MF Gooi en Vechtstreek deel *91*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het circuit wordt heel anders gereden dan op de openbare weg :Y :Y :Y :Y

En het ziet er toch niet uit, textiel op het circuit _O- _O- _O- _O-
Het gaat mij er niet om hoe het er uit ziet. Ik vind het belangrijk dat ik beter leer rijden. Als ik rij, zie ik toch niet wat ik aan heb :P nee, maar zonder dollen, kan iemand me dan uitleggen wat er precies beter is aan leer t.o.v het huidige textiel :? De politie rijdt toch ook in textiel? En iets anders, een slecht zittend leer pak lijkt mij ook niet bevorderlijk, tegen een goed passend textiel. Note: ik heb wel 4 textielpakken, en was niet voornemens om een leren pak te kopen in de nabije toekomst.
 
De reden voor het leer @ circuit is volgens mij dat leer een betere glijslijtage eigenschap heeft.

Bij een leren pak blijven (afhankelijk hoe strak het pak zit) de pads beter op hun plek zitten.. en gezien het vrij lastig is om bij iedereen te moeten bepalen of het pak strak genoeg is etc.. is het gemakkelijker om gewoon al het textiel te bannen.. daarbij hebben textiele pakken eigenlijk nooit kneesliders. Ze zijn er wel, maar die zie je niet veel.
 
Ah zo ja ik heb een textiel pak(zwart). Vooral gekocht omdat ik tijdens het lessen moest rijden en ik toen nog niks wist over welke kleur mijn motor ging worden enzo. Maar nu ik dat weet(groen) wil ik inderdaad naar een pak kijken.

Tips over 1-delig/2-delig of merken die ik sowieso niet of juist wel moet hebben? :)
Als je voor een pak gaat, ga dan voor een goeie van een gerenomeerd merk. Zijn meestal de pakken die je ook in de racerij tegen komt en doorgaans helaas ook een stuk duurder.

De goedkopere merken zijn gewoon minder goed. Ik heb slechte ervaringen met jassen van Difi (motoport) die op de naad uitscheuren bij een klappert. Broek was na 3 crashes daarentegen nog niet door...

Voor mij geen Difi meer dus (alhoewel ik er nu nog wel mee rij :') )

Probiker en Büse hebben ook goedkope pakken die ik liever laat liggen, wat niet wil zeggen dat die per definitie slecht zijn.
 
Als je voor een pak gaat, ga dan voor een goeie van een gerenomeerd merk. Zijn meestal de pakken die je ook in de racerij tegen komt en doorgaans helaas ook een stuk duurder.

De goedkopere merken zijn gewoon minder goed. Ik heb slechte ervaringen met jassen van Difi (motoport) die op de naad uitscheuren bij een klappert. Broek was na 3 crashes daarentegen nog niet door...

Voor mij geen Difi meer dus (alhoewel ik er nu nog wel mee rij :') )

Probiker en Büse hebben ook goedkope pakken die ik liever laat liggen, wat niet wil zeggen dat die per definitie slecht zijn.
Ik heb een Rev'it pak (en hier nog een paar andere geloof ik). Dat is een goede combi van prijs/kwaliteit in mijn ogen :Y

Maar inderdaad, beter een iets duurder pak dat tegen een stootje kan. En het liefst meerdere keren :P Al hoop je dat niet nodig te hebben -O-
 
Het gaat mij er niet om hoe het er uit ziet. Ik vind het belangrijk dat ik beter leer rijden. Als ik rij, zie ik toch niet wat ik aan heb :P nee, maar zonder dollen, kan iemand me dan uitleggen wat er precies beter is aan leer t.o.v het huidige textiel :? De politie rijdt toch ook in textiel? En iets anders, een slecht zittend leer pak lijkt mij ook niet bevorderlijk, tegen een goed passend textiel. Note: ik heb wel 4 textielpakken, en was niet voornemens om een leren pak te kopen in de nabije toekomst.
Textiel wil nog wel eens door en/of open scheuren bij een lange glijer. Leer in principe niet (tenzij je een slecht pak hebt en de naad los laat). Zelfs na meerdere glijers hoeft het leer niet door te zijn.

Textiel gaat ook vaak smelten door de wrijvingswarmte, leer niet...
 
Het gaat mij er niet om hoe het er uit ziet. Ik vind het belangrijk dat ik beter leer rijden. Als ik rij, zie ik toch niet wat ik aan heb :P nee, maar zonder dollen, kan iemand me dan uitleggen wat er precies beter is aan leer t.o.v het huidige textiel :? De politie rijdt toch ook in textiel? En iets anders, een slecht zittend leer pak lijkt mij ook niet bevorderlijk, tegen een goed passend textiel. Note: ik heb wel 4 textielpakken, en was niet voornemens om een leren pak te kopen in de nabije toekomst.


Als je je knie aan de grond rijdt is het beter om leer met kniepads te hebben, textiel gaat zo snel stuk :+

Maar even serieus:

Voor woon-werk verkeer gebruik ik textiel (als je veel rijdt wel een beetje kwaliteit kopen, anders moet je zo vaak nieuw halen). In de zomer als het lekker warm is vind ik leer het lekkerste zitten, maar voor woon-werk blijf ik dan wel in textiel.

Ik heb zowel een 2-delig als een 1-delig pak gehad, mijn ervaring is dat een 1-delig pak lekkerder zit. Maar dat is persoonlijk.
 
Ik zwaai dit deeltje alvast uit :W :W

Over pakken gesproken, ik heb 1 leren pak (combi) van MQP en 2 textielen jassen en 1 textiel broek. Leer vind ik prettiger dragen maar dat komt in mijn geval ook omdat het strakker zit dan m'n textielen pakken :+




Tot in deel 92 :W
 
Middag :W

Bart: gefeliciteerd met je vaste contract. Altijd lekker *O*

Sportschool keek vreemd op toen ik binnen kwam.... kennen we u? tuurlijk. ben hier in juni 2010 nog geweest :$

Pakken: Leer zit veel lekkerderder doordat het beter aansluit en textiel is praktischer.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat leer goede glij-eigenschappen heeft, ik vind het wel vreemd dat je dus per sé in leer moet komen, ook al hangt het aan alle kanten los om je heen. Van die knee-pads vind ik wel weer een goede ja. Ow, uitstapje deeltje 100 *O*
 
Ik begrijp dat leer goede glij-eigenschappen heeft, ik vind het wel vreemd dat je dus per sé in leer moet komen, ook al hangt het aan alle kanten los om je heen. Van die knee-pads vind ik wel weer een goede ja. Ow, uitstapje deeltje 100 *O*
Leer blijft beter op zijn plaats (er vanuit gaande dat het een passend pak is). Verder zijn de glijeigenschappen beter waardoor ze dat dus verplicht stellen. Is geen garantie, maar wel enige zekerheid ;)
 
In het bos op de motoren *O*

Al kan dat over twee weken ook al natuurlijk O-)
Ik ga mee *O* te paard :P

Ze mogen er toch wel van uit gaan dat iemand een 'passend' leren pak aan doet; dat spreekt toch voor zich?! Laarzen moeten ook passend zijn, drie maten te groot is ook niet prettig/veilig rijden, maar dat staat ook niet expliciet genoemd. ;)
 
Textiel wil nog wel eens door en/of open scheuren bij een lange glijer. Leer in principe niet (tenzij je een slecht pak hebt en de naad los laat). Zelfs na meerdere glijers hoeft het leer niet door te zijn.

Textiel gaat ook vaak smelten door de wrijvingswarmte, leer niet...

Ik ga ook voor textiel (na lang een Probiker leren pak te hebben gehad). Ik gebruikte leer met name omdat het gewoon relaxed zat en omdat het het veiligste was. Echter, ik ben het zo zat om atlijd een regenoverall mee te moeten nemen. (mede omdat mijn textiel niet meer voldoet aan waterdichtheid)

Dus, een nieuw pak. Mijn vorige pak was een Evolution (400 euro) textiel en dus een Probiker (600 euro) leren pak. En ik ben nu toch écht op zoek naar iets duurzaams, veel comfort en een goede aftercare. En kom daar nu uit op Rukka. En Rukka heeft voor sommige van haar pakken (die helaas ook duurder zijn) een speciaal materiaal. Armacor.

Definitie Armacor volgens BMW:

Armacor (GORE-TEX® Armacor)
A new kind of highly tear-resistant material combining Kevlar® and Cordura® with the first class weather properties of GORE-TEX® in a 3-layer laminate.

Klinkt goed. De ADAC heeft het in 2002 getest in verhouding met leer en kwam evengoed uit de bus als een leren pak met een dikte van 1.4 mm.

Nu is dat al een tijdje terug en ik weet niet precies hoe veel er veranderd is in de verhouding armacor vs leer, maar ik ben er wel van overtuigd dat armacor 'the next best thing' is naast leer.

Om een lang verhaal kort te maken:

Mijn volgende pak wordt er een met Armacor.
 
Middag :W

Bart: gefeliciteerd met je vaste contract. Altijd lekker *O*

Sportschool keek vreemd op toen ik binnen kwam.... kennen we u? tuurlijk. ben hier in juni 2010 nog geweest :$

Pakken: Leer zit veel lekkerderder doordat het beter aansluit en textiel is praktischer.

Goed bezig man. *O*

Ik is gisteren weer druk bezig geweest met Krav Maga.
Examens komen er aan. Dus was een intensieve les, aan het einde nog met mesaanvallen gewerkt.

Leuk aansluitend filmpje:
:+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan