Het grote GSX-F topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
dames,
Er is tegen mij gezegd (plus heb et zelf gezien) dat me ketting richting z'n einde aan het gaan is, dus met een goede verzorging kon het een stille dood worden. Maar nu de vraag, waar kan ik het beste mijn ketting laten vervangen, iemand idee'en? natuurlijk iets wat een beetje betaalbaar is.

De eerste prijs die ik gehoord heb is van MHE a 250 euro incl. montage...
weet niet precies wat ik kwijt was maar geloof nog geen 200 euro

wel bij een kleiner bedrijf!
 
kom op jongens (en meiden), geen zin in een buitenlands toertje, was erg gezellig vorig jaar.
k neem dit jaar ook mn flaptop mee zodat we daar de garmin routes ook om kunnen zetten naar tomtom bestanden zodat we wel kunnen wisselen met voorrijder :D
en mocht ik daar internet toegang hebben (wat ik wel hoop) dat we zelf ook wat kunnen downloaden en live verslag kunnen doen int topic voor de f-jes die het niet aan durven :P


zou idd handig zijn!
al ben ik nu ook in bezit van een platgetrapte pc
 
dames,
Er is tegen mij gezegd (plus heb et zelf gezien) dat me ketting richting z'n einde aan het gaan is, dus met een goede verzorging kon het een stille dood worden. Maar nu de vraag, waar kan ik het beste mijn ketting laten vervangen, iemand idee'en? natuurlijk iets wat een beetje betaalbaar is.

De eerste prijs die ik gehoord heb is van MHE a 250 euro incl. montage...
http://www.motorcorner.nl/catalog/suzuki-kettingset-did-suzuki-gsx600f-92-97-p-28071.html

125,00 euro

kettinggereedschap.jpg
52,50 euro
kan je zelf alles doen
 
Laatst bewerkt:
gewoon een did kettingset (met tandwielen dus) bestellen via motozoom, goed betaalbaar, en dan met zo'n kettingpons klinken, echter kan het ook met veel kracht icm een tang.

oude ketting kan je doorzagen/slijpen of een andere creatieve manier.

je kan eventueel ook een deal sluiten met je garage (zoals ik heb gedaan destijds) dat ik daar ff mocht sleutelen met hun spul en op de bank en dat de monteur dan wel ff de ketting klonk voor me
 
Of als we het echt hollands willen doen bij Louis bestellen en nog eens 20,- uitsparen :9

Kettingpons zal ik zelf nog wel is een keer kopen. Luchttol kan ik ergens zo lenen en sleutel ruimte met dikke compressor weet ik ook te vinden :Y FF de ratel op voortandwiel en los is ie!
 
het klinkt zo simpel :P ik zou het bijna proberen! maar me ketting is me toch wel belangrijk dus die gaat gewoon naar een motorzaak.

Het is wel een goed idee om even te kijken bij een wat kleinere zaak ipv alleen de grote.

Is het echt de moeite om maar meteen me tandwielen te doen?! Er is nog nooit iets vervangen aan die motor dus ze zullen redleijk oud zijn ('94)
 
en%20nog%20een%20karretje.JPG"

jongens ik ga naar de motorbeurs en neem mee
zo als alle vrouwen op de huishoudbeurs
 
Laatst bewerkt:
heb ook altijd 200/250 euro betaald voor een nieuwe kettingset.... Dus die prijs is helemaal niet zo onaardig.... En wat betreft tandwielen, gewoon mee vervangen, ik doe dat ook altijd in 1 keer... gaat bij mij 1 kettingset per jaar doorheen..
 
heb ook altijd 200/250 euro betaald voor een nieuwe kettingset.... Dus die prijs is helemaal niet zo onaardig.... En wat betreft tandwielen, gewoon mee vervangen, ik doe dat ook altijd in 1 keer... gaat bij mij 1 kettingset per jaar doorheen..

Hoeveel rij je dan wel niet :?
Misschien is investeren in een smeersysteem?
 
Hoeveel rij je dan wel niet :?
Misschien is investeren in een smeersysteem?

ik gellof dat ie best wat km's maakt, op een gegeven moment kan de ketting niet meer verder gespannen worden en is het dus tijd om te vervangen, dus mocht je veel woon-werk rijden dan is 1 set per jaar best mogelijk
 
Dat geloof ik ook wel, maar sinds ik mijn Pro-oiler geinstalleerd heb (10k km terug) heb ik geen 1 keer hoeven stellen. Die 8000km ervoor 2-3 keer.
 
tja kwestie van op tijd smeren, dan is het allemaal net zo goed mogelijk.
ik ben juist bang voor zo'n oliesmeersysteem... mocht ie gana lekker oid zit die olie wel lekker op je band
 
tja kwestie van op tijd smeren, dan is het allemaal net zo goed mogelijk.
ik ben juist bang voor zo'n oliesmeersysteem... mocht ie gana lekker oid zit die olie wel lekker op je band
ja goed smeren en schoonmaken
de mijn is na 20 maanden op en dan door weer en wind he stond nu 31km op deze ketting
dan ook met tandwielen
 
Dat geloof ik ook wel, maar sinds ik mijn Pro-oiler geinstalleerd heb (10k km terug) heb ik geen 1 keer hoeven stellen. Die 8000km ervoor 2-3 keer.
Je kunt dit pas echt meten als je heel de set vervangt. De uitrekking van het staal is niet lineair met het aantal gereden kilometers. Ofwel: misschien rekt elke ketting in het begin wel veel meer dan aan het eind van z'n leven ;)
 
Je kunt dit pas echt meten als je heel de set vervangt. De uitrekking van het staal is niet lineair met het aantal gereden kilometers. Ofwel: misschien rekt elke ketting in het begin wel veel meer dan aan het eind van z'n leven ;)
nou bij mijn andersom
de laatste 2000 km moest ik veel bijstellen
 
Hoeveel rij je dan wel niet :?
Misschien is investeren in een smeersysteem?


Rijd 30/35.000 km per jaar... zolang gaat mn ketting ook ongeveer mee, dus das op zich best netjes.

heb ook wel eens aan een smeersysteem gedacht maar is niet echt noodzakelijk.. vind insprayen absoluut niet erg en het dwingt me tot een regelmatige controle van de motor (doe dan ook gelijk olie e.d.) Hoe minder ik hoef te doen, hoe groter de kans dat andere dingen er ook bij inschieten...

Wat spannen betreft, hoef ik ook niet heel vaak te doen, enkel tegen het eind van het leven van de ketting.. En ketting spannen is bij de VFR appeltje eitje. Kan niet scheef door de enkelzijdige wielophanging
 
ja dat is wel beter, ik moet em nu (aan het einde van z'n leven) wel wat vaker stellen dan eerst. Met een 4/500 km per week mag ik hem dadelijk elke/om de week stellen. Maargoed, geen probleem, tegen de zomer komt er een nieuwe ketting met tandwielen en nieuwe banden (met zown verhard middenstuk gezien de vele snelwegkm's die ik maak!)

Nu eerst even sparen voor de beurs :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan