Motor-Forum

Select Forum

[How To] Verwarmd vest! (home made)

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
mark-k schreef op 15 januari 2018 @ 21:01:
Nadat ik iemand hoorde wiens stoelen in de fik waren gevlogen door chinese stoelverwarming zou ik toch echt niet aan die dingen in een jas beginnen :X

Typisch dat het altijd "ik heb van iemand gehoord" is. Ik heb nog nooit direct een bericht ergens gelezen van zo iemand. Ik heb ook nog nooit een foto gezien, of een terugroep actie gezien bij de Action, Lidl of automaterialen zaak. Kortom, eerst zien dan geloven.
Tot er geen bewijs van dit soort "ik heb van iemand gehoord" verhalen doe ik het af als angsthazerij of broodje aap.

Ik heb nu 8 jaar dit vest, ik rij er mee (als het koud genoeg is) door weer en wind, de schakelaar is al regelmatig nat geworden, het vest zelf ook wel eens goed vochtig (zweetrug...) maar ik heb echt nog nooit iets van een storing oid gehad.
Daarnaast blijf ik erbij: het ding is gezekerd en als dat faalt trek je de stekker er uit. Dingen vliegen niet zomaar in brand, dan wordt het eerst heel heet. Zo heet dat de blaren op je rug staan, als je dat negeert ben je te dom om te poepen dus kun je zelf geen vest maken.
Two beer or not two beer

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
mark-k schreef op 15 januari 2018 @ 21:01:
Nadat ik iemand hoorde wiens stoelen in de fik waren gevlogen door chinese stoelverwarming zou ik toch echt niet aan die dingen in een jas beginnen :X

Ik hoorde wel eens dat er iemand van een motor gevallen was. Ik zou er niet aan beginnen :N

quote:

Ik verwacht niet dat die pads ook daadwerkelijk 65 graden halen.
Als je daar een motorfiets zou bestellen met 300PK dan kunnen het er net zo goed 360 zijn of 190.
Het blijft aftasten en gokken bij die Chinezen.
MeanBlueMan wijzigde dit bericht op dinsdag 16 januari 2018 15:13 (34%)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Master of Torque

Reg. datum:
29 apr. 2004
quote:
MeanBlueMan schreef op 16 januari 2018 @ 15:10:

[...]

Ik hoorde wel eens dat er iemand van een motor gevallen was. Ik zou er niet aan beginnen :N

[...]

Ik verwacht niet dat die pads ook daadwerkelijk 65 graden halen.
Als je daar een motorfiets zou bestellen met 300PK dan kunnen het er net zo goed 360 zijn of 190.
Het blijft aftasten en gokken bij die Chinezen.

Erg walm,.. O-) :X

Reg. datum:
18 jan. 2011
Weet iemand waar op dit moment zulke matjes goedkoop te scoren zijn? Afgelopen week behoorlijk kou geleden in m'n motorpak en vond dit topic weer terug. Bij de Action in mijn dorp hebben ze die niet liggen momenteel..
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
sodeknetters schreef op 18 januari 2018 @ 10:46:
Weet iemand waar op dit moment zulke matjes goedkoop te scoren zijn? Afgelopen week behoorlijk kou geleden in m'n motorpak en vond dit topic weer terug. Bij de Action in mijn dorp hebben ze die niet liggen momenteel..

https://www.conrad.nl/nl/stoelverwarming-o0330005.html
Pastafarian

Reg. datum:
18 jan. 2011
Gezien de eerdere ervaringen lijkt me dan deze:

https://www.conrad.nl/nl/...estand-zwart-1276836.html

de meest geschikte?
Omdat ik hier overal lees dat de hoge stand van de 2-standen matjes teveel is iig. Ook ziet het matje eruit alsof het binnenwerk met de verwarmingsdraden er vrij makkelijk tussenuit te halen moet zijn.
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:

Deze inmiddels in huis en zonet s geprobeerd of het wat is.
En ja, het werkt. Het werkt zelfs erg goed.
Temperatuur stijgt snel en word erg warm.
De matjes zien er wat goedkoop uit, maar dat is het natuurlijk ook ;).
Maakt ook niet uit, word toch weggewerkt in een windstopper of iets dergelijks. Bedrading is dun en de accu niet te zwaar/groot. Zittend op de bank met die pads onder m'n shirt ( op een ander shirt, dit soort spul moet je niet op je huid houden !! ) was 100% echt veel te warm. 50% was al heel goed merkbaar.

Waarom ik dit ga uitproberen ?

Ik had een paar weken geleden een echt Gerbing verwarmde jas besteld, ook met losse accu om ook naast de motor nog warmte te krijgen. De motor is voor mij werk maar ik sta dus ook vaak naast de motor te werken.
Hoe groot het merk ook is, ik vond de jas echt helemaal niets. Nahja, niet veel dan toch.
Mouwen waren slecht afgewerkt en de mouwboorden goedkoop omgezet en erg klein, striemen in m'n pols en dus niet erg comfortabel. Ik draag het hele jaar door een heupjas, ik hou niet van parka's en deze onderjas was echt lang, die stak gewoon 10 cm onder mijn motorjas uit. Voor prive ritten niet zo probleem maar tijdens m'n werk ziet dat er natuurlijk echt niet uit. En de accu was groot en zwaar, echt 4 x als deze. Volgens opgave zou de tijd dat er verwarmd kan worden niet zo heel veel schelen met deze kleinere/lichtere batterij.

Gerbing dus terug en eens kijken of ik voor minder dan 10% van die prijs hier wat warms van kan maken :)

quote:
sodeknetters schreef op 18 januari 2018 @ 14:47:
Gezien de eerdere ervaringen lijkt me dan deze:

https://www.conrad.nl/nl/...estand-zwart-1276836.html

de meest geschikte?
Omdat ik hier overal lees dat de hoge stand van de 2-standen matjes teveel is iig. Ook ziet het matje eruit alsof het binnenwerk met de verwarmingsdraden er vrij makkelijk tussenuit te halen moet zijn.

Ik zou deze nemen. ;)

Kost het dubbele, maar.... geen gedoe om de elementen eruit te peuteren met risico op beschadiging van de draden, beter af te werken en als je wil met een losse accu zodat je van stroom niet van de motor afhankelijk bent.
Het is wel 7,4 V dus als je m op de motoraccu wilt aansluiten dan zal je daar een regelaartje ofzo voor moeten zien te vinden. Geen idee of het goed gaat als je er rechtstreeks 12 V op zet.
Op de accu word de warmtestand geregeld, in 4 standen.
Regelaartjes om zelf in de voedingsdraad (vanaf de motoraccu ) te zetten zijn overigens ook volop op die site te krijgen.
MeanBlueMan wijzigde dit bericht op zaterdag 20 januari 2018 01:17 (24%)
Pastafarian

Master of Torque

Reg. datum:
29 apr. 2004
Vanmiddag even een stekkertje eraan gesoldeerd en een proefritje gemaakt. Wat is dat lekker zeg, stand 1 is echt meer dan genoeg nij deze waterkoude dag en rond de 2 graden. Gebruikt trouwens minder stroom dan mijn handvatverwarming.

Master of Torque

Reg. datum:
29 apr. 2004
Heb hem nu al meerdere malen gebruikt. Wat een fijne warmte komt daar vanaf bij deze temperaturen net boven het vriespunt. Stand 1 is voldoende. Blij mee. *O*

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Klopt, maar het vest moet wel wat tegen je lijf aanliggen..Anders werkt het niet echt(ik had 'm in een oude binnenjas genaaid) Een trui erover dat het 'aanligt'tegen m'n lijf helpt..
Kijk uit naar een zonnige niet-gladde winterdag!

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.