Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Hey caferacerlemmer ook hier :)

En geen probleem Jaap. Ben er zelfs ook geen voorstander van mooie originele klassieke motoren te verbouwen. Vandaar juist naar een geschikte basis gezocht ;)
 
Mio Guzzi...


full
 
leuk, zo'n lario heb ik als dagelijks vervoer brik.
rijdt heerlijk ( wel ene fatsoenlijk banden p zetten, zijn ze gevoelig voor)
zijn de koppen al verbouwd? zijn origineel niet helemaal geslaagd...
 
Vorig jaar gekocht met originele werkplaats handboeken erbij. Ik wil in de toekomst er een caferacer van maken. Zit een ratel in het blok als je in de versnelling rijdt, in Neutral loopt ie storingsvrij,denk zelf aan de koppeling.
Motor is origineel en loopt,maar hoezo 4 kleps koppen?
 
Dat had ik ook begrepen, er zijn ook tweekleps koppen.
Heeft dit type motorisch zwakke punten?
 
Ik ken een man, die jaarlijks zijn kleppen en veren e.d. vervangt en geen daardoor evt. problemen ondervangt.

Ik zou je wat kleppen enzo betreft gewoon eens ff goed laten informeren daarover. Dat is een gevoelig punt van de lario. Er zijn wel dingen aan te doen, indien jouw koppen nog de standaard kleppen/veren hebben
 
Dat had ik ook begrepen, er zijn ook tweekleps koppen.
Heeft dit type motorisch zwakke punten?

af fabriek véél te strakke klepveren ,
om kosten te sparen hebben ze bij guzzi dezelfde klepveren gebruikt voor de twee- en de vierklepskoppen.
resultaat: de nokkenas en nokvolgers hebben het zwaar , met een twee keer zo zware belasting
en de extra kleine klepjes worden uitgerekt....

andere klepveren en andere klepjes , en het probleem is opgelost
als je een beetje frans kunt,


Le Site de Kiqincoup Tetoupal - mécanique - Digression sur une dévoreuse de soupapes (v65 lario)

anders zeggen de plaatjes genoeg
 
Vraagje van een niet-kenner..
Als je een leger guzzi ombouwt naar een 'echte' 500 (koppen en carbs?) kun je er dan 'lekker'120 mee kruizen of is dat wat teveel gevraagd?
 
Dan zit je nog met de overbrenging in de versnellingsbak. Het gaat wel een stuk makkelijker om de 120 te halen, maar hij zal net zo hoogtoerig draaien.

Ik heb nu een v65 bak achter mn reguliere nato blok hangen. De 120 gaat nu relaxed, maar duurt echt idioot lang voor ik daar ben. Enige vorm van tegenwind en de top gaat direct terug naar 100kmh :P. Binnen de BBK enzo rijdt het wel een stuk relaxter.
 
....ik wist niet dat de v50 nato ook een andere versn. bak overbrenging had, ging er van uit, dat ALS deze anders was, dit 'm in de cardan zat.. :$
 
een vraag: ik kan aan een hele mooie originele V35c komen voor vraagprijs van € 650 euro
Is dit teveel of gewoon?
Nagenoeg nauwelijks vergelijkbaar materiaal op diversen marktplaatsen
Ik hoor het
 
een vraag: ik kan aan een hele mooie originele V35c komen voor vraagprijs van € 650 euro
Is dit teveel of gewoon?
Nagenoeg nauwelijks vergelijkbaar materiaal op diversen marktplaatsen
Ik hoor het
Lijkt me een nette prijs. Maar het is een volkomen incourante motor. Je kan het niet met een Cali vergelijken, en het ook nog een hele lichte fiets. (een vrouwenmotor)
Maar zoek eens een nette Honda 450, of een BMW R45. Die heb je vaak niet voor dat geld.
 
Kijk je alleen niet blind op de vraagprijs en uiterlijke staat van de motor, de technische kant is hoe dan ook belangrijker en als er problemen zijn word het snel kostbaar om op te lossen. Denk aan cardan as, haakse overbrenging, cilinders/ zuigers. Er zijn nog een paar guzzi onderdelen boertjes te vinden maar je bent zo 600 euro verder als je alles netjes in orde wilt zodat je er veel km's mee kan rijden, daar verkeek ik me ook op met een 550 euro half gereviseerde v35II.

Mijn lesje wel gelijk geleerd, werkt iets naar behoren, haal het niet uit elkaar maar gooi er nieuwe olie in en rijden maar! Hahaha, hoe meer je uit elkaar haalt hoe erger het word, voor je bankrekening dan. 650 euro is een nette prijs, zal misschien/ waarschijnlijk wat werk in zitten. Maar aan de andere kant de markt voor dit soort motoren is ook klein dus wie weet wil de verkoper er gewoon snel vanaf. De charme van 2de hands spullen he :Y
 
Ook technisch in perfecte staat.
Is altijd door goede kennis van mij onderhouden.
Hij wil ervan af omdat hij nu 3 motoren heeft en dat is er net 1 teveel.
Zgan banden en onderhoud is afgelopen najaar nog allemaal gedaan.
Zit zelf met de gedachten er een soort stads fiets van te maken....
Maarja daar is ie eigenlijk te mooi voor.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan