VFR/RVF 400 Topic deel 6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto's zijn bijgewerkt!

Koppeling wordt steeds slapper, van 0-170 slipt door in 2 en 3... Moet er even aan wennen dat ik nu snel tegen de begrenzer aanzit.. Maar wat een beleving.

Het is maar goed dat ik geen 200pk tussen mijn benen heb, anders ben ik binnen een maand me papier kwijt, al kan dat met deze 60 peekaas ook al... -O-

Het is toch niet zo dat ik jouw de eerstvolgende keer ga zien...bij programma wegmisbruikers... :/
 
Foto's zijn weer bijgewerkt en weer een paar kersverse leden toegevoegd!

En dat allemaal op alfabet!
 
Laatst bewerkt:
Hoi rvfreaks ik zal me ff voorstellen:ik ben Dimitri (38)en na diverse Hawkjes(naast de Tl1000s/r) staat er sinds gisteren plots weer een Honda in de woonkamer,dit maal dus een rvf400 die jammer genoeg iets te weinig TLC heeft gehad de laatste jaren.
Vanmiddag ben ik begonnen met de grote schoonmaak kuip en kont verwijdert en heb het nu dus iets te laat gemaakt :z
Nu heb ik wat vraagjes heeft iemand een electrieschschema liggen (constateerde bij de gelijkrichter dat een v/d gele draden ingebrand en gebroken is)(manual heb ik nog niet kunnen vinden)
Ook zou ik graag willen weten wat de standaart tandwiel verhouding is en welke set ik het beste kan monteren(en waar te verkrijgen)

Groeten Dimitri
 
Hoi rvfreaks ik zal me ff voorstellen:ik ben Dimitri (38)en na diverse Hawkjes(naast de Tl1000s/r) staat er sinds gisteren plots weer een Honda in de woonkamer,dit maal dus een rvf400 die jammer genoeg iets te weinig TLC heeft gehad de laatste jaren.
Vanmiddag ben ik begonnen met de grote schoonmaak kuip en kont verwijdert en heb het nu dus iets te laat gemaakt :z
Nu heb ik wat vraagjes heeft iemand een electrieschschema liggen (constateerde bij de gelijkrichter dat een v/d gele draden ingebrand en gebroken is)(manual heb ik nog niet kunnen vinden)
Ook zou ik graag willen weten wat de standaart tandwiel verhouding is en welke set ik het beste kan monteren(en waar te verkrijgen)

Groeten Dimitri

Hoi Dimitri, ook welkom hier op dit forum!

Een Haynes manual is een must voor doe-het-zelver. Is je investering meer dan waard!
Op MP en Ebay staan er genoeg...of anders via bol.com. In manual staat het gehele electrisch schema in (er hangt zo'n schema aan de garagedeur van NC35 Roel dacht ik te herinneren... :? )

Standaard tandwielverhoudingen zijn 15T voor en 38T achter. Je kunt qua voortandwiel ook 1 tandje lager (14T) gaan als je iets meer vlotter in 1ste versnelling vanuit stilstaand weg wilt rijden. Qua pitch is standaard 525, maar een 520 kan volgens mij ook (is ietsjes lichter dan 525, en de grammetjes tellen mee voor in het geval van een circuitfiets..).

Ik heb voor mijn NC35's alleen ervaring met DID X-ring (gold) 525 kettingen in combinatie met JT tandwielen (google eens: Jos Smit). Prijs/kwaliteit is uitstekend!

Heb je een foto van je NC35? :)

Groeten,
Jason
 
Laatst bewerkt:
Ahhh jossmit is een bekende voor me ,er zit nu een 15t voor en een 42t achter (525) op achter is een alu renthal waar geen tand meer op zit.Voor de Tl had ik ergens online een manual gevonden

Foto komt binnenkort maar dan moet t rvfjuh er wat frisser uit zien ,maar ben redelijk op weg na gisteren/ vannacht :z
Het is een '95er met 31.100 op de teller en de kuip en het voorspatbord zijn niet origineel en hij heeft het laatste jaar stil gestaan en er voor iets te weinig aandacht

Heeft iemand een idee hoe een v/d gele draden (van de dynamo spoel) bij de gelijkrichter door gebrand kan zijn? Electra is niet mijn sterkste kant :?

thnx Dimitri
 
Oh ja, nog even offtopic, hier rijd ik nu alweer 2 dagen op (leenmotor van Goedhart), best grappig ding (met een akrapovic uitlaat):

2006-Kawasaki-ER-6ne.jpg
 
Het is echt best een grappig ding hoor, alleen die zithouding is niet aan mij besteed. Sturen is ook wennen met het smalle stuurtje, maar hij weegt vrij weinig, dus dat is wel weer fijn. Vanmiddag weer inleveren want mijn NTV heeft een volle kuip gekregen (ben heel lui geweest en heb hem ervoor weggebracht).
 
heb ook wel eens een rondje gestuurd op zown ding, vond het blok vrij bloedeloos.
zat wel gang in, maar karakter 0 :N vvrrtt vrrtt vrrttt klaar
 
heb ook wel eens een rondje gestuurd op zown ding, vond het blok vrij bloedeloos.
zat wel gang in, maar karakter 0 :N vvrrtt vrrtt vrrttt klaar

Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar toch, voor z'n klasse is het een leuke twin, zeker in vergelijking met al die 4-in-lijns die er zijn om mee te beginnen na je rijbewijs. Die vind ik ook zwaar overschat, dan heb ik liever dit!
 
dan koop ik liever een SV650 (of in mijn geval een hawk), v-twin blok zit toch net ff wat meer karakter en leven in :Y
Ja, ik bedoel meer dat die ER6jes dé nieuwe lesfiets lijkt te zijn geworden (Dag CB500 :W ) en dan is dat karakterloze alleen maar fijn. Dan leer je het makkelijker! :) (toch? :P )
 
Ja, ik bedoel meer dat die ER6jes dé nieuwe lesfiets lijkt te zijn geworden (Dag CB500 :W ) en dan is dat karakterloze alleen maar fijn. Dan leer je het makkelijker! :) (toch? :P )

true, tis qua karakter een perfecte lesfiets _O- vind hem voor een lesfiets alleen wel veel fut hebben, CB500 is wat mij betreft precies goed :Y daar heb ik op gelest en tijdens het lessen vond ik het hard zat gaan iig _O- als ik er nu op rij is ie niet vooruit te fikken :') maar dat maakt niet uit _O-
 
true, tis qua karakter een perfecte lesfiets _O- vind hem voor een lesfiets alleen wel veel fut hebben, CB500 is wat mij betreft precies goed :Y daar heb ik op gelest en tijdens het lessen vond ik het hard zat gaan iig _O- als ik er nu op rij is ie niet vooruit te fikken :') maar dat maakt niet uit _O-

Mee eens, 500 is genoeg voor lessen. Ik weet nog voor het eerst op de snelweg, 110 was echt al heel eng _O-
Ik kwam ook tot de ontdekking dat het cockpitruitje van mijn NTV dus echt veel meer windbescherming geeft dan ik dacht, op die kawa zit je bij 140 echt al te hangen aan je stuur van de rijwind en komt je vizier steeds dichterbij...
 
Hoi rvfreaks ik zal me ff voorstellen:ik ben Dimitri (38)en na diverse Hawkjes(naast de Tl1000s/r) staat er sinds gisteren plots weer een Honda in de woonkamer,dit maal dus een rvf400 die jammer genoeg iets te weinig TLC heeft gehad de laatste jaren.
Vanmiddag ben ik begonnen met de grote schoonmaak kuip en kont verwijdert en heb het nu dus iets te laat gemaakt :z
Nu heb ik wat vraagjes heeft iemand een electrieschschema liggen (constateerde bij de gelijkrichter dat een v/d gele draden ingebrand en gebroken is)(manual heb ik nog niet kunnen vinden)
Ook zou ik graag willen weten wat de standaart tandwiel verhouding is en welke set ik het beste kan monteren(en waar te verkrijgen)

Groeten Dimitri

Welkom! Ik kijk uit naar de foto's ;)
 
quote:
tldeal schreef op 27 oktober 2010 @ 03:52:
Hoi rvfreaks ik zal me ff voorstellen:ik ben Dimitri (38)en na diverse Hawkjes(naast de Tl1000s/r) staat er sinds gisteren plots weer een Honda in de woonkamer,dit maal dus een rvf400 die jammer genoeg iets te weinig TLC heeft gehad de laatste jaren.
Vanmiddag ben ik begonnen met de grote schoonmaak kuip en kont verwijdert en heb het nu dus iets te laat gemaakt :z
Nu heb ik wat vraagjes heeft iemand een electrieschschema liggen (constateerde bij de gelijkrichter dat een v/d gele draden ingebrand en gebroken is)(manual heb ik nog niet kunnen vinden)
Ook zou ik graag willen weten wat de standaart tandwiel verhouding is en welke set ik het beste kan monteren(en waar te verkrijgen)

Groeten Dimitri





Ook welkom! Ben ook wel benieuwd naar de foto's :)
 
Dimitri,

Dit staat ergens op het net.... ;)

183050&forumfullimg~general~1193789971370~119583174539.jpg


Zo te zien gele draadjes van je gelijkrichter naar dynamo...is je dynamo nog goed?
Misschien naast vervanging van gele draadjes/connectoren ook spanning even doormeten.
 
Laatst bewerkt:
Ahhh top *D pcies wat ik zocht Mijn dank is groot
Zal ze straks eens door meten ,iemand een idee hoe ik de gelijkrichter kan testen ?(heb t ooit geweten maar geen idee meer)
Maar heb zo iets ooit ook met een hawk gehad alleen aan de andere kant .Stukkie verbindingsdraad toen vervangen bij de dynamo spoel,maar electra is niet echt mijn ding dus als iemand nog tips heeft of instrukies van hoe te meten (apparatuur wel voor handen) dan hoor ik het graag

En voor de foto ff gedult ze staat nu lekker droog binnen in d'r nakie :p

Groeten Dimitri
 
Ahhh top *D pcies wat ik zocht Mijn dank is groot
...
En voor de foto ff gedult ze staat nu lekker droog binnen in d'r nakie :p

Groeten Dimitri

In der nakie? Kom maar op! :Y Kan ze gemakkelijk aan hoor. Trouwens, hier staat er ook eentje in der nakie, dat vind ze welliswaar niet zo leuk, maar omdat het koud is heeft ze wel een kleedje aan. "Grote broer" houdt het in de gaten en zorgt dat ze samen goed de winter doorkomen. In het voorjaar mag ze een nieuwe mantelpakje aanmeten :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan