Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Stoer. :Y paste die voorvork er zo in of was het een hoop geklus?

Die zat er reeds in toen ik hem kocht, ik weet wel dat ze niets aan het frame (balhoofd) hebben aangepast. Ik heb hem er nog niet uitgehad, dus weet niet of er bussen in zitten en hoe deze er uit zien. zo gauw ik hem er uit haal zal ik er even foto's van maken en poosten.
 
Ik vind het wel zo fijn om van een motor waar ik rijdt te weten wat ze er aan gedaan hebben en hoe ze dit gedaan hebben, dit geeft mij een veiliger gevoel, om een voorbeeld te geven de electra;



aangepast;





Nu met de remmerij aan het aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was gister op de motormark in Hardenberg. Stonden heeeeeeeeeeel veel mooie guzzi's.

2 van die guzzi's hadden tarozzi remschakel setjes. die moet ik ook hebben!

full
 
Daar was ik ook, er waren ook verschillende standjes die de setjes verkochten.

Ik heb alleen een rempompje aangeschaft, maar die kan er pas op als ik een andere uitlaat heb B|

Heb al wel leuke dempers gezien, alleen jammer dat ik nergens iets kan vinden over hoe de zwaardere Guzzi's klinken met Megaton pijpen :? . (Wel een filmpje met een V7 en die klinkt niet slecht)
 
front_zps27c3e855.jpg


side_zps5c777cee.jpg


Die van mij is inmiddels ook een stuk verder af dan eerder in dit topic. Al flink kilometers gemaakt ook. Zit ook een tarozzi set op, welke ik via het mgcn.nl forum van iemand over heb kunnen nemen.

Uitlaten die ik erop heb zijn overigens helemaal leeg. Dit klinkt wel stoer, maar maakt op een guzzi wel heel erg veel geluid. Deze winter maar eens kijken of ik hier iets van een decibel killer in kan maken.
 
Onlangs mijn trouwe 1200 Sport (2007) ingeruild op een V7 II (model 2015) Racer! Meer klassieke look (o.a. draadspaakwielen), lichter (60 kg), veiliger (ABS + TC), 6-bak, sportiever uitstraling, voordeliger in gebruik, verbruik en onderhoud, enz. Voor liefhebbers van Guzzi en snelle bullebakken: De tiptop 1200 Sport staat inmiddels te koop bij Motor Service Rijssen !
 
Hier mijn project

30dflmf.jpg

24pjghe.jpg


1000cc, geflowde kop, race nokkenas, 40mm dell ortho's. Het is een caferacer aan het worden. Zo simpel mogelijk dus.
Er moet nog veel gebeuren zoals; uitlaat maken, draadboom maken, beugeltjes verwijderen en erbij lassen, boel spuiten, zitje maken etc. etc. *D
 
Hopelijk komt er een mooi kontje/zitje op. De rest ziet er al erg leuk uit *O*
 
Inderdaad veelbelovend! Lekker bezig! We zijn benieuwd naar het eindresultaat. Mooi verhaal voor in de koerier van de MGCN, Motorrevue of andere bladen!
 
De vorige eigenaar heeft mij verteld dat de eigenaar daar weer voor (ja volgen jullie het nog :+ ) een aantal keer heeft gereden op spa francorchamps, Misschien wel een mede forummer?

De motor is wel te herkennen aan het tuitje op het deksel van de linker cilinderkop. Waarom deze erop is gezet is mij een raadsel. Heb het deksel eraf gehaald en zo is te zien dat het tuitje er zo op is gelast. :? Misschien moet ik hem maar doorboren en kan ik hier mooi de olie bijvullen. Zo hebben de dat bij de 'zagato guzzi' ook gedaan.
 
Lijkt mij inderdaad een handige vulopening maar je moet dan wel onderaan peilen ter controle en na bijvullen. Wanneer heb je dit project geadopteerd? Wil wel eens speuren in mijn verzameling foto's van BikersClassics door de jaren heen. Makkelijk te herkennen!
 
Ik heb de motor in september gekocht. De eigenaar hiervoor heeft heeft hem een jaar in zijn bezit gehad en het oude frame (volgens mij v700 frame) verkocht en alles provisorisch op dit frame gezet.
De eigenaar daarvoor kwam volgens mij uit Drenthe.

Inmiddels heb ik al aardig wat werk gedaan, maar er is ook nog genoeg te doen omdat veel onderdelen missen of nog pas moeten worden gemaakt. Ik weet niet of je nog een foto kunt vinden, ik denk van niet omdat er verder niet veel bijzonders aan is. Maar het zou wel gaaf zijn!
 
Laat ik het hier ook eens proberen; Voor een zelfbouwproject ben ik op zoek naar een stalen tank van een V7s of een ander model Guzzi met ongeveer dezelfde tank. De tank mag lek en/of beschadigd zijn. Ik moet er toch een andere tunnel inlassen. Foto is ter illustratie welk model ik bedoel.
full
 
Heb je al eens gekeken op de webshop van TLM?Volgens mij heb ik ze daar wel langs zien komen,gebruikt,niet goedkoop trouwens :)
 
Ik zal me hier ook eens melden. Ben sinds een week of 2 in het bezit van een Moto Guzzi Nevada uit 1997. In mijn jeugd was de V7 Sport de "ultimate" motor voor mij. Echter nooit bezeten. En nu kruiste deze Nevada mijn pad en ik moet zeggen dat de rijeigenschappen mij niets tegen vallen.
Ik heb daarnaast nog een Suzuki GSX-1100F. Deze gaat binnenkort de verkoop in, daar het er op neer komt dat je dat grote vermogen (136pk) en hoge topsnelheid nauwelijks benutten kan in ons land en ik op de Guzzi minstens zo veel plezier heb.

grtz,

Cees

PS; Misschien wel verkeerde topic (Brikkenstatus nog niet bereikt??)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan