachtexplosie in lage en middengebied is ongeevenaard en de loopcultuur van een V4 blok geeft je met alle gasstanden voldoening of je nu 1mm of volgas geeft. 4in lijn loopt pas leuk met minimaal half gas vind ik zelf. De Vmax 1700 is een mega motorblok en je raad het al, als je dat blok tuned komt er echt enorm veel bij. Alleen ECU flashen uitlaatje filter resulteerd in 210pk en 185nm op het achterwiel, in lage en midden toeren is het verschil helemaal absurd. Dat hij niet stuurt als een supersport, boeiend met mijn Honda Magna chopper stuur ik 99% van alle motorrijders helemaal zoek. Ik denk dat ik hard ga sparen voor zo'n Vmax1700 machine.

Stond de BKing niet toevallig in de B modus tijdens proef rijden? Ik heb het geluk dat ik een BKing en een ZZR1400 (2009) heb. Op de ZZR zitten alleen 2 Akra dempers, geen verdere aanpassingen . Gevoelsmatig was de ZZR sterker dan de BKing, (gold overigens ook voor de ZX12R die ik op de BKing inruilde) ook nog nadat ik bij de BKing de kat. verwijderd had, de airbox modificatie had gedaan en de ECU geflashed had . Vermogen ging van 168 naar 181 pk. De ZZR had diezelfde dag op dezelfde bank 175pk. In zowel koppel als vermogens verloop zat de BKing toch over het hele toerengebied constant boven de ZZR . Zoals gezegt, de ZZR voelde sterker aan en pakte gevoelsmatig beter op. Maar gaf je gelijktijdig volgas, was de ZZR nooit sneller. Pas boven 160km was de Kawa de baas. Nu niet meer natuurlijk, nu komt de Kawa niet eens meer in de buurt. Maar je gevoel kan dus bedriegelijk zijn.
De VMax 1700 is natuurlijk wel een mooi alternatief.
 
Hoi vampier, jou had ik al eens gezien in het zzr forum. Nee hij stond niet in B modus, die heb ik 500meter getest en meteen weer naar à gezet want dat is leuk voor als het sneeuwt maar alle lol is er dan helemaal vanaf. Er was echt iets raars aan de hand met de gasreacties en opklimmen van de toeren, ben benieuwd wat daar nou de oorzaak van kan zijn. Sowieso vond ik hem erg tam in het middengebied, maar Snel was hij zeker als hij het dan goed deed naar de hogere toeren. Echter als je het over gevoel hebt, dat vind ik persoonlijk belangrijker dan cijfertjes.

De zzr heb ik weggedaan vooral om de zithouding maar ook omdat ik het niet spannend meer vond. Jawel zijn 1 en 2 blijven superheftig knallen maar op de snelweg gaat alles zo simpel als een tijdmachine dat je alleen maar veel te hard wilt rijden. Ik zoek iets waar elke gassstand, of je nu 1mm gas geeft of volgas, in lage of hoge toeren, het blok je laat voelen hoe graag het draait. Of terwijl V4 techniek ben ik aan verknocht. Erg jammer dat er weinig keus is, waarom het niet vaker toegepast wordt is me een raadsel want het loopt zo mooi.

Ik rij alweer twee jaar ook een Honda magna 750 1995, uiteraard dynokit en dikke dempers (+7pk/12nm bij 3500tpm) 86pk 74nm achterwiel. Nee geen schokkende cijfers maar met de soeplesse en fortissimo waarmee het blok naar 11500tpm draait geeft me erg veel voldoening, zeker met het uitzicht op een chromende koplamp en chopperstuur is hilarisch. Door de perfecte overbrenging verhouding is hij ook serieus rap met 7.8sec 200meter en 12.3 400meter. Ter vergelijking een intruder M1800R doet 12.2 origineel.

Dan de Vmax, sinds kort nooit op gereden maar op eens begrijp je de cultstatus. Wat een motorblok! Dit ding is bijna 30jaar oud maar dit blok geeft je een onbeschrijfelijke sensatie van accelereren. Die Vboost techniek is alsof een tornado je beetpakt om binnen no time verderop geslingerd te worden.
Op zich is het rijwiel relatief best oké, maar echt knallen in bochten is bloedlink en daar is ie toch wel gedateerd. Hard sparen voor de vmax1700 dus! Een Tuonu V4R ga ik ook wel eens testen, hopelijk met windscherm.
 
Laatst bewerkt:
Hoi vampier, jou had ik al eens gezien in het zzr forum. Nee hij stond niet in B modus, die heb ik 500meter getest en meteen weer naar à gezet want dat is leuk voor als het sneeuwt maar alle lol is er dan helemaal vanaf. Er was echt iets raars aan de hand met de gasreacties en opklimmen van de toeren, ben benieuwd wat daar nou de oorzaak van kan zijn. Sowieso vond ik hem erg tam in het middengebied, maar Snel was hij zeker als hij het dan goed deed naar de hogere toeren. Echter als je het over gevoel hebt, dat vind ik persoonlijk belangrijker dan cijfertjes.

De zzr heb ik weggedaan vooral om de zithouding maar ook omdat ik het niet spannend meer vond. Jawel zijn 1 en 2 blijven superheftig knallen maar op de snelweg gaat alles zo simpel als een tijdmachine dat je alleen maar veel te hard wilt rijden. Ik zoek iets waar elke gassstand, of je nu 1mm gas geeft of volgas, in lage of hoge toeren, het blok je laat voelen hoe graag het draait. Of terwijl V4 techniek ben ik aan verknocht. Erg jammer dat er weinig keus is, waarom het niet vaker toegepast wordt is me een raadsel want het loopt zo mooi.

Ik rij alweer twee jaar ook een Honda magna 750 1995, uiteraard dynokit en dikke dempers (+7pk/12nm bij 3500tpm) 86pk 74nm achterwiel. Nee geen schokkende cijfers maar met de soeplesse en fortissimo waarmee het blok naar 11500tpm draait geeft me erg veel voldoening, zeker met het uitzicht op een chromende koplamp en chopperstuur is hilarisch. Door de perfecte overbrenging verhouding is hij ook serieus rap met 7.8sec 200meter en 12.3 400meter. Ter vergelijking een intruder M1800R doet 12.2 origineel.

Dan de Vmax, sinds kort nooit op gereden maar op eens begrijp je de cultstatus. Wat een motorblok! Dit ding is bijna 30jaar oud maar dit blok geeft je een onbeschrijfelijke sensatie van accelereren. Die Vboost techniek is alsof een tornado je beetpakt om binnen no time verderop geslingerd te worden.
Op zich is het rijwiel relatief best oké, maar echt knallen in bochten is bloedlink en daar is ie toch wel gedateerd. Hard sparen voor de vmax1700 dus! Een Tuonu V4R ga ik ook wel eens testen, hopelijk met windscherm.
Beter had je het niet kunnen omschrijven. Ik heb ooit een VF1100C gehad en een paar motoren en jaren later weer een V65Magna. Motorisch de fijnste motor die ik heb gehad. Als de VMax1700 niet zo duur in aanschaf was, was het een alternatief geweest voor de BKing. Daarom heb ik de BKing gekocht en omgebouwd. Nu heb ik voor iets meer geld dan een nieuwe VMax iets exclusiefs, dat, denk ik, beter stuurt dan de VMax en ook nog eens over het hele toerengebied veel meer vermogen en koppel heeft en toch heel goed rijdbaar is. En het went echt nooit.
 
Beter had je het niet kunnen omschrijven. Ik heb ooit een VF1100C gehad en een paar motoren en jaren later weer een V65Magna. Motorisch de fijnste motor die ik heb gehad. Als de VMax1700 niet zo duur in aanschaf was, was het een alternatief geweest voor de BKing. Daarom heb ik de BKing gekocht en omgebouwd. Nu heb ik voor iets meer geld dan een nieuwe VMax iets exclusiefs, dat, denk ik, beter stuurt dan de VMax en ook nog eens over het hele toerengebied veel meer vermogen en koppel heeft en toch heel goed rijdbaar is. En het went echt nooit.

Leuk om te horen! Mijn eerste echt rappe motor was een vf500c toen ik nog zundapps en mallosi 125cc gewend was. Ik kreeg hem als roestboek maar deed t perfect, ik verwachte er niks van maar na een rit had ik de adrenalinecick van m'n leven, what THE hell hoe kan zoiets zo hard vooruit gaan! Die cick van de eerste keren maak je nooit meer mee, net als je eerste XTC pilletje.

De vf1100c is ook een tof ding, stuk minder power als de oude vmax, maar ook wel wat minder kilo's, ook een perfecte gearing voor een zeer rappe sprint tot de 160kmu en vooral veel beter stuurgedrag. Ooit heb ik bijna een getunede vf1100c gekocht, welke 140pk op het achterwiel had en aangepaste vering, en erg vet uiterlijk. Lang spijt van gehad want je komt het zelden tegen. Ik ben toch wel een liefhebber van choppers, echter zijn er slechts enkele die echt sportief sturen. Yamaha xv1700 Warrior, Honda vf750c en in relatie tot de enorme omvang is een Honda F6C Valkyrie ook ongelofelijk wendbaar! Maar geen een chopper komt in de buurt van een vf750c, je kunt er flink wat supersportnerden mee hun ego's beschadigen.

Aha dus je heet niet voor niks supercharged! Dan heb je zeker ruim voldoende power, alleen krijg je dit in zijn 1 en 2 toch erg moeilijk op de weg, mits je het zo afstelt dat het in zijn 1 nog weinig doet 2 iets meer etc. Wellicht is dat ook zo ? Ben erg benieuwd heb je ergens foto's staan?
 
Leuk om te horen! Mijn eerste echt rappe motor was een vf500c toen ik nog zundapps en mallosi 125cc gewend was. Ik kreeg hem als roestboek maar deed t perfect, ik verwachte er niks van maar na een rit had ik de adrenalinecick van m'n leven, what THE hell hoe kan zoiets zo hard vooruit gaan! Die cick van de eerste keren maak je nooit meer mee, net als je eerste XTC pilletje.

De vf1100c is ook een tof ding, stuk minder power als de oude vmax, maar ook wel wat minder kilo's, ook een perfecte gearing voor een zeer rappe sprint tot de 160kmu en vooral veel beter stuurgedrag. Ooit heb ik bijna een getunede vf1100c gekocht, welke 140pk op het achterwiel had en aangepaste vering, en erg vet uiterlijk. Lang spijt van gehad want je komt het zelden tegen. Ik ben toch wel een liefhebber van choppers, echter zijn er slechts enkele die echt sportief sturen. Yamaha xv1700 Warrior, Honda vf750c en in relatie tot de enorme omvang is een Honda F6C Valkyrie ook ongelofelijk wendbaar! Maar geen een chopper komt in de buurt van een vf750c, je kunt er flink wat supersportnerden mee hun ego's beschadigen.

Aha dus je heet niet voor niks supercharged! Dan heb je zeker ruim voldoende power, alleen krijg je dit in zijn 1 en 2 toch erg moeilijk op de weg, mits je het zo afstelt dat het in zijn 1 nog weinig doet 2 iets meer etc. Wellicht is dat ook zo ? Ben erg benieuwd heb je ergens foto's staan?
Zo ging het mij ook toen ik van de Kawa Z650 en Z1000H voor het eerst op de VF1100 reed. Een paar jaar geleden kreeg ik de kans om een keer op een supercharged Triumph Rocket ( 271pk, 310nm) te rijden van een klant en dat was de eerste keer dat die kick er weer was. Supercharger gekocht, heeeel veel geleerd en langzaam het vermogen opgebouwd. Sinds een paar weken rij ik met een overdrive poelie overbrenging . Ik ben begonnen met een vertraging naar de charger om een beetje te wennen, nu draait de compressor in z'n ideale toerengebied en dat is ook wel te merken. Van 10 psi naar 16psi druk bij 10.000 toeren. In 1 en 2 kun je normaal rijden tot ongeveer 5000rpm, daarboven moet je gewoon niet te veel aan je gas zitten. In 3 tot 7500, in 4 kan je voluit als je maar niet in 1 keer het gas vol opentrekt bij 7500 toeren, dan gaat ie voor te hoog of je spint door. Boostcontrol drukgeregeld kan wel als je een wastegate in je inlaattraject zet die je dmv je ECU en de Mapsensor aanstuurt, alleen maakt dat nogal veel herrie. En het is ook niet echt nodig, de drukopbouw is lineair (krukastoerental geregeld) . Hier is wel wat te lezen en staan een paar foto's:

http://www.hayabusa.org/forum/super-chargers/155345-supercharged-bking-4.html

Maar als je dat met een paar XTC pilletjes ook voor elkaar kan krijgen is dat natuurlijk een stuk goedkoper.
 
Haha, nouja dat was gewoon een vergelijking met iets anders natuurlijk. Door gewenning worden dingen minder boeiend. Gek apparaat die Bking! Ik denk toch dat ik nog eens een proefrit op een andere maak, hopelijk staat er eens een met ecu tuning te koop. De zzr vond ik immers ook geen bal aan origineel. rocket 3 is ook een vette fiets, paar keer mee gereden en stuurt nog best goed ook. Ook al zo benieuwd naar hoe dit ding rijd zonder een met milieu-eisen verkrachte mapping. Want die is pas echt goed geknepen, alleen bij 3000-3500tpm mag het blok een beetje naar zijn kracht presteren.

Overigens ben ik ook gewoon benieuwd naar Yamaha's nieuwe MT09. Geen speedbike of musclebike maar wel erg vette techniek in een 3cilinder blok, erg sterk en lichter dan een R6! Zeg maar een middenklasse musclebike eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ha kees weer een beetje droge voeten
In badernord
 
Laatst bewerkt:
De B-King heeft weer nieuwe banden.de bridgestone s20 voor en achter.kijken hoe dat rijd. de vorige s16 hebben het 7500 km volgehouden,
 
De B-King heeft weer nieuwe banden.de bridgestone s20 voor en achter.kijken hoe dat rijd. de vorige s16 hebben het 7500 km volgehouden,

Hoi,
die heb ik er sinds vorig jaar ook onder liggen. Nu (4000 km later) is de achterband op (mooi rond afgesleten).
Een fijne band met veel grip, ook met nat of koud weer.
In het voorjaar leg ik er achter weer een S20 op.
Groet, Edwin
 
Ik rij nu met de mpp 3 voor bevalt goed achter nog de 2 maar daar gaat ook een 3 onder volgend jaar
Met de 2 rij ik ongeveer 7000 achter en 10000 voor
 
Gaan er nog mensen iets doen van de winter aan de king
Ik wel velgen polijsten en nog wat carbon
 
Ja ik ga hem verkopen

Bij deze bied ik mijn B king te koop aan i.v.m. mijn handen ik krijg namelijk steeds minder controle er over waar door motor rijden af en toe te gevaarlijk was geworden. ik heb besloten om daarom mijn B king te verkopen. voor dat ik lichamelijk gedwongen word.

Ik weet niet hoe ik hier foto,s op kan zetten maar bij intresten kan ik het wel door mail

B King
-Bouwjaar 2011 185 pk op het achterwiel en 164nm de motor is onbegrensd |(
-KM stand 6500
-Grote beurt eind oktober 2013
-Garantie nog een volledig jaar van suzuki
-Afgesteld door Ruud Frederiks
-Nieuwe banden Pirelli angels GT
-Spiegels bar eind Rizoma
-Rem en koppelingshendel Titax
-Handvaten Risoma
-Verstelbare voetsteunen ABM (voor de wat langere mensen)
-Osco smeersysteem
-Bij een goede deal ook een navigatie Zumo 260LM
-Windscherm van Puig (zeer mooi)

De motor is als nieuw altijd goed onderhouden en de nieuwe banden zijn omdat ik geen fan ben van Dunloop. motor verkeerd in nieuwstaat.

Bij intressen en een goede prijs (motor is pas 2 jaar oud) ik ga hier ook geen prijs noemen

Mocht je intressen hebben even een Mailtje naar suzuki-b-king@outlook.com

Hierbij een antal foto,s

4BTyPCS_gn1hX6L-LR-bv2QiVaY_CiSkCvSwvkyI1CQ=w289-h216-p-no


KrOf7zLHSEfRrLvrSGLvVYeJPgMr0Rsp4YkcFX0gYYc=w290-h216-p-no


IxOQLMD5-PwuI-pnDFp_i_ty1XaXyBhthNrzrWw4T_A=w326-h216-p-no


u4E6WT7F6EvjErNoKkaacfmhwrlFeTTi-7gIri9FiQU=w326-h216-p-no


iA3raA9c5L7Vr5YMDUy0v9O13BMXGXeW5ruGyl8c_Ec=w312-h207-p-no


OJEIcQysfKqmHuzZIWq6NxM3u9JzJNQkWKMa712JUY0=w276-h207-p-no


1FKIIEUbWBg48z0ykkJrf2CQRvaotXdAmKP3jmg_p80=w326-h216-p-no
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekeinde het eerst ritje van het jaar gemaakt.
De king stond 2 maanden stil... starten en lopen, geen probleem.
Wat een fijne machine :)
 
Kick

Te Koop B-King Big1340 Julian

Info :
B King
-Bouwjaar 2011
-KM stand 6500
-Grote beurd eind oktober 2013
-Garantie nog een volledig jaar van suzuki
-Afgesteld door Ruud Frederiks
-Nieuwe banden Pirelli angels GT
-Spiegels ba reind Rizoma
-Rem en koppelingshendel Titax
-Handvaten Risoma
-Verstelbare voetsteunen ABM (voor de wat langere mensen)
-Osco smeersysteem
-Bij een goede deal ook een navigatie Zumo 260LM
-Windscherm van Puig (zeer mooi)

Pic index
t8rwia.jpg

Pic index 1
aonvqu.jpg

Pic index 2
2n20bcp.jpg

Pic index 3
2airk8z.jpg

Pic index 4
2z5vnf7.jpg

Pic index 5
2ykhs0h.jpg

Pic index 6
289vqr4.jpg

DSC01592
2ynfgx0.jpg

DSC01594
2zqg5m8.jpg

---------------------------------------------
 
Na een ongeval (op de MTB) en operatie van gecompliceerde bovenbeenbreuk met e.e.a. aan ijzerwerk lijkt het er op dat de zithouding op mijn huidige GSXR 1000 te spartaans is.
Komt ook bij dat ik 1,95 meter lang ben zodat altijd al redelijk opgevouwen zat, maar was nooit echt probleem maar nu wel.
Dus aan het kijken naar wat anders en een B-King altijd mooi gevonden. Zit alleen met paar vraagjes en misschien dat hier het antwoord ligt.

1. Zijn er ombouwsets of mogelijkheden om in het uiterste geval de voetsteunen (tijdelijk) iets lager te krijgen?
2. Met de knieën tegen de tankomhulsel heen en zijn wel aanpassingen voor. Maar nergens foto gezien "before/after" met rijder. Heeft iemand een linkje of kan hier een foto plaatsen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan