Post hier je Dynojet-uitdraai

SAE zegt hele maal niets.
Daarom word het officeel ook niet in europa gebruikt.
Je hebt nl SAE netto en je voelt hem al SAE bruto.
wat zegt het metertje SAE,metertje zegt dus niets.
als je hem er nou 2 keer opzet 1 x din +1 x sae, geeft SAE meer, dan netto.
Ander merk metertje weer testen.

belang is toch eigenlijk niet wie heeft de grootste,
maar zit er een goed sproeiertje in,
zit m'n naaltje goed en is m'n lucht schroefje goed afgesteld.
ofwel geen bobbels of kuileh ;)
 
potverdorie zit ik het hele topic hier door te lezen blijkt sjaap de eerste brik hier te zijn met een dyno-uitdraai :P

Nou ja dan maar als 2e brikke-eigenaar hier mijn uitdraaien, met dank aan Paul Ritzen 8-)
full
 
Nu kan ik hier ook niet achter blijven.
mijn suzuki sv650s met laser uitlaat verder standaard, opgave 70 pk. Op deze uitdraai met 72,8 pk aan het achterwiel. Omgerekend aan de krukas 81,5 pk *D

full


Paul en ik waren zeer tevreden. zeker met een lage km stand van 3700. In eerste instantie dacht paul dat ik hem te snel had ingereden, maar ik heb heel rustig aan gedaan. Is mijn eerste motor (nog geen ervaring) en ik was toen erg bang dat ik iets kapot kon maken. Dus rustiger kon haast niet.
 
potverdorie zit ik het hele topic hier door te lezen blijkt sjaap de eerste brik hier te zijn met een dyno-uitdraai :P

Nou ja dan maar als 2e brikke-eigenaar hier mijn uitdraaien, met dank aan Paul Ritzen 8-)
(Afbeelding)

Zie ik nou dat jou vemogen lager word naarmate je in een hogere versnelling komt???

Lijkt me dat er iets is wat meer weerstand (=verlies) opwekt naarmate je achterwiel sneller draait.

Ketting wel in orde?
Lagers in orde?
Rem loopt niet aan?
 
SAE zegt hele maal niets.
Daarom word het officeel ook niet in europa gebruikt.


Bedoel je dat SAE in het geheel officieel niet in Europa wordt gebruikt of alleen bij Dynojetmetingen niet officieel???

Ik weet niet of je weleens op een willekeurig blik olie hebt gekeken maar dan is het je misschien wel eens opgevallen dat daar altijd een SAE specificatie op wordt aangegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie ik nou dat jou vemogen lager word naarmate je in een hogere versnelling komt???

Lijkt me dat er iets is wat meer weerstand (=verlies) opwekt naarmate je achterwiel sneller draait.

Ketting wel in orde?
Lagers in orde?
Rem loopt niet aan?

Dáár heb ik op die dag overheen gekeken |(
Maar ik denk dat ik het wel weet wat hier aan de hand is.
Zo'n k6 heeft een relatieve smalle achterband, en het viel me al meteen op dat 'ie wat dieper indeukte na het opspannen, als de snelheid toeneemt dan zal het aantal bandvervormingen per tijdseenheid toenemen, dus dat kost energie, en dat wijst de bank dus ook aan.

Paultje
 
SAE zegt hele maal niets.
Daarom word het officeel ook niet in europa gebruikt.
Je hebt nl SAE netto en je voelt hem al SAE bruto.
wat zegt het metertje SAE,metertje zegt dus niets.
als je hem er nou 2 keer opzet 1 x din +1 x sae, geeft SAE meer, dan netto.
Ander merk metertje weer testen.

belang is toch eigenlijk niet wie heeft de grootste,
maar zit er een goed sproeiertje in,
zit m'n naaltje goed en is m'n lucht schroefje goed afgesteld.
ofwel geen bobbels of kuileh ;)

Hmmm, verwarrend verhaal vertel je Kronkel (leuke nickname...). Brutto/netto SAE...klok en klepel verhaal???

Als je deze topic had gelezen dan had je in mijn mailtje hierboven kunnen lezen: 145,24 DIN hp = SAE 142,31 hp. M.a.w. de door een Dynojet Dynamometer gemeten SAE waarde is LAGER dan de DIN waarde! Het verschil is dus 2%...

Zoals ik al zei, de 95/1/EC (=ECC) norm is de modernste Europese norm en deze komt vrijwel overeen met de SAE en BHP norm. M.a.w. Je kunt beter de waarden vergelijken van deze drie normen en de buitensporig hoge STD (+5%) en middeleeuwse DIN (+2%) norm buiten beschouwing laten!
 
Hier is dan mijn uitdraai.
Topvermogen klopt niet helemaal. Het moet namelijk 139PK zijn.
De bank van Mile Pajic overdrijft een beetje.
Dit is met een std. blok waarvan alleen het uitlaatsysteem is vervangen door een full.Laser. De meting is uitgevoerd met de whisper erop (2e Hotcamp) wat 1pk schijnt te schelen. Dus zonder deze extra demper moet er 140 a.h.a.w. zitten.

full
 
Dáár heb ik op die dag overheen gekeken |(
Maar ik denk dat ik het wel weet wat hier aan de hand is.
Zo'n k6 heeft een relatieve smalle achterband, en het viel me al meteen op dat 'ie wat dieper indeukte na het opspannen, als de snelheid toeneemt dan zal het aantal bandvervormingen per tijdseenheid toenemen, dus dat kost energie, en dat wijst de bank dus ook aan.

Paultje

Aha, dat zal het zijn.

Lijkt me trouwens niet echt gezond voor de banden, als die zoveel energie absorberen.

Misschien moet hij z'n bandenspanning eens controleren, kan aan de lage kant zijn.
 
Aha, dat zal het zijn.

Lijkt me trouwens niet echt gezond voor de banden, als die zoveel energie absorberen.

Misschien moet hij z'n bandenspanning eens controleren, kan aan de lage kant zijn.
bandenspanning is voordat de bank op ging gekontroleerd, en die was 2,4 bar (precies op de spanning waar ik altijd mee rij :P ), trouwens de ketting, en de lagers zijn in topconditie, rem loopt niet aan :)
 
Mijn SV'tje op de testbank :)

full



Toch niet slecht voor een SV met alleen andere demper(s) (Aluminium Ixil)

Even wat cijfers: Theoretisch: 0-100 +/- 3,5 sec.
0-200 9 sec.!!!
Top: 235 km/h

Denk niet dat ik dat haal, maar toch grappig dat het op de bank wel lukt :)

Opgegeven vermogen voor een SV is 70 pk op de krukas......
 
Bedoel je dat SAE in het geheel officieel niet in Europa wordt gebruikt of alleen bij Dynojetmetingen niet officieel???

Ik weet niet of je weleens op een willekeurig blik olie hebt gekeken maar dan is het je misschien wel eens opgevallen dat daar altijd een SAE specificatie op wordt aangegeven.
Als je nog beter kijkt zie je SAE-API-ACEA staan,sae (voor de olie) is een ingeburgerde term,stamt al uit de jaren 20 - 30.


De norm SAE (Society of Automotive Engineers) geeft de viscositeit van de olie aan met een formule (voorbeeld 15w40). De twee cijfers die de W voorafgaan, geven de "winterviscositeit" aan, en de twee andere die van de "zomer". Hoe lager het wintercijfer is, hoe vloeibaarder de olie bij koude zal zijn (5W is dus beter dan 15W). Voor de zomercijfers is het net omgekeerd: hoe hoger het cijfer, hoe beter de olie zijn viscositeit bij warmte behoudt (50 is dus beter dan 30). Meestal duidt 5W40 op synthetische olie, 10W40 op semi-synthetische en 15W40 op minerale olie.
ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) ontwikkelde een reeks prestatienormen (voorbeeld B1-98), waarbij de letter het soort motor aanduidt, het volgende cijfer het prestatieniveau en het laatste getal het jaar van ingebruikneming van de recentste versie van de norm. A staat voor benzinemotoren, B voor dieselmotoren van personenwagens en E voor dieselmotoren van bedrijfsvoertuigen. Het cijfer wijst op het prestatievermogen (1 voor olie die energiebesparend is, 2 voor olie voor normaal gebruik en 3 voor olie voor veeleisend gebruik). De aanduiding A2-98 wijst dus op een normale olie voor benzinemotoren en B2-98 op een voor dieselmotoren volgens de AECA norm van 1998.

En nu ben ik die boeken weer zat. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag ook even een testrun wezen maken i.v.m. nieuwe uitlaat dempers,dit is het resultaat: 123,5 pk aan het achterwiel

25128


De motor is een VTR 1000 SP2 met laser-duotech dempers zonder powercommander.
Vermogen zat maar afstelling is te arm.
 
25.jpg



Dit is een mito met een vrij oude zuiger. Std. 23 pk, alleen andere carb en filter. Volgens mengselmeter was het mengsel nog wat te rijk, mgoed, ik was wel tevreden...
 
Laatst bewerkt:
5 juli testbankdag bij Paul Ritzen
Beat this 8-) .
Standaard blok, BSM vampire uitlaten en verder niets veranderd.
Daarna een NOS kit erop gezet 48 PK en blijkt dat ik 58 PK winst heb, superrrrr :P

full
 
Paar week terug een run gedaan met mn VFR750F.
Uitslag: Full run test: 95PK
Koppel/vermogen test: 92,7PK

dynorun.gif


Koppel komt er snel bij.... V4 :9
 
full


Edit:

Ik heb de originele uitdraai digitaal van TenCate toegestuurd gekregen.
Motor is een GSXR 1000 K2 met een Laser highmount hotcam en een PC3.

Gr Dutchgixxer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan