Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
Hallo Allen,

Hier vanuit Elst iedereen een goed 2011 gewenst met veule mooie, snelle, veilige, leuke, km's toegewenst!

@ANKE--> GEFELICITEERD!!!!

Goos+rest
 
Laatst bewerkt:
Jullie ook allemaal de beste wensen!

Hoe was de snert meeting? Ik begin het rijden wel te missen..stomme winter!
Maar eens beginnen aan wat onderhoud..

Weet iemand wat ik allemaal moet halen als ik mijn remblokjes en remschoen wil vervangen? Ook wel handig om te weten is waar ik dat kan halen/bestellen..

groetjes Bram
 
De benodige spullen/onderdelen Kun Je gewoon halen bij de motor zaak
Als Je toch bezig bent met Je remmen vervang Dan ook Je rem vloeistof Dan heb Je dat ook maar gedaan
Houd er wel rekening mee dat als Je de voor rem blokken vervangt ook de schijf te vervangen of laten afdraaien
En check Je rem leiding
Grt marco
 
thanks! Moet ik echt mijn schijf vervangen? Dat is toch niet nodig? Zou beetje onzin zijn dat bij elke x als je je remblokjes vervangt je schijf ook moet vervangen?
Vloeistof was ik sowieso al van plan! Dat hoort er bij!
 
is het trouwens een beetje te doen om de remschoen te vervangen? Heb dit nog nooit gedaan namelijk.. remblokjes en vloeistof enzo moet wel lukken maar remschoen..pff daar zie ik wel een beetje tegen op!
 
Verder heel rustig hier...
Allemaal goed 't nieuwe jaar ingedoken?
Baarts, remschoen vervangen is niet zo moeilijk hoor. Heb je 't werkplaatshandboek?
Zal hier ook eens wat uitleggen, heb dat klusje net zelf gedaan.
Remklauw d;r af moet lukken. Met een houten latje de remzuigers weer uit elkaar drukken om plaats te maken voor de nieuwe schoentjes. Ook goed kijken (foto's maken) bij demontage en een klein likje vet achterop de nieuwe schoen, voorkomt piepen. Géén vet op schijf of schoen!!! Schone handen!
Ontluchten is lastiger, én erg belangrijk. Staat in 't handboek.
Uitleg hier is omslachtlig, maar dat moet dus wel erg zorgvuldig gebeuren. Als alles trouwens, zeker als 't over de (voor-)rem gaat.Succes.
 
Ja Jan, inderdaad .. heeeel rustig! maar dat heeft alles te maken met de rijcondities op de wegen: voor motoren natuurlijk uiterst belabberd! ik rijd noodgedwongen de laatste maanden met de auto en ik rijd ook veel: silvolde, arnhem en nijmegen (radboud universiteit). Normaal zou ik dat met de motor gedaan hebben en zeker naar nijmegen is het een ramp met de auto omdat ik dan over de waalbrug bij Lent moet en daar staan in de spits altijd lange files, er is daar gewoon een brug te weinig nu nijmegen ook aan het uitbreiden is naar het noorden, naar Lent en Bemmel dus (de 'waalsprong').

Met de motor was daar meestal wel wat aan te doen: gewoon (helaas) tussendoor en dan kom ik tenminste vooruit maar met de auto is het een drama. Doe ik er met de motor ergens tussen de 40 en 70 minuten over, met de auto heb ik met die sneeuw en ijstoestanden al een paar keer 180 minuten meegemaakt! Dus ik kijk ook met smart weer uit naar zachter weer zodat we eindelijk van die gladheid af zullen zijn!
 
Laatst bewerkt:
Het water in de Rijn is ook aan het stijgen ... dat belooft wat als ik de helling van de stijging bekijk. daar gaan onze prachtige zomerdijken (waarover soms onze geliefde weggetjes lopen) ... kopje onder! Anke .. heb je je lieslaarzen al bydehand ... ???

hier de waterstanden van de laatste eeuw (merk op, de piek bij 1995, toen het op ongeveer 1640 cm boven NAP stond in Lobith, het water stond toen hier bij mij voor de dijk 50 cm onder de rand .... :( ):
full

(bron: http://www.informatie.binnenvaart.nl/milieu/262-historische-waterstanden-lobith.html)

en zie hier de prognose voor de komende dagen, gebaseerd op de afgelopen dagen:
full

(bron: http://www.infocentrum-binnenwateren.nl/hoogwater/StartRijn.asp
NB: door grote drukte tijdens perioden van hoogwater zal deze site overbelast zijn!)

Achtergrondinformatie is hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijn
Actuele hoogte van de Rijn bij Lobith vind je op pagine 720 van Teletekst:
ga naar http://teletekst.nos.nl/ en kies daar 720

De vraag is nu: moet ik mijn rebeltjes niet gauw ergens op het droge stallen ???? :?
 
Laatst bewerkt:
Geen NOOD !!! RP :N

Destijds ... in januari 1995 moesten wij idd. een week evacueren {vooraf was natuurlijk niet duidelijk hoelang we weg zouden blijven}. Zó hoog als het water toen was, was een unicum en is dus écht heel erg zeldzaam. Het waren diverse factoren die tegelijkertijd een grote rol speelden waardoor het water bleef wassen.

Ik werkte in die jaren op een bunkerschip dat d.m.v. peilers aan de wal gehouden wordt. De peilers hebben ze in jan. 1995 uit voorzorg 'langer' gemaakt zodat het schip niet 'los' ervan zou komen.

Als de weg {en de loswal} van de dijk naar mijn werk onder water kwam te staan, gingen we er eerst met rubber laarzen doorheen, later met lieslaarzen en als ook dat niet meer ging werden we met een motorbootje bij de dijk 'opgepakt'. Mijn fiets en de auto's bleven dan in de berm van de dijk staan {logisch ook}.

Mooie tijden waren dat...alles bij elkaar heb ik 15 jaar met heel veel plezier op het kantoor van het bunkerschip gewerkt. Altijd een prachtig uitzicht over het water met al zijn bedrijvigheid en charme...zo'n kantoorbaan is magnifiek.
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen!

Het is vandaag een prachtige dag om de rebel weer eens van stal te halen! en warempel, na 5 weken vastgevroren gestaan te hebben... choke er op en lopen, in 1x!!!
zo'n 125 km's gereden van Oosterhout naar Tiel over de dijk, Wijk bij Duurstede Amerongen Veenendaal Ede otterloo arnhem en weer naar elst... tis echt HEERLIJK! *O* :] *D

En alle grafieken ed zijn leuk, maar als je over de dijk goat kun je het ook gewoon zien dat het water heel hoog staat! k heb hier een foto gemaakt bij in uiterwaarden bij Echteld....
[img=250]http://home.kpn.nl/jobbema/cmx/uiterwaarde.JPG[/img]

en als je van de dijk af rijdt, dan wordt je nat :Y maar das niet zo goed voor de motor dus dat heb ik maar niet gedaan :+

Goos!
 
prachtig Goos! bedankt voor die mooie prent! Ik heb er ook nog even over gedacht maar sinds ik weer student ben ... moet ik helaas andere prioriteiten stellen ... ;) Maar zo fijn dat het er gewoon voorjaarsachtig uitziet ! heb je echt niet nog een paar mooie fotootjes gemaakt??
 
En zijn er nog mensen die vandaag gereden hebben :] ? Ik wel namelijk, en het was weer super! zo'n 250km's rond getuft op de rebel *D stukje betuwe, stukje veluwe en een stukje achterhoek *O* :Y :]

Goos
 
Ik heb zo,n 110km gereden
Door de duinen en binnendoor langs schiphol via aalsmeer
,bloemendaal ,zandvoort ,noordwijk ,scheveningen
Heerlijk rustig tuffend Naar huis
rebel weer afgetankt na gezien & binnen gezet
Moet eerst tand wielen & ketting vervangen
 
Yes! Het gele monster is ook de weg weer op geweest :]
Weliswaar een ritje binnen de stadsgrenzen van Utrecht om vooral te testen of de verlichting het blijft doen, maar toch.
En het goede nieuws is: de verlichting is het blijven doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Yes! Het gele monster is ook de weg weer op geweest :]
Weliswaar een ritje binnen de stadsgrenzen van Utrecht om te vooral te testen of de verlichting het blijft doen, maar toch.
En het goede nieuws is: de verlixhting is het blijven doen *O*
DAs zeker goed nieuw! :Y

als zag ik zelf dat één van mijn twee achterlichtjes kapot is. het remlicht doet het nog wel... nou ja dat komt wel weer!
 
DAs zeker goed nieuw! :Y

als zag ik zelf dat één van mijn twee achterlichtjes kapot is. het remlicht doet het nog wel... nou ja dat komt wel weer!

Bij mij is achteraf zeer waarschijnlijk 1 vd achterlampjes de oorspronkelijke oorzaak van alle ellende geweest (er vanuit gaande dat het nu blijft werken ;) )
De gloeidraadjes waren nogal dicht naar elkaar gebogen en hebben elkaar waarschijnlijk geraakt telkens als ik ging rijden.
Nu is alle beschadigde draad en het lampje vervangen en ging het vandaag vooralsnog goed *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan