Post hier je Dynojet-uitdraai

SAE is een Amerikaanse standaard, 1 SAE pk is iets meer dan 1 DIN pk. DIN = Deutsche Industrie Norm
 
Ik heb vandaag even een uitdraai laten maken (wilde weten of ie wel onder de 25kW waarde zat)
k was trouwens de enige gek die een klassieke motor op een testbank wilde hebben :+

misc.php


Bijlage: testbank.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maandag gaat mijn motor op de dyno-jet bank bij ons op school *D

Eerst een run met de orignele demper en daarna een run met de Laser Hotcam.

Motor is eigelijk toe aan een 6000 km beurt.
En de ketting ligt ook niet helemaal zoals het hoort.

Dus ik verwacht er ook niet zoveel van.

Ben wel benieuwd of er een klein verschil zit tussen beide dempers.
 
Aangezien ik niet weet hoe je een plaatje moet invoegen doe ik het maar zo. Mischien dat iemand zo vriendelijk wil zijn??????
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/7991

Eventjes de faq lezen over het invoegen van een plaatje :)

Hieronder staat jouw (=Freeride z'n) uitdraai:

7991.jpg


Waarom houd die rode lijn zo vroeg op??? hoort die niet net zover als de blauwe door te gaan??? Ik mis een versnelling kan dit kloppen (begint in z'n twee)???Snap d'r weinig van..... :? Verder lijkt het mij een hele mooie lijn. Geen dips enzo....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het plaatsen, zelf lukte het niet ondanks meerdere pogingen.
Voor wat betrefde run; hij begint inderdaad in z'n 3.
Waarom die rooie lijn zo vroeg stopt, ben ik helaas al weer vergeten.
(Mischien dat er mensen zijn op het forum die het me weer even kunnen vertellen)
Hij verliep inderdaad soepeltjes zonder een dip. Een compliment van Ruud was dan ook goed en lekker om te krijgen. :) :) :)
 
deze uitdraai is van mijn zx6r 1998 met nog zijn duitse pktjes(98) '(
nu staat ie gelukkig op vol vermogen, hiermee nog niet op bank geweest komt nog wel :9~ :9~ :9~

 
Ben ik nou gek?...141 sae PK?, da's 143 pk din??, dacht dat ze boven de 160 pk zaten...
dit zijn achterwiel pk's he... :)
die 164 standaard pk's zijn op de krukas...

en mijne is niet meer standaard ;)
 
Ben benieuwd. Heb ook wat ideetjes in het achterhoofd voor mijn Gixxer. Op het salon even gepolst voor een Arrow uitlaatsysteem. Dan nog een K&N en een Powercommander IIIr

Heeft een GSXR600 injectie dan???
 
Ben ik nou gek?...141 sae PK?, da's 143 pk din??, dacht dat ze boven de 160 pk zaten...

Is toch net uitgelegd, als het klopt met die 1% dan is 141 SAE pk dus 142,4 DIN pk, natuurlijk gemeten op het ACHTERWIEL!!!

De fabrikanten geven altijd de waarde op gemeten aan de KRUKAS, natuurlijk onzin want aan die pk's heb je niets omdat tussen krukas en achterwiel bij moderne motoren ca 12% verloren gaat aan wrijving e.d. Bij oude motoren en motoren met cardan kan dit verlies wel oplopen tot 20%.

142,4 DIN + 12% = 159,5 DIN pk dus dat klopt vrij aardig...

Voor het 'gemak' is er sinds een paar jaar een nieuwe Europese standaard die de stokoude DIN aflost, de 95/1/EC-norm. Het makkelijke is wel dat deze nieuwe norm vrijwel dezelfde waarde aflevert dan de SAE-norm.

Je ziet dat de opgegeven waarde de laatste jaren iets is gezakt, de 2000 Fireblade werd b.v. opgegeven voor 152 DIN en 148 95/1/EC pk's. Wel vreemd is dat het verschil 2,7 % is. De 95/1/EC zou hiermee dus de 'zwaarste' norm zijn!

Overigens haalt geen enkele 2000/1 Blade deze waarde, de nieuwe 2002 Blade wordt opgegeven voor 150 95/1/EC pk, da's maar 2 pk meer dan de oude Blade maar in werkelijkheid is de papieren pk-waarde - EINDELIJK - gelijkgetrokken met een wat eerlijker vermogen, nu drukt de Blade ca 135 SAE pk op de rol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan