Minibike racing

Rij je nog steeds en ook in de grote motorsport???
Zondag j.l is er in Poeldijk een endurance verreden voor minibikes en het animo was wel groot en was een enorm spectakel geworden, jongens zoals Scott Deroue, Bo Bendsneijder, Vasco vd Valk, Robert Schotman, Victor Steeman en verder de meeste kampioenen van de RAP reden mee, dus de 9e plaats voor mijn Kevin die ook 1 van de jongste deelnemers was is prima.
full
 
Rij je nog steeds en ook in de grote motorsport???
Zondag j.l is er in Poeldijk een endurance verreden voor minibikes en het animo was wel groot en was een enorm spectakel geworden, jongens zoals Scott Deroue, Bo Bendsneijder, Vasco vd Valk, Robert Schotman, Victor Steeman en verder de meeste kampioenen van de RAP reden mee, dus de 9e plaats voor mijn Kevin die ook 1 van de jongste deelnemers was is prima.[afbeelding]
Haha nee, ik rij al lang niet meer... 5e in de NMC in de Junior A geworden in 2001 en dat was het laatste jaar dat ik gereden heb... Minibikesport begon leuk als hobby, maar naarmate dat je sneller gaat kost het onderhoud ook meer (bandjes, remblokken, koppelingen en dan een crash af en toe...) En daarnaast reed mijn broertje ook al 3 jaar, en deze werd ook steeds sneller. De eerste 2 jaar nog bij de Junior B gereden op een zelfbouw puch maxi, en is daar nog kampioen mee geworden bij de NMMB (de bond voor RAP Holland) Maar deze is toen overgestapt op een Polini 911, en dat kostte dus ook weer veel geld...
Met een vader die maar gewoon monteur is, en weinig sponsoring, wordt het dan wel heel erg duur allemaal...
Jammer om te stoppen, vooral de eerste 2-3 jaar heb ik het erg gemist. Vooral omdat Niels en Ties vd Berg, waar we eerst bij in het team zaten, nog wel door zijn gegaan en je hier nog regelmatig updates van kreeg....
 
Laatst bewerkt:
Kan je stiekum vertellen dat het nu ook serieus geld kost, Kevin rijdt in de junioren B en heeft 2 Blata Ultima,s elke wedstrijd nieuwe bandjes, regenbandjes, slicks, kettinkjes, koppelingetjes, inschrijfkosten, trainingen en ga maar door.
Maar als ik hem zo zie genieten en zijn best zie doen dan gaan we lekker ermee door, heeft al een leuke prijzenkast in zijn kamer.
 
Kan je stiekum vertellen dat het nu ook serieus geld kost, Kevin rijdt in de junioren B en heeft 2 Blata Ultima,s elke wedstrijd nieuwe bandjes, regenbandjes, slicks, kettinkjes, koppelingetjes, inschrijfkosten, trainingen en ga maar door.
Maar als ik hem zo zie genieten en zijn best zie doen dan gaan we lekker ermee door, heeft al een leuke prijzenkast in zijn kamer.
Ja hoorde dat het alleen maar duurder is geworden sinds die tijd... Toen wij reden kenden we nog geen vermogenstestbank runs en bandenwarmers... :P
 
Zo ik wil het minibike racen weer even onder de aandacht brengen.
De 3e week van januari 2013 wordt weer de jaarlijkse endurance pocketbike,s verreden, maar dit keer niet in Poeldijk maar in Swalmen.
Deze keer wordt het groter aangepakt en gaan er ook grote jongens mee doen die door de minibike,s groot zijn geworden.
Namen worden later vermeld.
Mocht je zelf een minibike hebben schroom niet en kijk dan eens op het minibike forum waar en wanneer je kan rijden op een indoor kartbaan bij jou in de buurt.
Al is het maar om te proberen, het is vreselijk leuk en vermoeiend door de inspanning.
Op de indoor baan in Huizen van Coronel organiseer ik al jaren het indoor minibiken, voor de data en informatie kijk dan even op www.rgtuning.nl onder de kop minibike racing.
Dit jaar heeft Kevin het gewoon prima gedaan, jammer van de valpatrijen in de 2 voorlaatste wedstrijden waardoor hij een hoop punten misliep. Maar is toch 10e geworden in het NK kampioenschap Junioren B, maar de hele top van deze klasse ligt zeer dicht tegen elkaar aan, of je wordt 10e of je staat op het podium.
Vergeet niet dat ook een Rossi, Simoncelli, Bautista enz. ook begonnen zijn op de minimoto.
Kevin heeft ook het europees kampioenschap gereden in Zaragoza en is 7e geworden bij de junioren B met een standaard motor.
We kregen enkele dagen voor dit kampioenschap toestemming van de knmv om deel te nemen, dus te weinig tijd om zijn motoren aan de europese regelementen aan te passen.
Maar al met al een prima resultaat.
Volgend jaar gaat Kevin in de standaard 40cc rijden, dus mag hij met een watergekoelde motorrijden en meer vermogen. De reserve Blata Ultima heb ik inmiddels al omgebouwd naar waterkoeling en de eerste meters op Assen zijn ook al weggereden en de resultaten waren prima, ook in deze klasse kan hij voor podium gaan rijden.
Hebben jullie vragen oid, schroom niet vraag het maar.
 
Om een beetje te helpen bij het promoten van het minibike-wegracen, hier een leuk gekleurd filmpje met oa Super Sic (R.I.P)


Hij staat als tweede van rechts, op de foto, aan de startlijn. *O*

full



Even voor het plaatje: ben zelf 1.90 m, weeg meer dan 90 Kg en rij zo’n 30 jaar motor. Past prima hoor! :Y

Dit is mijn inziens een perfecte sport om in de winter in vorm te blijven tegen zeer lage kosten ten opzichte van de grote motoren. je kan elke week wel ergens trainen.

Martin Domburg (Domburg Racing) oa ging jullie al voor.
Dat Martin zich op z’n minimoto helemaal uitleeft is duidelijk te merken. Lees vooral even deze twee mooi geschreven wedstrijdverslagen, want dan kan ik me goed voorstellen dat je ook geprikkeld wordt.

NK Stadskanaal 1 september 2012:
http://www.domburg-racing.nl/nieuws.php?ni=211

NK Juniorttrack Assen 29 september 2012:
http://www.domburg-racing.nl/nieuws.php?ni=213


Zoals Kevinblade al zei, vandaag de dag gaat het er allemaal wat professioneler aan toe. Wij, als volwassenen, rijden allemaal op italiaanse fabrieks-machines!

Voorlopige trainingskalender:
Voor op de plaatselijke indoor-kartbanen.
Rij-tijden zijn meestal van 10.00h – 13.00h (tenzij anders staat aangegeven).
Deze lijst wordt nog langer, dus zet dit bericht in je favorieten.

2012:
Zondag 21-10 Huizen
Zondag 21-10 Nijverdal (9.00h-12.30h)
Zondag 21-10 Assen (outdoor!) 11.00h-17.00h
Maandag 22-10 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Woensdag 24-10 Assen (outdoor!) OPSTAPDAG http://www.rap-holland.nl/component/artforms/?formid=2
Zaterdag 27-10 Lekkerkerk, rijden op skeelerbaan, 14.00h-17.00h (outdoor, €10,-)
Zondag 28-10 Groottebroek
Maandag 29-10 Zaltbommel (19.00h-20.30h)

Zondag 4-11 Poeldijk (10.30h – 13.30h)
Maandag 5-11 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 11-11 Nijmegen
Zondag 11-11 Grootebroek
Zondag 11-11 Huizen
Maandag 12-11 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 18-11 Roosendaal
Zondag 18-11 Nijverdal
Zondag 18-11 Swalmen
Maandag 19-11 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 25-11 Nijmegen
Zondag 25-11 Grootebroek
Maandag 26-11 Zaltbommel (19.00h-20.30h)

Zondag 2-12 Poeldijk (10.30h – 13.30h)
Zondag 2-12 Roosendaal
Maandag 3-12 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 9-12 Nijmegen
Zondag 9-12 Grootebroek
Zondag 9-12 Huizen
Maandag 10-12 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 16-12 Goes
Maandag 17-12 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 23-12 Nijmegen
Maandag 24-12 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 30-12 Grootebroek
Maandag 31-12(?) Zaltbommel (19.00h-20.30h)

Kalender 2013:
Zondag 6-1 Poeldijk (10.30h – 13.30h)
Zondag 6-1 Nijmegen
Maandag 7-1 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 13-1 Huizen
Maandag 14-1 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 20-1 Swalmen (ENDURANCE-RACE)
Zondag 20-1 Nijmegen
Maandag 21-1 Zaltbommel (19.00h-20.30h)

Zondag 3-2 Nijmegen
Maandag 4-2 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 10-2 Huizen
Zondag 17-2 Nijmegen
Maandag 18-2 Zaltbommel (19.00h-20.30h)

Zondag 3-3 Nijmegen
Maandag 4-3 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 10-3 Huizen
Zondag 17-3 Nijmegen
Maandag 18-3 Zaltbommel (19.00h-20.30h)
Zondag 31-3 (?) Nijmegen

In april start het Nederlandskampioenschap weer in diverse klassen.

Check (bij ons of de plaatselijke indoor-kartbaan) voordat je komt altijd even de datum en de tijden. Deze kunnen afwijken. (zelden)
Op Asssen is soms een race-licentie vereist. :?
Aan deze lijst kunnen geen rechten verleend worden. :r

.

De meest recente en ge-update versie van de meest complete
minimoto trainings-agenda inclusief adressen, prijzen etc. vind hier:

minibike-forum.nl • Toon onderwerp - WINTER-AGENDA 2012-2013, met prijzen, ALLE BANEN COMPLEET

.
 
Laatst bewerkt:

Filmpje van de verreden training op de buitenbaan van Vledderveen Stadskanaal.
Zal dit jaar wel de laatste keer zijn om buiten te trainen.
Kevin was de camera man en reed ook braaf achter veel rijders aan, en hij kon nu ook vast wennen aan zijn watergekoelde Blata Ultima, meer vermogen dan de luchtgekoelde junior B motor.
Zijn pr heeft hij ook even ruim aangescherpt van 49.9 sec naar 47.6 sec, dus na wat afstellingen zat er behoorlijk gang in de combinatie Kevin/Ultima.
Hij kon nu ook lekker trainen met rijders m/v uit zijn nieuwe klasse van het nieuwe wegrace seizoen de standaard 40.
Verschil is dat hij nu watergekoeld mag rijden andere uitlaat en dus meer vermogen.
We gaan de goede kant op *O*
 
Zondag 04-11-2012 in Poeldijk wezen trainen en het is daar traditie om de dag af te sluiten met een wedstrijd van de snelle en minder snelle groep.
Kevin reed nu voor het eerst in de snelle groep mee, waaronder Jorel Boerboom, timo Wieme, Daniel Korb en Bo Bendsneyder.
Ging prima pakte een goede start en won met ruime voorsprong van de rest.
Reed nu voor het eerst met zijn watergekoelde Blata Ultima indoor.
Aanstaande zondag zijn we te vinden in Huizen bij de indoorkartbaan van Coronel.

onboard filmpje van de wedstrijd, op de motor van Kevin.

 
Vet filmpje! Lijkt verrekus hard te gaan! Lijkt me erg leuk om te doen..


Gaat ook serieus hard, bij het omleggen van een S bocht komen de beide wielen gewoon los van de grond, die gasten ontwikkelen een extreem gevoel voor de motor


Deze link is op het zelfde moment vanaf de zijlijn gefilmt, en de cameraman is dan ook de winnaar van de race en is 12 jaar oud.


 
Laatst bewerkt:
Dit filmpje is zondag 11-11-2012 gemaakt door Kevin bij de indoor kartbaan van Coronel in Huizen.

 
De inschrijving voor de minibike endurance race op 20 januari is vol, we hebben 25 teams aan de start en heel erg veel wegracetoppers zijn aanwezig zoals een Koen Zeelen, Scott Derou, Bo Bendsneyder, en noem maar op.
Ik probeer de deelnemerslijst hier aan toe te voegen, gaat iig een heel spectakel worden.
full
 
Scott Deroue, Brian Schouten, Livio Loi, Bo Bendschneider en Kevin Groeneveld komen zie ik. :} :9~ *O*
 
Laatst bewerkt:
Scott Deroue, Brian Schouten, Livio Loi, Bo Bendschneider en Kevin Groeneveld komen zie ik. :} :9~ *O*


Mijn dank is groot voor je werk :} .
En er komen idd hele grote namen, vergeet niet jongen als Bryan Schouten, Ryan van de Lagemaat, het wordt een uniek evenement.
 
Ik dacht net.. Ruud een weekendje weg. :? :+

Zou het topic trouwens niet nog beter een plaatsje bij liefhebbers van [CATEGORY=3]Motorsport[/CATEGORY] kunnen krijgen. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht net.. Ruud een weekendje weg. :? :+

Zou het topic trouwens niet nog beter een plaatsje bij liefhebbers van [CATEGORY=3]Motorsport[/CATEGORY] kunnen krijgen. :?


dit topic was eerst verwijderd omdat ze dit niet onder motorfietsen konden plaatsen, toen ging het naar off topic en nu naar sport, ik vind alles best.
 
Video verslag wedstrijd snelle rijdersgroep Poeldijk 2 december.
Kevin ging na de winst van de vorige keer nu vanuit het middenveld starten, maar wist toch de wedstrijd te winnen met zijn Blata Ultima.
Nieuw p.r gereden in Poeldijk van 1.09,065 min.

 
Terug
Bovenaan Onderaan