Het grote kleine Kawasaki KLX250 topic

Blue_eyes

MF veteraan
15 aug 2008
17.779
9
Aangezien er voor de Kawasaki KLX250 nog geen eigen topic bestaat en ik onlangs een 2011 model besteld heb, open ik dan ook maar meteen een topic geweid aan de KLX250.

imagestream.jpg


KLX25012.jpg


Een bespreking van de KLX250 staat op Motorfreaks

Een (Duitstalige) bespreking die naar mijn mening exact beschrijft wat de KLX250 te bieden heeft en wat mij zo aanspreekt vind je hier

En kijk dan meteen even naar het bijbehorende filmpje! :]

De kawasaki Nederland site voor de KLX250 vind je hier

Filmpje van de KLX250 in zijn natuurlijke habitat: klikkerdeklik

Leuke vergelijkende test van vier 2010 dual sports (Suzuki DR200, Honda CRF230L, Yamaha WR250 en de Kawasaki KLX250) op Youtube:
(hou wel in gedachten dat men in de USA nog steeds de carburateur versie levert, terwijl in Europa sinds 2009 de injectie versie wordt geleverd)



Leuke accessoires:

Shop | Wheeling Cycle Supply (achterlicht / tail tidy)

Aftermarket Motorcycle Parts | Motorcycle Accessories | J&P Cycles





Mochten er meer mensen een KLX250 hebben, of anderszins geïnteresseerd zijn in dit motortje dan ben je uiteraard van harte welkom op dit topic.

Meer info volgt binnenkort.
 
Laatst bewerkt:
The wall of fame​


gassen (zijn vrouw haar KLX250)
full


MaartenGSXR
[plaatje ontbreekt nog]

Blue_eyes
full



YAMAHA 125 cc
p1030792p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jep, ik rij met een KLX250 van 2009 in het groen! Heerlijke motor en staat goed zijn mannetje op het onverharde ;)
 
Jep, ik rij met een KLX250 van 2009 in het groen! Heerlijke motor en staat goed zijn mannetje op het onverharde ;)


Hey, leuk, een eerste post! Welkom Maarten! *O*

Heb je ook foto's? Dat zou leuk zijn om ieder's KLX250 in de OP te zetten.

Woensdag krijgt m'n dealer hem binnen, dus do of vrijdag kan ik erop rijden. Verheug me er enorm op. Heb hiervoor twee Yamaha Trickers gehad, dus ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot een Trickertje.

Ik ben op zoek naar een Renthal stuurbeschermertje, zo'n rol voor op je stuurstang. Weet jij waar ze die verkopen en welke lengte ik dan moet hebben?

Verder ben ik ook benieuwd naar het verbruik, niet vanwege de kosten, maar vanwege de afstand die je op 1 tank kan rijden.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de KLX. Kan je daar wat meer over vertellen?

Ik heb dit liftje gekocht om hem met het achterwiel van de grond te kunnen stallen, altijd handig wanneer je de ketting moet smeren.

full
 
Waar het allemaal mee begonnen is. (1979/80
Zo werd deze aangeprezen door Mr Kawasaki:
full



Staan er nu twee thuis, 1 van mijn vrouw en 1 van mijn zoon.
Onderstaande is van mijn vrouw (inmiddels is de koplamp en het voorspatbord vervangen) Koplamp wordt nog een keer vervangen door een origineel uitziende.

full
 
Laatst bewerkt:
Welkom Mr. Wilson!

Prachtig die folders/foto's uit de oude doos, de techniek is veel veranderd, maar het design is op hoofdlijnen het zelfde gebleven. Die 110 Kilo spreekt me wel aan, maar ja, dat zijn de kosten van vooruitgang, er moet steeds meer op dus dat weegt het nodige.

Ik zie dat jij ook een zwak hebt voor klassiekers, en verstand hebt van techniek. Da's altijd handig met motoren als hobby.
 
Welkom Mr. Wilson!

Prachtig die folders/foto's uit de oude doos, de techniek is veel veranderd, maar het design is op hoofdlijnen het zelfde gebleven. Die 110 Kilo spreekt me wel aan, maar ja, dat zijn de kosten van vooruitgang, er moet steeds meer op dus dat weegt het nodige.

Ik zie dat jij ook een zwak hebt voor klassiekers, en verstand hebt van techniek. Da's altijd handig met motoren als hobby.
Dat moet wel als je wil blijven rijden :$ .
Maar je moet zo links en rechts wel eens wat onderdelen op "voorraad" leggen omdat je de problemen van die dingen kent. En sommige problemen worden gemodificeerd om er vanaf te komen en te blijven.
 
Hey, leuk, een eerste post! Welkom Maarten! *O*

Heb je ook foto's? Dat zou leuk zijn om ieder's KLX250 in de OP te zetten.

Woensdag krijgt m'n dealer hem binnen, dus do of vrijdag kan ik erop rijden. Verheug me er enorm op. Heb hiervoor twee Yamaha Trickers gehad, dus ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot een Trickertje.

Ik ben op zoek naar een Renthal stuurbeschermertje, zo'n rol voor op je stuurstang. Weet jij waar ze die verkopen en welke lengte ik dan moet hebben?

Verder ben ik ook benieuwd naar het verbruik, niet vanwege de kosten, maar vanwege de afstand die je op 1 tank kan rijden.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de KLX. Kan je daar wat meer over vertellen?

Ik heb dit liftje gekocht om hem met het achterwiel van de grond te kunnen stallen, altijd handig wanneer je de ketting moet smeren.

[afbeelding]


Ik ben onlangs nog binnen geweest bij de kawa dealer voor wat schoonmaakproducten en heb toen 2 stuurbeschermers( schuim ) zien liggen officieel van Kawasaki, die bestemd waren voor een KLX450R, maar deze passen ook op onze KLX250 . Je hebt ze in 2 formaten dik ( kort) en smaller ( lang). Mijn verbruik heb ik nog niet getest, ik gebruik de motor dagelijks voor woon- werkverkeer en ritjes in het onverharde. Ik vermoed dat het ergens rond de 250 ligt op een volle tank, maar dat varieerd dan wel weer naargelang je rijstijl ;)
 
Ik ben onlangs nog binnen geweest bij de kawa dealer voor wat schoonmaakproducten en heb toen 2 stuurbeschermers( schuim ) zien liggen officieel van Kawasaki, die bestemd waren voor een KLX450R, maar deze passen ook op onze KLX250 . Je hebt ze in 2 formaten dik ( kort) en smaller ( lang). Mijn verbruik heb ik nog niet getest, ik gebruik de motor dagelijks voor woon- werkverkeer en ritjes in het onverharde. Ik vermoed dat het ergens rond de 250 ligt op een volle tank, maar dat varieerd dan wel weer naargelang je rijstijl ;)

:? Met een volle tank 250 km...?! Het tankje bevat 7,7 liter, dat komt dus neer op 1 op 32 ....

Haha, nog even en hij máákt benzine! _O-

Dat hij erg zuinig rijdt had ik al gelezen en gehoord, maar zo zuinig! Alleen maar goed, ik heb er een hekel aan om continue rond te rijden met het gevoel van ow ow ik moet zo snel mogelijk een tankstation vinden.

Morgen komt 'ie bij de dealer binnen als het goed is, zie ik zo'n motortje voor het eerst in het echt. Ik heb hem n.l. nog nooit in het echt gezien, ik ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
:? Met een volle tank 250 km...?! Het tankje bevat 7,7 liter, dat komt dus neer op 1 op 32 ....

Haha, nog even en hij máákt benzine! _O-

Dat hij erg zuinig rijdt had ik al gelezen en gehoord, maar zo zuinig! Alleen maar goed, ik heb er een hekel aan om continue rond te rijden met het gevoel van ow ow ik moet zo snel mogelijk een tankstation vinden.

Morgen komt 'ie bij de dealer binnen als het goed is, zie ik zo'n motortje voor het eerst in het echt. Ik heb hem n.l. nog nooit in het echt gezien, ik ben benieuwd.

Shit ja, nee, dat is de actieradius van mijn Ninja. Nee, de klx zal iets rond de 130 km zijn en dan gaat bij mij het lampje al branden. ;)
 
Ben ook wel benieuwd hoe die rijdt, binnenkort denk ik maar eens een proefrit maken :Y

Het is geen KTM hè, het is een underpowered speelfietsje, dus verwacht geen serieus KTM achtig karakter, anders zul je snel teleurgesteld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen KTM hè, het is een underpowered speelfietsje, dus verwacht geen serieus KTM achtig karakter, anders zul je snel teleurgesteld zijn.

dat weet ik ;) maar zoek gewoon voor dagelijks vermaak/gebruik een leuke speelfiets, ben die racers gewoon zat en ik wil ook gewoon es kunnen baggeren als ik daar zin in heb zonder dat ik altijd maar eerst alles hoef op te laden en met de auto mee te nemen ;)

en die klx heeft dan wel niet zoveel vermogen, daar heb ik dan nog de KTM voor, maar volgens mij kan je klx makkelijk offroad ritjes rijden en je dagelijks prima vermaken
 
dat weet ik ;) maar zoek gewoon voor dagelijks vermaak/gebruik een leuke speelfiets, ben die racers gewoon zat en ik wil ook gewoon es kunnen baggeren als ik daar zin in heb zonder dat ik altijd maar eerst alles hoef op te laden en met de auto mee te nemen ;)

en die klx heeft dan wel niet zoveel vermogen, daar heb ik dan nog de KTM voor, maar volgens mij kan je klx makkelijk offroad ritjes rijden en je dagelijks prima vermaken

Zeker weten. Kijk op YouTube maar eens naar de filmpjes, er kan "serieus" recreatief mee geragd worden!
 
Zeker weten. Kijk op YouTube maar eens naar de filmpjes, er kan "serieus" recreatief mee geragd worden!

zit ik toevallig al ff te kijken ;)
Ik weet dat lemstra er eentje had staan als demo, dus binnenkort maar eens kijken of ze die nog hebben zodat ik ff een proefritje kan maken :)
 
zit ik toevallig al ff te kijken ;)
Ik weet dat lemstra er eentje had staan als demo, dus binnenkort maar eens kijken of ze die nog hebben zodat ik ff een proefritje kan maken :)

Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen! Mijn Ninja staat nu onder het stof... sinds de dag dat mijn klx toegekomen is ;)
 
Zo, vrijdagmiddag, de KLX250 staat nu echt binnen.

full


Meteen Acerbis handkappen op laten zetten, stuurrol en skidplate staan op nalevering.

Nu ff uitzieken en hopenlijk dit weekend al de eerste ritjes maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan