Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Mooi spul idd Lemmer!
Blok had alleen wel even even een kwartslag gedraaid kunnen worden ;)

Ondertussen pruts ik gestaag door:

klein3_zps43d915cb.jpg
 
Nu die eindelijk rijd magdie hier ook op :D

p5pb10693913.jpg


Dit weekend de eerste km´s gemaakt, wat een toffe bak om op te touren zeg :] :9~ :} *O* Waarschijnlijk gaat het er cosmetisch ooit uitzien als een budget cafe racer, maar voorlopig zijn er nog genoeg technische puntjes van aandacht die belangrijker zijn zodat het even een lelijk eendje moet blijven.
 
Nato's zitten in hun eigen hokje, militaire voertuigen behoren lelijk te zijn en niet te glimmen anders vallen ze teveel op in het donker *D Maar serieus, het is een net ding alleen van dichtbij lang niet netjes. Maakt mij niet zoveel uit het rijgedrag en het geluidje maken alles goed :} *O* :Y
 
Hoi mensen, ik heb sinds ca. 2 jaar een r100rt en dat is mijn grooste miskoop ooit.. '(
De originele nieuwe inlaatrubbers- stukjes dunnen waterslang- laten lucht door..
komt zogenaamd nooit voor..
ik vroeg me af, heeft guzzi misschien inlaatrubbers met ca 50mm binnenmaat?
 
Cool, stijl houd ik erg van. Lijnen konden in mijn ogen beter… Ben benieuwd wat je gaat bouwen.

Ik heb inmiddels ook een ander stuur gemonteerd:

_MG_1927_zps2b2f331d.jpg
 
ziet er idd lekker strak uit. Niet teveel poespas is altijd mooi.

Heb een camera gekocht voor mijn stage richting nieuw zeeland later dit jaar... Dus nu lekker aan het testen... het eerste resultaat:


Geluid van de motor laat ik maar een paar keer naar voren komen. Heb nog niet echt een plek voor de mic waar hij geen last heeft van ruis bij hogere snelheden. Plaatsing is met een cullman clamp op het stuurgewichtje links.
 
zal ik dan ook maar even een pic van die van mij plaatsen :]

full


En ja ik weet het er moeten nieuwe banden op. Ben het banden topic al aan het door worstelen |(
 
Klopt idd dat deze uit Hoogeveen komt. Dacht eerst dat ik hem zo ging laten als ik hem gekocht had, maar binnen een maand, kon het toch niet laten om hem aan te passen.

Maar het was een erg mooie basis om vanuit te beginnen. Ik twijfel alleen nog steeds over de voorvork. Het rijdt SUPER!! Maar het klopt voor mijn gevoel niet helemaal bij een Caferacer.
 
Snap ik. Zou ook niet mijn keuze geweest zijn.
Daarbij vind ik hem aan de lange kant ogen.
Heb wel eens wat onderdelen bij de vorige eigenaar gekocht.
Erg enthousiaste man!

Vind zelf de vork van bijvoorbeeld een oudere cbr900 altijd erg mooi.
Toch heel veel dikker dan wat er origineel inzit, maar geen usd:-)

Wat heb je er inmiddels al aan verbouwd en wat ben je nog van plan?
 
zal ik dan ook maar even een pic van die van mij plaatsen :]

[afbeelding]

En ja ik weet het er moeten nieuwe banden op. Ben het banden topic al aan het door worstelen |(


hoooo!!! wacht!!! stop!!!

Das een T he?
wat voor remschakelset heb je?
Wat voor zadel heb je?
En waar heb je je accu verstopt?
Wat voor voorvork is dat?


Mijn T4 moet ongeveer de zelfde richting op gaan. alleen dan met een le mans kuipje er op en wellicht een doorgetrokken kontje. oh en electrische ontsteking ennuh hyperpro veren ennuh nieuwe verf.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik. Zou ook niet mijn keuze geweest zijn.
Daarbij vind ik hem aan de lange kant ogen.
Heb wel eens wat onderdelen bij de vorige eigenaar gekocht.
Erg enthousiaste man!

Vind zelf de vork van bijvoorbeeld een oudere cbr900 altijd erg mooi.
Toch heel veel dikker dan wat er origineel inzit, maar geen usd:-)

Wat heb je er inmiddels al aan verbouwd en wat ben je nog van plan?

Is indedaad een enthousiaste man *O*

Ik moet wel toegeven ondanks ik zelf niet voor deze voorvork had gekozen, rijdt, stuurt en remt het wel SUPER!!!

Ik heb de zijkapjes gelijk weg gehaald, ook de electronica was duidelijk niet zijn vakgebied. (Hij gaf aan dat hij een 2de accu had geplaatst (één onder de motor en één achter de zijkapjes) omdat de motor niet lekker starte ondanks de bosch startmotor, dat was niet verwonderlijk, de accukabels waren te dun en te lang, de rotor was overleden, en de verbindingen lieten hier en daar nog wel wat te wensen over :? ). Ik heb een aantal kabels vervangen, nieuw rotor geplaatst, 2de accu verwijderd, elektra verplaatst (hij had het in een broodtrommel achter de kapjes) ik heb nieuwe zekeringhouder en relais onder het zadeltje geplaatst.

En het blijft een dikke 2 cilinder dus de start motor mag van mij best laten horen dat hij aan het werk moet :9

Ik heb de achterrempomp verplaatst, ik wil nu nog de remleiding achter vervangen door staal gevlochten (zit voor wel maar achter niet).

Ik wil nog graag de rem- schakels set verder naar achter, echter moet ik dan ook een andere uitlaat, de deuken in de uitlaat ga ik er niet meer uit krijgen B|

En ik wil er graag een grote aluminium tank op hebben (maar dat is toekomst, eerst de rest).


hoooo!!! wacht!!! stop!!!

Das een T he?
wat voor remschakelset heb je?
Wat voor zadel heb je?
En waar heb je je accu verstopt?
Wat voor voorvork is dat?


Mijn T4 moet ongeveer de zelfde richting op gaan. alleen dan met een le mans kuipje er op en wellicht een doorgetrokken kontje. oh en electrische ontsteking ennuh hyperpro veren ennuh nieuwe verf.

Het is idd een 850T uit 1974, er ligt een blok van een 1000SP uit '82 onder.
Het rem- schakelsetje is van Tarozzi, het zadel is helemaal eigenbouw. De tank was een 850T tank, maar hij is aan de achterkant verlengt. De accu hangt onder het blok tussen de uitlaten in.
De voorvork komt uit een suzuki GSXR.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan