Minibike racing

Poeldijk is wel een hele gave baan (vind ik)
Ben daar een tijdje terug geweest... eerste keer op mn minibike. Eerst ging een vriend van me hard onderuit over 1 van de bruggen (gescheurde pees bij zn duim) en een half uur later vloog ik er ook overheen :P


Maar wel een leuke baan :Y
 
Ben daar een tijdje terug geweest... eerste keer op mn minibike. Eerst ging een vriend van me hard onderuit over 1 van de bruggen (gescheurde pees bij zn duim) en een half uur later vloog ik er ook overheen :P


Maar wel een leuke baan :Y

Haha, of misschien minder haha, ik ging op een gegeven moment achterover op 1 van die bruggen. Gelukkig ging ik niet echt heel hard. Maar ik blijf het een spectaculaire baan vinden.
 
Ik heb vanaf mijn tiende tot vijftiende met minibikes geracet. Ben begonnen op een Polini 911, deze had ik in 'bruikleen' van een kennis. Na 1 jaar ging hij zelf ook weer rijden en hebben we een ZPF gekocht, dat was toen echt geen competitiemateriaal. Het jaar daarna een Polini 911 gekocht, 6,2 pk voor in de Junior klasse. Deze heb ik twee jaar gereden, en toen kwam er een GRC RC 40, dit was echt de meest fijne minibike die ik gehad heb.
Ondertussen had ons pap ook nog een zelfbouwer gemaakt voor mijn broertje om in de Junior B mee te rijden. Er waren toen nog geen regels voor zelfbouw in de Junior klasse, dus moesten deze eerst nog bedacht worden. Broertje werd wel mooi clubkampioen van de NMMB bij de Junior B.

Vooral het laatste jaar was echt gezellig! Alle circuits afrijden met een oude Mercedes 307D bus die we gesponsord gekregen hadden van het bedrijf waar ons pap werkte. Deze had ons pap samen met zijn collega(die ook minibike races reed) omgebouwd tot soort van camper. Achterin hadden we flink wat plaats, onderin stonden de minibikes en daarboven een dikke houten plank waar we dan met 3 man op sliepen tijdens de weekenden :) Echt gezellig toen!

Het laatste jaar was ik ook erg competitief in mijn klasse, en reed toen toch niet tegen de minste jongens. Joey Litjens, Sam van Rens, Roy ten Napel en Marcel van Nieuwenhuizen waren wekelijks mijn concurrenten. Ben dat jaar 5e in de Junior A geworden, en mocht toen naar de 'grote jongens'. Maar door geld gebrek moesten we helaas stoppen met deze fantastische hobby...

Heb nog wel wat foto's van 'vroeger' :)

rotop.jpg

Close racing was meer regel dan uitzondering. Ik zit op de paarse GRC minibike met nummer 8.

davyopkop.jpg

Hier rij ik op kop van de wedstrijd in Texel, achter me rijden (in volgorde) Ronald Korbijn, Sam van Rens en Joey Litjens. Helaas lag ik twee of drie rondes later weer derde of vierde :P

davy9.jpg

Hier rij ik voor Roy ten Napel, met die blauwe GRC. Roy werd later ONK Supersport kampioen zoals we allemaal weten...

zwolle4.jpg

Zomaar een foto van wat kennissen die aan de minibike aan het sleutelen zijn.

Ik weet wel dat als ik later een zoon krijg en ik er enigszins geld voor heb, dat hij dan ook mag gaan racen~!

Heb nog ergens filmpjes liggen die ik op DVD gezet heb, misschien dat ik ze een keer op Youtube zet. Is wel lachen :)
 
Laatst bewerkt:
Naar die !@#$ baan :P

Mn schouder is nog steeds blauw (bijna weg) van vorige week zondag in Huizen _O- Zal eens kijken of ik zondag ook die kant op kom... zal het eens "in de groep" gooien :]


Jij bent echt een gooi nicht :9 , een paal koppen/wegduwen met je schouder en nu piepen.
Leuk als je komt en Phoentje en Jego ook natuurlijk.
 
Ik heb vanaf mijn tiende tot vijftiende met minibikes geracet. Ben begonnen op een Polini 911, deze had ik in 'bruikleen' van een kennis. Na 1 jaar ging hij zelf ook weer rijden en hebben we een ZPF gekocht, dat was toen echt geen competitiemateriaal. Het jaar daarna een Polini 911 gekocht, 6,2 pk voor in de Junior klasse. Deze heb ik twee jaar gereden, en toen kwam er een GRC RC 40, dit was echt de meest fijne minibike die ik gehad heb.
Ondertussen had ons pap ook nog een zelfbouwer gemaakt voor mijn broertje om in de Junior B mee te rijden. Er waren toen nog geen regels voor zelfbouw in de Junior klasse, dus moesten deze eerst nog bedacht worden. Broertje werd wel mooi clubkampioen van de NMMB bij de Junior B.

Vooral het laatste jaar was echt gezellig! Alle circuits afrijden met een oude Mercedes 307D bus die we gesponsord gekregen hadden van het bedrijf waar ons pap werkte. Deze had ons pap samen met zijn collega(die ook minibike races reed) omgebouwd tot soort van camper. Achterin hadden we flink wat plaats, onderin stonden de minibikes en daarboven een dikke houten plank waar we dan met 3 man op sliepen tijdens de weekenden :) Echt gezellig toen!

Het laatste jaar was ik ook erg competitief in mijn klasse, en reed toen toch niet tegen de minste jongens. Joey Litjens, Sam van Rens, Roy ten Napel en Marcel van Nieuwenhuizen waren wekelijks mijn concurrenten. Ben dat jaar 5e in de Junior A geworden, en mocht toen naar de 'grote jongens'. Maar door geld gebrek moesten we helaas stoppen met deze fantastische hobby...

Heb nog wel wat foto's van 'vroeger' :)

[afbeelding]
Close racing was meer regel dan uitzondering. Ik zit op de paarse GRC minibike met nummer 8.

[afbeelding]
Hier rij ik op kop van de wedstrijd in Texel, achter me rijden (in volgorde) Ronald Korbijn, Sam van Rens en Joey Litjens. Helaas lag ik twee of drie rondes later weer derde of vierde :P

[afbeelding]
Hier rij ik voor Roy ten Napel, met die blauwe GRC. Roy werd later ONK Supersport kampioen zoals we allemaal weten...

[afbeelding]
Zomaar een foto van wat kennissen die aan de minibike aan het sleutelen zijn.

Ik weet wel dat als ik later een zoon krijg en ik er enigszins geld voor heb, dat hij dan ook mag gaan racen~!

Heb nog ergens filmpjes liggen die ik op DVD gezet heb, misschien dat ik ze een keer op Youtube zet. Is wel lachen :)

Leuk verhaal en leuke foto's :Y

En Joey Litjens, hoe zou het toch met hem gaan ?
 
Ik heb vanaf mijn tiende tot vijftiende met minibikes geracet. Ben begonnen op een Polini 911, deze had ik in 'bruikleen' van een kennis. Na 1 jaar ging hij zelf ook weer rijden en hebben we een ZPF gekocht, dat was toen echt geen competitiemateriaal. Het jaar daarna een Polini 911 gekocht, 6,2 pk voor in de Junior klasse. Deze heb ik twee jaar gereden, en toen kwam er een GRC RC 40, dit was echt de meest fijne minibike die ik gehad heb.
Ondertussen had ons pap ook nog een zelfbouwer gemaakt voor mijn broertje om in de Junior B mee te rijden. Er waren toen nog geen regels voor zelfbouw in de Junior klasse, dus moesten deze eerst nog bedacht worden. Broertje werd wel mooi clubkampioen van de NMMB bij de Junior B.

Vooral het laatste jaar was echt gezellig! Alle circuits afrijden met een oude Mercedes 307D bus die we gesponsord gekregen hadden van het bedrijf waar ons pap werkte. Deze had ons pap samen met zijn collega(die ook minibike races reed) omgebouwd tot soort van camper. Achterin hadden we flink wat plaats, onderin stonden de minibikes en daarboven een dikke houten plank waar we dan met 3 man op sliepen tijdens de weekenden :) Echt gezellig toen!

Het laatste jaar was ik ook erg competitief in mijn klasse, en reed toen toch niet tegen de minste jongens. Joey Litjens, Sam van Rens, Roy ten Napel en Marcel van Nieuwenhuizen waren wekelijks mijn concurrenten. Ben dat jaar 5e in de Junior A geworden, en mocht toen naar de 'grote jongens'. Maar door geld gebrek moesten we helaas stoppen met deze fantastische hobby...

Heb nog wel wat foto's van 'vroeger' :)

[afbeelding]
Close racing was meer regel dan uitzondering. Ik zit op de paarse GRC minibike met nummer 8.

[afbeelding]
Hier rij ik op kop van de wedstrijd in Texel, achter me rijden (in volgorde) Ronald Korbijn, Sam van Rens en Joey Litjens. Helaas lag ik twee of drie rondes later weer derde of vierde :P

[afbeelding]
Hier rij ik voor Roy ten Napel, met die blauwe GRC. Roy werd later ONK Supersport kampioen zoals we allemaal weten...

[afbeelding]
Zomaar een foto van wat kennissen die aan de minibike aan het sleutelen zijn.

Ik weet wel dat als ik later een zoon krijg en ik er enigszins geld voor heb, dat hij dan ook mag gaan racen~!

Heb nog ergens filmpjes liggen die ik op DVD gezet heb, misschien dat ik ze een keer op Youtube zet. Is wel lachen :)


Ja idd het is geen goedkope hobby meer.
Kost mij gemiddeld €.5 a €.600 per maand, inschrijfgeld, transport, diesel benzine voor de bike,s, eten en drinken onderweg en op de kartbaan, banden, kettingen en andere onderdelen.
Ik ga denk ik een Blata Elite 14 WS erbij nemen als reserve motor voor die jongen.
Lullig als je ver van huis bent en er gaat iets stuk dat het einde verhaal is.
 
Ik ga denk ik een reserve bike opsnorren, dan hoef ik niet als een malloot te sleutelen als er wat loos is.
 
Iemand hier toevallig ervaring met www.minibikeshop.nl :?

Ben op zoek naar een minibike voor mn toekomstige zoon *O*
 
is er een schema waar de wedstrijden gereden worden. ik vind deze sport ook wel mooi om te zien die kleine kereltjes die als gekken rond rijden geweldig.
 
Iemand hier toevallig ervaring met www.minibikeshop.nl :?

Ben op zoek naar een minibike voor mn toekomstige zoon *O*


Koop dan een Blata Elite ipv een chinees.
Met een chinees blijf je onderdelen verliezen en repareren, en een Blata koop je 2e hands al voor rond de €.500,00.
 
is er een schema waar de wedstrijden gereden worden. ik vind deze sport ook wel mooi om te zien die kleine kereltjes die als gekken rond rijden geweldig.


Volgens mij is Nijverdal bij jou in de buurt, en daar wordt op de kartbaan om de week elke zondag morgen 3 uur met minibike,s gereden.
 
Zo zie je maar weer dat zelfs een moderator niet ziet dat minibiken ook een echte motorsport is en dat je ook een KNMV licentie/startbewijs moet hebben en dat er Nederlands Kampioenschap gereden wordt.
En het niveau is zelfs vaak professioneler dan ZAC en Cup.
En ook een Arie Vos 4 voudig nederlands wegrace kampioen komt uit de minibike vandaan.
Dus Martell zet dit maar onder een sporttopic oid :W

Is het 50cc of meer?

Ik begreep namelijk dat het niet zo was, dus is er geen plek op voor MF. Dan blijft OT over.

Jammer dat er zo gemakkelijk geoordeeld wordt, terwijl iemand gewoon z'n best doet om de boel netjes en overzichtelijk te houden.
 
Is het 50cc of meer?

Ik begreep namelijk dat het niet zo was, dus is er geen plek op voor MF. Dan blijft OT over.

Jammer dat er zo gemakkelijk geoordeeld wordt, terwijl iemand gewoon z'n best doet om de boel netjes en overzichtelijk te houden.


De 2 takten zijn 40 tot 50cc en de viertakten gaan richting de 85cc en meer de puch zelfbouw gaat ook over de 70cc.
Maar wat ik wil zeggen dat het gewoon echte motorsport is en dat ook bekende coureurs vanuit de minibike wereld komen en zelfs Arie Vos toen hij al enkele onk titels op zak had zich ging bezighouden met minibike racing.
Ik wil ook duidelijk maken dat het geen speelgoedje is.
Dus had mss beter bij sport oid kunnen staan.
OT wordt het weer in een onbelangrijk hoekje gezet.
En ik had jou toch wat begripvoller ingeschat.
_O-
 
Is er in Nederland ook een kartbaan waar je mini bike's kan huren ent zoals een aantal in Belgie??

Heb het nu twee keer gedaan en is echt gaaf om te doen...
 
Is er in Nederland ook een kartbaan waar je mini bike's kan huren ent zoals een aantal in Belgie??

Heb het nu twee keer gedaan en is echt gaaf om te doen...


Nee minibike,s worden hier niet verhuurd, maar ik heb zelf wel een huurbike staan, maar die mag alleen bereden worden door de huurder in mijn bijzijn.
Want als ik hem gewoon mee geef dan is hij achteraf altijd stuk of plat gereden.
Maar ik zit elke zondag wel ergens op een indoor baan en dan kan ik hem altijd wel meenemen.
Is ook onze reserve bike.
Geef maar een PM als je interesse hebt en is dan leuker om hem met nog iemand te rijden, scheelt ook weer in de kosten.
 
Gisteravond is de bike van mijn zoon op de testbank geweest en hij leverde 9,4 pk aan het achterwiel en voor een luchtgekoelde motor is dat heel behoorlijk netjes.
Alleen de koppeling 400 tpm hoger afstellen, dan moet hij weer optimaal lopen.
Voor zondag komen er nieuwe banden onder ( PMT T41 en voor en achter de zelfde maat om het korte sturen op de indoor baan makkelijker te maken.
Nieuwe remblokken en remschijven en hij is weer helemaal top voor de wedstrijd in Poeldijk. *O*
 
Koop dan een Blata Elite ipv een chinees.
Met een chinees blijf je onderdelen verliezen en repareren, en een Blata koop je 2e hands al voor rond de €.500,00.

De kleine moet nog geboren worden :+ Is dus meer een babykamer meubel :P

Maar als ie wil gaan racen met minibikes dan zal ik je advies opvolgen ;)

En wat mij betreft mag dit topic naar het motorsport gedeelte :Y
 
Laatst bewerkt:
De kleine moet nog geboren worden :+ Is dus meer een babykamer meubel :P

Maar als ie wil gaan racen met minibikes dan zal ik je advies opvolgen ;)

En wat mij betreft mag dit topic naar het motorsport gedeelte :Y



Ben je al aan het oefenen of is ze al zwanger???????? *O*
 
Hoeveel kost een ochtendje rijden op een kartcircuit jullie eigenlijk? En betaal je per persoon, of per motor in het geval dat je met meerdere mensen op 1 motor rijdt?
 
meestal rond de 20euro...

Ik heb wel eens mijn minibike met een vriend 'gedeeld'... gewoon 1x inschrijven dan (dus per motor). Maar als je weer met 3 motoren komt dan hoef je maar 1x te betalen (per persoon). Over het algemeen zijn ze daar niet zo moeilijk mee ;)
 
De 2 takten zijn 40 tot 50cc en de viertakten gaan richting de 85cc en meer de puch zelfbouw gaat ook over de 70cc.
Maar wat ik wil zeggen dat het gewoon echte motorsport is en dat ook bekende coureurs vanuit de minibike wereld komen en zelfs Arie Vos toen hij al enkele onk titels op zak had zich ging bezighouden met minibike racing.
Ik wil ook duidelijk maken dat het geen speelgoedje is.
Dus had mss beter bij sport oid kunnen staan.
OT wordt het weer in een onbelangrijk hoekje gezet.
En ik had jou toch wat begripvoller ingeschat.
_O-

Ik weet dat de talenten van de toekomst van de minibikes komen hoor. Net als de toekomstige F1 champs nu op de kartbaan rondracen.

Het was alleen even lastig plaatsen, en bij twijfel val ik terug op een standaard regel: als je denkt dat het geen motor is (50cc of meer) dan is het geen motor :)

Niet meer en niet minder hoor. Wie weet wordt het nog eens verplaatst.
 
Vast wel haha.
De clou is net voor de top even gas los.
Maar gezellig.
Oja zit te denken om voor Kevin deze te gaan kopen *O* [afbeelding]

Dat zijn serieuze apparaten :Y

Jr mag blij zijn met zo'n pa. Ik mocht vroeger nauwelijks in de Opel Ascona rijden, zelfs al had ik een rbw :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan