Post hier je Dynojet-uitdraai

Een open dag bij Motoport rockanje. Ook het oude beestje op de bank laten zetten, even kijken of er nog wat over is na 91500+ km. Ik wist dat hij te rijk staat en nu advies gekregen wat ik zou kunnen gaan doen. Dus binnenkort even sleutelen. Kijken of de dip is te verminderen. (klik erop om het beter te zien.)
47e21ea93b6de14182a3d1ec1c93ecc1


Voorzien van Dynojet en K&N Filter en sinds kort rvs pijpen.
 
Laatst bewerkt:
Andere sproeier erin gezet 118 ipv 120, kijken of ik het merk tijdens het rijden.

Ik meen dat er een metertje bestond die 0-100 kon meten. Kost je 70 euro, maar je kan em wel eindeloos gebruiken.

Mijn uitdraai.
Vol vermogen, en 25kw.
ambq07.jpg

Zal wel een tijdje geleden zijn dat ie is afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
full


VTR1000F
Grijs en zwart is afgelopen zaterdag versus januari in rood.
Heb er een afgedraaid vliegwiel opzitten, verschil met voorheen groen gemarkeerd.
Hij gaat makkelijker hoge toerentallen in nu.

Onderste graph zie je dat ie iets rijk staat.
Gaan binnenkort kleinere sproeiers in en naalden verstellen.
Wellicht dat het verbruik dan ook verbetert.
 
vandaag m'n zx12r nog eens op testbank gezet. Dit had ik vorig jaar laten doen toen ik er een andere uitlaat, andere luchtfilters en pcIII had opgezet. Toen kwam ik aan 169 pk en 123NM koppel. Door het hoge verbruik (slechts 150km met een volle tank) heb ik hem vandaag nog eens op tesbank gezet. Ditmaal een tovami testbank , en bij een andere motozaak. Bij de 1ste motozaak was het een dynojet testbank.
Bleek dat de moto veel te rijk was afgesteld. Nu heb ik 188,5 pk op het achterwiel en 140,4NM.
1ste afbeelding is de run van vandaag. Rode lijn is de run waarbij alles op 0 staat in powercommander, blauwe lijn is na afstellen.

2de afbeelding is de run van vorig jaar

full


full
 
Laatst bewerkt:
Heb gisterenavond een dynorun laten uitvoeren bij HillTech in Kaatsheuvel.
Volgens de meneer die de test uitvoerde vertelde mij dat hij prima loopt en dat ik er niets aan hoef te wijzigen.

Motor: Yamaha FZ6 S2 Fazer (2010) (600cc)
Wijzigingen: Leovince SBK Evo II uitlaat zonder DB killers

Uitdraai klein:
dynomarkienl300.jpg



Uitdraai groot:
dynomarkienl600.jpg


Natuurlijk geloof ik deze beste man, maar wat vinden jullie van deze resultaten?
 
Even snel een vraagie hier:

Is het trouwens mogelijk om een Dynorun te doen met een luchtgekoeld blok en hoe gaat dit te werk dan?
 
Even snel een vraagie hier:

Is het trouwens mogelijk om een Dynorun te doen met een luchtgekoeld blok en hoe gaat dit te werk dan?
Er staat een flinke blower op de voorkant van de motor te blazen bij een dynobank dus het gaat gewoon hetzelfde als met een vloeistof gekoeld blok :)
 
Mijn motor heeft afgelopen woensdag op de bank gestaan en ik kreeg te horen dat mijn motor ontzettend slecht loopt afgaande op de resultaten die er uit rolde.

Mijn motor zou standaard van fabriek af zo'n 98 krukas pk's moeten hebben.
Tel er zo'n 10% vermogensverlies af, dan zou je dus aan minimaal 85 pk aan het achterwiel moeten zitten.

Nu kreeg ik te horen dat mijn motor maar zo'n 70 pk op het achterwiel zou hebben. Dit is dus met een Leovince EVO II (met db killers erin) en een PC III geinstalleerd.
Zonder de PCIII kwam er 68 pk uit...

De grafieken zien er als volgt uit:
dynorun_snelheid.jpg

Daar kan ik al niet helemaal in komen aangezien ik dan zo'n 15 pk ergens tekort kom, en ik kan me niet voorstellen dat dit zit in een slechte afstelling...

Maar lees ik het toerental uit, dan zou mijn motor maar zo'n 7000 toeren maximaal gedraaid hebben. En mijn motor kan tot zo'n 14000 toeren!
Dynorun_toerental.jpg


Ik denk dus dat er een fout gemaakt is tijdens de test, of een instelling die niet goed staat op de bank o.i.d????
 
De 2e uitdraai is vlgs mij naar een gedeelte v/d de 1 uitdraai (bovenste grafiek).
Want de lijnen lopen precies gelijk. alleen is ie in de 2e grafiek maar tot plm. 7000 rpm uigedraaid (zie ook Max Vermogen = 48,16 pk)

Maare, 70 pk a/h achterwiel is wel weinig voor een 98 krukas-pk machine.

Greetz, Q
 
Waarschijnlijk is hij gewoon in een lagere versnelling gemeten dan de bank op stond ingesteld. Vermogen blijft gelijk maar koppel zal hoger uitvallen (koppel * toerental = vermogen).

Inderdaad bar slecht hoe hij loopt, was de PC uberhaupt wel afgesteld?
 
Mijn 600F is ook eindelijk op de bank geweest, zie hier het resultaat:



(heb een gevoel dat die 78NM een foutje was :P )
 
Waarschijnlijk is hij gewoon in een lagere versnelling gemeten dan de bank op stond ingesteld. Vermogen blijft gelijk maar koppel zal hoger uitvallen (koppel * toerental = vermogen).

Inderdaad bar slecht hoe hij loopt, was de PC uberhaupt wel afgesteld?
De blauwe lijn is standaard en de rode lijn is met de PowerCommander.
Ik kan er alleen niet inkomen dat deze op 70 pk zit, het moét haast wel een fout in de bank zijn...
 
De blauwe lijn is standaard en de rode lijn is met de PowerCommander.
Ik kan er alleen niet inkomen dat deze op 70 pk zit, het moét haast wel een fout in de bank zijn...
Maar is de PCIII ook afgesteld of alleen een voorgeprogrammeerde mapping ingeladen?
Is de luchtverrijking wel afgesloten tijdens het afstellen? (indien dit dus wel gebeurt is)
 
Volgens mij staat er iets niet goed bij die bank.
In de eerste print heb je 355Nm koppel :?
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft afgelopen woensdag op de bank gestaan en ik kreeg te horen dat mijn motor ontzettend slecht loopt afgaande op de resultaten die er uit rolde.
Waar heb je dat laten doen? Die grafieken zijn echt niet om aan te zien. Dit kan je zo echt niet aan een klant meegeven vind ik. :N
Waarschijnlijk is hij gewoon in een lagere versnelling gemeten dan de bank op stond ingesteld. Vermogen blijft gelijk maar koppel zal hoger uitvallen (koppel * toerental = vermogen).
Toerental pikken ze meestal op met een sensor op een draad naar de bobine(s), versnelling maakt dan niet uit. Lage versnelling zorgt wel voor minder nauwkeurige meting doordat de meettijd korter is en de verliezen per tijdseenheid dus groter zijn, maar dat lijkt me hier niet aan de hand. Dit is gewoon echt prutswerk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan