De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Ook te verkrijgen in zwart. Met de huidige benzineprijzen lijkt me dit geen verkeerde fiets. En ik bedoel ook voor de geroutineerde motorrijder, waar ik mezelf wel toe mag rekenen na bijna 31 jaar ervaring...
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, EDIT: oeps xD het was vroeg he

Allen het voorste kuipdeel zit voor mijn idee wat te hoog, en te ver naar voren. En natuurlijk die demper :X
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, alleen de ene kW meer he... -O- Maar daar zal het cbr niet zo moeilijk over doen denk ik.

Allen het voorste kuipdeel zit voor mijn idee wat te hoog, en te ver naar voren. En natuurlijk die demper :X

nee doen ze ook niet moeilijk over.. want 26 pk staat ongeveer gelijk aan 19kw ;)
 
Guzziking, je hebt helemaal gelijk.
Dan is het nog wel een leuke prijs en dan wél vanwege de prijs een concurrent van de Ninja 250.
4190 voor een Honda met volledige kuip en 250cc is een hele nette prijs.
 
Die demper gaat er natuurlijk dan wel snel van af lijkt me. Daar zet je gewoon een leuk sportpijpje op. Scheelt in de looks en denk ik ook in het gewicht (en roest)...

Idd mooi uitlaatje erop en beetje naar je smaak aanpassen en je kan er wel mee voor de dag komen :)

Het ontwerp ziet alleen een beetje oud uit.... :P
 
Net nieuw, en moet je eens op you tube kijken, hoeveel uitlaten er al uit de toelevering komen! Zoekterm: Honda CBR 250 R
 
4 cilinders horen in een auto, en zwaarder dan 750 cc ook. :] De eerste snelheidsmeting is genoteerd! Volgens een filmpje op you-tube, haalt dit fietsje over de 160, en met 200 km op de klok nog niet eens ingereden!
 
Made in Thailand zoals ik al zei in het begin. Maar daar wordt ook de Honda Scooter PCX (€2590)gemaakt, en daar is helemaal niets mis mee(zie scooterforum alhier). Honda houdt daar zijn vinger in de pap en gooit de goede naam vast niet te grabbel.
 
160km/u met een 250cc 1-pitter? Dat vind ik wel héél erg veel. Of de teller is over-ijverig.
Een 140km/u moet zeker haalbaar zijn, wellicht nog wel iets harder, maar 160?
Maargoed, van de prijs stond ik ook al te kijken, ben nu wel benieuwd wat ie motorisch dan in huis heeft. :)

Niets mis met Taiwan of Thailand, je wil niet weten hoeveel spullen in China worden geproduceerd. Zo lang een groot bedrijf een vinger in de pap heef en goed let op de kwaliteit van de producten, is er niets aan de hand.
 
160km/u met een 250cc 1-pitter? Dat vind ik wel héél erg veel. Of de teller is over-ijverig.
Een 140km/u moet zeker haalbaar zijn, wellicht nog wel iets harder, maar 160?
Maargoed, van de prijs stond ik ook al te kijken, ben nu wel benieuwd wat ie motorisch dan in huis heeft. :)

Niets mis met Taiwan of Thailand, je wil niet weten hoeveel spullen in China worden geproduceerd. Zo lang een groot bedrijf een vinger in de pap heef en goed let op de kwaliteit van de producten, is er niets aan de hand.

Kijk dan ff op you tube zoals ik al zei. Hij haalt dus op de teller 164 ! Inderdaad knap voor een 1 pitter. :Y
 
In de OP staat een link; dit is het plaatje:
[doclib=925656,4cdab963bafcd4401dc80e2b1cbddb83,0,0]
 
Guzziking, ik heb een aantal filmpjes gekeken, maar kon niets vinden met max snelheid.
Heb je een linkje voor me?
Had zojuist nog even emailcontact met m'n vaste leverancier van motoren :P en die gaf al aan in maart de CBR250R te krijgen. Maargoed, eerst maar zien of Honda er voldoende kan leveren, ik weet nog dat de Ninja 250 heel slecht leverbaar was.


edit; Gevonden door de zoeken op datum uiterlijk '1 maand'.


Helaas zie je niet of dit downhill is, maar in elk geval komt de begrenzer er dan bij 164km/u in. Daarnaast ben ik benieuwd hoeveel dit qua snelheid via GPS is.
Ik vind het echt heel erg veel als dit op een vlakke weg is. Dan haal je zelfs een DRZ400 in (op de snelweg).. mijn DR650SE liep 173km/u op de teller met wind in de rug. Dat is niet heel veel harder dan deze 250cc... :/ :P

Uit de reactie van de uploader van de video zegt hij dat het niet downhill is en ook niet met windje mee... en dat ie verwacht dat ie nog wel harder gaat lopen nadat deze is ingereden... ik ben zóóó benieuwd dan naar deze machine. Tiet veur een demorit! :]


edit2: En nog even een filmpje erbij van de oude CBR250RR 4 cilinder met wat andere motoren erbij... wat een geluid! :} :] :}
 
Laatst bewerkt:
@Monomuis

Ik zag dat hij ook pas opschakelde naar de zesde versnelling boven de 140. Bij 164 stond de toerenteller op 10000, met een rood gebied dat begint op 10500.

Lijkt een prima machientje, en ik heb wel zin in dat ding, maar ja, eerst een paar motoren verkopen....

Dit is gewoon een goede all-rounder en dit is toch veel beschaafder dan die 100 pk + fietsen, waar je toch wel een beetje van in de kramp schiet.
 
Dat waar, nog 500tpm over, het is alleen de vraag of hij daar bij kan komen.. kan ook zijn dat ie gewoon geen puf meer heeft.

Het enige is dat je op een 250cc wel flink moet werken, je bent zeker niet de snelste in het verkeer.
 
Wat ik alleen niet snap is dat de ninja 250r en deze in Amerika beide 3999,- kosten.. WAAROM is de ninja hier dan ineens 1200 euro meer?.. Kijk, dat het gewoon meer kost in Nederland ok.. maar deze verschillen snap ik niet helemaal.

Verder wil ik in juli gaan beginnen met rijden en wacht ik met smart om 1 van deze twee toch te gaan aanschaffen..Hoewel door dat (Grote) prijsverschil de keuze eigenlijk al is gemaakt! :D
 
Alles is in Amerika goedkoper... niet teveel naar kijken, dan wordt je gek. :)
Ben wel eens een paar motorzaken in gestapt in Amerika en nieuwprijzen van motoren, waar je ze hier 2e hands voor hetzelfde geld hebt met +/- al 30.000km achter de kiezen.
250cc zie je daar wel aardig rijden, die Ninja 250's zie je veel (ook het oudere model wat we hier eind jaren '80 kenden als de GPX250 en daar bleef rijden en hier werd vervangen door de ZZR) en ook Hyosung zie je daar nog aardig wat... en natuurlijk de GSXR en R6/R1 helemaal gepimpt.
 
Ziet er leuk uit,

Hoop deze op de motorbeurs Utrecht ook te zien.

Hoe zou zo'n ding zich met duo passagier houden? (samen 120kg)
Snelweg dan nog te doen? of haalt hij 120 dan niet soepel. (harder hoeft toch niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan