Den Bosch en omgeving Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
herinnert iemand zich nog dat ik deze duc liet zien met de vraag of het iets zou zijn?

http://link.marktplaats.nl/365798016

was toch even benieuwd naar het verleden van de motor, kreeg hetvolgende terug van de eigenaar:
...heel verhaal
Ik weet het niet Rudy, ik zou deze niet doen. 4 eigenaars, engels, dus je weet bij god niet wie en hoe er mee gereden is. Dan staat er een grote beurt, riemen vervangen. Nou, riemen vervangen is om de 2 jaar of om de 12.000km (even uit mijn hoofd die kms). Kost 100 euro geloof ik. Is bij lange na niet wat een grote beurt inhoud.

Een simpel advies, als je echt zo'n fiets wilt, koop dan geen particulier, maar (nee, heb geen aandelen, maar zou ze zo kopen als ze uitgegeven werden :+ ) ga eens praten bij de biggelaar. Kijk eens bij de occasions bij hen, er staat een gele 748 op, uit 2001, wel meer km's, maar wie zegt dat die 21.000 km op die ander klopt.
Die biggel 748 heeft bijv. al de nieuwere 5 spaaks wielen, zitten al termi's onder (en die wil je toch, geloof me maar), die krijgt bij hun bij aflevering een 12.000km beurt (dus hele blok open, kleppen inslijpen, alles nagekeken en vervangen indien nodig, enz) en 6 maanden garantie. En dat voor maar 1000 euro meer, waar misschien ook nog wat af te lullen is.

Ik zou het wel weten...

En mocht je geen 748 willen maar een 916/996/998, dan kun je altijd de boel in de gaten laten houden, ze weten meestal wel of een klant van hun met iets in gedachten loopt en in wil ruilen op iets anders. Ze kennen daar het grootste gedeelte van de klanten en zeker de motoren, een groot voordeel m.i.

Zo, nou stop ik weer met reclame maken, zal eens commissie gaan vragen bij Toine :+
 
Ik heb op zo'n motor gezeten Roedy en de zit is nog sportiever als je nu hebt.Je meid kan niet achterop.Dat is voor haar niet vol te houden.

Die blokken zijn wel erg duur in onderhoud.
Het is wel een erg mooie fiets.Daarom was ik er ook voor gaan kijken.
Kan meevallen, mijn vriendin zat altijd erg lekker zei ze, en ze heeft heerlijk redelijk lange benen.
Ze zitten ook een stukje hoger en kijken over je heen.
Maar.....voor de bestuurder niet echt prettig, je leunt sowieso al heel erg op je polsen, met iemand achter je is elke bocht aanremmen een aanslag op je polsen. Als ze met haar handen op de tank rust gaat het wel, maar dan nog, niet echt een ideale fiets om samen op te zitten.
 
Voor de liefhebber :)

grrr verwijderd ..... was een mooi filmpje,

Nou als goedmakertje, 35km duitse autobahn, ZX10r met race lucht filter van Simota.
Mooi dat de teller stopt bij 299 en toeren blijven oplopen :)

 
Laatst bewerkt:
Kan meevallen, mijn vriendin zat altijd erg lekker zei ze, en ze heeft heerlijk redelijk lange benen.
Ze zitten ook een stukje hoger en kijken over je heen.
Maar.....voor de bestuurder niet echt prettig, je leunt sowieso al heel erg op je polsen, met iemand achter je is elke bocht aanremmen een aanslag op je polsen. Als ze met haar handen op de tank rust gaat het wel, maar dan nog, niet echt een ideale fiets om samen op te zitten.


Je koopt een ss motor voor het rijden *O* *O* *O* :} :} :} :9~ :9~ :9~
De rest neem je er maar voor lief bij *O* *O* *O* :} :} :}
En anders koop je maar een sjoppert :r :r :r :r :r :r :r B| B| B| B| -O- -O-
Kan iedereen lekker achterop zitten en gezellie rijden met 2 :X :X :X :X
Daarom koop je toch een ss motor :9~ :9~ :9~ :} :} :} *O* *O* *O*
 

Jij wou weten wat er allemaal anders is aan mijn motor?

Hier antwoord van de bouwer him self:

Goed ik zal dan maar even wat licht in het duister geven hier

Een M900S van 1998 heeft het oude blok van de 900SS deze heeft in goede doen ergens rond de 73 PK aan het wiel !!!
De andere 900 Monsters met Carb vanaf 1996 hebben het andere blok met koppen met kleine kleppen, en tammere (750) nokkenassen !! deze leverd inderdaad 67 pk aan de kruk wat in praktijk al vaak 63 tot 64 pk aan het wiel bleek te zijn .
Buiten dat heeft de M900S zwevende schijven, en div carbon delen ...

Peerke zijn motor is geheel nieuw opgebouwd, en heeft div kleine dingen extra zoals luchtfilter en dyno als ik het goed heb, en andere uitlaten .
Dit komt dus neer op een 77 en beetje pk aan het wiel en een goede 87 pk aan de kruk (peerke als dit anders vermeld is aan jou dan mijn oprechte excuus, ik heb dat niet mee gekregen vandaag, verlies van achterband naar krukas is ongveer 12 tot 13 % )

Buiten dit om is 77PK uit een voor de rest standaard 900 blok dus gewoon een goed resultaat en boven gemiddeld ...

En ja een 900 blok is tot 100PK aan het wiel te tunen maar dan moet je ver gaan !!! en betrouwbaarheid zou dan ook drastisch achteruit gaan .

En jongen laten we nu even gezellig blijven doen .... PK`s zijn leuk maar verre van bepalend of een motor fijn rijdt of snel is bv op een circuit of dergelijke ..

Peter is gewoon blij met zijn motor en wil dit graag delen, ik kan dit alleen maar toejuichen, het gaat het gevoel wat je hebt met een motor en of die je blij maakt als je er op stapt, en daar heeft ieder een eigen beleving in en dan maak vermogen en merk niet meer uit !!!!!!!!!!!!!!!

Zo dat moest ik ff kwijt


Dat is een antwoord van Mr v/d Biggelaar zelf.
 
Laatst bewerkt:
Kan meevallen, mijn vriendin zat altijd erg lekker zei ze, en ze heeft heerlijk redelijk lange benen.
Ze zitten ook een stukje hoger en kijken over je heen.
Maar.....voor de bestuurder niet echt prettig, je leunt sowieso al heel erg op je polsen, met iemand achter je is elke bocht aanremmen een aanslag op je polsen. Als ze met haar handen op de tank rust gaat het wel, maar dan nog, niet echt een ideale fiets om samen op te zitten.

ze wil binnekort toch aan het rijbewijs beginnen dus...
 
Joske is geen anonieme alcoholist. We kennen hem toch allemaal *O*

Jos wat tappen ze bij de AA, Heineken, Juupkes ? Misschien leuk om samen eens een biertje te drinken ? _O- _O-
 
Omdat ik de nog bestaande wegraces gewoon echt vet vindt :)

1122255808_5_z01S.jpeg


1122390592_5_TLdj.jpeg


1122255873_5_YYW1.jpeg


1122390670_5_espo.jpeg




:9
 
Corneoo, exposure met +2 verhogen geeft wel stevige ruis.
Maar het werkt verder wel aardig goed ..
En software matig is het weer aardig glad te trekken.
Ik heb even heel snel wat geprobeerd, en het resultaat is gelijk al behoorlijk goed.

voorbeeltju
Ik kan er in elk geval mee leven O-)

Alleen het geluid.
Op de terug weg had ik het volume nog op 1 gezet, lager gaat niet...
Scheelt eigenlijk niets met volume op 2

Ik heb nog even snel wat andere clipjes bekeken, (voor zover die er zijn) maar die hebben hetzelfde euvel.
Misschien als de camera wat langer op de markt is, dat er betere feedback komt...

Zal van de week de tip van Motorfreak_91 eens proberen.
Alleen even ergens een paar watjes halen :$
 
Wat is het verschil tussen boven en onder? :P En volgensmij is het wel versneld of niet :P

Mijn camera naar achter gericht heeft op de een of andere manier nagenoeg geen windruis (soort van een gedeelte klein beetje luchtledig ofzo?). Boven de uitlaat hoor je het uitlaat geluid ook mooi dan, aan de andere kant met de band erop hoor je wat meer de ketting.
 
Joske is geen anonieme alcoholist. We kennen hem toch allemaal *O*

Jos wat tappen ze bij de AA, Heineken, Juupkes ? Misschien leuk om samen eens een biertje te drinken ? _O- _O-

Nou dat had ik laatst gevraagd en werd me niet in dank afgenomen :(
Een hoop gezeik gehad dat wil je niet weten B| :r
Maar na lang gezeik en gezever hebben ze Amstel :9~ :} *O*
En voor de echte jongens hebben ze Grolsch *O* :W :9~

:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan