Aansluiten relais

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.560
954
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik heb een knipperlichtrelais gekocht, warbij er een draad aanzit om te zorgen dat LED knipperlichten juist knipperen. Het komt uit een Yamaha R1 uit 2003, alleen van diegene die ik hem gekocht heb weet niet meer of het oogje op de + of - aangesloten moet worden, kan iemand mij dat zeggen.

DSC00017.jpg
 
:+

(Of meen je dat serieus? :? )

dat meen ik serieus. bij mijn CX en CB900 (1981) heb ik dat meerdere keren gehad, het overloopslangetje zat aan 1 kant vast in een beugel aan het frame en bij mijn CX was de luchtfilterbox zo dat als je hem erin zette je net bij de polen kon. Als ik de plus daar aan de goede kabnt zette zat hij 'in' de luchtfilterbak en kon ik hem niet meer aanschroeven en moest ik de acu dus omdraaien en de + verlengen.

en ik had het hele topic al doorgelezen.... moest het alleen kwijt omdat ik zag dat er in de 1e pagina van alles en nog wat werd geschreeuwd waar de TS niks aan heeft (waaronder de 'prop' opmerking) maar it's all good.

ik hoop iig dat het allemaal werkt zoals bedoeld
 
Heb je inmiddels al getest?

Nee jor6y ik heb het nog niet getest. Gisteren eerst maar de motor een beurt gegeven.
Alleen ik wilde het wel proberen maar toen zag ik dat het relais onder de tank zit en ik had net getankt dus hij is nu een beetje zwaar om eraf te halen.

Maar ik heb nog een vraag over die Kelleman, doet het lampje op het dashboard het dan nog? Ik heb maar één lampje voor twee kanten.
 
Laatst bewerkt:
Nee jor6y ik heb het nog niet getest. Gisteren eerst maar de motor een beurt gegeven.
Alleen ik wilde het wel proberen maar toen zag ik dat het relais onder de tank zit en ik had net getankt dus hij is nu een beetje zwaar om eraf te halen.

Maar ik heb nog een vraag over die Kelleman, doet het lampje op het dashboard het dan nog? Ik heb maar één lampje voor twee kanten.

Ja die blijft het gewoon doen ;)
 
Nou ik moet het nog steeds proberen...ik ben er wel achter dat een 2-polig relais tov een 3-polig relais een extra pootje heeft en dat dit voor de massa is. Dus als ik het 3e draadje overhoud dan kan ik deze toch gewoon aan massa leggen...toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan