Het grote kleine Kawasaki KLX250 topic

Ik heb mijn oude KLX-B dit jaar weggedaan, ben niet zo'n verzamelaar.
Meeste problemen heb ik met de achterschokbrekers gehad. Die heb ik zelf moeten reviseren nadat de chroomlaag het begeven had. Kan eigenlijk niet, is een gelast type, maar is toch gelukt met een hoop kunst en vliegwerk. Schokbrekers zijn niet meer aan te komen en de vervangers hebben te weinig veerweg.
Voor de rest een probleemloos motortje, alhoewel deze de laatste Frankrijk trip toch wat meer olie begon te verbruiken. Nieuwe eigenaar heb ik er van op de hoogte gebracht. Waarschijnlijk de imitatie klepseals.
 
Ik heb hier nog excel takasago alu kleurige sm 17" velgen met banden liggen.

zou ze graag ruilen voor de standaard velgen van een klx 250s, zodat ik off road banden kan plaatsen.

Laat maar iets weten indien interesse, foto's op aanvraag.
 
Afgelopen weekend nog een heerlijke natte rit gehad met een vriendin van ons. Ik op mijn KTM, zij op de KLX. Ze is slechts 2x gevallen , alleen spiegel kapot. Was haar eerste Off Road ervaring en ze was super enthousiast. Volgende keer gaan we als het droog weer is en op goede noppenbanden. Eerste val lag aan de voorband en haar remkunsten de tweede val lag aan de achterband, slipte weg bocht uitkomend bij een gangetje van +/- 60km/h. Resultaat: 1 blauwe bil en wat last van de kuit.
Vraagt om herhaling zodat het een keer allemaal goed gaat.
 
Afgelopen weekend nog een heerlijke natte rit gehad met een vriendin van ons. Ik op mijn KTM, zij op de KLX.

Als jullie noord / zuid richting reden denk ik dat jullie op de 26e net voor Tienray nog een groepje rijders tegen zijn gekomen op een zandpad ( die net zo zeikes nat waren :( )
 
Dat waren wij ja, die vriendin van ons tot op het bot, ik alleen wat net onder de nek.
 
Dat waren wij ja, die vriendin van ons tot op het bot, ik alleen wat net onder de nek.

ik was de voorrijder vant groepje en vond het gaaf te zien dat een KLX250 het zand koos :] .
Velen blijven met deze alleskunner op het droge terwijl hij veel meer kan dan dat.

Veel plezier verder samen offroad en graag tot ziens op een volgend zandpad.
 
Met name doordat we in Frankrijk op hoofdzakelijk harde paden gaan rijden en de vrouw de motor regelmatig gebruikt voor haar wekelijkse "wegritjes", heb ik toch gekozen voor de 110/80-18 Pirelli MT21. We gaan het beleven of het iets is.
 
full


Achterkant gewijzigd,KTM2004 achterkant verzaagd/versneden. Met wat draai boor en kunststof laswerk. Led lichtje erin.

Ik heb 1 6mm gaatje in de kawa moeten boren, dus dat geneest wel weer ;).
 
Van het weekend ff proef gereden op zo'n ding, zit wel lekker.
Vroeger ook off the roades gehad. Voor WW heb je er genoeg aan. Veert ook goed.
 
Het spijt me...

Laatste bericht: 01-04-2007 20:45

Maar nu terug met een KLX250 8-)

kawa.jpg


2011
8600km op de teller.
Koppelingsschakelaar doorgelust :P

Verder eigenlijk nog niet goed gekeken wat er allemaal aan gedaan is, ik heb dit weekend eerst even lekker gereden.
 
Hee welkom terug, weer een liefhebber.

Zorg ervoor dat er goede banden op liggen als je "serieus" off-road gaat.
Het is geen crosser maar het rijdt zo veel gemakkelijker.

Vandaag een kleine 20km zandweg en wat modder gereden (na het werk) , de pirelli MT21 doet het goed (genoeg) in het terrein. Op de weg nog een beetje gladjes (nieuwigheid??). Had wel iets breder kunnen zijn maar dan komt de achterkant weer net te hoog, keuzes........ Nu de voorband er nog op en dan kunnen we weer naar Frankrijk.
full


full


@Bluethunder88:
veerring is inderdaad niet verkeerd, maar het kan zoveel beter. Aan de andere kant; ik heb een KTM450exc staan voor dat soort dingen en wil geen echte endurofiets van de KLX maken. Hij moet net alles kunnen, zeker voor mijn vrouw.
 
Ja gassen, fantastisch fietsie. Tuurlijk, je kan zoveel veranderen maar of je dat wil en nodig is?
Dan beter een zwaardere kopen, hoewel er geen 350/400 meer nieuw te krijgen zijn. Erg jammer.
Ik wacht denk tot eind van het jaar, dan lekker afdingen! !! Want zijn dan nog zonder ABS.
 
Na veel zoeken in de buurt van Vlaardingen (Regio Rotterdam) toch nog wat leuke plekken gevonden om ongehinderd het gas even lekker open te trekken.
Eerst met Google Maps even kijken en dan met de motor een kijkje nemen of het te rijden is.

Ook een leuk bouwterrein gevonden zonder hekken waar je zo op kan zonder overlast te veroorzaken.

Zijn er nog meer mensen uit de buurt van Rotterdam die af en toe een leuk stukje rijden ?
 
Afgelopen week 4 dagen in N-Frankrijk rond gereden. Mijn vrouw snapt nu het verschil tussen een motor die alles kan en een motor die alles zou moeten kunnen (haar vorige KLX uit 1981). Op sommige paden vond ze zelfs dat ik te langzaam reed. Bij haar vorige motor was 60/70kmh (op mijn teller) zo'n beetje de max, maar met deze ging dat soms weer niet snel genoeg.
Klimmen met dat ding is een genot, gewoon in de 2 of 3 naar boven tokkelen (net in de powerband laten hangen) over de gaten en de keien, geen centje pijn/geen klap verkeerd. Dalen heeft ze wel problemen mee ivm hoogtevrees,maar ook dat ging goed. Tot aan 1 steile afdaling waar zij gelukkig niet naar beneden durfde. Het was een vrij gladde grashelling afdaling van een meter of 50 diep waar ik onderaan (op echte noppenbanden) met moeite stil kwam te staan vlak voor een prikkeldraad-afrastering. Als zij daar geheel naar beneden was gekomen, was zij zeker daarin terecht gekomen. Nu was ze slechts 10 meter gedaald en had ik moeite zat om de motor daar te draaien en weer naar boven te brengen. Het draaien was lastiger dan het rijden. Vier jaar geleden liep dat pad nog gewoon door. Ach ja, gewoon weer wat aanpassen op de GPS voor volgend jaar. Maar zelfs het buurtcrossterrein daar, vol met knippen, vond ze leuk om in haar tempo te rijden. Het is echt een fijn motortje met voldoende capaciteiten om de hele dag lol te beleven.

Ze is slechts 1x omgevallen omdat ze met haar voet in een gat stapte. Geen andere hachelijke momenten gehad. Het mooie aan de huidige techniek is dat er een omvalsensor op zit. Motor slaat gewoon af. Starten gaat niet meer voordat het contact er even vanaf is geweest, weten we nu ook weer ;).

MT21 achterband is een prima band voor daar, maar het was er ook kurkdroog en stoffig. Op de enkele vette modderplekken liep de band snel vol, maar er bleef voldoende grip. Mocht iets breder zijn zoals ik eerder al vermeld had, 120/80 zou ideaal zijn voor daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan