Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Ja, dit is een merkwaardig topic. Af en toe komt er wat voorbij, dan is er even wat uitwisseling.

Ik denk dat het zo zit: Er zijn niet zo heel veel Moto Guzzi rijders. De nieuwere, zeg maar van deze eeuw, ontmoeten elkaar in het Moto Guzzi Norge 1200 GTL topic. Diegenen met een wat klassiekere Guzzi vinden elkaar op de MGCN site. Maar je kan er op rekenen dat als je hier post, er heel wat meelezers zijn. En ik vind de V11 een mooi ding, ik ben zelf echter meer een windschermtype, vanwege de winter. Lekker hé, dat schudden als je start.

Voor de zomer kan ik over een leuke falcone beschikken, maar dat is rustig aan.
 
Hallo allemaal!

Waar moet ik op letten bij de aankoop van de moto guzzi v50 iii pa uit 1983 buiten de normale bandjes, remmen en vering?

Wat is de waarde van zo'n motor in goede toestand?


Dit lijkt me een leuke fiets, voor de zomerse dagen mee te vullen, en soms 40 km woon-werkverkeer op de snelweg te rijden.
 
Hallo allemaal!

Waar moet ik op letten bij de aankoop van de moto guzzi v50 iii pa uit 1983 buiten de normale bandjes, remmen en vering?

Wat is de waarde van zo'n motor in goede toestand?


Dit lijkt me een leuke fiets, voor de zomerse dagen mee te vullen, en soms 40 km woon-werkverkeer op de snelweg te rijden.

Voor € 1000 moet je toch een aardig fietsje kunnen vinden!? Beste is eentje van een oud vrouwtje en die altijd binnen heeft gestaan! Maak een proefrit en neem een doorgewinterde guzzirijder mee!
 
In principe zijn de lichte guzzi' s redelijk bullet proof. Een paar dingen die de moeite waard zijn om te controleren.
- de cardan, al genoemd.wel belangrijk want een gebroken kruiskoppeling is echt en letterlijk levensgevaarlijk. Een stalen mof in het gietstuk waar het kruisje inzit scheelt aanzienlijk.
- De ontsteking. Als het de elektronische van motoplat is moet je er rekening mee houden dat ze je in de steek kunnen laten. Het systeem heet niet voor niets motoplat...
- De 5e versnellingstandwielen zijn vrij smal. Daardoor zijn ze gevoelig voor slijtage. Als bij een proefrit een gierend geluid uit de bak komt zijn het die tandwielen.

Verder, goed kleppen stellen, netjes synchroniseren. En vooral op toeren houden bij het rijden.

Lang leve copy/paste _O-
 
Laatst bewerkt:
Jammer, de guzzi die ik wilde bezichtigen is net verkocht... Ik blijf verder zoeken!

Bedankt voor de reacties en paste's

Ik ben bang dat ik de schuldige ben. Ik heb vandaag de V50 III Polizia gekocht die op marktplaats stond. Het blok loopt als een zwitsers uurwerk. En de eigenaar heeft de motor ook cosmetisch aangepakt. Alles opnieuw gespoten, zelfs de wielen. Geen roest en geen oxidatie. Wel oude banden en inderdaad motoplat ontsteking. Dus ik moet nog wel wat uitgeven om de motor helemaal naar mijn zin te maken.

Ik heb eerder een Nato gehad. Ook een heerlijk lichte motorfiets die heel goed stuurt. De Nato's zijn qua vermogen echter geknepen en de versnellingsbak is anders. Bij 120km per uur heb je het idee dat de tandwielen er elk moment uit kunnen knallen. De Polizia is gebaseerd op een V50 III (nummers kloppen). Hiermee kun je goed 120km per uur rijden (met scherm).
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep dat je netjes de vraagprijs heb betaald. Dat was ik ook inderdaad van plan.. Baal best wel dat hij aan mijn neus is voorbij gegaan.

Veel plezier met de guzzi, en het zou leuk zijn om er nog eens iets over te lezen in dit topic!
 
2 man en nog geen plaatjes })

Dan doe ik er wel een. Al een hoop werk gedaan en dit weekend een dag op stap geweest. We worden al vriendjes:

full
 
@classic biker,

Ik wil erg graag deze Guzzi van u kopen, natuurlijk ben ik bereid om iets meer te betalen zodat er u wel aan verdient.

Uw PM functie staat uit, vandaar via dit topic.
 
@classic biker,

Ik wil erg graag deze Guzzi van u kopen, natuurlijk ben ik bereid om iets meer te betalen zodat er u wel aan verdient.

Uw PM functie staat uit, vandaar via dit topic.

Sorry voor late reactie, maar ik was op vakantie. Vanmorgen de motor opgehaald en via de snelweg naar huis gereden. Viel zeker niet tegen! 5000 toeren/115km per uur heel goed te doen. En super uit de wind achter het scherm. Ik was al een tijdje op zoek naar een V50 Polizia. Dus ik houd de motor voorlopig zelf. Ik weet niet precies wat je zoekt? Op marktplaats staat nog een mooie standaard V50III te koop.
 
Ik ben eigenlijk gevallen op de 1 persoons zadel op de v50! Deze polizia dus, van de standaard v50 word ik niet heel warm.

Ik blijf even verder zoeken naar een moto guzzi California 2 of een andere guzzi met het zelfde model.
 
En anders heeft mijn pa volgens mij nog het zadel van een v65pa in de schuur liggen zelfs met een duo zit erbij. Ik heb in elk geval nog een topkuip liggen(het hoekige model), wel met een kapot ruit. Heb trouwens ook nog een kofferset liggen, helaas zonder frame.stuur maar een pm bij interesse.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn Targa 750 wil ik graag een of twee originele knipperlichten kopen.
Heeft iemand die misschien liggen?
Ik denk dat het CEV 291-296 is.
Ook tips waar deze nog meer op zitten of waar ze te koop zijn zijn welkom.
full
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn Targa 750 wil ik graag een of twee originele knipperlichten kopen.
Heeft iemand die misschien liggen?
Ik denk dat het CEV 291-296 is.
Ook tips waar deze nog meer op zitten of waar ze te koop zijn zijn welkom.
[afbeelding]

Om je zoek gebied te vergroten die knipperlichten zaten ook op de Florida , de eerste serie California III en de Mille en nog een paar modellen die rond 1988 op de markt kwamen van Guzzi
 
Laatst bewerkt:
Ja oma, u bent oud. Maar dat is deze klepdeksel ook; van een LeMans 1000 IV uit 1989.... :-)


Ook zij heeft wat groeven in haar gezicht maar verders nog prima.

Voor 16,50 incl verzenden gaat zij het huis uit.


full




full
 
Terug
Bovenaan Onderaan