Het grote kleine Kawasaki KLX250 topic

Hallo klx'ers ,

Heb nog een origineel stuur met rol en Acerbis handkappen liggen. Vrpr € 50,=

Gr Rob.
full
 
Bij het opruimen van m'n garage kwam ik dit DRC HC2 motorfiets liftje nog tegen. Gebruikte ik altijd voor de KLX250.

Voor 35,- issie van jou, excl. verzendkosten.

!CBFk9-gEGk~$(KGrHqUOKpQE0U0uCNQBBNGOIOTdKQ~~_12.JPG


!CBFk9-gEGk~$(KGrHqUOKpQE0U0uCNQBBNGOIOTdKQ~~_12.JPG


!CBFk-ywEWk~$(KGrHqUOKoYEz!t)k(BfBNGOIQ0+ZQ~~_12.JPG


!CBFk+Qw!Wk~$(KGrHqIOKigEzQnQ00d0BNGOISbs6!~~_12.JPG


!CBFlFpwB2k~$(KGrHqMOKj0EzlMlwGjYBNGOIn3Rlw~~_12.JPG


!CBFlH5!EWk~$(KGrHqYOKj!EzJ5rOFl7BNGOIv!NcQ~~_12.JPG


Fillumpie:


Volgens de fabrikant:

•Top plate is height adjustable to fit under most minis and full size dirt bikes.
•New design makes for easy operation with long durable double-levered jack pedal.
•Easy safety hook system prevents accidents.
•Pivot your bike for easy maneuverability.
•Second generation "Height Control Lift Stand" offers rugged and durable performance unmatched by any other brand.
•Maximum lifting weight is 330 pounds
•245mm – 350mm (9.5” to 14”) height


Kan het zelf niet beter zeggen.

EU 92,- betalen mag ook, dat kan hier: http://webshop.motocrossshop.nl/drc-hc2-lift.html

:) :)
 
En een karterbescherming van aluminium . Ook een originele klx.
Vrpr €25,=

Edit, verkocht

Gr Rob
full
 
Laatst bewerkt:
~
zou deze ook passen op een 1997 klx 300R?[/quote

De plaat wordt aan de onderzijde van frame en uit het midden bij het linksysteem in
totaal met 4 boutjes bevestigd. Mijn 300 uit 1998 had daar ook schroefpunten zitten.

Kijk anders even of jou klx die ook heeft, ik verwacht van wel.

Gr Rob
 
Mocht het bij vanlierde niet doorgaan, wil ik deze plaat wel van je overnemen. Vrouw wil de motor nog wel eens plat leggen en dan is zo'n plaat welkom, tevens rijden we 1x per jaar in Noord-Frankrijk waar nogal wat stenen rond en opvliegen en dan is dit misschien wel noodzaak.

Waar het allemaal om ging:
vandaag de Offroad test gedaan. Dat viel echt me helemaal niet tegen. En ik ben wat gewend, rij ook nog met een KTM450EXC 2008.
Motortje stuurt erg makkelijk, vermogen genoeg om leuk rond te toeren/raggen. Gaat niet echt snel van de plek maar eenmaal goed op gang houd deze de gang er ook wel in. Ktm gaat echt hard vanaf de start en blijft gaan, Klx is qua start niet te vergelijken. Maar het rijgemak is verrassend. Leuk driftent de bochten door in 3 of 4de versnelling (zanderige ondergrond) bij +/- 7-8000 rpm. Ligt natuurlijk geen echte enduroband op, dus de grip is er niet echt.
Je moet de motor goed op toeren houden , ruim boven de 6000rpm , om te krijgen wat je wil. Kom je een stuk lager dan is de fut eruit (lijkt een beetje op de 125cc crossers van vroeger), terugschakelen is dan het devies. Motor is erg koersvast, ging met een gangetje van boven de 100kmh (op de teller die "wat" overdrijft volgens mij) over de zandpaden en de motor bleef heerlijk stabiel. Bij een paar grote gaten (die de KTM moeiteloos slikt) had ik de achtervering aan zijn eind zitten. Compressie moet dus een stukje nog een stukje hoger (staat nu op 12 clicks) of misschien wel een zwaardere veer, als de demping dit aan kan. Mijn vrouw zal dit echter nooit merken ;). Voorvering is niet fout, doet wat deze doen moet. Voetsteunen zijn te smal, daar komen ook nog andere op. En dan moet ik nog van die afschuwelijke achterflap af. Een keer kijken of er geen ander spatbord op past (enduro-achtig). En er horen, om echt Offroad te gaan, toch wel een paar goede noppenbanden onder. Niet te breed zodat je altijd wat slip hebt om de motor niet geheel af te wurgen.

Ik heb deze route ook bijna dagelijks met een XT600 Tenere gereden en daar had ik de handen vol aan. Tenere had een heerlijk vermogen maar kan met het stuur- en veergedrag niet tippen aan deze KLX.
Al met al een licht aanvoelend, heerlijk motortje. Een echte aanrader voor de beginnend Offroadrijder.

Ik rij momenteel met de snorkel verwijdert en een Takkoni-demper met dB-killer en die produceert nogal wat decibels (is overigens een een demper met E-keur als de Db-killer erin zit). Volgende keer ook eens kijken wat de motor doet met de originele demper. Modificatie zodat de motor de maximale toeren in de 5 en 6 is uitgevoerd. Moet alleen nog kijken of de "Marcelino mod" is uitgevoerd (nokkenassen paar graden verzetten). Zo niet dan ben ik helemaal verbaast.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gassen,

Je kan h'm hebben als het bij van Lierden niet past.

Goed te horen dat je de KLX nog niet zo verkeerd vindt in het terrein.
Dat vond ik in eerste instantie ook niet , maar heb er toch alles aan gedaan om het vermogen en vering zo dicht mogelijk bij een "echte" enduro te krijgen. Dit alles om het zondagochtend clubje bij te kunnen benen. En dat lukte aardig op het zware knippen rijden na, dan gooit het gewicht (toch met 10 kg kunnen reduceren) roet in het eten. De best voelbare vermogenswinst is te behalen met het verwijderen van de snorkel en luchtfilterkap (waar de snorkel in zit) i.s.m. de Marcelino cam mod. Deze mod. reduceert ook het inlaatgeluid dat anders te luid wordt. Het vervangen van de complete uitlaat incl. Voorbocht was ook goed voelbaar. Dit alles i.s.m een powercomader om de mengsel verhoudingen weer optimaal te krijgen maakte het feest kompleet.

Succes met je KLX,
 
Vandaag de "Marcelino mod" gedaan. Motortje loopt veel beter in het middengebied en komt veel makkelijker van de plaats af, meer koppel lijkt het. Schakelmoment ligt rond de 8000Rpm Top is echter redelijk op ingeboet. Teller kwam niet verder dan 121, op een zandpad weliswaar maar de topfut is er wel een beetje uit. Toch de uitlaatnokkenas maar weer eens op de fabrieksstand zetten? Inlaatgeluid is inderdaad stukken minder de Mooaaappp is lang niet meer zo luid aanwezig.
Ook nog een stuk mul zand knippenpad gereden. De originele banden liet het afweten, vering deed het echter verrassend goed voor een allroad Aantal clicks ingaand op 16 gezet en de vering is niet meer onderin gekomen. Maw of opgelost of gat niet diep genoeg ;).
Na de rit ook maar eens getankt 1:25,7. Daar word ik dan ook weer vrolijk van.
 
Vandaag de "Marcelino mod" gedaan. Motortje loopt veel beter in het middengebied en komt veel makkelijker van de plaats af, meer koppel lijkt het. Schakelmoment ligt rond de 8000Rpm Top is echter redelijk op ingeboet. Teller kwam niet verder dan 121, op een zandpad weliswaar maar de topfut is er wel een beetje uit. Toch de uitlaatnokkenas maar weer eens op de fabrieksstand zetten? Inlaatgeluid is inderdaad stukken minder de Mooaaappp is lang niet meer zo luid aanwezig.
Ook nog een stuk mul zand knippenpad gereden. De originele banden liet het afweten, vering deed het echter verrassend goed voor een allroad Aantal clicks ingaand op 16 gezet en de vering is niet meer onderin gekomen. Maw of opgelost of gat niet diep genoeg ;).
Na de rit ook maar eens getankt 1:25,7. Daar word ik dan ook weer vrolijk van.

Klopt dat je topvermogen kwijt raakt, een andere uitlaat vangt dit weer op. De uitlaat is het volgende " probleem" . Al je dit overweegt let dan wel op dat er een sonde aansluiting op zit. Ik weet dat KLX-Henk een exemplaar heeft met sonde. Merk? Ik heb mijn FMFQ 4 rechtstreeks uit de USA laten over komen. Hier zat dus geen aansluiting op. Ik heb toen de powercomader die al op de KLX zat opnieuw laten afstellen. (Zie vermogensuitdraai) bij dynojet Nederland . Daarna nog de Marcelino cam uitgevoerd en een paar tandjes extra achter. Super!!!
 
Als je een PC V installeert komt de lambda sonde te vervangen... dus dan kan je elke uitlaat kiezen die er is.
 
Als je een PC V installeert komt de lambda sonde te vervangen... dus dan kan je elke uitlaat kiezen die er is.

Kan volgens mij ook met sonde maar de FMF had er geen.
Elke uitlaat kan alleen moet de motor dan wel weer op testbank om de mengsel afstelling goed te krijgen.Niet elke uitlaat zal het zelfde effect hebben. Eigenlijk moet dat dus na elke verbetering die je toepast.
Van mijn configuratie is een mapping gemaakt die nu zo te bestellen is, dwz met open luchtfilterkast met twinair cross filter en compleet FMF uitlaatsysteem. Schijnt volgens dynojet vraag naar te zijn in de USA. Zij hebben dan ook niets in rekening gebracht.
 
Rob, nog niets van vanLierden gehoord ivm de carterbeschermplaat?
 
Ik heb er een Takkoni demper op zitten met aansluiting voor de lambdasonde ehhhhh, had. Momenteel weer even met de originele.
Die Takkoni (woord zegt het al) maakt me een "Takkoni" geluid waar de boer niet blij van wordt. Zit een dB-killer in maar dan nog vind ik deze te luid, luider dan mijn KTM zonder dBkiller. Ik heb de dB-killer eruit gehaald en een passende ring gedraaid om 6 van de totaal 18 gaatjes half af te sluiten. Deze week gaat de Takkoni er weer op, met hopelijk wat minder geluid.
Btw het geluid is schitterend alleen gaat het richting 100 dB, volgens mij, als het gas er vol op gaat.

Vandaag weer een ander stuk route gereden met weer een knippenpad op ongeveer 50-60kmh. Wat is dat motortje goed, blijft mooi recht als je het gas erop houd (+/- 7500 rpm). Je kont naar achteren en de vering vangt alles prima op. Bochten staande driftend, sturen met het gas, heerlijk. Ik moet oppassen dat ik het niet te ver push.

Elke dag sta ik steeds meer versteld van dat ding. Wordt nu echt tijd voor een paar goede noppenbanden, of juist niet ;).
 
Offtopic: Schitterende doordachte fietsen (altijd al een zwak gehad voor Husa's). Zelf ook op het punt gestaan om een "kantelberg" 450 te kopen, maar ik kon er te weinig "rally-achtig spul op kwijt ivm dat achterframe.

Ontopic ;) :Btw, de carterplaat is binnen, bedankt
 
Laatst bewerkt:
Offtopic: Schitterende doordachte fietsen (altijd a leen zwak gehad voor Husa's). Zelf ook op het punt gestaan om een "kantelberg" 450 te kopen, maar ik kon er te weinig "rally achtig spul op kijt ivm dat achterframe.

Ontopic ;) :Btw, de carterplaat is binnen, bedankt

Off-topic , geweldige motoren die Husabergs , heb er enkele gehad( husaberg topic staat mij laatste wedstrijdmotor van 2007 een FE 550) Daarom ook de laatste der monicanen gekocht een 2014 FE 501 25 jear anniversary uitvoering)

On-topic heb dan ook geprobeerd een standaard KLX zo dicht mogelijk bij een "echte" enduro te krijgen , En ik moet zeggen dat dat aardig gelukt is. Vooral de aanpassing van de vering maakte het grote verschil , was een leuk maar duur project. De lol die ik er van heb gehad was onbetaalbaar. Dus blijf een echte Kawaman , ben net zo blij met mijn KLX,jes en KDX jes als een nieuwe Husaberg .
full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week met echte noppenbanden gereden en achter naar 45 tands gegaan. Genoeg grip, maar de achterkant kwam te hoog met een AC10 110/100 band. Voorkant is te nerveus en de motor valt naar binnen in de bochten.
Ik ben nu op zoek naar een band die wat lager is 100/100 of ??
Iemand wat meer ervaring wat er achter op deze fiets past zonder dat de achterkant omhoog komt?
Momenteel ligt de Dunlop 605 er weer op zodat mijn vrouw er ook weer mee kan rijden. Maar de grip is er niet met de huidige omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Een lagere crossband zal moeilijk worden in 18" ik denk dat de oplossing in de vering zit. Probeer er de zelfde geometrie als je KTM Ecx 450 te krijgen. Ik zou de T-Bone 5 mm verlengen , dan zakt'ie centimeters ( zie mijn vorige Posts) Ik heb dit bij Klx-Henk ook gedaan. Hij vond de klx te hoog achter. En natuurlijk de voorvering verzwaren, dan is alles beter in balans. Origineel staat een Klx teveel op z'n kop , goed voor daar waar wegen zijn maar niet voor in het zand.
 
Een lagere crossband zal moeilijk worden in 18" ik denk dat de oplossing in de vering zit. Probeer er de zelfde geometrie als je KTM Ecx 450 te krijgen. Ik zou de T-Bone 5 mm verlengen , dan zakt'ie centimeters ( zie mijn vorige Posts) Ik heb dit bij Klx-Henk ook gedaan. Hij vond de klx te hoog achter. En natuurlijk de voorvering verzwaren, dan is alles beter in balans. Origineel staat een Klx teveel op z'n kop , goed voor daar waar wegen zijn maar niet voor in het zand.
Is ook een mogelijkheid. Zal in het voorjaar een keer goed gaan kijken/meten wat de mogelijkheden zijn. Het hoeft voor mij geen KTM te worden, als mijn vrouw er maar gemakkelijk mee kan rijden ben ik meer dan tevreden ;) .
Bedankt.
 
Nieuw winterproject, heb m'n oude Klx 250 uit 1980 maar eens van stal gehaald.
Heeft toch wel enkele jaren stilgestaan. De bedoeling is om alles weer in oude glorie te herstellen en werkend te maken. Gr Rob
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan