Suzuki GSX 1340 B-King Deel 2 ; B the KING of the road!

Ik kijk/meet het meteen even na . nee dit is niet normaal, maar word wel veel gedaan had ik ook bij mijn cbretje gedaan die ging toen net iets strakker de bocht om.
Maar de bk gaat standaard al goed de bocht om dacht ik

Ps. vampire ga je het pair valve systeem ook nog uitzetten of verwijderen en dan block off plates plaatsen scheeld 3 kilo in gewicht.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-GSXR-1300-GSXR1300-B-King-SMOG-Emissions-Removal-/300484510023?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item45f645c147

Dit vond ik ook wel een fijne link om ff te kijken naar stukjes vakwerk http://www.hayabusazone.com/
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Lijkt een beetje op de nieuwe Kawasaki Z750.

Gr.
We hebben er een broertje bij, iemand al gezien :P
Ik vind m op zich best strak, net wat vlotter uiterlijk als de gsr600..
Mooie gulle middenweg tussen de 600 en 1340.

http://www.suzuki2011.nl/ (Suzuki 2011) -> Suzuki GSR750
 
Ha Keessssss,
wat ik me nou afvroeg, ben je ooit in een ver verleden ook op Zandvoort geweest toen daar een soort American Day was met o.a een demo van Henk Vink en als klap op de vuurpijl aftellen voor Sammy Miller. Bijna iedereen die daar toen was, en ik was er gelukkig ook , heeft er wel een tik aan overgehouden. Jij ook???????????????????????
gr Kees

@ Vampire , dat klopt als een bus.
K'stond achter de brandweerwagen op de strip !
Schrok me kapot van de stuwdruk, en plaagstooooootjes.
En mun haar zat in de war, net als mij hers cq zaagselbol.

Maar die tik had ik al in 1976 Zeedijk Recorddag van Explosion te Vlissingen .
Daar hept ikke het Dragrace Virus opgelopen.

Hept daar kennis gemaakt met het Big Spender Dragrace Team van Henk Vink.
Het klikte met het Team. en Chirstine.
Ging later met hunnie naar div. strips.
En daar kwam ik met SlamminSammy in Contact en werden matties.
Nu begrijp jij vast waarom ik die Nickname gebruikt.


Groeten V.erdwijn P.untje Kees. 8-)
P.S er staan nog zat clips van Zandvoort1980 op YOUTUBE
 
Ik kijk/meet het meteen even na . nee dit is niet normaal, maar word wel veel gedaan had ik ook bij mijn cbretje gedaan die ging toen net iets strakker de bocht om.
Maar de bk gaat standaard al goed de bocht om dacht ik

Ps. vampire ga je het pair valve systeem ook nog uitzetten of verwijderen en dan block off plates plaatsen scheeld 3 kilo in gewicht.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-GSXR-1300-GSXR1300-B-King-SMOG-Emissions-Removal-/300484510023?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item45f645c147

Dit vond ik ook wel een fijne link om ff te kijken naar stukjes vakwerk http://www.hayabusazone.com/

Het stuurt prima zo, maar als ie gewoon boven in staat zal je er de hoek ook wel mee om komen, dus ik haal em wel een keer weer op. Zo is ie zo doorgezakt voor.
Tja, dat PAIR gedoe. Ik denk dat ik de hele bende er tzt af gooi. Scheelt btw 3 lbs en dat is helaas nog geen 3 kg. Moet er volgens mij nog wel ergens wat gedaan worden om een F1 storing te elimineren.
Ik ben even sterk in de verleiding gekomen om een 1440 bigbore aan te schaffen. Incl . ombouw en PC.V is dat voor 2500E klaar en afgesteld. En gegarandeerd ruim 190 pkahw. Maar ik heb geen gen1 cil.blok met zuigers om te ruilen en mijn motor heeft ten eerste nog geen 3dkm gelopen, dus deze lever ik niet in en als tweede is het cil. block van de 2.gen zwakker in de cil. voet, dus toch iets minder geschikt. Alles op een rij gezet betaal je relatief veel geld voor iets waar je uiteindelijk als alternatief voor kiest. Want de BKing is in oorsprong wat ie nu niet meer is: supercharged. En alle verder aanpassingen die ik doe hebben uiteindelijk dit als doel. ( met uitzondering van de airbox )
 
@ Vampire , dat klopt als een bus.
K'stond achter de brandweerwagen op de strip !
Schrok me kapot van de stuwdruk, en plaagstooooootjes.
En mun haar zat in de war, net als mij hers cq zaagselbol.

Maar die tik had ik al in 1976 Zeedijk Recorddag van Explosion te Vlissingen .
Daar hept ikke het Dragrace Virus opgelopen.

Hept daar kennis gemaakt met het Big Spender Dragrace Team van Henk Vink.
Het klikte met het Team. en Chirstine.
Ging later met hunnie naar div. strips.
En daar kwam ik met SlamminSammy in Contact en werden matties.
Nu begrijp jij vast waarom ik die Nickname gebruikt.


Groeten V.erdwijn P.untje Kees. 8-)
P.S er staan nog zat clips van Zandvoort1980 op YOUTUBE
Toen ik voor het eerst youtube zag en wist hoe het werkte is dat een van de eerste dingen die ik op heb gezocht. Een van de filmpjes is vlak naast mij gemaakt. Alsof we er weer stonden.
Ja, en die Nickname had ik al begrepen. Het is jammer dat het dragrace gebeuren in Nederland niet dezelfde populariteit geniet als in het buitenland. In de tracktorpullling is het precies andersom en dat is vreemd. Beide zijn sterk afhankelijk van de weersomstandigheden, techniekliefhebbers, en ga zo maar door. In Amerika gaat het hand in hand, in Europa is het het een of het ander blijkbaar.
 
Vandaag OOK even wezen rijden naar MSB Barendrecht.
Staat daar een TROTSE eXtreme B-King eigenaar.
Met een Smile voor oor tot oor.
K'zeg , EN !
Hij weer , K'heb er net 30 km op gezet.
1 woord WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Tís een naakte BUSA man ! !
Allemachtugpragtug wat een kanon.

Hij komt hier in dit TOPIC neuzen .
Vertelde hij.

We gaan hem sien ! !

Groeten van Flakkee(s)
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo B-King-ers,

ik kwam idd Kees tegen bij MSB Barendrecht en heb daar een prachtige proefrit mogen maken op de B-King Street Extreme die Cees in de shop had staan.

Toen in terug kwam bij MSB stond er idd een Big Smile *D op mn gezicht die zei (doe er maar een geel plaatje achterop en ik neem hem mee).

nu alleen nog tot as. woensdag wachtten.

maar woensdag is er weer een trotse B-King eigenaar bij.

Groetjes van Ferry uit Rotterdam :)

full
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo B-King-ers,

ik kwam idd Kees tegen bij MSB Barendrecht en heb daar een prachtige proefrit mogen maken op de B-King Street Extreme die Cees in de shop had staan.

Toen in terug kwam bij MSB stond er idd een Big Smile *D op mn gezicht die zei (doe er maar een geel plaatje achterop en ik neem hem mee).

nu alleen nog tot as. woensdag wachtten.

maar woensdag is er weer een trotse B-King eigenaar bij.

Groetjes van Ferry uit Rotterdam :)

[afbeelding]
Gefeliciteerd Ferry. Wat zijn ze toch aan het doen met de motor, de soldeerbout ligt er zelfs nog onder?
 
Dankje,

Ze waren op dat moment het alarm aan het inbouwen enzo.
vandaar dat de soldeer spullen onder de fiets liggen en de achterkant er af is.

maar ik neem aan dat ie woensdag gewoon weer netjes in elkaar staat.
 
Goedenavond heren, ben ff een tijdje afwezig geweest door drukte. Zie dat er veel gebeurd is ; van modificaties tot nieuwe leden -> goed bezig hier *D
Nu ff tijd voor een mega-quote ;

Nou, eindelijk bericht gehad
motor is niet totall loss, heb voor bijna 6000 euro schade
en kan dus gemaakt worden.

nu effe wachten wat de verzekering zegt.................. :?

of geld en iets anders uitzoeken ...........of laten maken??


Damn dat is slecht nieuws! Hopen dat er niks ernstig krom en dat ie gewoon de oude kan worden.
En anders noodgedwongen iets anders uitkiezen.. '(

"Iets anders", lees -> Andere B-King :z

Vandaag nog ff heerlijk de B-King uit gelaten. Was prima weer ervoor. Moest wel opletten dat de banden niet echt warm waren. Ik miste hier en daar wat grip.

Wou vandaag ook nog ff sturen. Toen ik wakker werd, zag het er nog strak uit in het Ooosten, maar toen ik begon te smsen naar motormaten, sloeg het weer ineens om..

Toen heb ik me maar weer omgedraaid :z

Vandaag OOK even wezen rijden naar MSB Barendrecht.
Staat daar een TROTSE eXtreme B-King eigenaar.
Met een Smile voor oor tot oor.
K'zeg , EN !
Hij weer , K'heb er net 30 km op gezet.
1 woord WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Tís een naakte BUSA man ! !
Allemachtugpragtug wat een kanon.

Hij komt hier in dit TOPIC neuzen .
Vertelde hij.

We gaan hem sien ! !

Groeten van Flakkee(s)

Goed bezig ;) Altijd goed nieuwe B-Kingers en zijn altijd welkom hier!

De Bking ligt momenteel uit elkaar. Voetsteunen en schetsplaten en pedalen vanmiddag in de kleur van het frame gespoten en als ik morgenmiddag even tijd heb gaan we beginnen met de airbox modificatie. De beide bestaande aanzuigbuisgaten zijn gedicht en de nieuwe kunnen er in. Ik denk de originele aanzuigbuizen te verplaatsen naar binnen en op de plaats waar ze zaten grotere (60mm) te plaatsen. Dus 4 naast elkaar.
Daarna de cat. eruit en de PC5 met de Autotune installeren. Voor je het weet is het winter.

Ben echt benieuwd naar jouw King samen met de modificaties! 't Is er 't weer niet meer voor anders was k ff langsgeknald in Neede city..

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo B-King-ers,

ik kwam idd Kees tegen bij MSB Barendrecht en heb daar een prachtige proefrit mogen maken op de B-King Street Extreme die Cees in de shop had staan.

Toen in terug kwam bij MSB stond er idd een Big Smile *D op mn gezicht die zei (doe er maar een geel plaatje achterop en ik neem hem mee).

nu alleen nog tot as. woensdag wachtten.

maar woensdag is er weer een trotse B-King eigenaar bij.

Groetjes van Ferry uit Rotterdam :)

[afbeelding]

En weer iemand de verstandig is (geworden)!
Welkom bij de club. Enneh, mooie fiets uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een link voor de B-king owners manual?
Niet de service manual dus, maar de gebruikershandleiding die bij de motor zit....
 
Heeft iemand een link voor de B-king owners manual?
Niet de service manual dus, maar de gebruikershandleiding die bij de motor zit....

Ik zou zeggen, maar ik zou niet weten waar?
Misschien dat een van onze welgewaardeerde mede-B-Kingers de manual in kan scannen :9 ? Ik in ieder geval niet, want de boekjes moeten me nog toegestuurd worden :X
Succes met de zoektocht..
 
Laatst bewerkt:
Vorige week dinsdag even de Triumph Rocket van een goede kennis op de testbank in Eibergen gehad. Jammer dat de belt van de supercharger bij 6000rpm begon te slippen, het vemogen bleef hierdoor hangen op 271 PK ahw bij 6300 rpm. Daarna viel ie terug naar ongeveer 230. Toerenbegrenzer grijpt in net boven de 7000. Zonder slippende snaar leverd de motor ongeveer 320 pk bij 7000 toeren. Ondanks het gebrek wel indrukwekkend om naast te staan. Filmpje gemaakt door een van de medewerkers staat op hier op het forum onder motormeuk .
 
~
Damn dat is slecht nieuws! Hopen dat er niks ernstig krom en dat ie gewoon de oude kan worden.
En anders noodgedwongen iets anders uitkiezen.. '(

"Iets anders", lees -> Andere B-King :z




nee is niks krom, hoor
alleen veel krasjes, en blokcarter stuk
maar er komt een ander blok onder, en de tankcover links is stuk (iemand er nog eentje over??)
dus die wordt vervangen, samen met stuur en spiegels,
en de rest wordt overgespoten
 
Laatst bewerkt:
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo B-King-ers,

ik kwam idd Kees tegen bij MSB Barendrecht en heb daar een prachtige proefrit mogen maken op de B-King Street Extreme die Cees in de shop had staan.

Toen in terug kwam bij MSB stond er idd een Big Smile *D op mn gezicht die zei (doe er maar een geel plaatje achterop en ik neem hem mee).

nu alleen nog tot as. woensdag wachtten.

maar woensdag is er weer een trotse B-King eigenaar bij.

Groetjes van Ferry uit Rotterdam :)

[afbeelding]

Hey Ferry , Welkom HIER ! ! ! !

Er bestaat zo maar een kans , dat jij mij Woensdag weer gaat zien bij MSB.

We gaan het VOLGEN.
P.S ? Al de juiste beugel gevonden voor de ZUMO.

Groeten van Flakkee(s) 8-)
 
Hey Ferry , Welkom HIER ! ! ! !

Er bestaat zo maar een kans , dat jij mij Woensdag weer gaat zien bij MSB.

We gaan het VOLGEN.
P.S ? Al de juiste beugel gevonden voor de ZUMO.

Groeten van Flakkee(s) 8-)

Heey Kees,

ik ben woensdag denk ik tussen 11 en 12 wel bij motostore te vinden.

en alexander zou mn orginele beugel die ik al had gewoon wat krom buigen en over het stuur plaatsen. (kan altijd nog iets anders modificeren)
denk dat ik er dinsdag ook nog wel ff ga kijken.

maar misschien wel tot woensdag.

groetjes Ferry
 
Beste motor rijders ik sta op het punt om een B king te kopen
Na dat ik me bendit totallos gereden hep
Nu is me vraag is het verstandig om hem nu te bestellen aan gezien het bijna 2011 is kan ook het kenteken in 2011 bestelen en de motor nu
 
Je kan ook mijn BK wel kopen :) voor 10500 mag ie weg.
Ik weet niet waarom maar die nieuwe kawa z1000 me in zijn greep houden misschien wel omdat ie heel veel weg heeft van de Munch mammut zijn er 15 van gebouwd maar als ik ooit eens het geld en de kans krijg.
 
nee ik kon die van cees ook kopen
Maar ga voor een nieuwe
Cees als je mee leest ga toch voor de nieuwe maar noch bedankt voor je aanbod
 
Je kan ook mijn BK wel kopen :) voor 10500 mag ie weg.
Ik weet niet waarom maar die nieuwe kawa z1000 me in zijn greep houden misschien wel omdat ie heel veel weg heeft van de Munch mammut zijn er 15 van gebouwd maar als ik ooit eens het geld en de kans krijg.

Die Z1000 2010 heb ik drie dagen mee gehad naar de eiffel...
Ik had na een uur zadel pijn en kwam erg wat koppel te kort tenopzichte van de TL1000s })

Je mag me trouwens vrijblijvend een PB versturen omtrent KM stand enzo...
Mogelijk dat er ook nog iets speling zit in de vraagprijs??
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook mijn BK wel kopen :) voor 10500 mag ie weg.
Ik weet niet waarom maar die nieuwe kawa z1000 me in zijn greep houden misschien wel omdat ie heel veel weg heeft van de Munch mammut zijn er 15 van gebouwd maar als ik ooit eens het geld en de kans krijg.
Dat van die Munch mammut snap ik heel goed, maar die staat m.u.v een paar kleine overeenkomsten als je van heel ver en heel snel even kijkt voor al het overige ook wel heeeeel veel verder af van een Z1000 als van een BKing of VMax. Bij een 1000 cc mis je ook altijd vermogen en koppel waar je het hebben wil. Toen ik laatst overstapte van de Rocket op de BKing had ik dat gevoel ook , maar dat lag niet aan de Suzuki. Een liter verschil (en de rest)maak je niet zo maar goed, qua koppel.
 
Aan de andere kant heb ik nog zoveel plannen met de BK maar kijken naar iets anders blijf ik altijd doen.
Maar wat je zegt vamp dat koppel is verslavend en denk niet dat een 1000 dat heeft en dat ik mijn bk nog een paar jaartjes houd en hem nog behoorlijk volg ga hangen met accessoires en gadgets.
Maar soms heb je wel is zo`n opwelling. Sorry Red Devil.

denk dat ik toch maar eens een grote prijs moet winnen en een munch erbij moet kopen ooit
Die brul van die 2 liters RRRR
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant heb ik nog zoveel plannen met de BK maar kijken naar iets anders blijf ik altijd doen.
Maar wat je zegt vamp dat koppel is verslavend en denk niet dat een 1000 dat heeft en dat ik mijn bk nog een paar jaartjes houd en hem nog behoorlijk volg ga hangen met accessoires en gadgets.
Maar soms heb je wel is zo`n opwelling. Sorry Red Devil.

denk dat ik toch maar eens een grote prijs moet winnen en een munch erbij moet kopen ooit
Die brul van die 2 liters RRRR


No problem hoor....
Morgen ga ik er bij één kijken en mijn dealer had er mogelijk ook één :Y
 
Wat is dat toch jongens? Allemaal de King verpatsen :?
Gaat niet bepaald 1 op 1 hierzo, gaan er zo te zien meer weg
als dat erbij komen..
Stuur dan iig de nieuwe eigenaren naar dit forum ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan