Speed Triple topic deeltje 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
33760_1195891554908_1757048564_374474_6855981_n.jpg


:} _O- _O-
 
Hallo,
Even een vraagje aan de kenners.
Ik ben nu in het bezit van een Yamaha R1 (RN09).
ik loop sinds kort met de gedachte om over te stappen naar een Speed triple of een Street triple. (omdat ze er zo lekker eigenwijs uitzien *O* )
Welke zou volgens jullie de beste optie zijn en waarom?
Ik neig vanwege het vermogen naar de speed, maar hoe zit het met de handelbaarheid?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
 
Hallo,
Even een vraagje aan de kenners.
Ik ben nu in het bezit van een Yamaha R1 (RN09).
ik loop sinds kort met de gedachte om over te stappen naar een Speed triple of een Street triple. (omdat ze er zo lekker eigenwijs uitzien *O* )
Welke zou volgens jullie de beste optie zijn en waarom?
Ik neig vanwege het vermogen naar de speed, maar hoe zit het met de handelbaarheid?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
:W
Ola,
Ik zelf heb de keuze ook moeten maken, en ben op de Speed uitgekomen. Ik kom ook van 1000cc Supersport en heb er geen seconde spijt van.
De 675 is ook een hele leuke fiets, maar ik had heel erg het gevoel dat ik een stukje "power"zou gaan missen.
De Speed is een super wendbare en handelbare fiets met een goed koppel. Ten opzichte van je R1 lever je dan wel wat pk's in maar de Fun-factor is vele malen groter.
Zoals wel vaker gezegd: ga met beide rijden en vorm je eigen mening !!!
 
Laatst bewerkt:
wat je zegt, je mist het niet, in 35 jaar motorrijden heb ik mij 1 keer onderuit geremd (op een Z1000!) als je nu gewend raakt aan ABS en je gaat weer op een motorfiets zonder rijden dan ga je juist de fout in
en af en toe een stoppie vindt ik ook wel leuk!
:Y :$
ga dan maar via Oostenrijk,daar kan je wel doorrijden want daar valt het nog wel mee met de vettigheid.....
full


Not bad :) ..........maar ik begin juist aan de nieuwe koplampen te wennen :+
...doch am ende drückt dei polizei noch eine auge zu ;)
Niets menselijks is hen vreemd! *D
Hallo,
Even een vraagje aan de kenners.
Ik ben nu in het bezit van een Yamaha R1 (RN09).
ik loop sinds kort met de gedachte om over te stappen naar een Speed triple of een Street triple. (omdat ze er zo lekker eigenwijs uitzien *O* )
Welke zou volgens jullie de beste optie zijn en waarom?
Ik neig vanwege het vermogen naar de speed, maar hoe zit het met de handelbaarheid?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Speed Triple is veel bulliger :Y , maar de Street is lichtvoetiger in het bochtengedrag :Y .........maar de nieuwe Speed zou qua lichtvoetigheid de Street moeten benaderen *O*
 
Als er volgend jaar meetings zijn vanaf Mei dan is er een grote kans dat ik wel een keer aanwezig ben met de S3, als ik hem mee kan nemen *D
 
Primeurtest Triumph Speed Triple 2011

Thierry Sarasyn | 18.10.10
TAGS: tests |

wheelie1.JPG


De Triumph Speed Triple is een icoon. Hij is dat al sinds zijn lancering in 1994. In 2011 komt de fabriek uit Hinckley met een volledig nieuwe Speed Triple 1050. De nieuwste Triumph heeft een verbeterd blok, compleet nieuw frame, gewijzigde ergonomie, betere ophanging, hoger vermogen, lager gewicht…en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Triumph begon al in 2007 met de ontwikkeling van de nieuwste versie van hun meest iconische motor. Eén van de voornaamste aandachtspunten was het gewicht. Dat ging naar beneden én het werd herverdeeld. De wielen zijn elk bijna 1 kg lichter, ook de swingarm is 1 kg lichter en de uitlaten zelfs anderhalve kilo. Het volledig hertekende frame liet toe om het blok 2 cm voorwaarts te brengen en het ook nog eens extra te kantelen. Datzelfde blok krijgt meer vermogen en koppel: 135 pk en 111 Nm. Nochtans voelt de motor niet bepaald sterker aan. Dat komt omdat men in Hinckley er nog maar eens in geslaagd is een koppelcurve te maken die zo vlak is als het voetbalveld van FC de kampioenen: hier en daar wel een kleine golving, maar al bij al zo goed als horizontaal. Dat wil zeggen dat je overal koppel ter beschikking hebt en dat het blok sterk maar nooit brutaal is. Gekoppeld aan het nieuwe rijwielgedeelte, de ronduit fantastische ophanging en remmen die op een sportmotor thuis horen, wil dat zeggen dat Triumph zonder twijfel de beste Speed Triple ooit gebouwd heeft. En ze hebben er een vernieuwde styling bij bedacht die toch het nodige respect toont voor die van de iconische voorgangers die dit model groot gemaakt hebben. Chapeau!

De volledige test van de nieuwe Triumph Speed Triple 1050 leest u in de volgende editie van Motoren & Toerisme.
 
Hallo :W

Ik klikte gister eens op de Naked-Tread en dacht dat ik dubbel zag :o

Hier is blijkbaar een Speed & Street Triple topic,

Mijn vraag nu: Wat is het verschil tussen een Speed & een Street?

Danku ;)
 
Hallo :W

Ik klikte gister eens op de Naked-Tread en dacht dat ik dubbel zag :o

Hier is blijkbaar een Speed & Street Triple topic,

Mijn vraag nu: Wat is het verschil tussen een Speed & een Street?

Danku ;)

Speed Triple

1050cc met een enkelzijdige swingarm

Street Triple
675cc met een dubbelzijdige swingarm (eigenlijk een Daytona 675 zonder kuipen + Speed koplampen en een SBK stuur erop. )
 
Nou, hij moet wel beschikbaar zijn. Maar dan reserveer ik hem wel :+
;)
Hallo :W

Ik klikte gister eens op de Naked-Tread en dacht dat ik dubbel zag :o

Hier is blijkbaar een Speed & Street Triple topic,

Mijn vraag nu: Wat is het verschil tussen een Speed & een Street?

Danku ;)
Speed is 1050cc (de voorlopers zijn 885cc en 955cc), en de Street is 675cc :Y
Speed heeft enkelzijdige swingarm :Y

Hier een foto van beiden (de witte is de Street, de zwarte de Speed):
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Even een vraagje aan de kenners.
Ik ben nu in het bezit van een Yamaha R1 (RN09).
ik loop sinds kort met de gedachte om over te stappen naar een Speed triple of een Street triple. (omdat ze er zo lekker eigenwijs uitzien *O* )
Welke zou volgens jullie de beste optie zijn en waarom?
Ik neig vanwege het vermogen naar de speed, maar hoe zit het met de handelbaarheid?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
vraag is al beantwoord zie :P 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan