Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Weliswaar geen klassieker maar nog maar een plaatje :9
jragd1.jpg
 
bijna goed , de uitlaatkleppen breken af
levert een groot gat in de zuiger op , en meer van dat moois

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/254/pb280698.jpg"]afbeelding~][/URL]


dat is bij mijn NF twee keer gebeurt , beide keren tijdens een autoweg rit.
bij de eerste keer overgegaan op lichtere kleppen en klepveren , maar kennelijk is dat nog niet afdoende, na 40.000 km brak hij weer af.
De kleppenaandrijving is het zwakke punt van de NF , de nokkenas wordt gesmeerd door de olie die van het overdrukventiel af komt.
Dat betekend dat hij bij stationair toerental ( en stationair lopen doet een NF als de beste) niet gesmeerd wordt.
Het probleem van de afbrekende kleppen is waarschijnlijk dat tijdens een autowegrit de klepspeling afneemt doordat de klep uitzet.
dat gaat goed tot er geen speling is , en dan wordt de klep te warm want hij kan geen warmte meer aan de klepzitting kwijt.
uiteindelijk breekt de klep af. met bovenstaand resultaat.
ik heb wel wat oplossingen in gedachten , maar die moeten zich nog bewijzen...
Niet bijna goed, ik reageerde op de link die joepp geplaatst heeft en waar Sammie op reageerde met "iets met extra olieleiding naar de uitlaatklep" Het stukje gaat over een extra olieleiding naar de uitlaatklep.
 
Niet bijna goed, ik reageerde op de link die joepp geplaatst heeft en waar Sammie op reageerde met "iets met extra olieleiding naar de uitlaatklep" Het stukje gaat over een extra olieleiding naar de uitlaatklep.

whatever, als jij dat wil?
het extra olieleidingkje dumpt wat olie boven in de cylinderkop. ( dus bij de inlaatklep)
leuk voor een beetje extra koeling , maar de kans dat er iets bij de kleppen terecht komt is niet groot.
dat het bij de uitlaatklep terecht komt is zelfs uitgeloten
de uitlaatklep zit namelijk aan de onderkant, daar verkoopt lamers geen leidinkjes voor.
 
Laatst bewerkt:
Zo, Na een jaar eindelijk es wat problemen met de Nato :+

Ze is door haar middenbok gezakt :P Ach, hebben we weer wat te doen. Meteen weer een hoop zooi extra er bij besteld en ook meteen maar spullen voor een beurt (is hoog nodig ook)

Trouwens, zo'n Griso, is dat wat?
 
Even een vraag over mijn V50 VIII. Ik heb het luchtfilterhuis vervangen door open luchtfilters, maar wat moet ik nog meer aanpassen behalve de hoofdsproeier? Of is dit voldoende. Het zijn zoals jullie wellicht wel weten Dellorto PHBH 28 carburateurs, waar volgens mij standaard een M6-118 hoofdsproeier in zit. Klopt het dat ik als richtlijn een +10% grotere hoofdsproeier moet gebruiken? Dus ongeveer 130. Ik heb nog geen specs kunnen vinden over de standaard waarden van de PHBH voor de MG.

Alvast bedankt.
 
Even een vraag over mijn V50 VIII. Ik heb het luchtfilterhuis vervangen door open luchtfilters, maar wat moet ik nog meer aanpassen behalve de hoofdsproeier? Of is dit voldoende. Het zijn zoals jullie wellicht wel weten Dellorto PHBH 28 carburateurs, waar volgens mij standaard een M6-118 hoofdsproeier in zit. Klopt het dat ik als richtlijn een +10% grotere hoofdsproeier moet gebruiken? Dus ongeveer 130. Ik heb nog geen specs kunnen vinden over de standaard waarden van de PHBH voor de MG.

Alvast bedankt.

Ik heb een 750 en daar zit standaard een 105 hoofdsproeier in.Ben uiteindelijk op 130 uitgekomen.
Weet je zeker dat 118 standaard is?Lijkt me zo groot.
 
Volgens Stein-Dinse zit dit standaard in de V50 PA 1991 - 2001 en deze heeft net als de VIII ook PHBH 28 carburateurs. Voor de V35 / V50 1978 - 1981 wordt dan wel weer op hun site de 105 als standaard aangegeven. Maar de V35 heeft VHB26 carburateurs t.o.v. PHBH 28 van de V50's. Dus het is erg verwarrend vind ik allemaal. Ik zal dinsdag eens contact opnemen met TLM.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo verwarrend als je denkt
De eerste V50 modellen waren uitgerust met de VHB 24mm carbs en die hadden een 105 als hoofd sproeier
De latere V50 modellen (vanaf de v50III) hadden de PHBH 28 er op zitten met een 118 als hoofd sproeier ( de V65 had een 30mm carb met als hoofdsproeier een 105)
 
Bedankt voor het antwoord guzzigek. Dan zat ik juist en heb ik ondertussen alle maten van sproeiers en dergelijke van de PHBH 28. Weet jij of het voldoende is om alleen de hoofdsproeier maat te veranderen, of moet ik nog meer aanpassen? En weet je een uitgangspunt waar ik vanuit kan gaan proberen?
 
Je krijgt wel is waar meer lucht door de K&N filters maar het mengsel gaat daardoor pas na half gas veranderen dan is de hoofd sproeier nog de enigste sproeier die het mengsel bepaald
Kan een enkele keer voorkomen dat het wat eerder aangepast moet worden maar dan is vaak de naald wat hoger zetten voldoende (clip op de naald een ring lager zetten waardoor deze hoger in de naaldbuis komt te zitten )
 
Ik wel ik gebruik op mijn V65 deze accu. volgens mij bij Stein vandaan.
hij start prima met een bosch starter ik ben echter voor een imitatie valeo gegaan omdat die net wat minder verbruikt.

Gertjan
full
 
Ik overweeg het ook vanwege het formaat. Dan kan ik hem monteren op de originele plek van de accu van de V50, maar past hij wel achter de open luchtfilters. De originele Yuasa 53030 kan er ook net achter naar dat is niet zo mooi als een compactere lithium.
 
Ik loop met een vraag.
Als berijder van een v50 monza ben ik aardig op de hoogte van de sterke en zwakke kanten van de kleine Guzzi 's. Nou kwam ik op YouTube Racer tv tegen waarin ze een 750 nevada ombouwen naar een v7 racer II.
Wie weet hoe het staat met de bouwkwaliteit van de nevada's? Zelfde problemen als met de v50? En wat is er onderling uitwisselbaar met de kleine guzzen?
Mijn vriendin wil haar rijbewijs gaan halen en veel gaan sturen maar ik vind de Monza eigenlijk te kwetsbaar voor geregeld gebruik. Als een nevada beter geschikt is voor geregeld gebruik, en ik het uiterlijk van de Monza kan behouden is dat een win win situatie!

Ik hoor graag van jullie.
 
De aandrijflijn is vrijwel gelijk aan elkaar zij het dat de cilinderinhoud groter is
Verder zet er in de bak en eindoverbrenging wat kleine verbeterinhgen en een andere overbrenging .
De beste verbetering in de Nevanda is het balhoofd met de conische lagering
Met wat kleine aanpassingen kan je de tank , zadel en zij kasten over zetten op de Nevada
Stuur gaat niet daar de Nevada dikkere vorkpoten ( 38mm) daar zal je andere stuurhelften voor moeten kopen
 
Laatst bewerkt:
De aandrijflijn is vrijwel gelijk aan elkaar zij het dat de cilinderinhoud groter is
Verder zet er in de bak en eindoverbrenging wat kleine verbeterinhgen en een andere overbrenging .
De beste verbetering in de Nevanda is het balhoofd met de conische lagering
Met wat kleine aanpassingen kan je de tank , zadel en zij kasten over zetten op de Nevada
Stuur gaat niet daar de Nevada dikkere vorkpoten ( 38mm) daar zal je andere stuurhelften voor moeten kopen

Is het bij de nevada ook noodzakelijk om de stalen bus bij de kruiskoppeling naar de cardan te plaatsen?
 
2lvxmxc.jpg
toekomstige klassieker of is het er al 1?guzzi v11 rosso mandello 2001 wegens het 80 jaren bestaan van guzzi hebben ze deze in beperkte oplage op de markt gebracht
 
Laatst bewerkt:
Überhaupt, probeer eens een 1100 sport te vinden. Bijna niet te vinden en ze vragen er goud voor. Ja, dit worden verzamelaarsfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan