Suzuki GS750 '77 Caféracer

Ik heb me laten vertellen dat kelkjes minder makkelijk zijn af te stellen? Of sla ik de bal hier mis?
 
Ik heb geen ervaring met afstellen voor open kelken, wel met losse filters en dat is goed te doen, zeker op niet-vacuum carbs.
 
Vind persoonlijk kelkjes het allermooist! Maar ze zuigen toch nog wel wat rotzooi naar binnen... Vandaar dat ik toch maar de potjes heb gepakt :9
 
Eerlijk vind ik luchtfilters mooier dan kelkjes :Y
Als ik met niet vergis zijn er mensen die dit doen ja, met een soort gaas
 
Laatst bewerkt:
Zou je kelken niet kunnen voorzien van filtermateriaal?

Dan krijgen ze minder rendement dan de normale luchtfilterschoenendoos. Daarom hebben K&N's een stuk meer oppervlak dan de inlaat.
 
Wanneer je kijkt naar een orgineel GS filterhuis en box, zit daar geen enkele aerodinamica in, tis een en al weerstand...
 
Aerodynamica toestanden heb ik nog geen kaas van gegeten, maar met een beetje gezond verstand kan ik je alleen gelijk geven!
 
Je kunt inderdaad een gaasje voor de kelkjes plakken en die houden de vliegen e.d. wel tegen. Toch het kleine fijne zand e.d. gaat er doorheen...
 
Als ik ooit zover kom met de RE, maak ik daar twee alu kelken met gaas en filtermateriaal voor.
Met dat filtermateriaal kan ik dan voor weerstand zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga over mn openluchtfilters de originele luchtfilter huis bouwen , stom weg ....(mijn ervaring) flinke regenbui ...en hij suckt water naar binnen ...niet lopen meer dus
 
Das jammer! Zelf zal ik dat probleem niet krijgen denk ik, deze motor komt enkel met mooi weer buiten :Y
 
hallo dieter,

zeker open luchtfilters steken.
ik heb op al mijn caferacers open filters gehad, nooit problemen mee maar het waren dan ook telkens echte k&n filters.
mijn laverda 750sf heb ik zo'n 6 jaar mee gereden zonder maar een keer problemen te hebben gehad.
en ja ook in de regen, een mens vertrekt wel met mooi weer maar komt soms eens een onweder tegen onderweg.

mooi werk trouwens.

de groeten mario.

ps in de classic races rijden ze allemaal met open filters of zelfs kelken
en die stoppen niet voor een regenbui hoor.
dat kan ik u 100% verzekeren.
 
Ook nooit problemen gehad met K&N's op verschillende motoren, zelfs in hoosbuien, toenmalige vriendin wel met Katana 1100 met goedkope filters, sputteren en inhouden in de regen.
 
Hey Mario!
Leuk dat je nog even reageert :Y
Bedankt voor de geruststelling, ik dacht ook al dat het grotendeels afhangt van de kwaliteit van de filters...
 
Klopt, de mesh en de olie in K&N's laten water er wat makkelijker overheen lopen i.p.v naar binnen. Goedkoopie filters zijn eigenlijk gewoon .40mm schuim met een keukenzeef er omheen, dus dan gutst het naar binnen.
 
Klopt, de mesh en de olie in K&N's laten water er wat makkelijker overheen lopen i.p.v naar binnen. Goedkoopie filters zijn eigenlijk gewoon .40mm schuim met een keukenzeef er omheen, dus dan gutst het naar binnen.
Oeps, ik gooi de mijne (K&N's dus) regelmatig in een bokaal benzine om ze te reinigen. Gaat die coating er dan af? :? De benzine is in ieder geval na het wassen goed vuil.
 
Oeps, ik gooi de mijne (K&N's dus) regelmatig in een bokaal benzine om ze te reinigen. Gaat die coating er dan af? :? De benzine is in ieder geval na het wassen goed vuil.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan