Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Halflive heeft wel gelijk. Ik heb ooit eens op een diesel met zijspan gereden.
Het was een Citroen AX blok welke ook inderdaad niet vooruit te branden was.
Een blok van een eend zal niet meer prestaties leveren denk ik.

Dan maar op benzine, want ik vind het erg prettig als er wat gebeurd als het gas open gaat.
 
Het Subarublok in het Ural frame is gewoon een benzine uitvoering. De lage top zal eerder komen door de overbrenging van de Uralversnellingsbak dan dat het motortje gebrek aan vermogen heeft. Ik heb trouwens eens een zelfde combinatie gespot met een VW 1600 blok en dat reed als de brandweer.

Wat te denken van de Enigma met het Alfablok. De stelling dat een automotor ongeschik is voor een motorfiets is al jaren geleden door Münch geparreerd door een 1200CC NSU blok toe te passen. Een Mammut van een machine. voor de liefhebber ;) MUNCH MAMMUT 1200 TTS
 
Of een mooie luchtgekoeld 6 cillinder in lijn diesel van 6 ltr. uit een Magirius Deutz, beetje oost en beetje west
 
hmmm..

tja...

dan valt dit opeens een beetje tegen:

Foto-YSV4U3TZ.jpg


Foto-MF6ZFEJJ.jpg


Foto-VC6BU6UD.jpg


Geen diesel, onhandig in een auto (al schijnt er ook een reeks auto's mee uitgerust te zijn in de jaren 60), maar twee cylinders met zij-kleppen, technologie van 80 jaar geleden en nog voorzien van een twijfelachtige reputatie ook.... -O-



....Maar gelukkig nog wel Russisch, en naar het schijnt past het zo in het frame. O-) :P
 
Laatst bewerkt:
Tip: als je ze laat honen, staat de standaard op 0,06 tot 0,09 mm volgens mij. Ik ben toen bovenaan gaan zitten, dat had wel een tandje minder gekund heb ik altijd het gevoel gehad. Niet hard te onderbouwen maar puur gevoelsmatig dus.

En let erop dat je de oliepomp goed in elkaar zet bij het terug monteren, dat was bij mij dus niet gebeurd door de vorige eigenaar :X :X
 
Tip: als je ze laat honen, staat de standaard op 0,06 tot 0,09 mm volgens mij. Ik ben toen bovenaan gaan zitten, dat had wel een tandje minder gekund heb ik altijd het gevoel gehad. Niet hard te onderbouwen maar puur gevoelsmatig dus.

En let erop dat je de oliepomp goed in elkaar zet bij het terug monteren, dat was bij mij dus niet gebeurd door de vorige eigenaar :X :X

olie.. altijd handig ;)

Ik heb inmiddels een doorkijk-blok:
Foto-WVR3GFWQ.jpg


zonder carterpan:
Foto-EICMVFNE.jpg


maar met de bewuste oliepomp:
Foto-SGDMUBVP.jpg


en een zeefje:
Foto-V3PZKBHY.jpg


als voornaamste wapen tegen
Foto-K3ZRLETG-1.jpg

deze massieve laag bezonken "bosgrond" in het carter. *O*

en voor het echte "Rusgevoel" kun je natuurlijk proberen om hiermee:
Foto-TACL7OJC.jpg

je kleppen te stellen.

(Maar gelukkig is gewoon vervangen ook niet verboden :X )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan