VFR/RVF 400 Topic deel 6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, vanmorgen vol goede moed naar het zonovergoten Drenthe gereden met het eerdergenoemde Italiaanse raspaardje. Uiteraard verwachtte ik te kunnen proeven van de ouderwetse Drentsche gastvrijheid. Maar wat bleek B| een zeer lokale plaatselijke verordening van de gemeente -O-

'( Iemans tips over hoe ik het beste buiten kan overnachten met de scooter? Overigens worden zeer zware buien verwacht. '(

full
 
Net terug van 2 weken Isle of Man TT races. Vette Arai RX-7 GP in TT IOM 2011 gekocht zijn er maar 500 van gemaakt. 3D film Closer to the Edge gezien, komt binnenkort hier ook in de bioscoopzalen (echte aanrader over road racing Isle of Man). Tip voor Djeepert ga lekker naar IOM mag je op een groot gedeelte van het stratencircuit zo hard als je kan rijden zonder bekeuringen. VFR tje heeft het geweldig gedaan.
 
veel zon, bier, wijn, en pizza en pinda's en kroketten etc.
Dus heel veel dolle pret hier. :9~

eerst nog even de NTV van Barbara van navigatie voorzien *D Ze verdwaalde steeds :X

Zou nu wat moeizamer gaan. :Y (dat monteren) 8-)

groeten van alle hier *O* *O* *O* aan iedereen
 
Hallo v4 fans,

Ik ben nieuw op dit forum en wil mij even voorstellen.
Het leek me het beste dat in dit topic te doen omdat ik een vfr400 heb.

Mijn naam is Gerwin, ik woon in Haren (Groningen) en heb sinds november mijn motorrijbewijs.
Zoals gezegd heb ik een vfr, het betreft een vfr400 nc24 uit 1987.
Ik heb deze nu 3 week maar helemaal probleemloos is hij nog niet.
Vandaar dat ik graag mee zou willen kijken en posten in dit topic.


Ik ben ook lid van het vfr-forum en ga komende zaterdag naar een sleuteldag via dit forum.
 
Hoi Roel,

Weinig kilometers tot nu toe maar inderdaad nu al een liefhebber !
Eerst had ik last van een stationair toerental die steeds opliep.
Ik heb de carburateurs schoongemaakt en met de stationair-stelschroef gespeeld.
Was wel spannend (nul sleutelervaring) maar dat lijkt nu opgelost.

Verder reageert hij soms niet op de start knop en ik zag vandaag dat mijn knipperlichten het niet altijd doen (of soms 2 keer tikken ofzo en dan weer uitgaan).
De koppeling pakt pas op het allerlaatst van de hendel.
Is dit slijtage of een kwestie van afstellen ?

P.s. priveberichten staat aan
 
Vandaag eerste tourritje met de VFR, achterop dan wel.

Eerst remolie en gewone olie vervangen, wat een zooi zat daarin zeg. Helaas remt hij nog steeds niet helemaal lekker. Dus ben bang dat er toch eigenlijk nieuwe blokjes op moeten.
 
Zo! Ik klaag nooit meer over mijn NTV. Na een paar honderd km achter Karl en zijn scooter te hebben gereden, hou ik verder mijn mond over mijn NTV :Y Sorry Karl, ik weet dat hij het hele weekend al gedist wordt :')
Daarnaast heeft mijn motor dit weekend een beetje liefde gekregen en hij rijdt nu 'bestwel heel erg' anders :] Bochten strakker, rem strakker, handvatten fijner. En dan heb ik het nog niet eens over mijn navigatie-mount. Kortom, ik had hem een beetje verwaarloosd, ook nog ten koste van mezelf want het rijdt nu echt lekkerder. Moest wel even wennen in de eerste bochten en rotondes, maar ik ben heel erg blij dat dit gebeurd is!!
 
Zo! Ik klaag nooit meer over mijn NTV. Na een paar honderd km achter Karl en zijn scooter te hebben gereden, hou ik verder mijn mond over mijn NTV :Y Sorry Karl, ik weet dat hij het hele weekend al gedist wordt :')
Daarnaast heeft mijn motor dit weekend een beetje liefde gekregen en hij rijdt nu 'bestwel heel erg' anders :] Bochten strakker, rem strakker, handvatten fijner. En dan heb ik het nog niet eens over mijn navigatie-mount. Kortom, ik had hem een beetje verwaarloosd, ook nog ten koste van mezelf want het rijdt nu echt lekkerder. Moest wel even wennen in de eerste bochten en rotondes, maar ik ben heel erg blij dat dit gebeurd is!!
*D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* (het is stil hier...)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ga ik weer op Assen rijden :9~
Maar de weersvooruitzichten zijn weer eens niet al te best. Nat: :(

Daarom vandaag de wielen met supercorsa's gewisseld met de Michelin Pilot Power wielen. ( 2CT voor). Achter gewoon; 2CT pas vanaf 160 breedte)
Deze geven in de regen toch wel iets meer vertrouwen, al ben ik 2 jaar geleden met deze banden met nat weer in de GT-bocht onderuit geschoven.
full

full
full

full



Daarna alles weer netjes geborgd
full


Het is hier trouwens heel zonnig en dus prima weer :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Niet dat het genoeg was voor Roel....

full


Thnx voor de gezelligheid Roel & Bar!
 
Laatst bewerkt:
Misschien morgen en anders zaterdag gaat de VFR weg....


Maarja heb toch geen rijbewijs :')

De meeting ga ik dus ook niet halen, tenzij iemand ff hier langs wilt rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan