De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Ik zal eens een mailtje naar Honda Nederland sturen, eens kijken wat ze daarover zeggen

Mocht je een mail adres hebben geef dat even door via PM.
Ik wil je ook een mailen.

Heeft trouwens ook veel weg van de CBR 250, of andersom

Oeps, dit is een erg foute opmerking hoor :)

Een nadeel van die 125's is dat zodra er 250cc versies leverbaar zijn je de
125 versies aan de straatstenen niet meer kwijtkunt lijkt me zo.
 
Waar Honda m.i. mee bezig is in Europa is een verkapte prijsopdrijving. Klanten een
worst van 4200 Euro voorhangen maar als puntje bij paaltje komt is die versie
niet leverbaar en wordt je in feite een duurdere versie opgedrongen die ik in
ieder geval niet wil. Op dit moment is het praktische prijsverschil tussen de CBR
en de Ninja te verwaarlozen. En ik geef dan liever iets meer geld uit aan een echt
mooie fiets als een Duke 250 of een RS4 250.


Vergeet trouwens niet dat de Duke 125 zo'n 25 kg lichter is dan
de CBR, 4 zuigerklauwen heeft en wat meer andere leuke gadgets.
Als binnenweg stuurfietsje lijkt me de Duke, zelfs in 125cc, niet
verkeerd. En 200cc big bore kitjes zijn vaak snel te koop.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nahgoed. Je hoeft hem niet te verkopen natuurlijk.

Ik denk dat de vraag naar non-abs fietsen in de westerse landen gewoon heel laag is. Op www.cbr250.net en cbr250.org zie je juist dat die lui nog maanden moeten wachten op modellen met ABS ;)
 
Je kunt nu trouwens ook een bandit 650 krijgen voor 6000 pleuro. Over value for money gesproken!

Uiteraard een kompleet andere fiets ;) en ik zou er alsnog niet voor gekozen hebben.

Overigens; gisteren getankt en ongeveer 1;30 gereden! (9,4 liter op 290 km). terwijl ik ècht niet alleen maar rustig aan gedaan heb. Niet dat ik het ding kompleet heb uitgemolken, verre van dat maar wel lekker gereden over dijkjes hier in de buurt, veel onconstante snelheden (dus veel variatie in toeren).

Gr. Bugz
 
Laatst bewerkt:
Het mailen naar Honda is niet gelukt. Ik kan op de website geen mailadres vinden en heb gegokt op info@honda.nl maar dit mailadres bestaat niet. |(
Je kunt ze wel bellen, er staat wel een 020 nummer op de website.
 
Het mailen naar Honda is niet gelukt

Komt wel vaker voor. Lijkt erop dat veel bedrijven een zo hoog mogelijke
horde opwerpen om ze niet direct te bereiken. Heb ze daarom vandaag
een kort briefje gestuurd.
 
motor laatst bij ten kate in nieuwleusen gezien.
Heb er even opgezeten, en vind hem kwa zit nog redelijk zitten.
Maar heb toch liever gewoon de 600rr:D
 
Vandaag al een uitvoerig antwoord van Honda Nederland BV in de bus.
Het komt er op neer dat men de vraag naar niet-ABS modellen heeft
onderschat. De verwachting was dat de vraag naar de ABS modellen
groter zou zijn dan de niet-ABS modellen. Het tegenovergestelde blijkt
het geval. Bovendien is de vraag naar de CBR 250 R groter dan verwacht,
ook Europees gezien.

Op korte termijn zal er geen beschikbaarheid komen
.


Helaas, het is dus niet anders. De fabriek in Thailand kan nu
overuren gaan maken :)

Even een complimentje voor de Honda Customer Service voor
het vlotte en uitvoerige antwoord. Dat zie je niet vaak.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag al een uitvoerig antwoord van Honda Nederland BV in de bus.
Het komt er op neer dat men de vraag naar niet-ABS modellen heeft
onderschat. De verwachting was dat de vraag naar de ABS modellen
groter zou zijn dan de niet-ABS modellen. Het tegenovergestelde blijkt
het geval. Bovendien is de vraag naar de CBR 250 R groter dan verwacht,
ook Europees gezien.

Op korte termijn zal er geen beschikbaarheid komen
.


Helaas, het is dus niet anders. De fabriek in Thailand kan nu
overuren gaan maken :)

Even een complimentje voor de Honda Customer Service voor
het vlotte en uitvoerige antwoord. Dat zie je niet vaak.

Dat was een knappe actie tzrider :} Ik was al bang, dat de veels te dure optie ABS, je letterlijk door de strot wordt gedrukt. Ze moeten dit ook als een 'economie' bike zien, met lage aanschafprijs dus, voor die motorrijder, die toch nieuw wil rijden voor niet te veel geld. Moet je het percentage van dat ABS is berekenen op de aanschafprijs, daar lusten de honden toch geen brood van....
 
Ik zou denken dat de vraag naar niet-ABS modellen groter is, omdat 24kw rijders jongeren zijn met een kleinere beurs. Maar goed, Honda heeft dat anders ingeschat. ;)

Ik kan er dus dit jaar waarschijnlijk geen kopen, dat is dan duidelijk. Bedankt Tz! :)
Wordt het misschien toch een mooie tweedehands Ninja 250 voor mij. :]
 
Ik zou denken dat de vraag naar niet-ABS modellen groter is, omdat 24kw rijders jongeren zijn met een kleinere beurs. Maar goed, Honda heeft dat anders ingeschat. ;)

Ik kan er dus dit jaar waarschijnlijk geen kopen, dat is dan duidelijk. Bedankt Tz! :)
Wordt het misschien toch een mooie tweedehands Ninja 250 voor mij. :]

Nou Gerdien, we zeggen hetzelfde op dezelfde tijd. :Y Dikke inschattingsfout dus van Honda -O-
 
De CBR 600rr zie je zo veel, en rijden zo veel mensen op omdat het gewoon een fijne fiets is.
Honda blijft in mijn ogen gewoon 1 van de topmerken ( voor de wegmotoren ).
Voor in het zand is dat natuurlijk KTM!

Ik denk dat weinig jongeren die alleen met mooi weer rijden zon 250 zullen kopen.
Denk dat het meer een juiste fiets is voor dagelijks woon-werk verkeer, die weinig verbruikt.
 
Op binnenwegen rij je ook al snel 100km/h, dat is met een 600 gewoon prima te doen. Een 1000 vind ik daar dan weer minder geschikt voor, maar ik zodra het mag ga ik de 250 gewoon inruilen voor een 600 en ik verwacht qua rijeigenschappen eigenlijk geen nadelen. Die 20kg dat een 600 extra weegt wen je ook wel aan, als je het überhaupt al merkt.
 
Laatst bewerkt:
Het is typisch Europees om graag op een zware motor te willen rijden. In de rest van de wereld zie je veel meer lichtere motoren. Het is hier ook een beetje not-done om op een lichtere te rijden, alsof je dan niet echt meetelt ofzo. En de meeste zijn er gevoelig voor en doen er aan mee, maar ik hoef dat gelukkig niet meer van mezelf. ;)
Ik kan volop genieten op een lichte motor en daar tevreden mee zijn. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan