De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Of als er een oplegger dwars over de weg staat, dan rem je jezelf onderuit, schuif je onder de trailer door en wip je jezelf weer omhoog en rijd je door. :+
Wel eens gezien in een film, deden ze met een oud model GSX600F hahaha. Oh wacht, dat was een film, not in real life.
 
Heb nu de zwarte van Motor Oost voor het weekeinde gehuurd.
Prima weer, alleen jammer van die harde wind.
 
Goeie, JK! _O-

Ik heb twee veiligheidstrainingen op de motor gevolgd, en daar leerde ik dat ik me moet laten lanceren als de weg onverwacht geblokkeerd wordt. Ik moet zelfs proberen te gaan staan om het een handje te helpen. Ik maak meer kans het er levend af te brengen als ik door de lucht over het obstakel vlieg dan wanneer ik er tegenaan knal. Hoe ik land is punt twee, dat is altijd afwachten natuurlijk. ;)

Jammer van die wind, Tzrider, maar wel gaaf dat je er een heel weekend op kunt rijden. :] Morgen wordt het mooi weer. :)
 
Ik ging over nat gras met hoge snelheid richting een niet te missen object,
en remmen op nat gras gaat niet lekker, dus onderuitgeremd en kwam voor
het object tot stilstand.
 
Vanmiddag onderstaand verhaal eens uitgeprobeerd en ik vind het heel
erg meevallen en het verhaal overdreven. Je moet blijkbaar als een randdebiel
op de achterrem trappen wil je hem via de gecombineerde remmen voor aan
het duiken krijgen. Bij flink remmen met alleen het achterpedaal duikt hij voor ook,
maar met mate. Niet dat ik nu ineens een fan van ABS ben overigens.

Ik zag op de video van deze review dat die figuur graag stoer streepjes
smeert met zijn achterrem/band, dus dat kan de verklaring zijn :)

especially when used at any kind of lean angle

In de bocht je achterrem intrappen is sowieso niet verstandig.

While the mechanical C-ABS system may be safer for some newer riders, it was a point of contention for some of our testers. The system is linked, meaning the front brake lever operates the front caliper only, but stomp on the rear pedal and both front and rear calipers engage. Due to the amount of linking power the system has: When actuating the rear brake with substantial force the softly-sprung front-end dives excessively. It’s enough to startle someone not accustomed to the system, especially when used at any kind of lean angle. The setup also reduces rider feel and feedback more than we expected.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag onderstaand verhaal eens uitgeprobeerd en ik vind het heel
erg meevallen en het verhaal overdreven. Je moet blijkbaar als een randdebiel
op de achterrem trappen wil je hem via de gecombineerde remmen voor aan
het duiken krijgen. Bij flink remmen met alleen het achterpedaal duikt hij voor ook,
maar met mate. Niet dat ik nu ineens een fan van ABS ben overigens.

Ik zag op de video van deze review dat die figuur graag stoer streepjes
smeert met zijn achterrem/band, dus dat kan de verklaring zijn :)In de bocht je achterrem intrappen is sowieso niet verstandig.

Dat filmpje heb ik ook gezien :Y Diegene heeft het gewoon niet goed gesnapt.
 
Tja, als je hard die achterrem intrapt pakt ie ook de voorkant wat harder mee.
Ik zie het probleem niet zo en als je aan het sturen bent in een bocht, moet je gewoon niet remmen omdat de motor zich dan ook nog eens weer rechtop probeert te werken.

Het waait best ja! Zelfs met de auto merk ik het.. maarja, ik heb dan ook een klein autootje.
 
Het enige nadeel wat ik zou kunnen zien aan het systeem is dat de dosering
van je voorrem niet meer precies is omdat je via het achterpedaal ook druk opbouwt
op de voorrem.

.... the softly-sprung front-end

???

De combinatie vering demping aan de voorkant is alles behalve 'soft'.
Denk wel dat als ik de CBR 250 zou kopen ik er progressieve veren
in zou zetten. Want kleine hobbeltjes zou hij beter kunnen slikken.

De Kawa Ninja 250 slikte aan de voorkant trouwens onder de 10 graden
bijna niets meer, gewoon link.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de achterrem helemaal nooit. Ik zou bijna vergeten dat ik die ook nog heb, maar in een noodstituatie weet ik hem gelukkig wel te vinden. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de achterrem helemaal nooit. Ik zou bijna vergeten dat ik die ook nog heb, maar in een noodstituatie weet ik hem gelukkig wel te vinden. :)

Das nie goe :N Het beste is om ongeveer 70 % voor en 30% (bijremmen) achter te doen is mijn ervaring. Kost je ook niet elke keer je remblokken voor.

Goed stukje van die cursus trouwens van je. Zoiets was vroegah niet, maar had zelf ook bedacht dat het (indien mogelijk) het verstandigst is om over het obstakel heen te springen. Obstakel=vaak einde oefening.

Als je rechtsstandig een obstakel raakt, wordt je dus vooruit gelanceerd, met de waarschijnlijkheid dat je eerst je benen breekt op je stuur voor je te pletter slaat....
 
Zie trouwens op de Honda site dat de ABS versie 4 kg zwaarder is dan die zonder.
Ander uitlaatje eronder en die lompige duo steunen eraf, handgrepen duopassagier
en dan moet minus 8-10 kg haalbaar zijn:

4 Kg ABS
4 Kg Uitlaat
2 Kg 4x steun
-----------------
10 kg lichter ??

(de uitlaatdemper van de Ninja weegt iets van 4.5 kg,
de duosteunen van die fiets 690 gram per stuk)
 
Laatst bewerkt:
Guzziking, als je probeert te gaan staan als je ergens tegenaan knalt, dan ga je een eindje vliegen en daar breek je niets mee. Pas als je landt loop je letsel op als je pech hebt. De handen moeten los van het stuur als je gaat staan. Dit alles doe je in een fractie van een seconde.

Nog iets wat ik geleerd heb op die training:
Als er onverwacht een hond de weg op loopt, dan moet je niet proberen het te ontwijken. Gas los en en er recht op af, in bijna alle gevallen zul gewoon rechtdoor gaan en niet vallen. De hond (of konijn of eend) is hartstikke dood, maar jij bent ongedeerd en je motor ook. Zelfs bij een plastic ton die tegen je motor aan komt gaat dit zo, die knal je zo opzij, want een motor wil altijd rechtdoor. Wielen slaan niet af door een obstakel, die blijven rechtdoor gaan.
Ik heb op een motor met zijwieltjes geoefend op een zeepbaan, was een leerzame ervaring. :Y Jammer dat we geen echte konijnen mochten doodrijden. :+

Tzrijder, maakt die 10 kg veel uit denk je?
Eigenlijk vind ik die uitlaat wel mooi, lekker apart. :)
 
Guzziking, als je probeert te gaan staan als je ergens tegenaan knalt, dan ga je een eindje vliegen en daar breek je niets mee. Pas als je landt loop je letsel op als je pech hebt. De handen moeten los van het stuur als je gaat staan. Dit alles doe je in een fractie van een seconde.

Nog iets wat ik geleerd heb op die training:
Als er onverwacht een hond de weg op loopt, dan moet je niet proberen het te ontwijken. Gas los en en er recht op af, in bijna alle gevallen zul gewoon rechtdoor gaan en niet vallen. De hond (of konijn of eend) is hartstikke dood, maar jij bent ongedeerd en je motor ook. Zelfs bij een plastic ton die tegen je motor aan komt gaat dit zo, die knal je zo opzij, want een motor wil altijd rechtdoor. Wielen slaan niet af door een obstakel, die blijven rechtdoor gaan.
Ik heb op een motor met zijwieltjes geoefend op een zeepbaan, was een leerzame ervaring. :Y Jammer dat we geen echte konijnen mochten doodrijden. :+

Tzrijder, maakt die 10 kg veel uit denk je?
Eigenlijk vind ik die uitlaat wel mooi, lekker apart. :)

Gerdien: 1e alinea van je, bedoel ik dus ook in mijn reactie. Springen, staan, als je maar over dat object komt.
 
En toch als een hond oversteekt zal je eerste reactie remmen / uitwijken zijn ipv VOL gas door dat beest heen. Ik hou van honden, dus ik rijd er liever niet overheen... katten? Daar rijd ik graag overheen. }) (krijg ik zo alle kattenliefhebbers op m'n nek).
En natuurlijk een poes, daar rijd ik ook graag op. _O-
 
Gekke JK! _O-

Als je een hond of een ander dier voor je motor krijgt en je ontwijkt het niet, dan is de kans groot dat je het beest uiteindelijk niet eens raakt. En als je het wel raakt, dan is ie waarschijnlijk dood, jammer dan.
Als je gaat remmen en ontwijken, dan is de kans erg groot dat je onderuit gaat. Voor je eigen veiligheid is het dus het beste dat je een dier niet ontwijkt, maar je moet wel het gas loslaten en normaal remmen als daar tijd voor is natuurlijk.

Ik heb zo'n inprentend coachingspraatje gehad en het heeft gewerkt, ik wijk niet meer uit als er iets op de weg loopt/ligt. Dat geld ook voor houten balken of banden, daar kun je gewoon overheen rijden. Ik heb het ervaren, een dikke autoband, daar rijd je gemakkelijk o vereen en er gebeurt niets. De motor wil rechtuit en doet dat meestal ook gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Zal er voortaan overheen rijden! Jaren terug wel eens een kat gehad die overstak, maar die had geluk dat ie NET tussen mn beiden wielen door kon onder het motorblok door (offroad motor), anders had ie het niet overleeft.

Elke kilo scheelt natuurlijk en helemaal met een lichte motor!
 
Hoewel ik de 250 van Honda niet erg mooi vind, smaken verschillen, kan ik iedereen een 250cc aanraden ;). Rij inmiddels al bijna 2 jaar op de mijne en ben 20.000km verder en verveel me er nog steeds niet mee. Rij er het hele jaar mee, lange stukken snelweg maar ook heel veel binnendoor en het gaat allemaal prima, lekker licht stuurfietsje.

Komende zomer mag ik groter gaan rijden maar ik zit er nog steeds over te denken om de 250r gewoon te houden voor erbij.
 
Jeetje, ik zit al mijn geld te tellen om een 250 cc te kunnen kopen, en jij houdt hem gewoon voor de leuk erbij misschien. :+
Prachtige motor die Ninja, ik moet er nog steeds op proefrijden voordat ik echt weet welke ik wil. Het wordt een Ninja of een CBR, een van de twee.
Voordeel van de Ninja is wel dat daar al tweedehandsen van zijn. :) Maar als ik voor de Ninja kies, dan wil ik wel een groene natuurlijk. :9~
 
Heb ook flink moeten sparen voor de 250r hoor maar het ding kost me op het moment gewoon erg weinig, rij er elke week mee naar Schaarsbergen en terug (140km enkele reis) en dan is het lage verbruik wel gunstig. Betaal hier in Duitsland 18,- per jaar aan wegenbelasting dus dat is het geld ook niet :P.

Groot voordeel is inderdaad dat er al wat 2ehandsjes zijn, op het moment op dit forum volgens mij niet maar je zou het topic in de gaten kunnen houden ;).

Kawasaki Ninja 250R Deel 3
 
Laatst bewerkt:
Heb ook flink moeten sparen voor de 250r hoor maar het ding kost me op het moment gewoon erg weinig, rij er elke week mee naar Schaarsbergen en terug (140km enkele reis) en dan is het lage verbruik wel gunstig. Betaal hier in Duitsland 18,- per jaar aan wegenbelasting dus dat is het geld ook niet :P.

Groot voordeel is inderdaad dat er al wat 2ehandsjes zijn, op het moment op dit forum volgens mij niet maar je zou het topic in de gaten kunnen houden ;).

Kawasaki Ninja 250R Deel 3
Er staat nu een zwarte te koop: Kawasaki Ninja 250R 2008 + Akra ( 24 kw )
Deze groene is zo te zien al verkocht: TEKOOP Kawasaki ninja 250R.
 
Terug
Bovenaan Onderaan